0
zpět
 

diskuze k tématu: Druhé auto do rodiny - zábavné

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
westeros
počet příspěvků46
datum registrace22.04.2014
Úterý 03.11.2015 16:26, Druhé auto do rodiny - zábavné
Dobrý den,
před časem jsme měli přírustek do rodiny a proto jsem koupil Hyundai i30 kombi. Auto slouží výborně, používám ho pro dojíždění do práce a na společné rodinné cesty. Jak dítě roste, žena na rodičovské by potřebovala jezdit sama i když jsem v práci, takže by to chtělo druhé auto. Někdo to řeší tak, že ženě koupí Fabii, ale já bych chtěl, aby s dítětem jezdila ve větším/bezpečnejším autě a zároveň mě nebaví jezdit sám v rodinném kombíku do práce. Zvažuju tedy možnost, přenechat kombík ženě a pro sebe si koupit nějaké "žihadlo" pro radost.

Moje představa je:
- benzín (většina cest je 10km)
- trochu nadstandartní výkon - 150k by stačilo. Jezdím v rámci předpisů, ale mám rád akceleraci. Nemusí to být vyloženě sportovní auto,
- nejraději kupé/kabrio/roadster/sedan, a aby pěkně vypadalo
- nechci krvácet na servisu
- stáří max. cca 7 let
- cena kolem 300 000 Kč.

Zatím mě napadly tyto auta:
Hyundai Genesis Coupé
Peugeot RCZ
Nissan 350Z
Mazda MX-5
Honda Accord
Líbí se mi BMW 3er a Z4, ale to asi nemám v tomto rozpočtu šanci koupit a uživit.

Uvítám Vaše rady, díky.
reagovat
westeros
počet příspěvků46
datum registrace22.04.2014
Úterý 03.11.2015 16:31, Hyundai, Kia
Líbí se mi nové Hyundai i30 Turbo / Kia Ceed GT, to by bylo ideální, ale chtějí za to dost peněz
reagovat
mupet
počet příspěvků24
datum registrace01.02.2011
Středa 04.11.2015 11:00, genesis 3,8 V6
Ahoj, měl jsem nějaký čas k dispozici GENESIS 3,8 V6 automat a musím říct, že na mě zanechalo velice kladné dojmy. Dá se s ním jen tak lehce plynout městem, nebo krajinou a motor Vám jen tichým "pobrukováním" dává tušit svou sílu...píšete , že máte rád akceleraci....to pak stačí jen polechtat "plynový" pedál a okamžitě se, za nádherného "zavytí" motoru, dostaví intenzívní a nepřestávající "masáž" zad o opěradlo sedadla. Auto je velmi nápadným a také ojedinělým artefaktem v dnešní "downsizingové" a "několikaturbové" době. Má mimo téměř kompletní výbavy také bezklíčový vstup i start (velice příjemná věc) a dá se v něm cestovat ve 4 lidech ( tedy 2 + 2 děti vzadu). Spotřeba bohužel při normální městské jízdě s občasným použitím všech 303 koníků při akceleraci byla 15,3 l, ale s tím se musí tak nějak počítat...jako auto pro radost doporučuji.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 04.11.2015 11:39, RE: Druhé auto do rodiny - zábavné
westeros napsal:
Dobrý den,před časem jsme měli přírustek do rodiny a proto jsem koupil Hyundai i30 kombi. Auto slouží výborně, používám ho pro dojíždění do práce a na společné rodinné cesty. Jak dítě roste, žena na rodičovské by potřebovala jezdit sama i když jsem v práci, takže by to chtělo druhé auto. Někdo to řeší tak, že ženě koupí Fabii, ale já bych chtěl, aby s dítětem jezdila ve větším/bezpečnejším autě a zároveň mě nebaví jezdit sám v rodinném kombíku do práce. Zvažuju tedy možnost, přenechat kombík ženě a pro sebe si koupit nějaké "žihadlo" pro radost.Moje představa je:- benzín (většina cest je 10km)- trochu nadstandartní výkon - 150k by stačilo. Jezdím v rámci předpisů, ale mám rád akceleraci. Nemusí to být vyloženě sportovní auto,- nejraději kupé/kabrio/roadster/sedan, a aby pěkně vypadalo - nechci krvácet na servisu- stáří max. cca 7 let- cena kolem 300 000 Kč.Zatím mě napadly tyto auta:Hyundai Genesis CoupéPeugeot RCZNissan 350ZMazda MX-5Honda AccordLíbí se mi BMW 3er a Z4, ale to asi nemám v tomto rozpočtu šanci koupit a uživit.Uvítám Vaše rady, díky.


Vaši potřebu chápu a pokud se rozměrově vejdete do MX-5, tak je to nejlepší kombinace zábavy, spolehlivosti a provozních nákladů. Jinak spoustu zábavy se dá užít i s ostrým hatchbackem, tady bych doporučil Clio sport, má velmi povedený motor i podvozek.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 04.11.2015 13:19, zkušenosti
Já zase měl doma nějaký pátek Nissan 350 Z a nedám na něj dopustit - auto designem jinde než co po silnicích jezdí, motor je úžasný a ten zvuk, mám slzu v oku, když na něj myslím. Auto jezdilo normálně kolem 11-12 litrů, když člověk blbl, tak bralo kolem 18, ale v průměru se dalo s lehkou nohou jezdit za cca 12 litrů, což mě docela překvapilo, čekal jsem tak 15. Prostě, já být v té situaci, tak hledám 350ku. Ale jak píše Paul, Clio sport je také super volba a mnohem praktičtější.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Středa 04.11.2015 14:10, RE: zkušenosti
driver111 napsal:
Já zase měl doma nějaký pátek Nissan 350 Z a nedám na něj dopustit - auto designem jinde než co po silnicích jezdí, motor je úžasný a ten zvuk, mám slzu v oku, když na něj myslím. Auto jezdilo normálně kolem 11-12 litrů, když člověk blbl, tak bralo kolem 18, ale v průměru se dalo s lehkou nohou jezdit za cca 12 litrů, což mě docela překvapilo, čekal jsem tak 15. Prostě, já být v té situaci, tak hledám 350ku. Ale jak píše Paul, Clio sport je také super volba a mnohem praktičtější.


Tak tos teda moc lehkou nohu neměl S Infi G374x4 jedu lehklou nohou za 8,5/100. Svižnou jízdou s davem na dnešních silnicicíh kolem 9,2-9,5. A to je větší motor a o 200 kilo těžší auto.
Jiank souhlasím s tím, že 350 by byla dobrá volba.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 04.11.2015 14:34, RE: zkušenosti
Zdeny60 napsal:
driver111 napsal:
Já zase měl doma nějaký pátek Nissan 350 Z a nedám na něj dopustit - auto designem jinde než co po silnicích jezdí, motor je úžasný a ten zvuk, mám slzu v oku, když na něj myslím. Auto jezdilo normálně kolem 11-12 litrů, když člověk blbl, tak bralo kolem 18, ale v průměru se dalo s lehkou nohou jezdit za cca 12 litrů, což mě docela překvapilo, čekal jsem tak 15. Prostě, já být v té situaci, tak hledám 350ku. Ale jak píše Paul, Clio sport je také super volba a mnohem praktičtější.
Tak tos teda moc lehkou nohu neměl S Infi G374x4 jedu lehklou nohou za 8,5/100. Svižnou jízdou s davem na dnešních silnicicíh kolem 9,2-9,5. A to je větší motor a o 200 kilo těžší auto.Jiank souhlasím s tím, že 350 by byla dobrá volba.


350tky jsem měl tři, a k tomu G35 coupé. všechno v manuálu. po městě 17, okruh 40+, dálnice v limitech 10, okresky klidnou jízdou do devíti. kolega ze Z-klubu s tím jel do Švajcu a z5 a měl průměr 8.5. jenže ten zvuk a to zrychlení je tak návykové že se s tím jezdit s lehkou nohou prostě nedá. 12 litrů průměr je reálná hodnota. kdybych ho měl na normální každodenní ježdění tak asi ano ale jako funcar na víkendy bych ho rozhodně nešetřil.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 04.11.2015 15:02, RE: zkušenosti
tomaskrtek napsal:
Zdeny60 napsal:
driver111 napsal:
Já zase měl doma nějaký pátek Nissan 350 Z a nedám na něj dopustit - auto designem jinde než co po silnicích jezdí, motor je úžasný a ten zvuk, mám slzu v oku, když na něj myslím. Auto jezdilo normálně kolem 11-12 litrů, když člověk blbl, tak bralo kolem 18, ale v průměru se dalo s lehkou nohou jezdit za cca 12 litrů, což mě docela překvapilo, čekal jsem tak 15. Prostě, já být v té situaci, tak hledám 350ku. Ale jak píše Paul, Clio sport je také super volba a mnohem praktičtější.
Tak tos teda moc lehkou nohu neměl S Infi G374x4 jedu lehklou nohou za 8,5/100. Svižnou jízdou s davem na dnešních silnicicíh kolem 9,2-9,5. A to je větší motor a o 200 kilo těžší auto.Jiank souhlasím s tím, že 350 by byla dobrá volba.
350tky jsem měl tři, a k tomu G35 coupé. všechno v manuálu. po městě 17, okruh 40+, dálnice v limitech 10, okresky klidnou jízdou do devíti. kolega ze Z-klubu s tím jel do Švajcu a z5 a měl průměr 8.5. jenže ten zvuk a to zrychlení je tak návykové že se s tím jezdit s lehkou nohou prostě nedá. 12 litrů průměr je reálná hodnota. kdybych ho měl na normální každodenní ježdění tak asi ano ale jako funcar na víkendy bych ho rozhodně nešetřil.


No tak je fakt, že se s tím dá jezdit i za míň, ale přece to není auto, které má jezdit za 5 . To by bylo potom za trest. Ale fakt na to auto vzpomínám a občas se po nějakém dívám, třeba se jednou poštěstí... tady ještě odkaz na toho krasavce, byli jsme dovozci toho audia měli jsme ho tu na road show.
http://www.tuning.sk/?name=nissan-350z-mac-audio-nick-konig-auto-hi-fi-showcar-lcd-pirelli
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 04.11.2015 20:25, RE: zkušenosti
driver111 napsal:
tomaskrtek napsal:
Zdeny60 napsal:
driver111 napsal:
Já zase měl doma nějaký pátek Nissan 350 Z a nedám na něj dopustit - auto designem jinde než co po silnicích jezdí, motor je úžasný a ten zvuk, mám slzu v oku, když na něj myslím. Auto jezdilo normálně kolem 11-12 litrů, když člověk blbl, tak bralo kolem 18, ale v průměru se dalo s lehkou nohou jezdit za cca 12 litrů, což mě docela překvapilo, čekal jsem tak 15. Prostě, já být v té situaci, tak hledám 350ku. Ale jak píše Paul, Clio sport je také super volba a mnohem praktičtější.
Tak tos teda moc lehkou nohu neměl S Infi G374x4 jedu lehklou nohou za 8,5/100. Svižnou jízdou s davem na dnešních silnicicíh kolem 9,2-9,5. A to je větší motor a o 200 kilo těžší auto.Jiank souhlasím s tím, že 350 by byla dobrá volba.
350tky jsem měl tři, a k tomu G35 coupé. všechno v manuálu. po městě 17, okruh 40+, dálnice v limitech 10, okresky klidnou jízdou do devíti. kolega ze Z-klubu s tím jel do Švajcu a z5 a měl průměr 8.5. jenže ten zvuk a to zrychlení je tak návykové že se s tím jezdit s lehkou nohou prostě nedá. 12 litrů průměr je reálná hodnota. kdybych ho měl na normální každodenní ježdění tak asi ano ale jako funcar na víkendy bych ho rozhodně nešetřil.
No tak je fakt, že se s tím dá jezdit i za míň, ale přece to není auto, které má jezdit za 5 . To by bylo potom za trest. Ale fakt na to auto vzpomínám a občas se po nějakém dívám, třeba se jednou poštěstí... tady ještě odkaz na toho krasavce, byli jsme dovozci toho audia měli jsme ho tu na road show. http://www.tuning.sk/?name=nissan-350z-mac-audio-nick-konig-auto-hi-fi-showcar-lcd-pirelli

to jsem viděl kdysi v Trenčíně na letišti, jestli si dobře vzpomínám. pěknej kousek. nemělo lambo dveře? tady je odkaz na galerii Z-clubu, to jasně oranžový s karbonovými doplňky je můj bývalý mazlík
http://gallery.z-club.cz/index.php?cesta=2007.04.28+-+Kolbenova
reagovat
westeros
počet příspěvků46
datum registrace22.04.2014
Čtvrtek 05.11.2015 09:11, Nissan 350Z
Díky za tipy, 350Z se mi líbí, nevýhoda je, že má jenom dvě sedačky a nedá se tak v nouzi použít pro odvoz rodiny. (i když 99% času bych v něm jezdil jenom sám)
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Čtvrtek 05.11.2015 11:14, Další volba
Pokud koukáte i po Nissanu Z a hatchích, tak bych mrknul po zachovalém VW Lupo GTI. Bude podstatně levnější (i když zachovalé kousky už jsou klidně i za 200 000), nebude moc ztrácet na hodnotě (to záleží na péči) a jede tak nějak jinak :D
reagovat
kubesak
počet příspěvků29
datum registrace23.09.2013
Čtvrtek 05.11.2015 11:57, Suzuki swift sport
Pánovi naprosto rozumím a před necelými třema lety jsem řešil stejné dilema. Auto pro rodinu zajištěné a mně zůstala dosluhující 156ka alfa. Byl jsem zvyklý na to, že auto bylo zábavné (byť v nejsilnější naftě) a že jsem jenom nejzdil z bodu a do bodu b, ale byla tam i nadhodnota..Jenže do alfy jsem sypal okolo 40 ti tyček ročně nad běžnou údržbu a na to už jsem opravdu neměl sílu...Takže otázka byla auto na městský a příměstský ježdění v jednom, nejlíp v benzínu s minimální nutností nadstandardního servisu s rozumnýma nákladama a s tím, aby se mi auto líbilo a byla s ním trochu sranda. Chtěl jsem nějakej hot hatch - ford focus st, renault clio st a podobně. Nakonec se mi mimo jiné do ruky dostalo auto o kterém jsem vůbec neuvažoval vzhledem k počtu koní a to byla ona Suzuki swift sport. Papírově to auto byla nuda vzhledem k tomu, že většina lidí razí rovnici koně rovná se zábava a tady těch 125 koní nevypadalo oslnivě. Jenomže při jedné tuně váhy a charakteru vysokootáčkové 1,6 ky s atmo plněním je vše jinak. Zkrátím to, to auto jsem si zamiloval, koupil a trochu vyladil včetně dvou sad parádních kol, takže to nejen výborně jede, ale i dobře vypadá. Není to sice 350 ztko, ani 4ka bávo, ale co se týče poměru zábavaxnákladyxspotřeba je to bezkonkurenční. To auto neřve do světa, že má majitel krizi středního věku a na autě si to kompenzuje. Takže zvažte i tuto alternativu. Je pravda, že po třech letech uvažuji o výměně, ale to jen pro to, že jsem zvyklý auta po této době měnit, zatím moc nových alternativ není..
reagovat
westeros
počet příspěvků46
datum registrace22.04.2014
Čtvrtek 05.11.2015 14:36, Supermini
Díky za další tipy.

Malé auta Lupo, Swift, Clio - by byly fajn vzhledem k nižším nákladům. Ale asi bych se v Lupu bál těch maminek co jezdí bezpečně v XC90 a Range Roverech (obzvlášť do nepřehledných zatáček se musí jet závodní stopa prostředkem cesty, aby se jim to SUV v 50 km/h nepřevrátilo . Co říkáte na Focus ST?

Jestli bude auto řvát do světa, že mám krizi středního věku, mi nevadí. Vyloženě vytuzingované auto bych ale nechtěl, ty levnější v bazarech tím jsou bohužel často postižené.
reagovat
Corlis
počet příspěvků135
datum registrace14.03.2007
Čtvrtek 05.11.2015 15:05, RE: genesis 3,8 V6
mupet napsal:
Ahoj, měl jsem nějaký čas k dispozici GENESIS 3,8 V6 automat a musím říct, že na mě zanechalo velice kladné dojmy. Dá se s ním jen tak lehce plynout městem, nebo krajinou a motor Vám jen tichým "pobrukováním" dává tušit svou sílu...píšete , že máte rád akceleraci....to pak stačí jen polechtat "plynový" pedál a okamžitě se, za nádherného "zavytí" motoru, dostaví intenzívní a nepřestávající "masáž" zad o opěradlo sedadla. Auto je velmi nápadným a také ojedinělým artefaktem v dnešní "downsizingové" a "několikaturbové" době. Má mimo téměř kompletní výbavy také bezklíčový vstup i start (velice příjemná věc) a dá se v něm cestovat ve 4 lidech ( tedy 2 + 2 děti vzadu). Spotřeba bohužel při normální městské jízdě s občasným použitím všech 303 koníků při akceleraci byla 15,3 l, ale s tím se musí tak nějak počítat...jako auto pro radost doporučuji.


potvrzuji, když jsem řešil sonatu /nakonec jsem ji koupil/, svezl jsem se jako spolujezdec v genesisu, přesně potvrzuji výše uvedené, parádní posvez, i jsme jeli velmi ostrou pravou v driftu. Kdyby nestálo tehdy šílené koruny, už nevím kolik, ale k devítiset kilum to bylo, bral bych ho.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Čtvrtek 05.11.2015 15:29, Genesis
Přijde mi, že pokud to auto stálo skoro milion, tak má neuvěřitelný pokles ceny...
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 05.11.2015 16:08, RE: Genesis
brin napsal:
Přijde mi, že pokud to auto stálo skoro milion, tak má neuvěřitelný pokles ceny...


to každý Korejec a prakticky každá prémie. třeba 350Z si cenu drží celkem slušně, ale taková 330Ci ještě lépe. nebo Z3 coupé, tam je ta cena dnes až nesmyslná.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Čtvrtek 05.11.2015 20:40, Každý korejec
No nevím, tady to je v řádu za 3 roky na 1/3 ceny. To pak koupě nového úplně postrádá smysl. Jsou tam auta z roku 2012 s najetými 30000 km a za 330000 Kč. Jako je to velkoobjemový benzín, ale...
reagovat
mupet
počet příspěvků24
datum registrace01.02.2011
Pátek 06.11.2015 08:46, re genesis
jj...genesis nový nebyl tak moc drahý, ale to co jsem měl já byla předváděčka s relativně málo km (myslím kolem 8 tis.) a prodávala se za necelých 400. krásná recenze je na autoforu s názvěm stroj pekelných radostí
reagovat
Czech_Key1
počet příspěvků10
datum registrace11.02.2014
Pátek 06.11.2015 09:22, .
jsem rad, ze se objevily rady na hot hatche. i ja si nedokazu predstavit vedle rodinneho i30 (prumer nizsi stredni) jezdit pro radost zetkem/genesisem - nic proti

vzhledem k charakteru cest (10km) bych vybiral auto s motorem 1.6-2l. vetsi objem se na tu trasu (zejmena v zime) sotva stihne zahrat, o zahrati oleje nemluve (tolik k doporucovanym 3litrum se spotrebou 8.5l/100 na dalku). a dovadet se studenym motorem? ehm ehm

takze ... pokud je tech 10km zatackovity kopeckovity teren, klidne maly hot (Swift, Clio, Fiesta, Polo, Corsa), pokud jde o rovinu, tk i rychla nizsi stredni (civic, focus, rcz, mazda 3, bmw 1)
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.