0
zpět
 

diskuze k tématu: Diesel za max. 250 000,-

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
tominko
počet příspěvků1
datum registrace03.11.2019
Neděle 03.11.2019 19:18, Diesel za max. 250 000,-
Jelikož se v autech moc nevyznám, rád bych požádal o radu. Rád bych spolehlivou naftu s dlouhou životností s přijatelnou cenou dpf apod. :) Rozmýšlím se mezi hondou civic 1,6 idtec versus ford focus 1,5 tdci. Trvám na naftě, jelikož nenažraných benzínů mám po krk. dík!
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pondělí 04.11.2019 11:21, RE: Diesel za max. 250 000,-
citace:
reakce na: tominko, 03.11.2019 19:18 (Jelikož se v autech moc nevyzn ...)

Ahoj, u Fordu je daleko robustnější motor 2.0 TDCi, který deklasuje 2.0 TDI například ve výdrží vstřiků. FAP filtr toho také vydrží dost, maximálně jej necháš uměle vyčistit.
Jinak motor 1.6 DTEC od Hondy je skvěle kultivovaný s dobrou spotřebou, jen si zjisti cenu FAP filtru, nebývá levný.
Jako protiváhu k Fordu a Hondě bych rád zmínil kamarádčin Peugeot 308 2015 1.6 HDI, který při 120tis.km nemá za sebou jedinou závadu a celkovou spotřebu 5,3l. PSA má k těmto motorům asi nejlevnější FAP filtry formou výměny.
Dobrou zprávou je, že i Škoda slevnivla obecně FAP filtr, jen nevím, co si myslet o motoru 1.6 TDI. V Golfu se drží dobře, ale kolegům v Rapidu už po 200tis.km odcházejí vstřiky a nefuguje dobře EGR ventil. Jinak ale motor 1.6 TDI umí také jezdit pod 5l dlouhodobě a podle pana Vaculíka ze SM jde o robustní konstrukci.

Držím palec!
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pondělí 04.11.2019 11:24, RE: Diesel za max. 250 000,-
citace:
reakce na: tominko, 03.11.2019 19:18 (Jelikož se v autech moc nevyzn ...)


Mondeo 2,0TDCi v rozmezí 2011-2014. Ty malorážky bych vynechal, dynamika trystní, spotřeba stejná a životnost a spolehlivost horší. A držel bych se toho ročníkového rozpětí vzhledem ke spolehlivosti DPF od 2011 a obecně horší kvalitou Mondea od 2015, respektive novějšího modelu.

Cena DPF originál Ford i s prací tuším 16 tis. Za cca 10 tis. je regenerace filtru se zárukou a certifikátem od seriózní firmy + v servisu montáž, demontáž a kontrola dalších komponent, které by mohly být případně pachatelem nefunkčnosti DPF. To je hodně důležité, aby to po pár tkm nebylo znovu. Jinak jsem v létě prodával Mondeo se 200tkm a filtr fungoval skvěle, kouřivost čistá nula a spokojený nový majitel už má najeto přes dalších 10tkm a chrochtá blahem.
U té firmy co regeneruje filtry jsme nedávno nechávali čistit filtr na Jaguára, tam to mělo cenu, protože Jaguár chce za nový filtr 60tis. U Forda je to asi jedno, tam moc prostor k úspoře nevidím. A hlavně vydrží moc, totéž motor, pokud to někdo nezprasí.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.