0
zpět
 

diskuze k tématu: Co obout na zimu?

kategorie zařazení tématu:
ewing1
počet příspěvků46
datum registrace29.05.2009
Středa 17.10.2012 10:24, Kdo toto vymyslel?
Opravdu nechápu, kdo pořád vymýšlí takové nesmysly.... K čemu to je? Proč je to nařízení? Když výrobce uzná, že by to zlepšilo prodejnost pneumatiky, tak to tam dá sám. Ale proč se musí zase něco nařizovat? Nechápu!
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 17.10.2012 10:30, RE: Kdo toto vymyslel?
ewing1 napsal:
Opravdu nechápu, kdo pořád vymýšlí takové nesmysly.... K čemu to je? Proč je to nařízení? Když výrobce uzná, že by to zlepšilo prodejnost pneumatiky, tak to tam dá sám. Ale proč se musí zase něco nařizovat? Nechápu!


Aby mnoho lidí na zbytečných místech vykázalo činnost.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 17.10.2012 11:38, Zimí gumy
Vloni jsem přezouval až začátkem prosince. Jsem zvědavý, do kdy to na letních vydržím letos.
Ad testy: Koupil jsem celá kola přímo u Forda za zajímavou cenu. Jsou to Klébery, které letos v porovnání ani nefigurovaly. Řekl bych, že je to běžná guma. Zatím jsem v zimě všechno vyjel, všemu vyhl a všechno ubrzdil. Řetezy jsou ještě originál zabalené, a to jezdíváme na hory. Testy jsou fajn, ale pokud člověk vybírá z renomovaných značek, nemůže udělat zásadní chybu. Na Vectř jsem měl Polarisy a taky jsem s jejich vlastnostmi nebyl nespokojen. Vliv na spotřebu bych asi neřešil vůbec. Větší problém je si nechat nafoukat kola v pneuservisu při 20-ti stupních na dolní hranici tlaku a pak s nimi v mrazu jezdit. Vůbec nejhorší je pak v tomto ohledu dusíková náplň, neboť majitel si po \\\"odborné\\\" masáži myslí, že se s dusíkovou náplní nemění tlak plynu s teplotou a někteří se dokonce bojí dofouknout normální vzduch při podhuštění pneumatiky, aby si náplň neznehodnotili. Chce to přístup s rozumem. Konrétně je vhodné na podzim nahustit na horní hranici předepsaného tlaku, protože každých 10°C rozdílu teplot znamená změnu tlaku v pneumatice cca o 0,1 bar a se klesající okolní teplotou klesá i tlak v pneu.
reagovat
Projectigi
počet příspěvků32
datum registrace17.12.2008
Středa 17.10.2012 14:41, RE: Zimí gumy
David V napsal:
Vloni jsem přezouval až začátkem prosince. Jsem zvědavý, do kdy to na letních vydržím letos. Ad testy: Koupil jsem celá kola přímo u Forda za zajímavou cenu. Jsou to Klébery, které letos v porovnání ani nefigurovaly. Řekl bych, že je to běžná guma. Zatím jsem v zimě všechno vyjel, všemu vyhl a všechno ubrzdil. Řetezy jsou ještě originál zabalené, a to jezdíváme na hory. Testy jsou fajn, ale pokud člověk vybírá z renomovaných značek, nemůže udělat zásadní chybu. Na Vectř jsem měl Polarisy a taky jsem s jejich vlastnostmi nebyl nespokojen. Vliv na spotřebu bych asi neřešil vůbec. Větší problém je si nechat nafoukat kola v pneuservisu při 20-ti stupních na dolní hranici tlaku a pak s nimi v mrazu jezdit. Vůbec nejhorší je pak v tomto ohledu dusíková náplň, neboť majitel si po \\\\\\\"odborné\\\\\\\" masáži myslí, že se s dusíkovou náplní nemění tlak plynu s teplotou a někteří se dokonce bojí dofouknout normální vzduch při podhuštění pneumatiky, aby si náplň neznehodnotili. Chce to přístup s rozumem. Konrétně je vhodné na podzim nahustit na horní hranici předepsaného tlaku, protože každých 10°C rozdílu teplot znamená změnu tlaku v pneumatice cca o 0,1 bar a se klesající okolní teplotou klesá i tlak v pneu.


Dusík je jen a pouze podvod, ve vzduchu je dusíku 80%, kola když se budou foukat dusíkem, tak se foukají z atmosférického tlaku (normální vzduch) na cca dvojnásobek, tzn. v pneumatice je po nahuštění o nějakých 10% více dusíku obj. ale když ono to je jen za pár kaček, tak co bych si placebo nekoupil...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1249
datum registrace28.11.2008
Středa 17.10.2012 16:10, Právě jsem kupoval zimní gumy 205 55 R16
Vůbec jsem netušil podle čeho se orientovat. Tak jsem nakonec vybíral podle testu ADAC. A protože prvních pět finalistů mělo přibližně stejné ceny, tak jsem vzal ty 1. Continentaly v kategorii 205 55 R16.

Jinak souhlasím že koukat na štítek je asi nesmysl. Protože jsem jinde četl, že ty hodnoty tam píše sám výrobce a nikdo to po něm už nekontroluje.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.