0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroën Xantia, 2.0i: je běžný kondenzát pod víčkem?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.10.2011 10:35, kondenzát
u některých mortorů může až překvapit množství kondenzátu na víčku od oleje. Osobně jsem to viděl u dvou různých vozů s motorem VW 1.6 AEE (55kW). Těsnění pod hlavou OK, hlava OK, olej vyměněn, na víčku po pár tisících "sliz". Na měrce nikdy nic.
U jiného typu motoru - Mitsubushi (a v licenci Hyundai) 1.8, 16V (94kW) jsem u dvou vozů s tímto motorem jakoukoliv stopu po kondenzátu neobjevil nikdy.
Obávám se však, že to co popisuje pán v dotazu již není jen tak nějaký kondenzát co se dostal do motoru např. přes odvětrání motoru do sání, podle toho, co popisuje je na odchodu těsnění pod hlavou. Pomalu, ale jistě. Popis tomu nasvědčuje. Je li "sliz" i na měrce...
Ja bych navrhoval bedlivě sledovat úbytky chladící kapaliny a stav oleje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.10.2011 12:42, RE: kondenzát
free78 napsal:
u některých mortorů může až překvapit množství kondenzátu na víčku od oleje. Osobně jsem to viděl u dvou různých vozů s motorem VW 1.6 AEE (55kW). Těsnění pod hlavou OK, hlava OK, olej vyměněn, na víčku po pár tisících "sliz". Na měrce nikdy nic.
U jiného typu motoru - Mitsubushi (a v licenci Hyundai) 1.8, 16V (94kW) jsem u dvou vozů s tímto motorem jakoukoliv stopu po kondenzátu neobjevil nikdy.
Obávám se však, že to co popisuje pán v dotazu již není jen tak nějaký kondenzát co se dostal do m...
Taky to šacuju na odcházející těsnění pod hlavou, napovídal by tomu i ten neustálený chod na volnoběh při studeném autě. Ale pozor u Xantie to po určité porci kilometrů může plíživě prosakovat i jinde, pak má dotyčný zaděláno na repas motoru
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.10.2011 13:26, RE: kondenzát
Rover623 napsal:
Taky to šacuju na odcházející těsnění pod hlavou, napovídal by tomu i ten neustálený chod na volnoběh při studeném autě. Ale pozor u Xantie to po určité porci kilometrů může plíživě prosakovat i jinde, pak má dotyčný zaděláno na repas motoru
no jasně - po nastartování kouř z výfuku a nepravidelný chod. (kouř = pára a "spaluje" se nakapaná voda).
Kde může ještě prosakovat voda? Těsnění pod hlavou je jasné. Prasklá hlava taky. Jednou jsem zažil i "prý" prasklý blok motoru - opravu jsem neřešil sám... Má Xantia v tomto směru nějaká specifika?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.10.2011 15:39, RE: kondenzát
free78 napsal:
no jasně - po nastartování kouř z výfuku a nepravidelný chod. (kouř = pára a "spaluje" se nakapaná voda).
Kde může ještě prosakovat voda? Těsnění pod hlavou je jasné. Prasklá hlava taky. Jednou jsem zažil i "prý" prasklý blok motoru - opravu jsem neřešil sám... Má Xantia v tomto směru nějaká specifika?
Vlastně ani nevím ,nemám jí, jen jsem jich pár opravoval. Ještě bych doporučil zkontrolovat "zamrzací" víčka. Párkrát jsem viděl, že to u francouzů sáklo kolem nich. Taky jsem zažil stav (Audi) kdy bylo vše OK a stejně to někde bralo vodu, tam už se opravdu musela udělat generálka, protože se nedařilo najít kde to je
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.