0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroen C5 s motorem 1.6 THP - ano nebo ne?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
Svarg
počet příspěvků2
datum registrace17.02.2015
Úterý 17.02.2015 08:02, Citroen C5 s motorem 1.6 THP - ano nebo ne?
Uvažuji o koupi Citroenu C5 v modelové řadě od roku 2009. Otazník visí nad tím, že chci výhradně benzínový motor, který je u C5 nabízen pouze jeden ve verzi 1.6 THP. Názory na tento motor jsou na netu poměrně rozporuplné.

Má s ním někdo dlouhodobější (rok a více) zkušenost? Jak je na tom se spolehlivostí a spotřebou? Má nějaká výrazná negativa?
reagovat
Citroenak
počet příspěvků719
datum registrace13.04.2012
Úterý 17.02.2015 09:40, 1.6THP
Nevlastnil som tento motor, ale na c5club su ludia, co ho maju a jeden ho dokonca prerobil na plyn. Taktiez ak si dobre pamatam, na peugeot fore najdete velmi vela strankove vlakno o tomto motore a taktiez informacie, ako sa k problemom postavil peugeot. Stoji za to si to precitat, aj ked nerobim si iluzie, ze by sa ina automobilka zachovala inaksie. Strucne vam to ale mozem zhrnut. Takyto motor v aute z toho roku, ktory chcete, nebrat. Je tam problem z poklesom vykonu, karbonom a preskakuje rozvodova retaz. A tieto veci sa objavuju prilis casto. Preto sa tieto auta daju kupit za dobru cenu. A nenechajte sa spliest anketou motor roka, kde je tento technologicky skvost dlhodobym vytazom. Ak chcete benzinove auto v citroene, tak okolo 2008-2009 sa da zohnat 2.0i 103kw, ale ak ste pocitali s narokmi na udrzbu na 1.6thp, tak potom vam moze vyhovovat aj 3.0i, dat ho do plynu a potom sa uz len vozit.
reagovat
Svarg
počet příspěvků2
datum registrace17.02.2015
Úterý 17.02.2015 13:44, 1.6 THP
Mně na motoru 1.6 oslovila šestistupňová převodovka. Dvoulitr byl také volba hned další v pořadí
Těch negativ je asi fakt hodně - a vážných. Škoda.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Úterý 17.02.2015 20:57, Benziny nebrat
Obecne u francouzskych aut nedava smysl kupovat nic jineho nez diesely, protoze Francouzi nic jineho neumi a vicemene moc ani do jinych motoru neinvestuji. 1.6THP se nepovedl a treba dovozce Peugeot donutili jeho vlastni prodejci ho stahnout z nabidky, protoze se nechteli dale hadat se zakazniky pozadujicimi reklamaci.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Úterý 17.02.2015 23:56, RE: Benziny nebrat
Ne321 napsal:
Obecne u francouzskych aut nedava smysl kupovat nic jineho nez diesely, protoze Francouzi nic jineho neumi a vicemene moc ani do jinych motoru neinvestuji. 1.6THP se nepovedl a treba dovozce Peugeot donutili jeho vlastni prodejci ho stahnout z nabidky, protoze se nechteli dale hadat se zakazniky pozadujicimi reklamaci.


To je zas informace stará jako Metuzalém . Ano, THP byl vyřazen z nabídky někdy v 2012 (uznávám, není to +- 1000 let ), teď je ale normálně nabízen (od loňska?) v prakticky celé modelové řadě. Asi jsou si jistější v kramflecích, nebo byli na školení asertivity, nebo co. To jsou občas strašný bláboly tady. 2 roky nám normálně funguje v 5008, najeto necelých 40tkm, měnil se v záruce napínák při klasické údržbě. Žádný nouzový režim, nebo odtah, či neplánovaný servis jako u HTP/TSI
reagovat
M.See
počet příspěvků40
datum registrace15.02.2014
Středa 18.02.2015 01:48, RE: Benziny nebrat
Ne321 napsal:
Obecne u francouzskych aut nedava smysl kupovat nic jineho nez diesely, protoze Francouzi nic jineho neumi a vicemene moc ani do jinych motoru neinvestuji. 1.6THP se nepovedl a treba dovozce Peugeot donutili jeho vlastni prodejci ho stahnout z nabidky, protoze se nechteli dale hadat se zakazniky pozadujicimi reklamaci.


Nesmysl. Stačí si na pár desítek či sto tisíc vyzkoušet, popř si alespoň něco přečíst o recenzích všech motorů typu XU (evoluce 1,8 a 2,0 pak EW) a TU s litinovým blokem 1,6 8V (106 Rallye a 306 XS)a pak všechny TU5J4 (106 S16) a TU5JP4 (1007, 206, 307, Partner, Partner Tepee) - vše příklady jentak co mě v minutě napadly.
Dnes mají najeto klidně 300-500000km a jedou bez jakéhokoli problému s těsněním po hlavou, s hydroštely, podpalováním ventilů, nadměrné spotřeby oleje, odcházení čidel, lambda sond, a čehokoliv dalšího. Pokud má někdo s čímkoliv jmenovaným problém, je to jen ukázka absolutně zanedbaného servisu, jinak jsou všechny jmenované motory na dnešní PSA poměry chloubou koncernu...
Dost možná i daleko větší než naftové DW, DV a hlavně korporace s FIAT/FORD/Mitsubishi....

Ale na závěr souhlasím - "vývoj" (= problém) s BMW na 1,6 THP, to je s minulostí úplně nesrovnatelné...
reagovat
Citroenak
počet příspěvků719
datum registrace13.04.2012
Středa 18.02.2015 09:14, Benzinove motory PSA
Presne tak, pod toto sa mozem podpisat. Aj ked moj benzinovy 2.0i 103kw sa bude po 220t km menit, ale to kvoli tomu, ze sa mi podarilo kupit auto, pri ktorom pojem udrzba znamena raz do roka auto nalestit, a podla vsetkych informacii sa na motore roztrhol rozvodovy remen a bolo po motore. Potom bol rychlo opraveny aby sa dal predat, a tu nastupujem ja :( V citroene v servisnej knizke zial take veci nevedu, aj ked je tam jeden zaznam navyse, ale na otazku preco tam to auto bolo mi pred kupou povedali, ze nie som majitel a ze to nemozu len tak niekomu povedat :) Ale spat k motoru. Tlaky na nom su okolo 8 na kazdom valci (original maju byt nad 10,mestsky provoz a vymena oleja po 30t km), kazdy mi vravi ze uz to predsa nema jazdit. Ja nastartujem, a auto si drzi krasne otacky. Vykon noveho som este neskusal, ale podla mna ide vyborne. Spotreba je paradna, u mna je okolo 8 litrov pol na pol mesto a okresky. Kazdy den do prace 6km tam, 6 spat do pekneho kopca. Na dialnici pri 130 je to tak okolo 7.3. Problemom je, ze zerie olej, co je ale na vyssie uvedene celkom logicke. Tento motor ale nezvykne nejako nadmerne zrat olej. Je to podla mna nezmar. Niekedy mam pocit, ze by to utiahol aj bez benzinu, keby nemal na vyber :) Prave preto som sa aj rozhodol nemenit auto, ale motor a nechat si ho, lebo medzi novymi dalsi taky najdem tazko.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Středa 18.02.2015 10:24, RE: Benziny nebrat
M.See napsal:
Nesmysl. Stačí si na pár desítek či sto tisíc vyzkoušet, popř si alespoň něco přečíst o recenzích všech motorů typu XU (evoluce 1,8 a 2,0 pak EW) a TU s litinovým blokem 1,6 8V (106 Rallye a 306 XS)a pak všechny TU5J4 (106 S16) a TU5JP4 (1007, 206, 307, Partner, Partner Tepee) - vše příklady jentak co mě v minutě napadly.Dnes mají najeto klidně 300-500000km a jedou bez jakéhokoli problému s těsněním po hlavou, s hydroštely, podpalováním ventilů, nadměrné spotřeby oleje, odcházení čidel, lambda sond, a čehokoliv dalšího. Pokud má někdo s čímkoliv jmenovaným problém, je to jen ukázka absolutně zanedbaného servisu, jinak jsou všechny jmenované motory na dnešní PSA poměry chloubou koncernu... Dost možná i daleko větší než naftové DW, DV a hlavně korporace s FIAT/FORD/Mitsubishi....Ale na závěr souhlasím - "vývoj" (= průser) s BMW na 1,6 THP, to je s minulostí úplně nesrovnatelné...


Jenze ja pisi v pritomne case a vy argumentujete motory z doby pred deseti lety. Dneska z techle motoru v nabidce uz prilis nezbylo. Z dnesnich benzinu uz opravdu neni moc co vybirat a je lepsi koupit celkem osvedcene HDI diesely na ktere se dnesni Peugeot zcela zjevne primarne zameruje.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Středa 18.02.2015 10:28, RE: Benziny nebrat
Pepe napsal:
To je zas informace stará jako Metuzalém . Ano, THP byl vyřazen z nabídky někdy v 2012 (uznávám, není to +- 1000 let ), teď je ale normálně nabízen (od loňska?) v prakticky celé modelové řadě. Asi jsou si jistější v kramflecích, nebo byli na školení asertivity, nebo co. To jsou občas strašný bláboly tady. 2 roky nám normálně funguje v 5008, najeto necelých 40tkm, měnil se v záruce napínák při klasické údržbě. Žádný nouzový režim, nebo odtah, či neplánovaný servis jako u HTP/TSI


Jo strasny blaboly sem lidi pisi, treba potvrzuji kvalitu a spolehlivost motoru tim, ze ten jejich najel "necelych 40tkm", coz samozrejme najede jakykoliv i ten nejhorsi motor.

Jinak je rozdil byt oficialne v nabidce a byt fakticky k zakoupeni. Ja resil minuly rok koupi Peugeotu 508 a "Pezotak" mi na rovinu rekl, ze 1.6THP sice je teoreticky v nabidce, ale oni ji proste nedodaji i kdybych ji nakrasne chtel, protoze pak se mnou nebudou resit reklamace az se ten motor rozsype. Takze s tou jistotou v kramflecich to neni az tak zhave.
reagovat
Primcar
počet příspěvků35
datum registrace06.03.2014
Čtvrtek 19.02.2015 13:47, .
1.6 THP opravdu ne , je toho az moc negativniho na forech...
Radeji se podivat po 2.0 103kw je to overeny motor kteremu nedela problemy predelani na LPG.
Pro klidne ridice i tu 1.8 taktez overeny motor i kdyz zpocatku vyroby motoru tedy, ja nevim kolem roku 2001 -2004 ho trapilo zrani oleje ...
No na takove tezke auto bude 2.0 idelani , samozrejme nafta by to kroutakem lepe tahla ale zase ty naklady na servis pri malem najezdu ...
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 19.02.2015 14:39, RE: Benziny nebrat
Ne321 napsal:
Pepe napsal:
To je zas informace stará jako Metuzalém . Ano, THP byl vyřazen z nabídky někdy v 2012 (uznávám, není to +- 1000 let ), teď je ale normálně nabízen (od loňska?) v prakticky celé modelové řadě. Asi jsou si jistější v kramflecích, nebo byli na školení asertivity, nebo co. To jsou občas strašný bláboly tady. 2 roky nám normálně funguje v 5008, najeto necelých 40tkm, měnil se v záruce napínák při klasické údržbě. Žádný nouzový režim, nebo odtah, či neplánovaný servis jako u HTP/TSI
Jo strasny blaboly sem lidi pisi, treba potvrzuji kvalitu a spolehlivost motoru tim, ze ten jejich najel "necelych 40tkm", coz samozrejme najede jakykoliv i ten nejhorsi motor. Jinak je rozdil byt oficialne v nabidce a byt fakticky k zakoupeni. Ja resil minuly rok koupi Peugeotu 508 a "Pezotak" mi na rovinu rekl, ze 1.6THP sice je teoreticky v nabidce, ale oni ji proste nedodaji i kdybych ji nakrasne chtel, protoze pak se mnou nebudou resit reklamace az se ten motor rozsype. Takze s tou jistotou v kramflecich to neni az tak zhave.


Nepotvrzuju kvalitu, ale jen to, že mám VLASTNÍ zkušenosti. Což se o některých (kterým ani prodejce není ochoten to auto prodat) nedá říct. Před 2 lety oficiálně k zakoupení nebyl, přesto mi prodejce byl ochoten nechat zadat auto do výroby, a přivézt. Dneska není problém auto možná dodat ani Vám . Jestli ano, pak je problém jinde. Každopádně jinak byste byl schopen svý rozumy podložit i svými zkušenostmi, ne jen řečmi z doslechu. Ano, motor je třeba problematickej, ale s tím jsem ho kupoval, kvůli tomu dokoupil Optiway servis na 5 let. A že s Vámi nechtějí řešit případné reklamace? Tím bych se teda zrovna nechlubil
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.