0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroën C4 - vybrat první, nebo druhou generaci?

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Pátek 21.10.2016 11:10, Citroen C4
Za mna starsia C4 by loab s 2.0i 130kw. To je nadherne auto.
reagovat
zastava
počet příspěvků1
datum registrace23.10.2016
Neděle 23.10.2016 14:52, těžké rozhodování...
Budu stručný,jsem stařík na konci života,autem jezdím od roku 1971.Nyní už můj starý FAVORIT dosluhuje, já ale nechci zůstat bez auta.Jezdím málo,tak 5000 km ročně,ale jsou místa kam se člověk těžko dostane hromadnou dopravou.Hojně využívám vlaky,ale jsou místa kam je problém se dostat...Např. do Českého Ráje nebo pod Milešovku je to problém ,a tak tedy chci auto,ojeté..Uvažoval jsem o Fábii II ročník co nejmladší,tak od 2013 a do 80000 KM...Když ale čtu o se podařilo firmě VW ze Škodovky udělat,tak jsem v šoku,motory HTP snad nejsou dělané do auta ale jen do travní sekačky--hobby motor,používat jen občas,tak mám obavy si takový krám koupit...Jednoduchý čtyřválec OHV je sice ještě celý socialistický,ale šlape bez problémů,a dokonce jsou ještě náhradní díly...I v servisu mě nabádají ať si auto nechám co nejdéle,ale já už se s ním bojím jezdit,i když je super spolehlivé...Důchod mám jen normální a abych byl stále v servisu se mi nechce.Je pravdou že se ten tříválec sesype ve 100000 km ??? PS a nebo si udělat radost,zpeněžit co se dá, a na závěr života si koupit auto podle svých snů,už žádná Škodovka,Žiguli,Wartburb,ale auto podle chuti--- KIA SOUL,..děda
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 25.10.2016 22:42, těžké rozhodování...
zastava:

1,2 HTP je sázkou do loterie, záleží jak se o to majitel staral. Díky teplu zde rychle degraduje olej, doporučuje se zkrátit výměnu na polovinu, tj. po 7.500 km místo po 15.000 km a používat kvalitní olej 5w40, případně 5w30. Pak se dá "průser" oddálit, ale přesto přijde tak jako tak. Otec kupoval Fabii II - 44kw 8v novou v prvním roce výroby a při tomto postupu mu motor vydržel 170.000 km, pak musel nechat udělat repasi hlavy, má schované ventily - popraskané že vypadají jak pampelišky. Znám ale případy kdy se hlava dělala již po 60.000 km. Novější motory jsou již vylepšené, ale osobně bych je přesto nechtěl.
Pokud Fabii, hledal bych zachovalý kus s motorem 1,4.
Případně se poohlédnul po jiné značce. Osobně mám nejlepší zkušenosti s atmosférickými benzínovými motory japonské výroby (Mazda, Toyota).
Nechat si Favorita je také řešení, otec s ním najel bez generálky 400.000 km ale ta koroze je stejně jako u Felicií úděsná.
Doporučuji také napsat do redakce Světa Motorů a nechat si zaslat speciály Ojetiny, dosud vyšlo snad 5 čísel, je tam pěkně popsáno jaké motory u jakých aut jsou poruchové a jaké ne.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 26.10.2016 23:16, HTP
Zdravím,příčina problému nebyl špatný olej,ale osmiventilová hlava motoru,která umí za určitých okolností nasát piliny z katalyzátoru.Dojde tím k opotřebení vodítek ventilů a jejich následnému zničení.Dvanáctiventilová hlava motoru tímto problémem netrpí,proto např.vw Polo měl již dříve ve verzi 44 kw hlavu z 51 kw motoru a byl pouze přiškrcen na řídící jednotce.Fabia se bohužel tohoto řešení dočkala,až koncem roku 2011.Jinak motor HTP 51 kw problémy nemá a ve SM je označen,jako skvělá volba,ale tímto se hodně odeběhlo od původního tématu.
reagovat
gottak
počet příspěvků206
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 27.10.2016 14:22, RE: HTP
Fanda napsal:
Zdravím,příčina problému nebyl špatný olej,ale osmiventilová hlava motoru,která umí za určitých okolností nasát piliny z katalyzátoru.Dojde tím k opotřebení vodítek ventilů a jejich následnému zničení.Dvanáctiventilová hlava motoru tímto problémem netrpí,proto např.vw Polo měl již dříve ve verzi 44 kw hlavu z 51 kw motoru a byl pouze přiškrcen na řídící jednotce.Fabia se bohužel tohoto řešení dočkala,až koncem roku 2011.Jinak motor HTP 51 kw problémy nemá a ve SM je označen,jako skvělá volba,ale tímto se hodně odeběhlo od původního tématu.


Tak především ta hlava je jen šestiventilová, tři válce krát 2 ventily = 6
Já ve VW Polo mám 1.2 HTP, 40 kW verze, najeto bez větších problémů 320 tkm, motor šlape v podstatě jako nový. Ono hodně záleží jak se s tím jezdí, jestli se nešidí servis atd.
Každopádně těhle motorů se vyrobilo přes 3 miliony, do Fabky, Pola atd, tak bych to neviděl na nějaký megaprůser, vzhledem k tomu kolik jich jezdí a počtu zničených ventilů/hlav atd...
Nevýhodu vidím v omezené dynamice, na dálnici je to fakt slabé...
Výhoda jednoznačně dobrá spotřeba, bez probému do 6 litrů. Levný servis, nemění se rozvody, řetěz je super.

BTW 12 ventilová vezre naopak trpěla přeskakováním rozvod. řetězu, napínák je tlačen jen olejem, což při studeném startu je problém....Detaily hledejte na cimbu autosport, tam byl pěkný článek....

Howgh.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 27.10.2016 20:18, RE: HTP
gottak napsal:
Fanda napsal:
Zdravím,příčina problému nebyl špatný olej,ale osmiventilová hlava motoru,která umí za určitých okolností nasát piliny z katalyzátoru.Dojde tím k opotřebení vodítek ventilů a jejich následnému zničení.Dvanáctiventilová hlava motoru tímto problémem netrpí,proto např.vw Polo měl již dříve ve verzi 44 kw hlavu z 51 kw motoru a byl pouze přiškrcen na řídící jednotce.Fabia se bohužel tohoto řešení dočkala,až koncem roku 2011.Jinak motor HTP 51 kw problémy nemá a ve SM je označen,jako skvělá volba,ale tímto se hodně odeběhlo od původního tématu.
Tak především ta hlava je jen šestiventilová, tři válce krát 2 ventily = 6 Já ve VW Polo mám 1.2 HTP, 40 kW verze, najeto bez větších problémů 320 tkm, motor šlape v podstatě jako nový. Ono hodně záleží jak se s tím jezdí, jestli se nešidí servis atd.Každopádně těhle motorů se vyrobilo přes 3 miliony, do Fabky, Pola atd, tak bych to neviděl na nějaký megaprůser, vzhledem k tomu kolik jich jezdí a počtu zničených ventilů/hlav atd...Nevýhodu vidím v omezené dynamice, na dálnici je to fakt slabé...Výhoda jednoznačně dobrá spotřeba, bez probému do 6 litrů. Levný servis, nemění se rozvody, řetěz je super.BTW 12 ventilová vezre naopak trpěla přeskakováním rozvod. řetězu, napínák je tlačen jen olejem, což při studeném startu je problém....Detaily hledejte na cimbu autosport, tam byl pěkný článek....Howgh.


Souhlas u motoru 47 kw se předělával napínák i řetěz,ale já měl na mysli 51 kw.
reagovat
Abík
počet příspěvků93
datum registrace20.01.2009
Pátek 11.11.2016 19:16, RE: HTP
Fanda napsal:
Zdravím,příčina problému nebyl špatný olej,ale osmiventilová hlava motoru,která umí za určitých okolností nasát piliny z katalyzátoru.Dojde tím k opotřebení vodítek ventilů a jejich následnému zničení.Dvanáctiventilová hlava motoru tímto problémem netrpí,proto např.vw Polo měl již dříve ve verzi 44 kw hlavu z 51 kw motoru a byl pouze přiškrcen na řídící jednotce.Fabia se bohužel tohoto řešení dočkala,až koncem roku 2011.Jinak motor HTP 51 kw problémy nemá a ve SM je označen,jako skvělá volba,ale tímto se hodně odeběhlo od původního tématu.


Problém byl u motorů s keramickým katalyzátorem. Příčiny drolení vrchních vrstev katalyzátoru a jejich zpětné nasátí při deceleraci ještě nikdo dobře nepopsal. VW Polo.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Neděle 13.11.2016 08:23, RE: těžké rozhodování...
zastava napsal:
Budu stručný,jsem stařík na konci života,autem jezdím od roku 1971.Nyní už můj starý FAVORIT dosluhuje, já ale nechci zůstat bez auta.Jezdím málo,tak 5000 km ročně,ale jsou místa kam se člověk těžko dostane hromadnou dopravou.Hojně využívám vlaky,ale jsou místa kam je problém se dostat...Např. do Českého Ráje nebo pod Milešovku je to problém ,a tak tedy chci auto,ojeté..Uvažoval jsem o Fábii II ročník co nejmladší,tak od 2013 a do 80000 KM...Když ale čtu o se podařilo firmě VW ze Škodovky udělat,tak jsem v šoku,motory HTP snad nejsou dělané do auta ale jen do travní sekačky--hobby motor,používat jen občas,tak mám obavy si takový krám koupit...Jednoduchý čtyřválec OHV je sice ještě celý socialistický,ale šlape bez problémů,a dokonce jsou ještě náhradní díly...I v servisu mě nabádají ať si auto nechám co nejdéle,ale já už se s ním bojím jezdit,i když je super spolehlivé...Důchod mám jen normální a abych byl stále v servisu se mi nechce.Je pravdou že se ten tříválec sesype ve 100000 km ??? PS a nebo si udělat radost,zpeněžit co se dá, a na závěr života si koupit auto podle svých snů,už žádná Škodovka,Žiguli,Wartburb,ale auto podle chuti--- KIA SOUL,..děda


Dobrý den, měl jsem Fábii I HTP i Fábii II HTP a auta nedoporučuji. Opravdu jde o silně rizikové motory. Aby toho nebylo málo, začínají se u Fábie II objevovat také věci jako "ucviknuté" kabely vedoucí do předních dveří, což opravdu je už ostuda. Pokud Vás lákají Škodovky, je lepší koncernový 4-válcový motor 1.4 16v nebo 1.6 16V a mnohem spolehlivější Škoda Octávie II. I tak si myslím, že obyčejný Renault Clio 1.2 Vám bude sloužit lépe . Sázka na jistotu je pak Honda Jazz s jakýmkoliv ben. motorem, tak neuděláte chybu a je to vskutku spolehlivé auto!
reagovat
bulawaio
počet příspěvků62
datum registrace18.06.2013
Středa 07.12.2016 11:58, řetěz
Spokojena budete i se silnější šestnáctistovkou, tedy alespoň s tou od Peugeotu (montovala se do roku 2008). Oba motory mají rozvodový řetěz, s kterým nebývají problémy.

Minimálně 1:6i 80kw, která je od Peugeotu disponuje řemenem, který se mění standardně po 120 000 km. Řetězem disponuje až 1.6i 88 Kw ze spolupráce PSA/BMW.
reagovat
bulawaio
počet příspěvků62
datum registrace18.06.2013
Středa 07.12.2016 12:03, doporučitelnost motoru PSA/BMW
Ještě jedna zajímavost k článku. V první generaci 1.6i 88 Kw se silně nedoporučuje, ale do druhé už ano. Motor prošel vývojem, ano to je pravda, ale je potřeba to trochu rozepsat. Takhle je to dost matoucí.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.