Pondělí 04.11.2013 09:19,
Čištění turba - jaký styl zvolit?
Dobrý den, jezdím se škodou octavia I TDI silnější verze a neměl jsem potřebu šlapat příliš na plyn a v kombinaci s krátkou jízdou cca 5km každý den jsem si zanesl turbo tak, že nefunguje. Je to již 4 roky a nevadí mi to, na mou neagraesivní jízdu ho ani nepotřebuji, nicméně při předíždění by se mi někdy hodilo. Pátral jsem po firmách které by to vyčistily, ale připadá mi že čistí a opravují jen vymontované turba.
Našel jsem však návod jak vyčistit turbo jinak než rozebráním. A to pomocí páry, která se postará o pročištění ústrojí. Pomocí rozprašovače se vstřikuje prach vody do sání. Z logiky věci mi přpadá že by to opravdu mohlo fungovat. Jaký je prosím Váš názor?
Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu.
Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C
Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1
Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000
Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný.
Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát.
Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor.
Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř.
V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.
Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho.
http://forum.skodahome.cz/topic/103878-vynechani-turba-19tdi/
Děkuji
reagovat