0
zpět
 

diskuze k tématu: Čištění turba - jaký styl zvolit?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.11.2013 09:19, Čištění turba - jaký styl zvolit?
Dobrý den, jezdím se škodou octavia I TDI silnější verze a neměl jsem potřebu šlapat příliš na plyn a v kombinaci s krátkou jízdou cca 5km každý den jsem si zanesl turbo tak, že nefunguje. Je to již 4 roky a nevadí mi to, na mou neagraesivní jízdu ho ani nepotřebuji, nicméně při předíždění by se mi někdy hodilo. Pátral jsem po firmách které by to vyčistily, ale připadá mi že čistí a opravují jen vymontované turba.
Našel jsem však návod jak vyčistit turbo jinak než rozebráním. A to pomocí páry, která se postará o pročištění ústrojí. Pomocí rozprašovače se vstřikuje prach vody do sání. Z logiky věci mi přpadá že by to opravdu mohlo fungovat. Jaký je prosím Váš názor?

Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu.
Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C
Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1
Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000
Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný.
Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát.
Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor.
Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř.
V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.
Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho.

http://forum.skodahome.cz/topic/103878-vynechani-turba-19tdi/

Děkuji
reagovat
David V
počet příspěvků2066
datum registrace16.05.2007
Pondělí 04.11.2013 09:33, Jsem zvědav na ostatní
Můj názor je turbodmychadlo vymontovat a nechat vyčistit, abych byl přesnější, já bych zajel s autem někam, kde mi to udělají celé.
Uvedený postup bych nikdy neaplikoval.
A až bych měl turbo vyčištěné, tak bych do jízdy zařadil časové úseky s vyšší zátěží motoru, aby se to nemuselo opakovat.
reagovat
Muroň
počet příspěvků71
datum registrace10.06.2008
Pondělí 04.11.2013 17:13, Jak nefunguje?
Jak turbo nefunguje? Buď má zanesené lopatky a při vyšší zátěží nedtlačí potřebné množství vzduchu a padne do nouzáku anebo jezdíte tak, že nepřekročíte 1800 otáček a nikdy se ani neroztočí. Naprosto souhlasím s radou Davida V., specialistů na čištění (ve Vašem případě spíš výměnu za repasované) je hodně a Vámi kopírovaný návod se spíš hodí do Top Gearu na testování různých způsobů destrukce motoru.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Úterý 05.11.2013 16:47, výměna turba
Osobně si myslím, že tento způsob je nesmysl a žádné čištění vašemu turbu nepomůže. Myslím že TDI 1. gen nemá variabilní geometrii lopatek, tak nemá co zatuhnout. U aut která mají variabilní geometrii lopatek se zanesení projevuje jinak, ale turbo normálně funguje. Myslím že Vaše turbo je KO a pomůže výměna.
reagovat
basta74
počet příspěvků1
datum registrace05.11.2013
Úterý 05.11.2013 19:19, upřesnění turba
Pokud jedu na trojku tak přišlápnu plyn tak se auto zrychluje až dosáhne 3000 ot. a zrychlování přestane. Pokud jsem četl v diskuzi na škoda fórech tak si to dělají ti zručnější sami (což já nejsem)
Proto jsem hledal kdo to udělá ale všichni renomovaní prodávají nová, repasovaná ale přímo výměnu neprovádí žádný. Jsem z okolí Kroměříže a rád bych i někam dojel. Nezjistil jsem však kam.

Omlouvám se, že jsem se neozval dříve ale netušil jsem že příspěvek spadne do fóra.
reagovat
dk1844
počet příspěvků12
datum registrace09.08.2013
Úterý 05.11.2013 21:22, RE: výměna turba
BMW528i napsal:
Osobně si myslím, že tento způsob je nesmysl a žádné čištění vašemu turbu nepomůže. Myslím že TDI 1. gen nemá variabilní geometrii lopatek, tak nemá co zatuhnout. ...


To podle me neni uplne pravda. Pokud se bavime o Octavii 1, 66 a 81 kW, tak jedina, ktera nemela variabilni lopatky, je 66 kW EURO2 (tj. pred faceliftem, kod motoru AGR). Vsechny ostatni var. lopatky maji - tj. 81 kW EURO2 (predface, kod AHF), 66 kW EURO3 (facelift, kod ALH), 81 kW EURO3 (facelift, kod ASV).

Vzhledem k tomu, ze pise, ze ma tu "silnejsi verzi", tak tim jiste mysli 81kW a problem s lopatkami se muze vyskytnout.

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 05.06.2014 18:01, re:
Dobrý den. Vámi popsaný postup mi je přinejmenším velmi rizikový a s nejistým výsledkem, může napáchat více škody než užitku. Pokud Vám zatuhla regulace naklápění rozváděcích lopatek turba, pokud se problém podchytí včas, zkušený mechanik ji dokáže vyčistit a rozhýbat. Pokud jste ale takto ale jezdi dlouho, pravděpodobně Vás čeká koupě nového turbodmychadla.
reagovat
Pupan
počet příspěvků4
datum registrace05.01.2017
Sobota 19.12.2020 07:12, RE: re:
citace:
reakce na: Karel - TipCars.com, 05.06.2014 18:01 (Dobrý den. Vámi popsaný postup ...)


Nebo je tu třetí,ta nejvýhodnější možnost:místo starého křápu Vochcávky si koupit auto bez turba.Benziňáka,staršího,s atmosférickým motorem.(nevhodný pro závodníky).
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.