0
zpět
 

diskuze k tématu: Chytré pneumatiky – co mohou nabídnout?

kategorie zařazení tématu:
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Neděle 20.09.2015 08:56, TMPS
Konkrétně se systémem TMPS mám krátkou zkušenost - v zimě naprosto nepoužitelný a nefunkční systém kvůli zamrzajícím senzorům. Jediným efektem jeho "přítomnosti na palubě" byla otravná chybová hláška palubního PC. A přiznám se, že bych si tento systém dobrovolně nedal i kvůli jeho provozním nákladům - prostě nevěřím, že se cena systému a následné výměny senzorů ekonomicky vrátí na ušetřeném palivu a pneumatikách. Naopak systém kontroly tlaku senzory ABS je, alespoň u koncernu, docela bezproblémový a použitelný.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Neděle 20.09.2015 11:34, RE: TMPS
Pavlik napsal:
Konkrétně se systémem TMPS mám krátkou zkušenost - v zimě naprosto nepoužitelný a nefunkční systém kvůli zamrzajícím senzorům. Jediným efektem jeho "přítomnosti na palubě" byla otravná chybová hláška palubního PC. A přiznám se, že bych si tento systém dobrovolně nedal i kvůli jeho provozním nákladům - prostě nevěřím, že se cena systému a následné výměny senzorů ekonomicky vrátí na ušetřeném palivu a pneumatikách. Naopak systém kontroly tlaku senzory ABS je, alespoň u koncernu, docela bezproblémový a použitelný.


Víceméně souhlas. Ad senzory, v zimě jsem žádné problémy nezaznamenal. Jen to, že když se skokově přes noc snížila teplota, díky tomu klesl tlak pod normu tak se rozsvítila výstražná kontrolka a poprvé mě to trochu vyděsilo. Nicméně to je jen důsledek správné funkce systému. Systém co měří tlak podle ABS neodhalí pokud kvůli změně teploty klesne tlak ve všech pneu současně.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pondělí 21.09.2015 11:47, RE: TMPS
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
Konkrétně se systémem TMPS mám krátkou zkušenost - v zimě naprosto nepoužitelný a nefunkční systém kvůli zamrzajícím senzorům. Jediným efektem jeho "přítomnosti na palubě" byla otravná chybová hláška palubního PC. A přiznám se, že bych si tento systém dobrovolně nedal i kvůli jeho provozním nákladům - prostě nevěřím, že se cena systému a následné výměny senzorů ekonomicky vrátí na ušetřeném palivu a pneumatikách. Naopak systém kontroly tlaku senzory ABS je, alespoň u koncernu, docela bezproblémový a použitelný.
Víceméně souhlas. Ad senzory, v zimě jsem žádné problémy nezaznamenal. Jen to, že když se skokově přes noc snížila teplota, díky tomu klesl tlak pod normu tak se rozsvítila výstražná kontrolka a poprvé mě to trochu vyděsilo. Nicméně to je jen důsledek správné funkce systému. Systém co měří tlak podle ABS neodhalí pokud kvůli změně teploty klesne tlak ve všech pneu současně.


osobně jsem problém zaznamenal pouze u R. VelSatis kde jsem senzory raději nechal odpojit (resp. nechal jsem je tam ale jen jako ventilky a funkci hlášení tlaku nechal vypnout), u FXka fungují jak mají, naopak mě trochu znervózňuje když nasadím zimní sadu kde je nemám. bohužel i kdybych je na zimní sadě měl tak musím do servisu nechat je naprogramovat. uvítal bych kdyby si systém byl schopný zapamatovat dvě sady, resp. kdyby bylo možné jednoduše v menu auta toto změnit. v tomhle je systém který vyhodnocuje otáčky kola hodně napřed nehledě na to že když nemám snímač v kole tak se nemůže pokazit.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Pondělí 21.09.2015 13:09, RE:
Dle mě jsou to další kurvítka a nesmysly. Pokud stejně řidič nebude chtít a bude zdechlý, tak pojede na podhuštěných gumách, tedy pokud to nebude samo dofukovat. Pak se pokazí čidlo na ventilku a zahlásí chybu a chytrý systém znemožní vyjetí... NE NE NE Jsem proti takovým kktinám. Jsem ze staré školy a chci jezdit, ne aby každou chvíli pípalo nějaké čidlo...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Pondělí 21.09.2015 14:02, RE: TMPS
tomaskrtek napsal:
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
Konkrétně se systémem TMPS mám krátkou zkušenost - v zimě naprosto nepoužitelný a nefunkční systém kvůli zamrzajícím senzorům. Jediným efektem jeho "přítomnosti na palubě" byla otravná chybová hláška palubního PC. A přiznám se, že bych si tento systém dobrovolně nedal i kvůli jeho provozním nákladům - prostě nevěřím, že se cena systému a následné výměny senzorů ekonomicky vrátí na ušetřeném palivu a pneumatikách. Naopak systém kontroly tlaku senzory ABS je, alespoň u koncernu, docela bezproblémový a použitelný.
Víceméně souhlas. Ad senzory, v zimě jsem žádné problémy nezaznamenal. Jen to, že když se skokově přes noc snížila teplota, díky tomu klesl tlak pod normu tak se rozsvítila výstražná kontrolka a poprvé mě to trochu vyděsilo. Nicméně to je jen důsledek správné funkce systému. Systém co měří tlak podle ABS neodhalí pokud kvůli změně teploty klesne tlak ve všech pneu současně.
osobně jsem problém zaznamenal pouze u R. VelSatis kde jsem senzory raději nechal odpojit (resp. nechal jsem je tam ale jen jako ventilky a funkci hlášení tlaku nechal vypnout), u FXka fungují jak mají, naopak mě trochu znervózňuje když nasadím zimní sadu kde je nemám. bohužel i kdybych je na zimní sadě měl tak musím do servisu nechat je naprogramovat. uvítal bych kdyby si systém byl schopný zapamatovat dvě sady, resp. kdyby bylo možné jednoduše v menu auta toto změnit. v tomhle je systém který vyhodnocuje otáčky kola hodně napřed nehledě na to že když nemám snímač v kole tak se nemůže pokazit.


Původně jsem myslel, že moje auto si 2 sady zapamatovat neumí. Ale jak jsem později zjistil v jiném autorizáku, tak umí. Doufám že nově prodávaná auta si pamatovat 2 sady budou standardně. Jinak souhlas že ten systém s ABS je praktičtější i když nepozná podtlak na všech pneu současně.
reagovat
orlando
počet příspěvků3
datum registrace13.11.2011
Úterý 22.09.2015 21:14, TPMS
Nemáte pravdu. I nepřímý systém TPMS musí reagovat na pomalé podhuštění všech kol. To je dané technickým předpisem EU. Systém sice nepoužívá snímače tlaku v kolech, ale je také řádně komplikovaný.
Problémy mohou nastat např. použitím nevhodných nízkoprofilových pneumatik nebo odlišných disků, které nejsou schválené pro daný typ vozidla. Systém nedostává informace na které je nastaven a vyhodnocuje je jako pokles tlaku. To pak vede řidiče k častým restartům systému a tím k neschopnosti systému reagovat na skutečný pokles tlaku v pneu.
Osobně preferuji snímače tlaku pneu v kolech a vidím v tom hlavně bezpečnostní hledisko. Nedovedu si představit, že bych měnil kolo, případně aplikoval opravnou tekutinu, někde na silnici nebo dálnici.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Úterý 22.09.2015 22:24, RE: TPMS
orlando napsal:
Nemáte pravdu. I nepřímý systém TPMS musí reagovat na pomalé podhuštění všech kol. To je dané technickým předpisem EU. Systém sice nepoužívá snímače tlaku v kolech, ale je také řádně komplikovaný. Problémy mohou nastat např. použitím nevhodných nízkoprofilových pneumatik nebo odlišných disků, které nejsou schválené pro daný typ vozidla. Systém nedostává informace na které je nastaven a vyhodnocuje je jako pokles tlaku. To pak vede řidiče k častým restartům systému a tím k neschopnosti systému reagovat na skutečný pokles tlaku v pneu.Osobně preferuji snímače tlaku pneu v kolech a vidím v tom hlavně bezpečnostní hledisko. Nedovedu si představit, že bych měnil kolo, případně aplikoval opravnou tekutinu, někde na silnici nebo dálnici.


Aha. Na anglické wiki píšou, že druhá generace nepřímého měření pozná i pokles tlaku na všech pneu. Nicméně měří relativní zmenu tlaku vůči výchozí hodnotě. Absolutní hodnotu tlaku samozřejmě nezměří.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.