zpět
 

diskuze k tématu: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
BaDuLa
počet příspěvků3
datum registrace11.02.2018
Neděle 11.02.2018 14:11, Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
Dobrý den budu jezdit za praci cca 1000km týdně zvažuji koupi mercedes e270cdi,e320cdi nebo bmw 528i v benzinu a předělat na plyn.Eventuálně Mitsubishi Galant 2,4gdi Která varianta bude nejlepší ???
reagovat
6M/T
počet příspěvků47
datum registrace10.09.2016
Neděle 11.02.2018 14:44, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg
BaDuLa napsal:
Dobrý den budu jezdit za praci cca 1000km týdně zvažuji koupi mercedes e270cdi,e320cdi nebo bmw 528i v benzinu a předělat na plyn.Eventuálně Mitsubishi Galant 2,4gdi Která varianta bude nejlepší ???


Galant je GDI-gasoline direct injection, tam si s LPG neškrtnete. rozhodoval bych se mezi 320CDi a 528i, ale riziko drahé opravy je násobně větší u nafty, u 528i to budou drobné. kdesi jsem viděl porovnání reálného provozu 530D vs. 528i/LPG, nějaký pofidérní server to byl, defence, nebo tak něco
reagovat
BaDuLa
počet příspěvků3
datum registrace11.02.2018
Neděle 11.02.2018 14:50, RE: RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg
Takže nejlepší varianta bude bmw 528i a předělat na plyn vím že benzínové motory jsou levnější na údržbu ale jak je to s lpg ?
reagovat
BaDuLa
počet příspěvků3
datum registrace11.02.2018
Neděle 11.02.2018 14:51, RE: RE: RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg
Prý u bmw 528i je vůbec jeden z nejlepších motorů co udělali. Nebo jaká by byla jiná varianta ? Při nájezdu 1000km týdně ?
reagovat
Kornaz
počet příspěvků47
datum registrace15.04.2017
Pondělí 12.02.2018 15:55, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
citace:
reakce na: BaDuLa, 11.02.2018 14:11 (Dobrý den budu jezdit za praci ...)


Berte A6 2.5 v tedeicku automat.
reagovat
i
počet příspěvků35
datum registrace09.05.2007
Pondělí 12.02.2018 16:10, lpg
Dobrý den,

pokud jde o lpg, tak pokud přestavbu svěříte odborníkovi, pak není problém v životnosti ani provozu.

Je to o tom kolik do toho chcete investovat a zda nezvážit jinou alternativu.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků939
datum registrace09.10.2008
Pondělí 12.02.2018 17:31, RE: lpg
i napsal:
Dobrý den,pokud jde o lpg, tak pokud přestavbu svěříte odborníkovi, pak není problém v životnosti ani provozu.Je to o tom kolik do toho chcete investovat a zda nezvážit jinou alternativu.


Tohle platí jen částečně. Odborná montáž je základní předpoklad bezproblémového provozu na LPG. Bohužel modernějších motorů, které dlouhodobě snáší LPG, je minimum. Zmíněný Galand 2,4 GDI je mimo, protože (jak už se psalo výše) je to přímovstřikový motor a těm LPG hodně nechutná. Primárně bych hledal auto s tovární zástavbou LPG. Co vím tak slušné origo vestavby má poslední roky Opel (motory 1,4 turbo a 1,6 turbo). Koncernové (1,6 a 2,0 MPi) jsou jen ve starších autech, po 200-250 tisících km se sypou a navíc nejedou. Dobré bývalo také Subaru ((2,5), ale tam ekonomiku provozu sráží komplikovaný a drahý servis.
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Pondělí 12.02.2018 19:38, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků939
datum registrace09.10.2008
Pondělí 12.02.2018 21:06, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
PatM napsal:
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.


Počet tankování LPG se takhle od boku střelit nedá. Záleží na spotřebě auta i velikosti namontované nádrže. I toroidní nádrž místo rezervy dá u většiny aut dojezd 400km , tedy průměrně dvě a půl tankování týdně.
Jinak LPG může "blbnout" z mnoha důvodů, ale zkušený servis si většinou poradí a nestojí to balík. Servis staršího, navíc šestiválcového prémiového, dieselu levný nebude zcela jistě a případné poruchy budou za nesrovnatelnou raketu.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Úterý 13.02.2018 12:09, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
Pavlik napsal:
PatM napsal:
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.
Počet tankování LPG se takhle od boku střelit nedá. Záleží na spotřebě auta i velikosti namontované nádrže. I toroidní nádrž místo rezervy dá u většiny aut dojezd 400km , tedy průměrně dvě a půl tankování týdně. Jinak LPG může "blbnout" z mnoha důvodů, ale zkušený servis si většinou poradí a nestojí to balík. Servis staršího, navíc šestiválcového prémiového, dieselu levný nebude zcela jistě a případné poruchy budou za nesrovnatelnou raketu.


To máš sice pravdu, ale jestli jezdí po dálnici "normální" rychlostí, tak se ten benzín na lpg bez přívstřiku benzínu kvůli ochlazování neobejde. Moc aut na lpg, který zvládnou statisíce km bez větších problémů, neznám. Čest výjimkám. U naft je to obráceně - byly dělány na velký porce km. Já bych vybral auto, který bylo k tomuhle účelu stvořeno.
reagovat
i
počet příspěvků35
datum registrace09.05.2007
Úterý 13.02.2018 16:38, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
PatM napsal:
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.
Počet tankování LPG se takhle od boku střelit nedá. Záleží na spotřebě auta i velikosti namontované nádrže. I toroidní nádrž místo rezervy dá u většiny aut dojezd 400km , tedy průměrně dvě a půl tankování týdně. Jinak LPG může "blbnout" z mnoha důvodů, ale zkušený servis si většinou poradí a nestojí to balík. Servis staršího, navíc šestiválcového prémiového, dieselu levný nebude zcela jistě a případné poruchy budou za nesrovnatelnou raketu.
To máš sice pravdu, ale jestli jezdí po dálnici "normální" rychlostí, tak se ten benzín na lpg bez přívstřiku benzínu kvůli ochlazování neobejde. Moc aut na lpg, který zvládnou statisíce km bez větších problémů, neznám. Čest výjimkám. U naft je to obráceně - byly dělány na velký porce km. Já bych vybral auto, který bylo k tomuhle účelu stvořeno.


Pro LPG není vhodný každý motor, nicméně každý motor s ním může fungovat. Já sám mám na LPG na jednom voze najeto 200 tis. km čistě na LPG (280 tis. celkově) a motor je v naprostém pořádku. LPG bude fungovat skvěle u motoru který má nepřímé vstřikování a hydraulické vymezování ventilové vůle. Pokud jedna z těchto věcí chybí je to s určitým ústupkem. V případě přímého vstřiku je to ochlazování a tedy spotřeba cca do 2-3 litrů benzínu/100 km, u vozidel s manuálním vymezováním ventilové vůle pak kontrolou a ochranou ventilových sedel (flash lube).
Problémem je většinou to, že na různá fora (podobná tomuto) chodí spíše motoristé kteří řeší nějaký problém, ti spokojení nemají důvod či zájem. O LPG tak panuje řada mýtů a nesmyslů, které většinou nemají racionální základ. Ideální je se s dotazem na přestavbu vybraného vozu obrátit na plynaře-odborníka. Většinou poradí lépe než teoretici od klávesnice.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků917
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 15.02.2018 17:46, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
i napsal:
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
PatM napsal:
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.
Počet tankování LPG se takhle od boku střelit nedá. Záleží na spotřebě auta i velikosti namontované nádrže. I toroidní nádrž místo rezervy dá u většiny aut dojezd 400km , tedy průměrně dvě a půl tankování týdně. Jinak LPG může "blbnout" z mnoha důvodů, ale zkušený servis si většinou poradí a nestojí to balík. Servis staršího, navíc šestiválcového prémiového, dieselu levný nebude zcela jistě a případné poruchy budou za nesrovnatelnou raketu.
To máš sice pravdu, ale jestli jezdí po dálnici "normální" rychlostí, tak se ten benzín na lpg bez přívstřiku benzínu kvůli ochlazování neobejde. Moc aut na lpg, který zvládnou statisíce km bez větších problémů, neznám. Čest výjimkám. U naft je to obráceně - byly dělány na velký porce km. Já bych vybral auto, který bylo k tomuhle účelu stvořeno.
Pro LPG není vhodný každý motor, nicméně každý motor s ním může fungovat. Já sám mám na LPG na jednom voze najeto 200 tis. km čistě na LPG (280 tis. celkově) a motor je v naprostém pořádku. LPG bude fungovat skvěle u motoru který má nepřímé vstřikování a hydraulické vymezování ventilové vůle. Pokud jedna z těchto věcí chybí je to s určitým ústupkem. V případě přímého vstřiku je to ochlazování a tedy spotřeba cca do 2-3 litrů benzínu/100 km, u vozidel s manuálním vymezováním ventilové vůle pak kontrolou a ochranou ventilových sedel (flash lube). Problémem je většinou to, že na různá fora (podobná tomuto) chodí spíše motoristé kteří řeší nějaký problém, ti spokojení nemají důvod či zájem. O LPG tak panuje řada mýtů a nesmyslů, které většinou nemají racionální základ. Ideální je se s dotazem na přestavbu vybraného vozu obrátit na plynaře-odborníka. Většinou poradí lépe než teoretici od klávesnice.


No vidíš- jeden by ti mhl oponovat. Plynař, jak ucítí potenciální kšeft, je jak ohřa - žene se po stopě k cíli, dokud tě neudolá a nbásní to bůhví co. To, že většinou ty "kritické" záležitosti nesdělí, je obvyklé. proto vypovídající hodnotu mají právě ty příspěvky od majitelů, kteří řeší s LPG jakýkoliv problém - ten problém reálně popisují, protože reálně existuje a kvůli něčemu vzniknul. Pokud nemá motor hydraulické vymezování v.v., nemusí to být problém, pokud je k ventilů přístup a to není obvyklé u všech koncepcí motoru. Třeba Subaru s mechanickým štelováním sice problém není, ale otravuje to, protože k ventilů je přístup obyvkle pouze po DM motoru z auta ven. Ale motoru jako takovému LPG nevadí. vadí to, že někdo neseřídí vůli otočením šroubku = moc práce. Tam, kde jsou seřizovací podložky, může jít o opravdový problém, protože jakmile se vůe dostane mimo toleranci, nezbývá, že nakoupit sadu nebo její čst podložek nových a to je cca 600Kč bez DPH/ks a je jich tam 16 nebo 24 - dle motoru. pravda ne vždy se mění všechny, ale min. 1/2. Výpočet je snandný. A když je motoér venku a hlavy dole, obyvkle se řeší násedné věci = těsnění pod hlavami, vodní pumpa, případně svíce nbeor rovnou rozvody a to je pak docela pecka. Ale ne za vším stojí LPG - to je jen využití toho, že motor je na stole a je k němu perfektní přístup. Jinka motoprů, co dlouhodobě zvládnou LPG, není moc, a z dnešních zchopulostivělých konstrukcí snad ani jeden, a to včetně těch, kdy výrobce přímo LPG přestavby prodává - Viz výsledek jistého slovenského kolegy, co si koupil auto s LPG přímo od VÝROBCE a motor zkolaboval následkem poničení ventilových sedel. Co na to říct? Radši zaplatit beznín a spát bez starostí.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Sobota 17.02.2018 07:24, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
i napsal:
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
PatM napsal:
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.
Počet tankování LPG se takhle od boku střelit nedá. Záleží na spotřebě auta i velikosti namontované nádrže. I toroidní nádrž místo rezervy dá u většiny aut dojezd 400km , tedy průměrně dvě a půl tankování týdně. Jinak LPG může "blbnout" z mnoha důvodů, ale zkušený servis si většinou poradí a nestojí to balík. Servis staršího, navíc šestiválcového prémiového, dieselu levný nebude zcela jistě a případné poruchy budou za nesrovnatelnou raketu.
To máš sice pravdu, ale jestli jezdí po dálnici "normální" rychlostí, tak se ten benzín na lpg bez přívstřiku benzínu kvůli ochlazování neobejde. Moc aut na lpg, který zvládnou statisíce km bez větších problémů, neznám. Čest výjimkám. U naft je to obráceně - byly dělány na velký porce km. Já bych vybral auto, který bylo k tomuhle účelu stvořeno.
Pro LPG není vhodný každý motor, nicméně každý motor s ním může fungovat. Já sám mám na LPG na jednom voze najeto 200 tis. km čistě na LPG (280 tis. celkově) a motor je v naprostém pořádku. LPG bude fungovat skvěle u motoru který má nepřímé vstřikování a hydraulické vymezování ventilové vůle. Pokud jedna z těchto věcí chybí je to s určitým ústupkem. V případě přímého vstřiku je to ochlazování a tedy spotřeba cca do 2-3 litrů benzínu/100 km, u vozidel s manuálním vymezováním ventilové vůle pak kontrolou a ochranou ventilových sedel (flash lube). Problémem je většinou to, že na různá fora (podobná tomuto) chodí spíše motoristé kteří řeší nějaký problém, ti spokojení nemají důvod či zájem. O LPG tak panuje řada mýtů a nesmyslů, které většinou nemají racionální základ. Ideální je se s dotazem na přestavbu vybraného vozu obrátit na plynaře-odborníka. Většinou poradí lépe než teoretici od klávesnice.


Naprosto souhlasím - až na ty poslední dvě věty tam se přikláním spíše ke Zdenymu, protože kdyby člověk přišel do LPG servisu, že chce přestavbu, a plynař by mu jako první hned popsal veškeré potíže, které mohou nastat (viz Zdenyho popis výše s demontáží motoru), asi by si to řada lidí rozmyslela a kšeft by utekl.

Takže bych jen ještě doplnil k tomu, co jste psal vy - pokud chci motor, který bude vhodný na přestavbu na LPG, tak se dívám, jestli má hydraulické vymezování vůlí, a pokud nemá a je třeba vůle kontrolovat/vymezovat manuálně, zjišťuju, jak je tento úkon časově/finančně/fyzicky náročný. Já měl na LPG Mondeo MK4 (2.0i 107 kW) a tam byla kontrola vůli otázkou max. hodiny, případné nastavení správné vůle pomocí podložek pak otázka pár hodin, samozřejmě bez celkové demontáže motoru. Plynař, ke kterému jsem jezdil doporučoval kontrolovat (to neznamená nutně "štelovat") vůle každých 30 000 km, což je v případě tazatele cca 2x ročně.

A ještě jen můj názor k otázce LPG vs. nafta - i v případě zaklepání/podpálení ventilů (které při výběru správného motoru a řádné péči nenastane!) mi generálka hlavy přijde finančně pořád mnohem menší zlo, než servisovat ojetý diesel.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Sobota 17.02.2018 07:44, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
PatM napsal:
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.


Jde vidět, že jste auto na plyn nikdy neměl Ty lpg systémy jsou v podstatě velmi jednoduché, a pokud vám to nedělá nějaký Franta v garáži na koleně, ale zkušený servis, závadu (pokud se vyskytne) není žádný problém odhalit a jsou to "korunové" položky. Většinou stačí upravit řídicí jednotku (0 Kč), vyměnit filtr (pár stovek), přinejhorším vstřikovače (pár tisíc). Nic víc tam není.

To, co jste napsal, platí právě spíše pro moderní dieselové motory, které jsou tak složité a plné různých komplikovaných udělátek, že někdy není zcela zřejmé, v čem vězí problém... Jen příklad - když odejde DPF, primární příčinou můžou být (nebo většinou jsou) opotřebované vstřiky, turbo nebo vadný EGR ventil (nebo taky všechno dohromady). A spočítejte si, na kolik přijde výměna/vyčištění DPF, repas turba, výměna EGR ventilu... za tu cenu máte celý plynový systém nový 2x. U některých motorů zase když odejdou vstřikovače, na vině je často vadné čerpadlo (řešil jsem u Mondea) - 4x (u BMW 6x) vstřik + čerpadlo? Dvě fungl nové plynové vestavby. To nemluvím o totální destrukci motoru vinou vadného turba, které když propouští olej do sání a ten olej jednoho dne vnikne do spalovacího prostoru (stalo se bratrovi)...
reagovat
capslock
počet příspěvků231
datum registrace28.07.2007
Neděle 18.02.2018 00:55, RE: RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
citace:
reakce na: PavelKeprt, 17.02.2018 07:44 (... A spočítejte si, na kolik přijde výměna/vyčištění DPF, repas turba, výměna EGR ventilu... za tu cenu máte celý plynový systém nový 2x. U některých motorů zase když odejdou vstřikovače, na vině je často vadné čerpadlo... )


Jenomže to chce srovnávat srovnatelné. I benzínový motor má čerpadlo, EGR a může mít turbo. Vadné čerpadlo a vstřikovače nejsou běžné a časté závady naftového motoru.
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Neděle 18.02.2018 13:57, RE: RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
Vzhledem k tomu Galantu nepředpokládám, že tazatel vybírá nejnovější modely, ale spíš modely, které žádné DPF neměly. A pokud chcete srovnávat nejnovější auta, tak benzín má EGR, čerpadlo, vstřiky, turbo, DPF a vy do toho chcete jěště přidat LPG
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Neděle 18.02.2018 20:30, RE: RE: RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
citace:
reakce na: PatM, 18.02.2018 13:57 (Vzhledem k tomu Galantu nepřed ...)


Do noveho auta plneho ekosraček plyn samozrejme ani nahodou! Ale zrovna to zminovane BMW 528i podle me bude na LPG šlapat jak hodiny
reagovat
i
počet příspěvků35
datum registrace09.05.2007
Úterý 20.02.2018 20:34, RE: Potřebuji poradit nafta nebo lpg?
Zdeny60 napsal:
i napsal:
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
PatM napsal:
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.
Počet tankování LPG se takhle od boku střelit nedá. Záleží na spotřebě auta i velikosti namontované nádrže. I toroidní nádrž místo rezervy dá u většiny aut dojezd 400km , tedy průměrně dvě a půl tankování týdně. Jinak LPG může "blbnout" z mnoha důvodů, ale zkušený servis si většinou poradí a nestojí to balík. Servis staršího, navíc šestiválcového prémiového, dieselu levný nebude zcela jistě a případné poruchy budou za nesrovnatelnou raketu.
To máš sice pravdu, ale jestli jezdí po dálnici "normální" rychlostí, tak se ten benzín na lpg bez přívstřiku benzínu kvůli ochlazování neobejde. Moc aut na lpg, který zvládnou statisíce km bez větších problémů, neznám. Čest výjimkám. U naft je to obráceně - byly dělány na velký porce km. Já bych vybral auto, který bylo k tomuhle účelu stvořeno.
Pro LPG není vhodný každý motor, nicméně každý motor s ním může fungovat. Já sám mám na LPG na jednom voze najeto 200 tis. km čistě na LPG (280 tis. celkově) a motor je v naprostém pořádku. LPG bude fungovat skvěle u motoru který má nepřímé vstřikování a hydraulické vymezování ventilové vůle. Pokud jedna z těchto věcí chybí je to s určitým ústupkem. V případě přímého vstřiku je to ochlazování a tedy spotřeba cca do 2-3 litrů benzínu/100 km, u vozidel s manuálním vymezováním ventilové vůle pak kontrolou a ochranou ventilových sedel (flash lube). Problémem je většinou to, že na různá fora (podobná tomuto) chodí spíše motoristé kteří řeší nějaký problém, ti spokojení nemají důvod či zájem. O LPG tak panuje řada mýtů a nesmyslů, které většinou nemají racionální základ. Ideální je se s dotazem na přestavbu vybraného vozu obrátit na plynaře-odborníka. Většinou poradí lépe než teoretici od klávesnice.
No vidíš- jeden by ti mhl oponovat. Plynař, jak ucítí potenciální kšeft, je jak ohřa - žene se po stopě k cíli, dokud tě neudolá a nbásní to bůhví co. To, že většinou ty "kritické" záležitosti nesdělí, je obvyklé. proto vypovídající hodnotu mají právě ty příspěvky od majitelů, kteří řeší s LPG jakýkoliv problém - ten problém reálně popisují, protože reálně existuje a kvůli něčemu vzniknul. Pokud nemá motor hydraulické vymezování v.v., nemusí to být problém, pokud je k ventilů přístup a to není obvyklé u všech koncepcí motoru. Třeba Subaru s mechanickým štelováním sice problém není, ale otravuje to, protože k ventilů je přístup obyvkle pouze po DM motoru z auta ven. Ale motoru jako takovému LPG nevadí. vadí to, že někdo neseřídí vůli otočením šroubku = moc práce. Tam, kde jsou seřizovací podložky, může jít o opravdový problém, protože jakmile se vůe dostane mimo toleranci, nezbývá, že nakoupit sadu nebo její čst podložek nových a to je cca 600Kč bez DPH/ks a je jich tam 16 nebo 24 - dle motoru. pravda ne vždy se mění všechny, ale min. 1/2. Výpočet je snandný. A když je motoér venku a hlavy dole, obyvkle se řeší násedné věci = těsnění pod hlavami, vodní pumpa, případně svíce nbeor rovnou rozvody a to je pak docela pecka. Ale ne za vším stojí LPG - to je jen využití toho, že motor je na stole a je k němu perfektní přístup. Jinka motoprů, co dlouhodobě zvládnou LPG, není moc, a z dnešních zchopulostivělých konstrukcí snad ani jeden, a to včetně těch, kdy výrobce přímo LPG přestavby prodává - Viz výsledek jistého slovenského kolegy, co si koupil auto s LPG přímo od VÝROBCE a motor zkolaboval následkem poničení ventilových sedel. Co na to říct? Radši zaplatit beznín a spát bez starostí.


No, oponovat můžete, nicméně v tomto případě je klíčová volba plynaře-odborníka (záměrně jsem napsal odborníka), který je schopen posoudit zda se motor hodí, nebo nehodí. Možná se budete divit, ale těch několik málo odborníků se již naučilo, že se jim vyplatí jednat rovně než si nechat pošramotit těžce vydřenou pověst. Každý nemá kladnou zkušenost (nevyhnutelně), ale volbou vhodného motoru a profesionální montáží se dá riziko značně eliminovat. Já vycházím ze své zkušenosti, kdy za cca 5 let jsem najel čistě na LPG (vyjma startu a prvních pár km) více než 200 tis. km (a další najíždím), přičemž jsem jednou (po cca 70 tis. měnil zalepené trysky za cca 2500,- i s prací), jinak roční revize vyjde na cca 600,-, občas výměna filtru (na doporučení plynaře). Pokud si provedete kalkulaci na průměrnou cenu benzínu, jehož spotřeba činila průměrně cca 9l a LPG, kde je spotřeba cca 10l, pak Vám po najetých 200 tis. km vyjde úspora z říše snů, jež není vykoupena bezesnými nocemi.

Opravdu vhodných motorů mnoho není, nicméně profesionálně namontovaný systém fungovat bude. Občas na toto téma vycházejí velmi zajímavé články i ve, zde hodně zatracovaném, Světě motorů. namátkou si vzpomínám na Octavii III s 1,4 tsi LPG s 350 000 najetými km, či Subaru Impreza s více než 500 000. Oba nejsou typickým "vhodným" představitelem, nicméně fungují (Subo má tovární úpravu, Škoda dodělávanou), rovněž vím ze svého okolí, o Fordu C-Max s 1,8 a Honda Civic s 1,4, oba systém BRC, oba více než 150 000 na LPG a oba jezdí stále.

Nechtěl jsem se příspěvkem nikoho dotknout, nikoho přesvědčovat ani usvědčovat z neznalosti (přesněji žádným ze svých příspěvků), ale bohužel u nás koluje hodně mýtů a fám, které rychle zdomácněli a lidé je přijali za své, což mé (a lidí v mém okolí) zkušenosti nepotvrzují. Pokud by se každý řídil při výběru vozu hlubokou technickou znalostí a ne zakořeněnými bludy, pak by nikdy nemohla stát 11 let stará Octavia II Ambiente bez servisní historie a s 200 000 km (udávanými leč nedoloženými) 100 a více tis. Kč.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.