0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké nástrahy skrývá 5leté BMW 520i?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, německá vozidla
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Pondělí 25.02.2013 11:28, 2.0i
Rozdíl mezi 2.0i spočívá jenom v přímém vstřikování? Já myslel, že i v počtu válců a v objemu... Takže: starší 2.0i je 2.2l a 6 válců, novější 2.0i je opravdový dvoulitr a čtyřválec k tomu. Je to prý i lepší motor mež ten 6V.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků32
datum registrace07.05.2024
Pondělí 25.02.2013 13:45, RE: 2.0i
gablenz napsal:
Rozdíl mezi 2.0i spočívá jenom v přímém vstřikování? Já myslel, že i v počtu válců a v objemu... Takže: starší 2.0i je 2.2l a 6 válců, novější 2.0i je opravdový dvoulitr a čtyřválec k tomu. Je to prý i lepší motor mež ten 6V.


Petr-Tipcars: Od roku 2007 už se dvadvojkový šestiválec neinstaloval. Motor N43 nahrazoval starší maloobjemový šestiválec 2,2, ale jednalo se o nástupce motorů N42.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 25.02.2013 15:28, x-drive
benzínový dvoulitr /a vlastně ani dieselový/ se s pohonem všech kol X-drive nevyráběl...
reagovat
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Čtvrtek 28.02.2013 09:18, bmw
mno já vnímám 5ku jako relativně dobře postavené auto (byt zdaleka ne tak jako předchozí 5ky), které je podstatně ale podstatně bezpečnější než jakákoli menší auta i s deseti hvězdami,

nicméně nerozumím tomu proč chceš do tohoto auta tak malý motor?....nepojede a ještě bude mít spotřebu jako R6...

pokud chceš spořit kup si 520d - je perfektně vyvážená díky lehkému motoru
pokud chceš jezdit 530i 200kw - super motor, výkon, malá spotřeba (cca 10L)
nebo 530d jezdí výborně a polyká 9L

pokud chceš závodit aniž bys platil M cenu za díly kup 550i - to je famozní motor s rozumnou spotřebou kolem 14-15L

o všech V8 platí že jsou nesmrtelné pokud měníš olej a nepoužíváš longlife (osobně najeto přes 400tkm)

automaty ZF jsou bezproblémové i při velkých nájezdech, výměna olejů stojí kolem 4000Kč (nedělat v autorizáku stojí to víc a nemění celou náplň )

co se týká hadc na NIVO podvozku - když se podělají oprava stojí 3000 za nové - neorigo

ceny dílů jako koncern

osobně bych šel asi do kompromisu 530i a do automatu.

X drive asi ne protože je s ním auto hůř vyvážený a to kazí jízdu, samozřejmě vyjede víc, ale 5ka je na sněhu v pohodě, vyjede i za kalamity na ještěd, samozřejmě to vyžaduje jiný styl jízdy (ve 2000ot tam máš 100k)
reagovat
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Čtvrtek 28.02.2013 15:23, RE: bmw
finding napsal:
mno já vnímám 5ku jako relativně dobře postavené auto (byt zdaleka ne tak jako předchozí 5ky), které je podstatně ale podstatně bezpečnější než jakákoli menší auta i s deseti hvězdami, nicméně nerozumím tomu proč chceš do tohoto auta tak malý motor?....nepojede a ještě bude mít spotřebu jako R6... pokud chceš spořit kup si 520d - je perfektně vyvážená díky lehkému motoru pokud chceš jezdit 530i 200kw - super motor, výkon, malá spotřeba (cca 10L) nebo 530d jezdí výborně a polyká 9L pokud chceš závodit aniž bys platil M cenu za díly kup 550i - to je famozní motor s rozumnou spotřebou kolem 14-15L o všech V8 platí že jsou nesmrtelné pokud měníš olej a nepoužíváš longlife (osobně najeto přes 400tkm) automaty ZF jsou bezproblémové i při velkých nájezdech, výměna olejů stojí kolem 4000Kč (nedělat v autorizáku stojí to víc a nemění celou náplň ) co se týká hadc na NIVO podvozku - když se podělají oprava stojí 3000 za nové - neorigo ceny dílů jako koncern osobně bych šel asi do kompromisu 530i a do automatu. X drive asi ne protože je s ním auto hůř vyvážený a to kazí jízdu, samozřejmě vyjede víc, ale 5ka je na sněhu v pohodě, vyjede i za kalamity na ještěd, samozřejmě to vyžaduje jiný styl jízdy (ve 2000ot tam máš 100k)


Jak to řekl jednou Krtek? Já bych ty lidi lískal. On se tu ale neptal na třicetiletý bawor po vesnickém tunerovi Jožinovi. Takže čtyřválec přímovstřik tu překvapivě jede a nežere a nesere se....
reagovat
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Čtvrtek 28.02.2013 15:50, nono
no lískal...asi máme velmi rozdílné názory na to co je "jede a nejede". já rozhodně nepíšu o 30ti letých baworech :) i když sám jsem měl dokonce 3 generace (e28,34 a 39) a 4tou (e60) jezdill dlouhodobě...

podle mě 520i prostě nejede, 5tka je velká těžká a 4 válec stačí tak akorát na jízdu podle předpisů, při spotřebě kolem 8,5-9L, jakmile bude chtít jet po dálnici nebo rychleji, bude to muset pořád točit a spotřeba poleze hodně daleko za 10L/100 s dynamikou nikde nic, to ostatně potvrzuje každej kdo má nebo měl viz bmwklub.cz

4 válec 125kw znám ze 120i kde je dostačující to ano, ale 120i má nejmín o 4 metráky míň.
520d kdovíjak nejede taky ale jde to (je pružná) a žere podstatně míň.

jedinej benzinovej 4 válec co jede je dnes novej 28i kterej ale v zátěži žere skoro jak 2 6ti válce
reagovat
mikeee
počet příspěvků1
datum registrace26.10.2013
Sobota 26.10.2013 22:04, Moje zkušenosti s E61 2.0 125kw
Přesně tuhle motorizaci mám, E61 r. 2009, 2.0 beznin 125kw, koupeno vloni při 110 TKm, ted najeto cca 150tkm, naprosto bez problémů. auto koupeno od banky, prokazatelný nájezd. Myslím že s tou počítanou cenou 450 tis se vám podaří určitě ušetřit, já jej kupoval vloni za 280tKč, včetně doložené servis historie a zimních sady kol. Je to 4válec, spousta lidí by chtělo u BMW raději 6válec, takže propad ceny u ojetýho auta je výraznější, a druhou stranu těchle benzínových BMW -E60,E61 tu moc není a docela trvalo než jsem jej sehnal. není to opravdu žádný dravec silnic, ale na slušně svižnou jízdu stačí, auto má na 2l objem překvapivě slušný toč. moment v nízkých otážkách, není problém jezdím plynule mezi 1600-2500ot. Max. podle tachometru cca 225, motor i ve vysokých rychlostech výborně odhlučněn (srovnávám s předchozí hondou accord, škoda octavia a seat altea). Milým překvapením pro mě byla spostřeba, u auta s 1650kg poh. hmotnosti jsem očečkávat průměr někde mezi 8-9litry (předchozí auta 2.0 benzin Octavia mi jezdila za 8.2, Honda Acoord beznin 2.0 za 8.4), s tímhle BMW mám přitom dlouhodový průměr 7.5l (cca 30procent město, 40 procent okresky a 30 procent dálnice). Při běžné jízdě mimoměste není problém jezdit za 6.1-6.5l, město kolem 9, dálnice při dodržování rychl. litmitů cca 7-7.5, pokud rychleji, tak kolem 170 spotřeba cca 8-8.5). pro mě v tomhle směru příjemné překvapení (pokud jsme uvažoval u o dieselu s obvykle výraznějším nájezdem u ojetiny, vyšší cenou, nesrovnatelně vyšším riziku závad pohonného ústrají a pouze mít¨rně nižší spotřebou) zjistil jsem pouze drobné nedostatky při užívání auta - auto nemám cyklovač štěračů, jen senzor deště, který je ale i v nejpomalejším ražimu příliš rychlý, takže to za drobného deště často rešíte prostě opakovaným setřením stiskem páčky, trysky ostřikovačů čelního skla nejsou nastavitelné a ostřik je nedostatečný. Celkově jsem s autem spokojený, během 40tis. Km pouze běžná údržba - olej, filtry, brzd. desky, spotřeba motor oleje cca 1l na 20tis Km (měním olej dřív, dle palub. počítače jsou výměny po 30tis. Km, nevěřím longlifům - předchozí zkušenost s Octaviía a neuvěřitelnou tvorbou karbonu při užití longlife oleje
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.