citace:
reakce na: RaDek, 21.09.2020 11:16 (Dobrý denScháním auto ale nemů ...)
Ahoj,
ohledně 1.4 TSI 2010 v Golfu VI - je to bohužel první generace TSI EA111, které musíš pravidelně měnit rozvodovou sadu(poslední variantu, která eliminuje možnost selhání) myslím co 80 000km. Tyto motory můžou brát olej, podle redakce Světa Motorů to lze poznat na svíčkách, ale to se raději poptej známého automechanika. Výkonově je to skvělý motor a vybral sis správně verzí bez kompresoru, ty byly totiž nejhorší spolehlivostí. Bohužel spolehlivá řada 1.4 TSI EA211 přišla až někde v půli roku 2014, skoro bych řek, stálo by za to došetřit, protože nic lepšího mezi menšími ben. turbomotory není.
Ve tvé cenové relaci je těžké najít něco "bez investic", už to bude trochu loterie bohužel. Jako alternativu bych zkusil projet Hondu Civic 1.8 VTEC, není to kombík, ale kufr má přes 400l a motor je nejen nadprůměrně spolehlivý, ale už něco umí předvést ve vyššícho otáčkách.
Dále pak např. Opel Astra J 1.6 Turbo není problémový jako menší bratříček 1.4 T, tak možná také bych projel i ji
Ohledně díeslu, nejméně problémů má etalon Ford Mondeo 2.0/2.2 TDCi 2011-2015, bytelný vůz, skvělý podvozek a nepředražené díly, má to něco do sebe. U BMW celkově servis levný nebude, ono je sice krásné, že koupiš levně výfuk z druhovýroby, jenže on prostě bude dunět a pak vůz leze spíše na nervy než baví
Ten silnější motor 2.2 TDCi táhne jako lokomotiva, ale většinou budeš jezdit za 7l, proto volbou číslo jedna je dvoulitr.