0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 320 D - proč motor ztrácí výkon?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 18.10.2009 08:36, Ztráta výkonu u TD motorů
V tomto konkretním případě bych se na dálku domníval že jde o regulaci - bandaska nebo lopatky.
Řešením je obvody kolem turba důkladně prozkoumat nějakým znalce, ne Pepou z Horní DOlní. Pokud bylo turbo před 2 lety repasováno, nic to neznamená, protože se neví, jak a co bylo repasováno. Spíše mě napadá rovnice žena -styl jízdy-zatuhlé lopatky. Neberte to, prosím ve špatném smyslu slova, ale jízda s přeplňovaným motorem na naftu má svá úskalí a paradoxne motoru může více škodit podtáčení a tzv. styl jízdy alias důchodce. Ba naopak, motory, které se pohybují v širokém spektru otáček a občas "dostanou do těla" jsou a tom lépe z hlediska regulace natáčení lopatek turba, protože ty při ostřejčím způsobu jízdy nemají čas "zatuhnout -musí se prostě hýbat. Také podtlak. regulace a výfukový trakt - saze.

Měl jsem ten stejný problém na své Oktávii - koncepčně jde o shodné motory - přeplňovaný diesel. Dokud jsm jezdil já služebně a motor fakt dostával občas i pepř, bylo vše OK. Pak jsejm si Oktu odkoupil od firmy pro ženu a za půl roku to začalo. Zatuhlé lopatky, padání donouzového režimu, čištění bandasky a pod.

Takže, nechet zkontrolovat turbo, vyčistit jej (tzn. vyndat, rozebrat, vyčistit od sazí) a jezdět - a dejte tomu pírkrát do týdne pěkně naložit. A budete mít klid.
A nezapomeňte, že po dravé jízdě nesmíte hned vypnout motor, musíte jej nechat aspoň 3 minuty jít na volnoiběh kvůli dochlazení přehřátých ložisek olejem. Chybou je hned vypnout motor!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 18.10.2009 11:15, RE: Ztráta výkonu u TD motorů
Zdeny60 napsal:
V tomto konkretním případě bych se na dálku domníval že jde o regulaci - bandaska nebo lopatky.
Řešením je obvody kolem turba důkladně prozkoumat nějakým znalce, ne Pepou z Horní DOlní. Pokud bylo turbo před 2 lety repasováno, nic to neznamená, protože se neví, jak a co bylo repasováno. Spíše mě napadá rovnice žena -styl jízdy-zatuhlé lopatky. Neberte to, prosím ve špatném smyslu slova, ale jízda s přeplňovaným motorem na naftu má svá úskalí a paradoxne motoru může více škodit podtáčení a tzv. ...
tak tak, sundat bandasku a kombinackama vytahnout ten valacek a rozpohybovat jej nahoru a dolu asi 10 min pak to namontuj a jedes jak panacek zase.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 18.10.2009 12:35, RE: Ztráta výkonu u TD motorů
anonim napsal:
tak tak, sundat bandasku a kombinackama vytahnout ten valacek a rozpohybovat jej nahoru a dolu asi 10 min pak to namontuj a jedes jak panacek zase.
Ja mel neco obdobnho u toleda TDI, pri potrebe vykonu najednou ztratil vykon....byl to elekromagnetcky ventil na naftovem cerpadle...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 18.10.2009 18:49, RE: Ztráta výkonu u TD motorů
mufik.martin napsal:
Ja mel neco obdobnho u toleda TDI, pri potrebe vykonu najednou ztratil vykon....byl to elekromagnetcky ventil na naftovem cerpadle...
Ano, samozřejmě, příčin může být více, ale ta nahoře popsaná bude asi ta pravá. V naprosté většině regulace , ventil EGR.

Ten problém s regulací plnícího tlaku se projevuej tak, jak naspala majitelka - do 3000 to jede jak čert, pak něco hodí kotvu a člověk si málem rozbije nos o volant. Zastavit, vypnout motor, nastartopvat a davaj dál. Je to prostě překročení max. plnícího tlaku Turbo ven, rozhýbat regulaci a jezdí se dál. V nouzi nejvyšší turbo repas či vrakáč. (sázka do loterie).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 18.10.2009 22:25, Re:
Tohle jsem párkrát zažil u Oktávky 1.9 TDI 81 Kw, objevovalo se to velmi sporadicky (většinou po několika desítkách tisíc km). Někdy při jedné jízdě víckrát. Vždy pomohlo zastavit (dochladil jsem turbo), vypnout motor a nastartovat a jelo se dál jakoby se nic nestalo. Co to dělalo nevím, protože jsem to neřešil. Jak říkám, stávalo se to jednou za uherský rok a stačilo restartovat motor. Podle mě chyba elektroniky. Zatuhlé lopatky to v mém případě rozhodně nebyly. Auto má v současnosti najeto přes 220 000 km a turbo stále původní, i váha vzduchu (tu jsem podezříval nejdřív). U 1.9 TDI 66 kw jsem toto nezažil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 08:02, RE: Re:
Paul napsal:
Tohle jsem párkrát zažil u Oktávky 1.9 TDI 81 Kw, objevovalo se to velmi sporadicky (většinou po několika desítkách tisíc km). Někdy při jedné jízdě víckrát. Vždy pomohlo zastavit (dochladil jsem turbo), vypnout motor a nastartovat a jelo se dál jakoby se nic nestalo. Co to dělalo nevím, protože jsem to neřešil. Jak říkám, stávalo se to jednou za uherský rok a stačilo restartovat motor. Podle mě chyba elektroniky. Zatuhlé lopatky to v mém případě rozhodně nebyly. Auto má v současnosti najeto pře...
No to je zcela jasné, ona totiž 66kW má jiné turbo na rozdíl od 81, která má proměnlivou geometrii lopatek=zatuhává. 66 nezatuhává, protože nemá co.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 10:06, Auto přestává jet
Stal se mi podobný problém u Roveru 75 2,0CDTi + BMW 320 (BMW 320 a Rover 75 2,0CDT mají stejný motor) Auto přestává mít tah, nefunguje přidávání plynu, podřazení, nic... Chová se v počátku jako vadná váha vzduchu, nebo podobné běžné věci, ale často chyba lávky :) Je to nahodilá, ale pravidelná závada, nikdy se neprojevila pravidelně, ale až po pár desítkách, někdy stovce kilometrů - může to být individuální, a je to podobné, jako když vám pomalu dochází palivo. Diagnostika nikdy nic nenašla, ani připojená při jízdě... stálo to jen po servisech, vyměňovali díl po dílu..., už jsem se s tím bál někam jet - prostě auto k ničemu/kus. Byl jsem z toho po 3/4 roce tak nešťastný, že jsem začal laborovat sám. A ejhle. Vyměnil jsem palivový filtr, ale i s tím držákem do kterého se šroubuje, a vedou do něj dráty/konektory - jde o ten držák s čidly. Závada byla ve vadném snímači tlaku paliva, který diagnostika nikdy neodhalila. Raději jsem vyměnil celý držák - ještě tady jeden rezervní dobrý mám :) mgrover@volny.cz
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 20:00, RE: Ztráta výkonu u TD motorů
Zdeny60 napsal:
V tomto konkretním případě bych se na dálku domníval že jde o regulaci - bandaska nebo lopatky.
Řešením je obvody kolem turba důkladně prozkoumat nějakým znalce, ne Pepou z Horní DOlní. Pokud bylo turbo před 2 lety repasováno, nic to neznamená, protože se neví, jak a co bylo repasováno. Spíše mě napadá rovnice žena -styl jízdy-zatuhlé lopatky. Neberte to, prosím ve špatném smyslu slova, ale jízda s přeplňovaným motorem na naftu má svá úskalí a paradoxne motoru může více škodit podtáčení a tzv. ...
Závadu kterou popisuje tazatelka jsem měl uplně nachlup stejnou u Opel Omega 2.5 TD. Turbo bylo uplně na sračku, stříkal z toho olej uplně všude a do všeho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 22:06, RE: Auto přestává jet
MG-RR napsal:
Stal se mi podobný problém u Roveru 75 2,0CDTi + BMW 320 (BMW 320 a Rover 75 2,0CDT mají stejný motor) Auto přestává mít tah, nefunguje přidávání plynu, podřazení, nic... Chová se v počátku jako vadná váha vzduchu, nebo podobné běžné věci, ale často chyba lávky :) Je to nahodilá, ale pravidelná závada, nikdy se neprojevila pravidelně, ale až po pár desítkách, někdy stovce kilometrů - může to být individuální, a je to podobné, jako když vám pomalu dochází palivo. Diagnostika nikdy nic nenašla, an...
Hm, to mě nenapadlo, zajímavé. Díky za radu, pošlu to dál.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.10.2009 22:17, RE: Re:
Zdeny60 napsal:
No to je zcela jasné, ona totiž 66kW má jiné turbo na rozdíl od 81, která má proměnlivou geometrii lopatek=zatuhává. 66 nezatuhává, protože nemá co.
Jasně, já vím, ale podle mě v mém případě o lopatky asi nešlo. S tím autem se jezdilo a jezdí dost svižně a já mu pravidelně dával kapky, právě kvůli tomu aby lopatky nezatuhly. A ta "závada" se objevovala opravdu jednou za čas. Spíš bych to viděl na něco o čem psal pode mnou MG. Kdyby to byla mechanická závada turba tak by se podle mě objevovala častěji, až by se nakonec turbo odporoučelo do věčných lovišť ;o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.11.2009 05:09, Palivový filtr
zkuste vyměnit. Choval se mi podobně Mercedes diesel bez turba a byl ucpaný naftový filtr. A to prosím v Německu, kde mají asi čistší naftu.
reagovat
Georgeo
počet příspěvků1
datum registrace29.04.2020
Středa 29.04.2020 13:04, váha vzduchu
Špatná váha vzduchu tě nenapadla?
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.