0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 3 E46 - jak slouží po 238 tis.km?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Středa 09.07.2014 00:19, Je to pěkné auto...
Ale tipnul bych si, že tolik závad asi ta předchozí 626 neměla ne? Nicméně to BMW se mi líbí. Emociálně bych to auto chtěl taky, rozum říká spíš ne
reagovat
eTeflon
počet příspěvků173
datum registrace04.11.2008
Středa 09.07.2014 00:28, Emoce?
Je to tak, prostě člověk musí to auto brát jak je. Ano má dražší náhradní díly a Vy jste bohužel vychytal některé opravy, které v určitou dobu přijdou. Mám také e46 330d a za 1/2 roku do ni napadalo 200tkč. Ano vím, že bych mohl mít spolehlivější auto se zanedbatelným servisem, ale to víte i Vy! Prostě chceme BMW protože umí vykouzlit úsměv Měl jsem spoustu japonců a na běžné ježdění zůstanu BMW věrný.
reagovat
Jakub B
počet příspěvků4
datum registrace13.04.2014
Středa 09.07.2014 06:40, Odpověď
Ano Mazda ( 2.0 benzín z roku 1992 ) tolik závad neměla a za dobu co jsem ji vlastnil jí nešlo moc věcí vytknout ( horší bylo parkování díky dlouhému zadku sedanu ) Důvodem byl taky původní majitel, který byl automechanik a vozem jezdila manželka ( oba cca věk 50 let a byli druzí majitelé ) S vozem BMW jsem spokojen a konečně už je i dodělaný tempomat který není na fotce interiéru. O vůz je slušně pečováno a je to prostě srdcovka, které se musí některé věci hold odpustit i když je za to daň trošku vyšší .
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 09.07.2014 12:07, Opravy - údržba
Bylo toho sice hodně najednou, ale to se u takové ojetiny s tímto nájezdem (i nezanedbané) dá čekat. To by se týkalo i jiných aut. Samozřejmě u lidovějších typů by to tolik nezabolelo. Na to vypínání ESP mám stejný názor. Chce to mít víc citu v nohách, ale zvlášť u E46 v zimě a hlubším sněhu je to lepší. ESP jen bliká, brzdí a snižuje výkon. S vyplým ESP a zaplým citem si kola jen lehce hrábnou a už se jede. A když se člověk naučí skandinávský švih, užije si i spoustu zábavy. E46 má taky výhodu, že se ze smyku dostane snadno a rychle do normálního stavu, ještě se mi nestalo, že bych se přetočil, ani při zkoušení limitů na letišti.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 09.07.2014 12:53, RE: Opravy - údržba
Paul napsal:
Bylo toho sice hodně najednou, ale to se u takové ojetiny s tímto nájezdem (i nezanedbané) dá čekat. To by se týkalo i jiných aut. Samozřejmě u lidovějších typů by to tolik nezabolelo. Na to vypínání ESP mám stejný názor. Chce to mít víc citu v nohách, ale zvlášť u E46 v zimě a hlubším sněhu je to lepší. ESP jen bliká, brzdí a snižuje výkon. S vyplým ESP a zaplým citem si kola jen lehce hrábnou a už se jede. A když se člověk naučí skandinávský švih, užije si i spoustu zábavy. E46 má taky výhodu, že se ze smyku dostane snadno a rychle do normálního stavu, ještě se mi nestalo, že bych se přetočil, ani při zkoušení limitů na letišti.


Investice jsou u každého auta. Nemyslím si, že by na BMW byly dražší díly než na jiné spíše naopak. Jinak bmw nemá vyloženě ESP, ale má ASC nebo DSC, funkce je trochu jiná.
Rozhodně suhlasím, že ASC je lepší na vyjetí vypnout i že zasahuje hodně do výkonu. Modernější DSC už nezasahuje do výkonu tolik a v krizové situaci pomůže hodně. Jinak kdo to umí, vyjede s BMW v zimě minimálně to stejné co předokolky, akorát dveřma napřed BMW je velmi dobře ovladatelné a čitelné.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 09.07.2014 14:52, pěkné
Hezky napsané a auto vypadá pěkně. Tak ať slouží.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1231
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 10.07.2014 08:04, servis za 200tCZK ?????????????????:-))))))))))))))
eTeflon:

Mohu se zeptat, co do vraku padlo za 200t CZK? Takový auto by šlo okmažitě k Hoprovi (šrot). Dovedu si představit tyto prachy platit za Značku (Aston, Porsche, Maseratti), ale do německýho škopku, to mi palice nebere. Díky za vysvětlení.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků718
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 10.07.2014 09:50, BMW 3
Mozno to slo do tuningu :D
Ale nie, je tam dost drahych veci a ked majitela auto chyti za srdce, da mu co potrebuje. A z vlastnej skusenosti viem, ze ked clovek dava do auta peniaze za opravy, nejako mu to auto viac prirastie k srdcu, ako take, ktore nic nechce (napr. moj Citroen c5 funguje bez oprav odkedy som ho kupil, ale nijako mi k srdcu neprirastol). Nemozem ale suhlasit s image starsieho bmw 3. Myslim ze to auto ma dost zlu povest vdaka tomu, ze na nom jazdia sami mladi nevybureni ludia, co nemaju vyvinuty pud sebazachovy. Ja mam napriklad casto stastie na modre bmw 330d, znizene a vytunene, ktore ma zatial skoro vzdy predbiehalo len cez plnu alebo pred zakrutou. Verim, ze ma vykon, ale ja mam vacsinou v aute manzelku a syna. Nejako uz automaticky, ked vidim toto auto, vyvolava vo mne hnev a trochu aj obavy, co sa stane. Na image by som si kupil skor Alfu.
Inak pekne zhrnutie poznatkov a auto vyzera tiez dobre. Nech sluzi a zlepsuje image BMW.
reagovat
gottak
počet příspěvků205
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 10.07.2014 13:00, Servis za 200 tacu
ohoho...to musi byt citovka, nasypat 200 tKč do servisu, ja dal asi polovinu za 12 let provozu.....do Pola....
reagovat
Citroenak
počet příspěvků718
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 10.07.2014 14:13, bmw3
Tiez sa musim priznat, ze som dal do xsary za rok asi 3000 eur. Bolo to ale vyborne auto, stale na nu so slzou v oku spominam... ale tak trochu aj na tie prachy...
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 10.07.2014 15:25, RE: bmw3
Citroenak napsal:
Tiez sa musim priznat, ze som dal do xsary za rok asi 3000 eur. Bolo to ale vyborne auto, stale na nu so slzou v oku spominam... ale tak trochu aj na tie prachy...


200 tisíc je docela dost, ale záleží, za co to je. Když se výměn sejde víc, ať jde o vyložené servisní činnosti typu výměna brzd, spojky, věci na podvozku atp. a ještě se k tomu přidá něco nového, co se zjistí během těch servisních činností, pak to může nepříjemně vyšplhat.
A člověk pak stojí před volbou, jestli ty peníze dá do něčeho, co zná a ví přesně v jakém je stavu nebo to pošolichá (což stejně stojí peníze), pokusí se to prodat a koupí něco v kdovíjakém stavu, i když to na první pohled vypadá slušně. No a pokud jsou to investice do závad, které neznamenaly, že by auto neodjelo nebo nedojelo, pak chápu, že je člověk opravuje, dělám to stejně.
Obecně je těžké se rozhodnout, zda je lepší vyměnit díly podvozku/brzd za nové u starého auta, kde ostatní věci nevykazují kritické opotřebení, než za výrazně větší obnos vyměnit celé auto, kde je stav podvozku neznámý, ale ve většině případů horší než po výměně za nové komponenty.

Ovšem tady je spousta rad a doporučení na postarší BMW, ale skutečné servisní nároky na udržení auta ve slušném stavu prosakují jen sporadicky, a o to jsou zajímavější.
Já tady rozepsal seriál o dlouhodobém použití svého auta, kde jsou veškeré náklady postupem času vyčísleny. Je zde dost majitelů různých aut, kteří by mohli udělat totéž a všechny by nás to dost obohatilo a minimálně by to rozšířilo obzory a ukázalo realitu.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 10.07.2014 18:57, Ford S Max
Odbočím od tématu,podnikový Ford S max 2 TDCi,najeto 186 000 km,náklady na servis,včetně servisních prihlídek+výměna spotřebního materiálu jako spojka ,výfuk atd. 111 000 kč,jistě by něco šlo šešit laciněji,ale když to irma zaplatí.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 10.07.2014 22:08, Hlavně to teď po té investici hnedka nerozstřelit, s vypnutým ESP
Potkal jsem BMW co skončilo otočené v protisměru v pangejtu uprostřed 1km rovného úseku. 2. BMW podobně otočený do protisměru mimo křižovatku v obci. Nebylo to v zimě. Nechápu jak něco takového ty řidiči dokázali. Asi trénovali na rallye nebo tak něco...
reagovat
Valnoha
počet příspěvků322
datum registrace03.01.2011
Pátek 11.07.2014 07:02, 200 tisíc v autě
Teflon se nedostavuje aby vysvětlil....., ALE
Nikde není psáno jestli to náhodou není vč. pořízení toho auta tzn. cca 100 tisíc auto + 100 tisíc servis.
Ale i kdyby ne, znám pár takových pacientů ( myšleno v dobrém slova smyslu) co radši držejí při životě auto které pro ně má ducha a koule, než za ty samé prachy koupit nového korejce se zárukou....
Čistě teoreticky se pojďme zkusit na těch 200tisíc v servisu dostat:
repase automatu jímž je většina 330d osazena - 50 000,-
Jedna sada pneu ( možná dvě - zima léto) min 17" menší na 330d nevlezou - cca 15-20 000,- ( jedna sada)
Brzdy předek + zadek - 15 000,-
Tlumiče 4ks - odhad 15 000,-
Něco na podvozku - sada ramínek tyčky + uložení stabilizátoru - 10 000,-
Většina vyšších motorizací měla Xenony tak počítejme minimálně výbojky - 3 000,-

to jsme někde 108-115 tisíc a kde jsou případně vstřiky turba, oleje, filtry, řemeny atd

Vím pro 99% lidí je to extrém, ale jak říkám tací lidé kteří jsou schopni do toho ty prachy dát existujou a já se za takovým autem vždycky rád otočím v případě možnosti s majitelem i prohodím pár slov.
Někdo to prochlastá a prokouří, někdo si utrhne od huby a dá ty prachy jinam....
reagovat
wimmer_day
počet příspěvků43
datum registrace29.01.2009
Pátek 11.07.2014 07:06, .
Pokud někoho hodně zajímá, kolik a do čeho to nasypal, tak auto má na e46 klubu (je třeba se zaregistrovat)
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 11.07.2014 09:33, RE: 200 tisíc v autě
Valnoha napsal:
Teflon se nedostavuje aby vysvětlil....., ALENikde není psáno jestli to náhodou není vč. pořízení toho auta tzn. cca 100 tisíc auto + 100 tisíc servis.Ale i kdyby ne, znám pár takových pacientů ( myšleno v dobrém slova smyslu) co radši držejí při životě auto které pro ně má ducha a koule, než za ty samé prachy koupit nového korejce se zárukou....Čistě teoreticky se pojďme zkusit na těch 200tisíc v servisu dostat:repase automatu jímž je většina 330d osazena - 50 000,-Jedna sada pneu ( možná dvě - zima léto) min 17" menší na 330d nevlezou - cca 15-20 000,- ( jedna sada)Brzdy předek + zadek - 15 000,-Tlumiče 4ks - odhad 15 000,-Něco na podvozku - sada ramínek tyčky + uložení stabilizátoru - 10 000,-Většina vyšších motorizací měla Xenony tak počítejme minimálně výbojky - 3 000,-to jsme někde 108-115 tisíc a kde jsou případně vstřiky turba, oleje, filtry, řemeny atdVím pro 99% lidí je to extrém, ale jak říkám tací lidé kteří jsou schopni do toho ty prachy dát existujou a já se za takovým autem vždycky rád otočím v případě možnosti s majitelem i prohodím pár slov.Někdo to prochlastá a prokouří, někdo si utrhne od huby a dá ty prachy jinam....


Přesně jak píšeš. Když je auto jako koníček, tak je třeba se na to dívat jinak. Ten kdo má auto jen jako prostředek pro dopravení se z bodu A do bodu B,nekoupí si ojeté BMW., ale nové Hjondéé, jak tu bylo řečeno. Navíc E46 má potenciál do budoucna. Takové auto už BMW ani nikdo jiný nevyrobí jednoduše proto, že se auta dělají tak, aby je mohla řídit i slečinka co těžko prošla autoškolou a byla výrobně i vývojově co nejlevnější. Místo techniky určené pro co nejlepší pocit z jízdy a komunikativnost s řidičem (pro aktivní bezpečnost lepší než hysterické nevypínatelné ESP) se teď auta dělají tak, aby naopak řidiče od okolního dění co nejvíc ,,uchránila,, a mohl se víc soustředit na tlachání přes handsfree a vybírání si mp3 z X giga co má uložené v telefonu.
reagovat
Jakub B
počet příspěvků4
datum registrace13.04.2014
Sobota 12.07.2014 08:23, odpověď
Přesně to je důvod proč jsem s vozem spokojený - komunikace vozu s řidičem a takový pocit, že je to ještě kus poctivé práce ( samozřejmě nebudeme rozebírat BMW E30 nebo E36 ).Co se týká sypání do vozu, tak raději dopřeji servis do něčeho co využiji a co mě baví, patřím hold do skupiny lidí, kteří neberou auto jako spotřební věc a něco, co je přemístí z bodu do bodu.Ano mohl jsme za tu dobu co auto mám ( cena auta + servis a některé doplňky co jsem chtěl ) koupit spíše nějakého nového Renaulta či Dacii a jistě by tyto vozy taky odvedli svou práci, ale nemyslím, že by mi dopřály tyto vozy stejnou radost jako to, které mám teď.Ohledně řidičů BMW a jejich chování na vozovce...Nemám rád házení do jednoho pytle..Nejezdím přes plnou, nepředjíždím za každou cenu nebo tam kde nevidím, nepropaluji gumy na každé křižovatce ať rovně nebo bokem ( stejně to na to výkon nemá ), na voze nemám žádný tuning ani drahou aparaturu ( a přesto jsem okolím vnímán jako špatný...) Ale upřímně, na okreskách když ten prostor je, tak to protáhnu, kdo to neudělal nebo nezkusil jet svižněji? Samozřejmě když někoho vezu ( nedej bože děti ) tak tohle vyblbování by mělo jít stranou úplně.Samozřejmě jsou řidiči co se chovají nepěkně ale uznejte sami, že takovýchto je víc např. ve tuning golfech, felíciích atd. a to nepočítám technický stav těchto závoďáků.U BMW bohužel jsou tito řidiči více viditelní no :( Druhá věc je malá zkušenost a praxe v chování zadního náhonu atd.. Vše je v člověku a v tom zda si uvědomí před nastartováním, že musí na silnici zapojit mozek a né jezdit jako pán silnic...
reagovat
spiteful
počet příspěvků71
datum registrace18.06.2015
Úterý 04.08.2015 00:02, e46 for ever !!!
Ahoj,
souhlasim s autorem článku, na E46 úplně stačí i ten dvoulitr, hlavně ty sedačky už žádnej další bawor už podle mě neměl. E46 hned po E30, best auto, mám teď kousek starej přes 10 let a budu ho držet, co to půjde, protože takový auta už dneska nikdo nedělá..........
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1231
datum registrace08.09.2009
Úterý 04.08.2015 09:59, RE: e46 for ever !!!
spiteful napsal:
Ahoj,souhlasim s autorem článku, na E46 úplně stačí i ten dvoulitr, hlavně ty sedačky už žádnej další bawor už podle mě neměl. E46 hned po E30, best auto, mám teď kousek starej přes 10 let a budu ho držet, co to půjde, protože takový auta už dneska nikdo nedělá..........


To ne, už se dělají lepší
reagovat
Xtrem14
počet příspěvků5
datum registrace31.07.2015
Úterý 04.08.2015 13:13, RE.
Nezbývá mi než s autorem článku souhlasit. E46 320i poface. jsem 3 roky vlastnil a na nic krom diskomfortu na českých silnicích jsem si nestěžoval :). Ale koupil jsem rodinný dům a sedan není nejpraktičtější provedení auta, tudíž jsem musel sáhnout po něčem pracovnějším :)
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.