0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 116d : Více než na sport sází na komfort

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 08:46, 116d nebo 118d
Co tedy soudruzi z Ihnedu testovali? Podle popisu 116d nebo podle parametru 118d?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 09:30,
Přijde mi že si tady někdo poplet motorizace,možná se mi to jen zdá
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 13:19, NM vs BA
V návaznosti na všerejší diskusi mám tip. Pokud se budete v testech zabývat vozy, dejte tam zmínku o ceně stejně výkonného druhého typu spalovacího motoru s uvedením rozdílu cen a na základě výrobcem definovaných spotřeb spočtěte minimální kilometrový proběh pro rentabilitu "úspornějšího" pohonu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 19.01.2012 23:31, RE: NM vs BA
David V napsal:
V návaznosti na všerejší diskusi mám tip. Pokud se budete v testech zabývat vozy, dejte tam zmínku o ceně stejně výkonného druhého typu spalovacího motoru s uvedením rozdílu cen a na základě výrobcem definovaných spotřeb spočtěte minimální kilometrový proběh pro rentabilitu "úspornějšího" pohonu.
Problém ale je, že papírová spotřeba aut je v posledních pár letech hodně podhodnocená. Aspoň mám ten dojem. Před rokem 2008-9 ještě spotřeba z letáků jakž takž odpovídala realitě. Pak se to nějak zvrtlo. Namátkou Yaris, Hyundai i20, Mazda 6 a další asi taky.<br>
Např. současný Focus... Asi jen najivní člověk by věřil, že všechny benzínové 1,6tky (63 - 134 kW) jezdí v průměru za 5,9-6,0L, tak to aspoň tvrdí leták. Podobně nafťáky asi taky jezdí za víc než za 4,2-4,5L. Zkrátka oficiální údaje od výrobce už dávno neberu vážně. <br>
Tak trochu lituju ty, kdo vysolí půl mega ve víře kolik s novým autem ušetří na palivu a pak se diví, že mu to žere podobně jako 6 roků starý předchozí model.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 19.01.2012 23:48, RE: NM vs BA
Petr S napsal:
Problém ale je, že papírová spotřeba aut je v posledních pár letech hodně podhodnocená. Aspoň mám ten dojem. Před rokem 2008-9 ještě spotřeba z letáků jakž takž odpovídala realitě. Pak se to nějak zvrtlo. Namátkou Yaris, Hyundai i20, Mazda 6 a další asi taky.<br>
Např. současný Focus... Asi jen najivní člověk by věřil, že všechny benzínové 1,6tky (63 - 134 kW) jezdí v průměru za 5,9-6,0L, tak to aspoň tvrdí leták. Podobně nafťáky asi taky jezdí za víc než za 4,2-4,5L. Zkrátka oficiální údaje od ...
To nevadí, že ta hodnota bude teoretická, ona vždycky bude teoretická. Mám půjčený nějaký světy motorů (já tento časopis moc neprožívám) a tam čtu jen nafta, nafta a nic než nafta. Ten vývoj musí být sakramentsky drahý. Ale co Běžný Franta Uživatel koupí naftu, když je tak výhodná, aniž by něco propočítával. Psali to v odborném časopise, tak to bude pravda. Ale nechme toho, nebo se to tady zase nekontrolovaně rozjede a já se budu chytat za hlavu, co lidi považují za normální.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.01.2012 00:15, RE: NM vs BA
Petr S napsal:
Problém ale je, že papírová spotřeba aut je v posledních pár letech hodně podhodnocená. Aspoň mám ten dojem. Před rokem 2008-9 ještě spotřeba z letáků jakž takž odpovídala realitě. Pak se to nějak zvrtlo. Namátkou Yaris, Hyundai i20, Mazda 6 a další asi taky.<br>
Např. současný Focus... Asi jen najivní člověk by věřil, že všechny benzínové 1,6tky (63 - 134 kW) jezdí v průměru za 5,9-6,0L, tak to aspoň tvrdí leták. Podobně nafťáky asi taky jezdí za víc než za 4,2-4,5L. Zkrátka oficiální údaje od ...
Petr-Tipcars: JJ, to jsme zase u teho sameho. Kdo vysoli pul mice za konktretni model kvuli hypoteticke tabulkove spotrebe a povazuje tento udaj za HLAVNI duvod koupe je mimo realitu, nebo naivni, nebo jak se to slusne rika. nejvic trati na poklesu hodnoty, pak dlouho dlouho nic, provozni naklady, pak opet dira a pak palivo. jenze palivo, tim, ze se plati dennodenne, je nejvic na ocich a lidska psychika je asi schopna se lepe vyrovnat s jednorazovou ale skrytou velikou ztratou (a mnoho lidi si navic jeste tuto ztratu zvetsuje o uroky-ktere uz ruku na srdce radej do svych kalkulaci nezahrnuje mimo firmy nikdo)nez s dennodennimi par korunami navic...samozrejme, jak jsem uz psal jinde, od urciteho najezdu se diesel muze oplatit....ale velmi casto lidi kupuji diesely bez jakekoli kalkulace, nebo jen s mlhavou predstavou nebo a to je vrchol naivity si namlouvaji, ze pokud dosud najeli 10tkm rocne a neceka je zadna zasadni zmena jako jina vzdalenost pro dojizdeni do prace, tak si namlouvaji, ze JO, ze s tim dieselem tech minimalne 30 za rok DAJI...o nekolik desitek az stovek tisic korun pozdeji zjistuji, ze nejen ze NEDAJI, ale ani po novem roce neprestali kourit a ani nezhubli...pokud si kupujete novy vuz za 400.000 a najedete behem 5let 90.000km a prodate jej pote za super obnos 160.000kc, pricemz na urocich jste preplatili behem tech 5 let dalsich bratrskych zhruba 100.000 a dalsi rance padly za povinne prohlidky a samotny provoz, pocitejte prosim tak, ze kazdy kilometr Vas stoji kolem 8-10 korun. zhruba tady a vys je realita provozu noveho vozu...kdo je schopen si toto priznat, ten muze hovorit o tom, ze neni naivni...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.01.2012 00:29, RE: NM vs BA
David V napsal:
To nevadí, že ta hodnota bude teoretická, ona vždycky bude teoretická. Mám půjčený nějaký světy motorů (já tento časopis moc neprožívám) a tam čtu jen nafta, nafta a nic než nafta. Ten vývoj musí být sakramentsky drahý. Ale co Běžný Franta Uživatel koupí naftu, když je tak výhodná, aniž by něco propočítával. Psali to v odborném časopise, tak to bude pravda. Ale nechme toho, nebo se to tady zase nekontrolovaně rozjede a já se budu chytat za hlavu, co lidi považují za normální.
Nj. Co by si Franta Běžný nekoupil naftu když třeba zrovna tahle 116d 104 kW jezdí již od 4.4L na sto. Přeci si nekoupí benzína, co přece žere 11 litrů na sto
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.01.2012 00:50, RE: NM vs BA
anonym napsal:
Petr-Tipcars: JJ, to jsme zase u teho sameho. Kdo vysoli pul mice za konktretni model kvuli hypoteticke tabulkove spotrebe a povazuje tento udaj za HLAVNI duvod koupe je mimo realitu, nebo naivni, nebo jak se to slusne rika. nejvic trati na poklesu hodnoty, pak dlouho dlouho nic, provozni naklady, pak opet dira a pak palivo. jenze palivo, tim, ze se plati dennodenne, je nejvic na ocich a lidska psychika je asi schopna se lepe vyrovnat s jednorazovou ale skrytou velikou ztratou (a mnoho lidi si n...
S kalkulací souhlas, mám na to někde nějaký excel soubor. A 1 km vychází většinou když dobře, tak na 5-6 kč na km. Ono prodávat málo používané auto po 5ti letech to úplně nechápu, pokud stále vyhovuje bezpečnostně a i jinak. A koupě auta nebo jiného spotřebního zboží na půjčku je vůbec kapitola sama pro sebe, nebo příp. téma do pořadu Krotitelé dluhů... <br>
Ale zkrátka i to co uvádí dneska výrobci jako oficiální spotřebu v letáku mi přijde přinejmenším jako hrubé klamání spotřebitele. Ale spíš je hlavně problém v metodice testování když dovolí že z toho lezou taková hausnumera.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.01.2012 11:25, RE: NM vs BA
Petr S napsal:
S kalkulací souhlas, mám na to někde nějaký excel soubor. A 1 km vychází většinou když dobře, tak na 5-6 kč na km. Ono prodávat málo používané auto po 5ti letech to úplně nechápu, pokud stále vyhovuje bezpečnostně a i jinak. A koupě auta nebo jiného spotřebního zboží na půjčku je vůbec kapitola sama pro sebe, nebo příp. téma do pořadu Krotitelé dluhů... <br>
Ale zkrátka i to co uvádí dneska výrobci jako oficiální spotřebu v letáku mi přijde přinejmenším jako hrubé klamání spotřebitele. Ale spíš ...
Petr-Tipcars: Zaregistroval jsem dokonce zalobu, kdy kupec zazaloval prodejce, ze jej oklamal a ten pak musel dat dodatecne tusim 50.000kc slevu. Bylo to tady, u nas...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.01.2012 15:34, RE: NM vs BA
Petr S napsal:
S kalkulací souhlas, mám na to někde nějaký excel soubor. A 1 km vychází většinou když dobře, tak na 5-6 kč na km. Ono prodávat málo používané auto po 5ti letech to úplně nechápu, pokud stále vyhovuje bezpečnostně a i jinak. A koupě auta nebo jiného spotřebního zboží na půjčku je vůbec kapitola sama pro sebe, nebo příp. téma do pořadu Krotitelé dluhů... <br>
Ale zkrátka i to co uvádí dneska výrobci jako oficiální spotřebu v letáku mi přijde přinejmenším jako hrubé klamání spotřebitele. Ale spíš ...
Jo. Mně momentálně vychází 1 km za 7 Kč. Vždycky to koncem roku sleze pod 7 a jak se přehoupne rok a já snížím prodejní cenu o 20 tisíc, tak to zase vyskočí. Za loňský rok jsem projezdil 48 tisíc, z čehož 33 bylo palivo a 15 všechno ostatní (olej, ručení, dálniční známka, opravy). Jsem v čísly v celku spokojen.
V Vectry jsem měl předchozí dlouhodobou 5,80 Kč/km. No hold jezdím málo, tak to moc neklesá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.01.2012 22:15, RE: NM vs BA
David V napsal:
Jo. Mně momentálně vychází 1 km za 7 Kč. Vždycky to koncem roku sleze pod 7 a jak se přehoupne rok a já snížím prodejní cenu o 20 tisíc, tak to zase vyskočí. Za loňský rok jsem projezdil 48 tisíc, z čehož 33 bylo palivo a 15 všechno ostatní (olej, ručení, dálniční známka, opravy). Jsem v čísly v celku spokojen.
V Vectry jsem měl předchozí dlouhodobou 5,80 Kč/km. No hold jezdím málo, tak to moc neklesá.
Jinak ona ta cena paliva má docela zásadní vliv na náklady. Teď jsem vyhrabal ten starý excel a zkusmo zvýšil spotřebu o 2L při ceně paliva 37.5 kč/L. Na 1 km to dělá rozdíl 75 haléřů. A při provozování auta 12 let, při nájezdu 12 tkm ročně to je nemalých 108 000 Kč. A to už je víc než 1/3 ceny nákupní tašky a to opravdu není něco nad čím se dá mávnout rukou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 21.01.2012 01:14, RE: NM vs BA
Petr S napsal:
Jinak ona ta cena paliva má docela zásadní vliv na náklady. Teď jsem vyhrabal ten starý excel a zkusmo zvýšil spotřebu o 2L při ceně paliva 37.5 kč/L. Na 1 km to dělá rozdíl 75 haléřů. A při provozování auta 12 let, při nájezdu 12 tkm ročně to je nemalých 108 000 Kč. A to už je víc než 1/3 ceny nákupní tašky a to opravdu není něco nad čím se dá mávnout rukou.
Chtěl jsem opici, platím banány. Kdybych chtěl skutečně ušetřit, tak za pár šupek udržuju v chodu ještě Vectru a nekupuju dvaapůlu Mondeo v benzínu. Vectra by to ještě dala.
Apropos skoro 10 let jezím auty střední třídy a úhrnem mě to stálo 650 možná 700 tisíc kompletně včetně 100 tisíc km. Mondeo, co mám teď, bylo před 10-ti lety dražší (kůže, xenony, V6) - 800, 850 tisíc?, avšak nebyl by v tom benzín, pojištění a údržba. Ušetřil jsem víc než 108 tisíc, minimálně 300 tisíc, což je přes 2,5 tisíce každý měsíc a teď bych na tom byl stejně, měl bych 10 let starý auto s cca 100 tisícema na tacho. A za těch 10 let jsem měl 3 závady, kdy muselo auto vyloženě bez prodlení do servisu úhrnem za ať nežeru 20 tisíc (včetně napadení hlodavcem, což není závada, ale zásah vyšší moci) a vždy tam dojelo po vlastní ose poté, co nás dovezlo domů. Nějaký 2 litry spotřeby sem nebo tam mě skutečně netrápí. Možná si řekneš, že jsem blázen, ale u dalšího auta jdu do motoru 2.8 V6 Turbo, ale ještě sám nevím, v jakým autě bude.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.