Reno napsal:
Hanss napsal:
Zdravim, po dlouhém rozhodování jsem se nakonec přiklonil ke koupi BMW F10. Jedná se o sedan, ročník 10/11 max 5 let stáří. Jediný v čem si ještě nejsem jistý je motorizace. Volba paliva benzín 6 válců. Naftu jsem jednoznačně vyloučil z důvodu menšího nájezdu 20tkm a častějšího popojíždění po městě. Spotřebu mezi výše uvedenými motorizacemi neřeším. Samozřejmostí je automat ZF a bohatá výbava.. A teď trochu praxe. Měl jsem možnost svézt se v 528i (190 Kw). Motor táhne hezky lineárně od spodu na můj vkus tak akorát. Pro mé běžné ježdění z velké části po okreskách určitě dostačující. Pro objasnění v současnosti jezdím v Passatu 3C 2.0 TSI. Co se týče přeplňované 535i tam jsem tu zkušenost prozatím neměl. Výkon 225 Kw a krouťák 400 Nm bude díky turbu samozřejmě hodně znát. Pro mne možná až zbytečné (nemohu zde objektivně posoudit). Závěrem bych Vás všechny holdující této značce chtěl poprosit o rady a zkušenosti s těmito motory a případně nějaký mi doporučit. Jde mi především o spolehlivost, vůz si plánuji několik let ponechat. Jen pro upřesnění v žádném případě nechci 523i (150 Kw) Obávám se, že motor bude na značně velkou hmotnost vozu ,,slabí´´ především v nízkých otáčkách na okamžitou akceleraci. Nehledě na to plně obsazený.Koupě nebude probíhat samozřejmě tady, ale v DE. Děkuji za odpovědi.
Obě motorizace jsou vynikající, záleží na km nájezdu. Nové BMW mají naprosto debilní servisní intervaly, u 335i F30 chce fabrika výměnu oleje po 25 tkm, což je podle mého úplný nesmysl. Pokud ten servisní interval původní majtel dodržoval, moc by se mi do takového auta nechtělo. Ani cenově mezi oběma není velký rozdíl, a žádný velký rozdíl bych nečekal ani ve výkonu a spotřebě.Jinak 523i se dá softwarově poměrně jednoduše přestavět na 528i, kdyby byl třeba někde mimořádně laciný kousek s nízkým nájezdem, byla by to taky volba. 523i jsou docela laciné.
Jelikož po F10 pokukuji tak se podělím o svůj názor.
N55 (535i) je o dva roky novější motor a nástupce N53 u 528i, od 2011 dávali do 528i čtyřvál N20 což není tedy přímo požadovaný benzín 6válec . N53 má jiné vstřikovače Bosch selenoid než piezo u N53.
Osobně bych volil 535i s N55 na základě informací člověka co tyto motory opravuje(JaraX) a už má nějaké zkušenosti, 4válce jsou hodně poruchové a 523i a 528i prý trápí problémy s rozvody u 100tis.km.
Dynamika sice o moc větší není oproti 528i; tj. plus 60PS a 0,5s z 0-100kmh rychlejší. Za cca stejnou spotřebu jako 528i. Negativa vidím tu vyšší pořízovací cenu než jak píše Reno ty 523i, ale zase se mi chce věřit, že budou více vybavené.
Tak držím palce a jsem zvědavej na výsledek