0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 528i vs 535i F10

kategorie zařazení tématu: poradna, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Hanss
počet příspěvků7
datum registrace14.09.2013
Pondělí 07.09.2015 21:54, BMW 528i vs 535i F10
Zdravim,
po dlouhém rozhodování jsem se nakonec přiklonil ke koupi BMW F10. Jedná se o sedan, ročník 10/11 max 5 let stáří. Jediný v čem si ještě nejsem jistý je motorizace. Volba paliva benzín 6 válců. Naftu jsem jednoznačně vyloučil z důvodu menšího nájezdu 20tkm a častějšího popojíždění po městě. Spotřebu mezi výše uvedenými motorizacemi neřeším. Samozřejmostí je automat ZF a bohatá výbava..
A teď trochu praxe. Měl jsem možnost svézt se v 528i (190 Kw). Motor táhne hezky lineárně od spodu na můj vkus tak akorát. Pro mé běžné ježdění z velké části po okreskách určitě dostačující. Pro objasnění v současnosti jezdím v Passatu 3C 2.0 TSI.
Co se týče přeplňované 535i tam jsem tu zkušenost prozatím neměl. Výkon 225 Kw a krouťák 400 Nm bude díky turbu samozřejmě hodně znát. Pro mne možná až zbytečné (nemohu zde objektivně posoudit).
Závěrem bych Vás všechny holdující této značce chtěl poprosit o rady a zkušenosti s těmito motory a případně nějaký mi doporučit. Jde mi především o spolehlivost, vůz si plánuji několik let ponechat.
Jen pro upřesnění v žádném případě nechci 523i (150 Kw) Obávám se, že motor bude na značně velkou hmotnost vozu ,,slabí´´ především v nízkých otáčkách na okamžitou akceleraci. Nehledě na to plně obsazený.
Koupě nebude probíhat samozřejmě tady, ale v DE.
Děkuji za odpovědi.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 09.09.2015 00:03, re:
Dobrý den. Rozdíl mezi jízdním projevem motorizace 528i a 535i je poměrně značný, a to především v nižších otáčkách. Pokud Vám ale dostačuje 2.0 TSI v passatu, s ohledem na spolehlivost vám doporučím spíše 528i.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Středa 09.09.2015 02:47, RE: BMW 528i vs 535i F10
Kupte si sestivalcovou naftu a to bez ohledu na pouziti auta. Jsou to posledni BMW motory, ktere jsou stale alespon trochu spolehlive. Se vsemi aktualnimi benziny BMW jsou vetsi ci mensi problemy.
reagovat
Hanss
počet příspěvků7
datum registrace14.09.2013
Středa 09.09.2015 09:42, ...
Do nafty mě opravdu nikdo nepřesvědčí. Jak už jsem již zmiňoval volit budu pouze 528i nebo 535i. Nevěřím, že bych neměl s ropákem do budoucna problémy vzhledem k mému používání. Pokud jsou tedy oba motory problémové, budu volit to ,,menší´´ zlo. Docela mě to ale udivuje, že by ani jeden šestivál v benzínu nebyl spolehlivý.
Nafta nemá opravdu pro mě smysl, už jen co se týče každodenního dojíždění do práce 7 km a častějšího popojíždění. V zimě bych to kolikrát ani neohřál.
Další zkušenosti uvítám.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 09.09.2015 16:24, RE: ...
Hanss napsal:
Do nafty mě opravdu nikdo nepřesvědčí. Jak už jsem již zmiňoval volit budu pouze 528i nebo 535i. Nevěřím, že bych neměl s ropákem do budoucna problémy vzhledem k mému používání. Pokud jsou tedy oba motory problémové, budu volit to ,,menší´´ zlo. Docela mě to ale udivuje, že by ani jeden šestivál v benzínu nebyl spolehlivý. Nafta nemá opravdu pro mě smysl, už jen co se týče každodenního dojíždění do práce 7 km a častějšího popojíždění. V zimě bych to kolikrát ani neohřál. Další zkušenosti uvítám.


Jelikož parkuju po širým nebem, do příštího auta pořídím nezávislé topení do vody (u současného bych tím zdvojnásobil hodnotu ). U auta této třídy by to mělo patřit ke standardu (pokud není v garáži). Mám topení 5 let v dodávce, a nedám na to dopustit - nemusím nikam lézt, abych oškrábal sklo, vevnitř je teplo, motor krásně naskočí, a netřese celým autem... Takže bych neřešil krátké trasy, a zatopil bych si předem i na těch pár km.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Středa 09.09.2015 17:24, RE: ...
Pepe napsal:
Hanss napsal:
Do nafty mě opravdu nikdo nepřesvědčí. Jak už jsem již zmiňoval volit budu pouze 528i nebo 535i. Nevěřím, že bych neměl s ropákem do budoucna problémy vzhledem k mému používání. Pokud jsou tedy oba motory problémové, budu volit to ,,menší´´ zlo. Docela mě to ale udivuje, že by ani jeden šestivál v benzínu nebyl spolehlivý. Nafta nemá opravdu pro mě smysl, už jen co se týče každodenního dojíždění do práce 7 km a častějšího popojíždění. V zimě bych to kolikrát ani neohřál. Další zkušenosti uvítám.
Jelikož parkuju po širým nebem, do příštího auta pořídím nezávislé topení do vody (u současného bych tím zdvojnásobil hodnotu ). U auta této třídy by to mělo patřit ke standardu (pokud není v garáži). Mám topení 5 let v dodávce, a nedám na to dopustit - nemusím nikam lézt, abych oškrábal sklo, vevnitř je teplo, motor krásně naskočí, a netřese celým autem... Takže bych neřešil krátké trasy, a zatopil bych si předem i na těch pár km.


Pepe ne všichni chtějí naftu za každou cenu.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 09.09.2015 17:56, RE: ...
David V napsal:
Pepe napsal:
Hanss napsal:
Do nafty mě opravdu nikdo nepřesvědčí. Jak už jsem již zmiňoval volit budu pouze 528i nebo 535i. Nevěřím, že bych neměl s ropákem do budoucna problémy vzhledem k mému používání. Pokud jsou tedy oba motory problémové, budu volit to ,,menší´´ zlo. Docela mě to ale udivuje, že by ani jeden šestivál v benzínu nebyl spolehlivý. Nafta nemá opravdu pro mě smysl, už jen co se týče každodenního dojíždění do práce 7 km a častějšího popojíždění. V zimě bych to kolikrát ani neohřál. Další zkušenosti uvítám.
Jelikož parkuju po širým nebem, do příštího auta pořídím nezávislé topení do vody (u současného bych tím zdvojnásobil hodnotu ). U auta této třídy by to mělo patřit ke standardu (pokud není v garáži). Mám topení 5 let v dodávce, a nedám na to dopustit - nemusím nikam lézt, abych oškrábal sklo, vevnitř je teplo, motor krásně naskočí, a netřese celým autem... Takže bych neřešil krátké trasy, a zatopil bych si předem i na těch pár km.
Pepe ne všichni chtějí naftu za každou cenu.


Však proto se ta topení dělají i na benzín . Do tý 5008 ho budu nechávat montovat před zimou
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 09.09.2015 21:36, RE: BMW 528i vs 535i F10
Hanss napsal:
Zdravim, po dlouhém rozhodování jsem se nakonec přiklonil ke koupi BMW F10. Jedná se o sedan, ročník 10/11 max 5 let stáří. Jediný v čem si ještě nejsem jistý je motorizace. Volba paliva benzín 6 válců. Naftu jsem jednoznačně vyloučil z důvodu menšího nájezdu 20tkm a častějšího popojíždění po městě. Spotřebu mezi výše uvedenými motorizacemi neřeším. Samozřejmostí je automat ZF a bohatá výbava.. A teď trochu praxe. Měl jsem možnost svézt se v 528i (190 Kw). Motor táhne hezky lineárně od spodu na můj vkus tak akorát. Pro mé běžné ježdění z velké části po okreskách určitě dostačující. Pro objasnění v současnosti jezdím v Passatu 3C 2.0 TSI. Co se týče přeplňované 535i tam jsem tu zkušenost prozatím neměl. Výkon 225 Kw a krouťák 400 Nm bude díky turbu samozřejmě hodně znát. Pro mne možná až zbytečné (nemohu zde objektivně posoudit). Závěrem bych Vás všechny holdující této značce chtěl poprosit o rady a zkušenosti s těmito motory a případně nějaký mi doporučit. Jde mi především o spolehlivost, vůz si plánuji několik let ponechat. Jen pro upřesnění v žádném případě nechci 523i (150 Kw) Obávám se, že motor bude na značně velkou hmotnost vozu ,,slabí´´ především v nízkých otáčkách na okamžitou akceleraci. Nehledě na to plně obsazený.Koupě nebude probíhat samozřejmě tady, ale v DE. Děkuji za odpovědi.


Obě motorizace jsou vynikající, záleží na km nájezdu. Nové BMW mají naprosto debilní servisní intervaly, u 335i F30 chce fabrika výměnu oleje po 25 tkm, což je podle mého úplný nesmysl. Pokud ten servisní interval původní majtel dodržoval, moc by se mi do takového auta nechtělo.
Ani cenově mezi oběma není velký rozdíl, a žádný velký rozdíl bych nečekal ani ve výkonu a spotřebě.
Jinak 523i se dá softwarově poměrně jednoduše přestavět na 528i, kdyby byl třeba někde mimořádně laciný kousek s nízkým nájezdem, byla by to taky volba. 523i jsou docela laciné.


reagovat
cypressjoe
počet příspěvků23
datum registrace04.12.2008
Čtvrtek 10.09.2015 00:01, RE: BMW 528i vs 535i F10
Reno napsal:
Hanss napsal:
Zdravim, po dlouhém rozhodování jsem se nakonec přiklonil ke koupi BMW F10. Jedná se o sedan, ročník 10/11 max 5 let stáří. Jediný v čem si ještě nejsem jistý je motorizace. Volba paliva benzín 6 válců. Naftu jsem jednoznačně vyloučil z důvodu menšího nájezdu 20tkm a častějšího popojíždění po městě. Spotřebu mezi výše uvedenými motorizacemi neřeším. Samozřejmostí je automat ZF a bohatá výbava.. A teď trochu praxe. Měl jsem možnost svézt se v 528i (190 Kw). Motor táhne hezky lineárně od spodu na můj vkus tak akorát. Pro mé běžné ježdění z velké části po okreskách určitě dostačující. Pro objasnění v současnosti jezdím v Passatu 3C 2.0 TSI. Co se týče přeplňované 535i tam jsem tu zkušenost prozatím neměl. Výkon 225 Kw a krouťák 400 Nm bude díky turbu samozřejmě hodně znát. Pro mne možná až zbytečné (nemohu zde objektivně posoudit). Závěrem bych Vás všechny holdující této značce chtěl poprosit o rady a zkušenosti s těmito motory a případně nějaký mi doporučit. Jde mi především o spolehlivost, vůz si plánuji několik let ponechat. Jen pro upřesnění v žádném případě nechci 523i (150 Kw) Obávám se, že motor bude na značně velkou hmotnost vozu ,,slabí´´ především v nízkých otáčkách na okamžitou akceleraci. Nehledě na to plně obsazený.Koupě nebude probíhat samozřejmě tady, ale v DE. Děkuji za odpovědi.
Obě motorizace jsou vynikající, záleží na km nájezdu. Nové BMW mají naprosto debilní servisní intervaly, u 335i F30 chce fabrika výměnu oleje po 25 tkm, což je podle mého úplný nesmysl. Pokud ten servisní interval původní majtel dodržoval, moc by se mi do takového auta nechtělo. Ani cenově mezi oběma není velký rozdíl, a žádný velký rozdíl bych nečekal ani ve výkonu a spotřebě.Jinak 523i se dá softwarově poměrně jednoduše přestavět na 528i, kdyby byl třeba někde mimořádně laciný kousek s nízkým nájezdem, byla by to taky volba. 523i jsou docela laciné.


Jelikož po F10 pokukuji tak se podělím o svůj názor.

N55 (535i) je o dva roky novější motor a nástupce N53 u 528i, od 2011 dávali do 528i čtyřvál N20 což není tedy přímo požadovaný benzín 6válec . N53 má jiné vstřikovače Bosch selenoid než piezo u N53.

Osobně bych volil 535i s N55 na základě informací člověka co tyto motory opravuje(JaraX) a už má nějaké zkušenosti, 4válce jsou hodně poruchové a 523i a 528i prý trápí problémy s rozvody u 100tis.km.

Dynamika sice o moc větší není oproti 528i; tj. plus 60PS a 0,5s z 0-100kmh rychlejší. Za cca stejnou spotřebu jako 528i. Negativa vidím tu vyšší pořízovací cenu než jak píše Reno ty 523i, ale zase se mi chce věřit, že budou více vybavené.

Tak držím palce a jsem zvědavej na výsledek


reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 10.09.2015 09:20, motory
řekl bych, že celá debata je o šestiválcích, tzn. třílitr ve verzích 204 hp, 258 hp a s turbem 306 hp. Nad čtyřválcem tazatel nezvažuje...
reagovat
Hanss
počet příspěvků7
datum registrace14.09.2013
Čtvrtek 10.09.2015 13:12, BMW 528i vs 535i F10
Díky za objasnění. S největší pravděpodobností se přikloním k té 535i. Problémy s rozvody u 528i již při 100 tkm mě dost zaskočily a nerad bych to pokoušel. Navíc jak píšete, bude zmíněná motorizace lépe vybavena, což určitě potěší. F10 holotu bych stejně ani nekoupil, i kdyby nabídka byla sebevíc výhodná. Prvky výbavy jako komfort sedadla s výhřevem a odvětráváním, soft close, high up, adaptive drive, logic 7 beru do 5er jako samozřejmost. Od toho se pak u N55 následně odvíjí i vyšší cena. S tím se holt budu muset smířit. Dám si načas a počkám na zajímavou nabídku na mobile.
Až kočár přivezu, podělím se o zkušenost
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 10.09.2015 18:51, RE: BMW 528i vs 535i F10
Hanss napsal:
Prvky výbavy jako komfort sedadla s výhřevem a odvětráváním, soft close, high up, adaptive drive, logic 7 beru do 5er jako samozřejmost. Od toho se pak u N55 následně odvíjí i vyšší cena.




není nad to, když si BMW koupí fanda...
reagovat
dumbak
počet příspěvků2
datum registrace15.01.2017
Pondělí 30.01.2017 22:01, Zkušenost
Ahoj,
chtěl bych se zeptat na tvojí zkušenost a co jsi nakonec koupil. Případně kolik máš nájezd a jestli se na autě něco rozbilo (turbo, vsřiky, rozvody)? Mám velice podobný problém, každý den asi 13km do práce a jinak dálnice. Ročně asi 20k km. Spotřebu neřeším.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 01.02.2017 12:55, RE: Zkušenost
dumbak napsal:
Ahoj,chtěl bych se zeptat na tvojí zkušenost a co jsi nakonec koupil. Případně kolik máš nájezd a jestli se na autě něco rozbilo (turbo, vsřiky, rozvody)? Mám velice podobný problém, každý den asi 13km do práce a jinak dálnice. Ročně asi 20k km. Spotřebu neřeším.


523i/528i/530i/535i obávám se, že ty motory budou žrát de facto stejně. Turbo u 535i nijak zásadně netlačí takže by v pohodě mělo vydržet. Je to nejspíš pro někoho, kdo je připraven na to, že auto snese i 50 koní nahoru a půjde tomu naproti:) jinak jestli ti stačí výkonově tak atmosférický motor bude samozřejmě s údržbou víc v pohodě. Kupovat aditiva a čistit od karbonu.
reagovat
De-tomaso
počet příspěvků1
datum registrace22.02.2018
Čtvrtek 22.02.2018 20:33, RE: Zkušenost
Reno napsal:
dumbak napsal:
Ahoj,chtěl bych se zeptat na tvojí zkušenost a co jsi nakonec koupil. Případně kolik máš nájezd a jestli se na autě něco rozbilo (turbo, vsřiky, rozvody)? Mám velice podobný problém, každý den asi 13km do práce a jinak dálnice. Ročně asi 20k km. Spotřebu neřeším.
523i/528i/530i/535i obávám se, že ty motory budou žrát de facto stejně. Turbo u 535i nijak zásadně netlačí takže by v pohodě mělo vydržet. Je to nejspíš pro někoho, kdo je připraven na to, že auto snese i 50 koní nahoru a půjde tomu naproti:) jinak jestli ti stačí výkonově tak atmosférický motor bude samozřejmě s údržbou víc v pohodě. Kupovat aditiva a čistit od karbonu.


Ahoj všem, také uvažuji o koupi F10/F11 v benzín šestiválu. V současné době mám e91 325i a jsem s ním spokojený už asi 7 let. Dostává pravidelný servis a problém byl zatím jen v dálkovém ovládání a jednou se stěračem. Jinak stále olej, filtry... preventivně silentbloky, jednou tlumiče...

Po 535i jsem také koukal... ale tam se bojím poruchy turba, nebo i výměny výfuku... má to řešené úplně jinak než atmosférické šestiválce (dvě extra potrubí). Celkově se trochu řady 5 bojím co se týká složitosti a tedy větší poruchovosti. Já oželím 80% vyfikundací... jediné požadavky mám na benzín šestivál, manuál, sportovní sedačky, ideálně sport/M paket, vyhřívané sedačky...... vepředu ten větší display.... zbytek mne příliš nezajímá.

Měl by tu někdo zkušenosti s 530i? Případně tedy s 535i ... zda se jedná o spolehlivou motorizaci? Trpí 530i na rozvody stejně jako 528i?
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.