citace:
reakce na: krivanekfilip, 27.04.2020 14:30 (Dobrý den, je nám 30 a čekáme ...)
Řekl bych, že Volvo servis je ještě dražší než Mercedes. Přitom Mercedes je zase někde jinde. Volvo jsem měl a tak můžu říci, že servis je cena servisu Škoda/Ford/... x2. Globáně ve všem. Ceny všeho x2. I na takových věcech, jako stěrače, které kvalitní a od toho samého výrobce koupíš za 1000,-, tak u Volva si řeknou o 2000,-. A to je třeba zrovna věc, kterou snadno koupíš skoro kdekoliv. Třeba u Fordu cena stěračů ta samá, jako někde přes e-shop, max plus tak kilčo. Takže nemá smysl ani řešit. No u Volva jsem se jim na to vysral a objednal ty samé Bosch za polovic a za 2 minuty je vyměněno. S Volvem jsem skončil, protože Východní Čechy je Dekom a to je, po zkušenostech, co servis, to něco špatně a co servis, to snaha ojebávat. Někdy to bylo něco na pousmátí, jindy šlendrián jako asi o 1,5-2cm olej nad ryskou a to tam auto bylo na něco jiného než olej, kterého tam byla 1/3 mezi ryskami a brzy jsem plánoval výměnu po 20tkm. Aby si měli co nejvíc nafakturovat, tak tam narvali asi 2 nebo 3 litry oleje, které dali na fakturu. Litr oleje za litr a stačí to jen nalejt a je vyděláno. Když jsem se tam hádal, že jsem nedával auto na dolití oleje, ale na jinej servis, tak kecy "pane, bez oleje vás nemůžeme pustit, museli jsme dolít." Vylezu ven, kouknu pod kapotu a přelito, takže jsem je to nechal zase vycucnout. Už jsem na ně ani neměl nervy se hádat, že jsem nic takového neobjednával a auto tam bylo za zcela jiným účelem a že olej byl v plánu asi tak za 2 týdny. Jednou mi předali auto vyloženě s nebezpečnou závadou, kdy se mohla manželka kdykoliv vybourat, díky nedotažené matce. Druhý den odpoledne mi volala, že jí auto nejede a nemá se jak dostat z práce. Stát se to za jízdy, tak to skončilo nehodou. Naštěstí se to stalo na parkovišti. Podal jsem si jejich ředitele a samozřejmě kecy " Pane, tohle se stává jednou za 50 let". A i přes to, jsem chtěl v roce 2017 koupit u nich XC60 jako nástupce Ska pro manželku, když ji borec sejmul jízdou na červenou a Volvo skončilo jako totálka u pojišťovny. Ale jednání jejich obchodního ředitele bylo tak na blití, že jsem se nakonec rozhodnul, že Vovlo prostě ne, protože Dekom. Chtěl jsem tehdá vzít skladovku 2,4D co na Sauto inzerovali asi za 1,1M a snažili se mi to prodat za bratru 1,4M, což byla ceníkovka. U Dekomu je zjevně zákazník jen dojná kráva. Když mu to říkám, že jestli se nezbláznil, že na Sauto za přesně tohle auto chtějí o 3 kila méně, tak 5 minut něco ťukal do kalkulačky a ve finále se zase snažil prodat asi o 30 tis. dráž. To byla poslední kapka. Nakonec jsem za to rád, protože se u mě nakonec scházela kritika nových aut od Volva, jak se ty nové Volva neskutečně serou a Volvo to neumí dát dohromady. A pozor, ani v Německu. Tam mému obchodnímu partnerovi ve Frankfurtu dávali XC90 dohromady 2 roky, než závadu odstranili! Za auto dal 80 tis. EUR a dva roky od novoty trápení. Tím u mě definitivně Volvo skončilo. Jinak jsem měl v plánu novou V90, ale nakonec jsem skončil u E400 4matic a chrochtám blahem. Včetně toho, že mám na 125tkm servis zdarma u FaRene a přístup servisu je diametrálně odlišný a fakt se zatraceně snaží. Čímž mě sami překvapili, když mi hned u první návštěvy nabídli možnost být u auta, představili servisáky, na dílnu donesli kafe. Obvykle to bývá naopak a servisy nechtěji pouštět na dílnu. Tady mi to nabídli sami. Když tam do servisu jede člověk ráno, tak super, že tam mají samoobslužný koutek, kde se dá nasnídat, všechno jako součást péče o zákazníka a zdarma. Zatím jsem nezaznamenal ani žádnou snahu ojebávat, naopak sami třeba nabídli výměnu kol zdarma, když jsem si tam objednal zimáky s diskama, za uskladnění kol ty samé prachy, jako u Fordu, ale ve FaRene je navíc ještě myjí.
Od doby, co má Volvo max. 2,0 motory, tak to nějak stojí za starou bačkoru. Problém s elektronikou,... U mě v kombinaci s nemožným dealerem a servisem. A jezdit do Brna nebo do Prahy, to fakt nebudu a to ani nevím, jestli bych si tím polepšil.
Jestli máš kde servisovat Volvo a máš možnost koupit ještě osvědčenou a nesmrtelnou klasiku pětiválce 2,4i nebo 2,4D(skončilo definitivně ve 2017), tak je to dobrá volba, jinak bych se na to vykašlal. SUV je prostorem vždy menší než kombík a nákladově výše.