0
zpět
 

diskuze k tématu: Automat je nejdůležitější

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.10.2014 19:15, Automat je nejdůležitější
Dobrý den, rád bych koupil malé auto s automatem.Mužete mi doporučit něco konkrétního. Šlo by o starší auto v ceně kolem 100tis. velikosti Fabia a menší. Jde mi hlavně o spolehlivost automatické převodovky..
Díky Lasota
reagovat
nahlásit
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 16.10.2014 22:59, RE:
Dobrý den. Vašim požadavkům by mohly vyhovovat například Fiat Panda, Opel Corsa nebo Ford Fiesta. U automatu si dejte pozor na to, jakým způsobem řadí, a hlavně, zda-li už byla měněna olejová náplň a filtr. Pokud Vám to prodejce nebude schopen dokázat, raději dejte od takového vozu ruce pryč, při správné údržbě a zacházení s převodovkami nebývají problémy.
reagovat
nahlásit
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 17.10.2014 13:41, RE:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Vašim požadavkům by mohly vyhovovat například Fiat Panda, Opel Corsa nebo Ford Fiesta. U automatu si dejte pozor na to, jakým způsobem řadí, a hlavně, zda-li už byla měněna olejová náplň a filtr. Pokud Vám to prodejce nebude schopen dokázat, raději dejte od takového vozu ruce pryč, při správné údržbě a zacházení s převodovkami nebývají problémy.


Panda a Corsa jsou dobrá auta, ale ne s automatem. Je třeba rozlišovat mezi robotizovanou převodovkou a automatickou. Robotizovaná málokdy funguje dobře a bývá dost poruchová, hlavně u starších aut vinou oxidace řídící jednotky a dalšího opotřebení (což lze u auta za 100 tis. předpokládat). Najděte si Fabii 1.generace s 1,4 16V s klasickým automatem, vyměňte rozvody a olej v převodovce a dobře si pojezdíte. Při správné údržbě jde o spolehlivou kombinaci.
reagovat
nahlásit
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Sobota 18.10.2014 10:52, RE:
Paul napsal:
Najděte si Fabii 1.generace s 1,4 16V s klasickým automatem, vyměňte rozvody a olej v převodovce a dobře si pojezdíte. Při správné údržbě jde o spolehlivou kombinaci.


S fabií si určitě tazatel dobře nepojezdí. Toto auto jsem měl (faceliftovanou verzi), spotřeba po městě 10-12 litrů, hladkost řazení na úrovni amatéra v autoškole. Po půlroce jsem to nevydržel a auto poslal pryč. Převodovka, už tehdy typově stará 20 let, absolutně zabíjí jinak solidní motor. Navíc výběr není největší a cena těchto fabií je přemrštěná i po letech (bodejť by nebyla, nová ta fabia ve výbavě Ambiente v roce 2004 stála 435 tisíc, a to bez klimatizace). Pokud chce pán auto této velikosti a nechce řadit, daleko lepší je volba punta. Jednak je cena třetinová až poloviční, další výhoda je možnost sekvenčního režimu řazení (+/-), což u fabie nelze (pouze natvrdo zařadit 1-3). V neposlední řadě je v puntu automat spojený se silnějším motorem (59 kW) při menším objemu (1.2), což v praxi znamená nižší náklady na palivo a pojištění při lepším svezení.
reagovat
nahlásit
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 18.10.2014 12:12, RE:
Giorgio napsal:
Paul napsal:
Najděte si Fabii 1.generace s 1,4 16V s klasickým automatem, vyměňte rozvody a olej v převodovce a dobře si pojezdíte. Při správné údržbě jde o spolehlivou kombinaci.
S fabií si určitě tazatel dobře nepojezdí. Toto auto jsem měl (faceliftovanou verzi), spotřeba po městě 10-12 litrů, hladkost řazení na úrovni amatéra v autoškole. Po půlroce jsem to nevydržel a auto poslal pryč. Převodovka, už tehdy typově stará 20 let, absolutně zabíjí jinak solidní motor. Navíc výběr není největší a cena těchto fabií je přemrštěná i po letech (bodejť by nebyla, nová ta fabia ve výbavě Ambiente v roce 2004 stála 435 tisíc, a to bez klimatizace). Pokud chce pán auto této velikosti a nechce řadit, daleko lepší je volba punta. Jednak je cena třetinová až poloviční, další výhoda je možnost sekvenčního režimu řazení (+/-), což u fabie nelze (pouze natvrdo zařadit 1-3). V neposlední řadě je v puntu automat spojený se silnějším motorem (59 kW) při menším objemu (1.2), což v praxi znamená nižší náklady na palivo a pojištění při lepším svezení.



Nejsem si jistý jestli má to punto klasický automat, pokud vím tak ten jejich selespeed byla sekvence. Kalasický pravidelně servisovaný automat je u ojetiny jediná doporučitelná volba, cokoliv jiného hrozí velmi drahým problémem i při dobré údržbě. To je paradoxně velká výhoda té fabie.
Vysoká spotřeba u kombinace slabého motoru s automatem je normální, s corollou 1,6 se také po městě v realu jezdí za 10 a více. S tím se musí holt počítat.
reagovat
nahlásit
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Sobota 18.10.2014 19:45, RE:
PetrT napsal:
Nejsem si jistý jestli má to punto klasický automat, pokud vím tak ten jejich selespeed byla sekvence. Kalasický pravidelně servisovaný automat je u ojetiny jediná doporučitelná volba, cokoliv jiného hrozí velmi drahým problémem i při dobré údržbě. To je paradoxně velká výhoda té fabie.Vysoká spotřeba u kombinace slabého motoru s automatem je normální, s corollou 1,6 se také po městě v realu jezdí za 10 a více. S tím se musí holt počítat.


V puntu není Selespeed (robotizovaná předovka např. ve stilu Abarth), ale Speedgear (variátor s předdefinovanými "stupni" - 6 u výbavy ELX/HLX, 7 u Sportingu - a volitelným režimem Eco). Punto s touhle převodovkou jezdí za spotřebu fabie s manuálem.
reagovat
nahlásit
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 18.10.2014 20:36, RE:
Giorgio napsal:
PetrT napsal:
Nejsem si jistý jestli má to punto klasický automat, pokud vím tak ten jejich selespeed byla sekvence. Kalasický pravidelně servisovaný automat je u ojetiny jediná doporučitelná volba, cokoliv jiného hrozí velmi drahým problémem i při dobré údržbě. To je paradoxně velká výhoda té fabie.Vysoká spotřeba u kombinace slabého motoru s automatem je normální, s corollou 1,6 se také po městě v realu jezdí za 10 a více. S tím se musí holt počítat.
V puntu není Selespeed (robotizovaná předovka např. ve stilu Abarth), ale Speedgear (variátor s předdefinovanými "stupni" - 6 u výbavy ELX/HLX, 7 u Sportingu - a volitelným režimem Eco). Punto s touhle převodovkou jezdí za spotřebu fabie s manuálem.



No tak jestli to je variátor tak to už se nedá doporučit vůbec, tam je riziko opravy u ojetiny velmi blízko 100%.

reagovat
nahlásit
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Sobota 18.10.2014 21:57, RE:
PetrT napsal:
Giorgio napsal:
PetrT napsal:
Nejsem si jistý jestli má to punto klasický automat, pokud vím tak ten jejich selespeed byla sekvence. Kalasický pravidelně servisovaný automat je u ojetiny jediná doporučitelná volba, cokoliv jiného hrozí velmi drahým problémem i při dobré údržbě. To je paradoxně velká výhoda té fabie.Vysoká spotřeba u kombinace slabého motoru s automatem je normální, s corollou 1,6 se také po městě v realu jezdí za 10 a více. S tím se musí holt počítat.
V puntu není Selespeed (robotizovaná předovka např. ve stilu Abarth), ale Speedgear (variátor s předdefinovanými "stupni" - 6 u výbavy ELX/HLX, 7 u Sportingu - a volitelným režimem Eco). Punto s touhle převodovkou jezdí za spotřebu fabie s manuálem.
No tak jestli to je variátor tak to už se nedá doporučit vůbec, tam je riziko opravy u ojetiny velmi blízko 100%.


Variátoru s předdefinovanými převodovými stupni (který se de facto chová jako klasický automat)bych se v malém lehkém autě bál několika násobně méně než v variátoru v autě vyšší střední s předpokladem převážně dálničního provozu, kde hrozí velké riziko "vydření" variátoru při konstantní dálniční rychlosti.
reagovat
nahlásit
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Neděle 19.10.2014 04:24, Malý automat ?
Pokud je pro Vás důležitý AUTOMAT, tak doporučím GOLFA r.v. 98 - 03, 2.0 i 85 kw, motor Audi AE 113, Pokud každých 200.000 km vyměníte simerinky ventilů, najedete milion. Převodovka VW AG4, stejná jako u prvních octávií, ta už je větší, ale klasika automat, kde pouze odchází hydroměnič, s cenou cca. 5.000 + montáž a demontáž, po cca 200-250.000 km. A naftový motor 1.9 -66 kw, snese moc. Benzín u golfa s automatem 10 l/ 100km, nechá se osadit LPG, ale řešil bych to dovozem, hodně aut je bouraných, nebo stočené km, věc, která je v Německu trestná.
K té Fábii, je tam japonská převodovka Jatco JF404, ale kolem nájezdu 100.000 km se zadře jehlové ložisko, a to způsobí, že se kanál přivádějící tlakový olej ke spojce čtvrtého stupně ucpe pilinami. Pak převodovka přestává řadit čtyřku. Oprava je kolem 18.000 Kč. Ale bývá to jediná závada, pokud pravidelně budeš měnit olej.
P.S. Pokud ti záleží JEN na automatu, napiš si do firmy KAPS Automatic, Kojetín, Radek Marvan - opravují pouze automaty, ví o nich víc, než já.
reagovat
nahlásit
martin.volek1FB
počet příspěvků13
datum registrace12.11.2013
Neděle 19.10.2014 17:46, Automat je silně návykovej, pokud ovšem funguje tak jak má. Což u ojetin v Čechistánu může být problém.
S automaty jezdím díky zdravotnímu hendikepu celý život, cca už 15 let. Automat v 3kovém, či 4kovém Golfu je bez problému, pokud se po každýchh 60.000km vymění náplň, ten samý automat měla i stará Audi A3, která je taky v poho a hlavně nehnije. DSG v 5tkovém Golfu a výše zajde na kilometry - najedete max. 250.000km a jde do kopru. Jinak nejlepší automaty má Mercedes, takže bych doporučil A klasse, ale ty zase hnijou, takže najít dobrý kus. Opel Corsa D 1.4 s klasickým automatem (ne Easytronic) taky dobrá volba, ale Opel ho dělá od r.2010, takže do stovky se nesežene. Varuju od Selespeed (Fiat, Alfa), CVT (Toyota) a podobných kravin. Nebrat Citigo od škodovky, pokud nechcete poznat středověk. Ovšem největší průs.. kde se nedoplatíte je SGC od BMW (BMW= budu mít výdaje).
reagovat
nahlásit
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Neděle 19.10.2014 17:55, RE: Automat je silně návykovej, pokud ovšem funguje tak jak má. Což u ojetin v Čechistánu může být problém.
martin.volek1FB napsal:
S automaty jezdím díky zdravotnímu hendikepu celý život, cca už 15 let. Automat v 3kovém, či 4kovém Golfu je bez problému, pokud se po každýchh 60.000km vymění náplň, ten samý automat měla i stará Audi A3, která je taky v poho a hlavně nehnije. DSG v 5tkovém Golfu a výše zajde na kilometry - najedete max. 250.000km a jde do kopru. Jinak nejlepší automaty má Mercedes, takže bych doporučil A klasse, ale ty zase hnijou, takže najít dobrý kus. Opel Corsa D 1.4 s klasickým automatem (ne Easytronic) taky dobrá volba, ale Opel ho dělá od r.2010, takže do stovky se nesežene. Varuju od Selespeed (Fiat, Alfa), CVT (Toyota) a podobných kravin. Nebrat Citigo od škodovky, pokud nechcete poznat středověk. Ovšem největší průs.. kde se nedoplatíte je SGC od BMW (BMW= budu mít výdaje).


Minimálně první řada A měla variátor, takže to jako starou ojetinu nebrat.
reagovat
nahlásit
martin.volek1FB
počet příspěvků13
datum registrace12.11.2013
Neděle 19.10.2014 18:12, A klasse
Variátor tam je i u druhé generace áčka, současná generace už má 7G tronic (to už je jiná pohádka). Ale ty variátory v áčku fungujou, a když už odejdou, tak se dají poměrně rozumě spravit. Vše je o údržbě.
reagovat
nahlásit


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.