zpět
 

diskuze k tématu: Auto s automatem - jaký typ?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
KarelK
počet příspěvků4
datum registrace17.03.2017
Pátek 17.03.2017 09:37, Auto s automatem - jaký typ?
Vzhledem k mému úrazu levé nohy se poohlížím po automatu. Jsem v tomto ohledu naprostý laik, rád si tedy nechám poradit. Mám k dispozici cca 250 - 300 tisíc Kč. Jde v rámci této sumy pořídit nějaký použitelný auto s automatem? Na celkem střídmý ježdění (10 000 km/rok), město:mimo město (50:50). Po jakých autech se mám poohlížet (obecně či konkrétně)? Velikostně nepotřebuji žádné robustní auto, na druhou stranu úplně nejmenší auta typu Citigo taky ne (byť velikostně např. Fabia už ok). Díky moc!
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků885
datum registrace19.08.2015
Pátek 17.03.2017 09:59, Suzuki Swift AT
Ahoj, za mě jednoznačně Suzuki Swift 1.2 AT za 320tis.kč. Pro mě spolehlivý japonec a to je nakonec to nejcennější.

U koncernových aut segmentu B (Fábie, Ibiza, Polo), je problém DSG se suchou spojkou - často se kazí již po 100tis.km. Samotný prodejce Škody mě nenápadně od 1.2 TSI DSG odrazoval, pokud bych jej nechtěl po pěti letech prodat dál :-S

Pak je tu Kia Rio v nádherné výbavě Exlusive se spolehlivým motorem 1.4 a Automatem. Ceníková cena je 334000kč.... Věřím, že něco podobného bude mít i Hyundai i20 a zkusil bych u korejců nejdříve kouknout na skladovky, dá se tak i ušetřit nějaký ten tisíc...

reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Pátek 17.03.2017 14:21, automat
DOTAZ BobaneHTP - jak poznáš suchou DSG ? U prodejce jsi byl, v hospodě také. Tipuji tě na fábii HTP a v manuálu Karle - automaty jezdím posledních cca. 25 let, také z nutnosti. Takže DSG . 6-ti kvalt, mokré spojky, při pravidelné výměně oleje po 60.000 km je to nezmar, který přežije zbytek auta. Ale musí s ním jezdit člověk, néééé hovado !!! Pak je DSG 7-mi kvalt, suché spojky, mnohdy nenajedou ani 100 tisíc km. Jsou většinou u 4X4, mají kratší převody, o něco pomalejší a víc baští. A robotizovaná převodovka není také žádná výhra.
Kia Rio ani náhodou, motory nic moc. Ale napadá mě Citroen C-Elysée. Není to úplně malé auto, ani žádný obr. Mohlo by ti vyhovovat velikostně, ale nevím, co má za převody.
Hledej 6-ti kvalt DSG, nebo klasický hydrodynamický měnič. Zkusil bych předváděcí auta v salónech. Tak lovu zdar
reagovat
Giorgio
počet příspěvků641
datum registrace09.05.2007
Pátek 17.03.2017 15:17, RE: Suzuki Swift AT
BobanHTP napsal:
Ahoj, za mě jednoznačně Suzuki Swift 1.2 AT za 320tis.kč. Pro mě spolehlivý japonec a to je nakonec to nejcennější.


Akorát, že do Česka se dodávají auta z fabriky v Maďarsku.
reagovat
Papagelo
počet příspěvků52
datum registrace06.07.2015
Pátek 17.03.2017 15:45, RE: Suzuki Swift AT
Giorgio napsal:
BobanHTP napsal:
Ahoj, za mě jednoznačně Suzuki Swift 1.2 AT za 320tis.kč. Pro mě spolehlivý japonec a to je nakonec to nejcennější.
Akorát, že do Česka se dodávají auta z fabriky v Maďarsku.


A to vadí čemu, že se montují v Maďarsku? Nebo myslíte, že bavoráky a mercedesy montují v Německu
blonďatí árijci, ne montují to Turci a Balkánci, tak v čem je problém ?
reagovat
Giorgio
počet příspěvků641
datum registrace09.05.2007
Pátek 17.03.2017 16:28, RE: Suzuki Swift AT
Papagelo napsal:
Giorgio napsal:
BobanHTP napsal:
Ahoj, za mě jednoznačně Suzuki Swift 1.2 AT za 320tis.kč. Pro mě spolehlivý japonec a to je nakonec to nejcennější.
Akorát, že do Česka se dodávají auta z fabriky v Maďarsku.
A to vadí čemu, že se montují v Maďarsku? Nebo myslíte, že bavoráky a mercedesy montují v Německublonďatí árijci, ne montují to Turci a Balkánci, tak v čem je problém ?


Že kvalitu montáže (a tím přeneseně spolehlivost) ovlivňuje dané místo - někdy pozitivně, někdy negativně, a to bez ohledu na národnost montážníka v dané zemi (on totiž v Německu stojí nad Turky a Balkánci německý mistr a rozhoduje o jejich výplatě, která je vyšší než v rozvojových zemích). Manželka má motorku od Hondy z Thajska a rozhodně není kvalitativně srovnatelná s výrobou z Japonska (sám mám japonskou motorku z Japonska). SX4 se dováželo do ČR jak z Maďarska, tak z Japonska - mezi ojetinami je doporučeno hledat ty japonské kusy, které se liší (a navenek jdou poznat třeba podle antény). Ostatně japonské toyoty děláme i v Kolíně (na jedné lince s francouzskými peugeoty a citröeny), že... Doma mám Fiat 500 a můžu být rád, že se dělá v Polsku (protože jsou tam pečlivější a svého času to byla dokonce nejmodernější fabrika na auta v Evropě). S ignisem z Maďarska jsem jezdil dva roky - bylo to nové auto, nikde mě nenechalo, to je fakt. Ale kvalita zpracování nic moc (lak, vnější oplastování a slícování dílů, slícování interiéru a různé povrzávání apod.).

Já se obávám, že tady panuje nějaký mýtus, že po celém světě v každé fabrice na ty takzvané japonce je natažený ten červený špagát, za který někdo uvědoměle zatáhne jako pravý Japonec, co bere svou práci za životní poslání, když uvidí sebemenší problém.

Není nutné pochybovat o tom, že je swift dobré auto. Ale neopíral bych se o to, že je to japonec, když většina produkce je z Indie, Malajsie, Thajska a pro nás z Maďarska.
reagovat
Palosek
počet příspěvků2
datum registrace28.02.2017
Sobota 18.03.2017 07:52, Doporučuji Toyota Avensis Kombi 1,8 benzín - automat
Ahoj vše co požaduješ Ti splní. Navíc super spolehlivost a tichá příjemná ničím nerušená jízda. Velký kufr - vždy se hodí, dobrá výbava nic nechybí a je ve tvé cenové relaci. Dobré rodinné auto , které vydrží jezdit věky stačí pravidelně měnit olej.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků885
datum registrace19.08.2015
Neděle 19.03.2017 11:49, suchá spojka DSG NE :-)
Ahoj, všechny motorizace 1.2 TSI mají suchou DSG 7 a to je aušus. Kdo na ni bez poruchy najel více jak 150tis. km je borec a zaslouží medaili

Suzuki Swift - motor a převodovka jsou z Japonska, montáž v Maďarsku. To samé bylo Suzuki SX4 které máme 8 let náročného provozu v horách - žádná porucha !

Jinak kdo se směje japonské atmosféře 1.2, asi v ní nejel Parádní točivý motor a ješte i spolehlivý...
reagovat
otík
počet příspěvků12
datum registrace18.02.2012
Neděle 19.03.2017 17:59, medailista
mám medaili. Mám Multivan 2.0 TDI DSG7 103KW, na tacho 260tkm, bez jedinné chyby.....to jen pro ty doktory co tu všechno vědí....stačí se k autu chovat jak člověk, platí pro všehny vozy, i japonské suzuki )

K dotazu, za tři kila by šal koupit i Toyota Yaris 1.33 100HP AT, doporučuji !!!
reagovat
pele
počet příspěvků5
datum registrace31.03.2010
Neděle 19.03.2017 20:18, Dacia
Podívejte se do autosalonu Dacie, za vaše peníze tam pořídíte nové vozidlo s robotizovanou převodovkou. Není to žádný super automat, ale na 10000 tkm by to mohlo být OK.
Do 300000 si můžte vybrat mezi Sanderem a Loganem. A je to ve výbavě Arctica, včetně klimatizace.
Na Auto.cz je článek Dacia Logan MCV 0.9 Tce Easy-R Luxus za tři sta. Třeba pomůže při výběru.
reagovat
cobo
počet příspěvků43
datum registrace05.03.2015
Neděle 19.03.2017 21:07, Cobo
Tak to Vás zklamu ale medaile se nekoná. V dvoulitru TDI určitě nemáte suchý DSG ale v olejové lázni a to je zase docela jiný příběh.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků885
datum registrace19.08.2015
Úterý 21.03.2017 16:11, RE: medailista
otík napsal:
mám medaili. Mám Multivan 2.0 TDI DSG7 103KW, na tacho 260tkm, bez jedinné chyby.....to jen pro ty doktory co tu všechno vědí....stačí se k autu chovat jak člověk, platí pro všehny vozy, i japonské suzuki )K dotazu, za tři kila by šal koupit i Toyota Yaris 1.33 100HP AT, doporučuji !!!


To právě máte "mokrou spojku" DSG, která je naopak docela spolehlivá.

Jak říkám, suchá je pro 1.2 TSI, patrně také bude pro 1.0 TSI.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.