0
zpět
 

diskuze k tématu: Auto pro rodinu s nízkou spotřebou do 80.000 Kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
lacime
počet příspěvků3
datum registrace17.12.2012
Pondělí 17.12.2012 22:14, Auto pro rodinu s nízkou spotřebou do 80.000 Kč
Dobrý den,
sháníme nové auto, ale nějak se v nepřeberném množství aut neorientujeme. Náš strop je 80.000 Kč (když to bude méně, tak tím lépe, např. kolem 60.-70.000 Kč). Naše požadavky: nízká spotřeba (jezdíme asi 2.000 km měsíčně, ovšem spíše na popojíždění, krátké vzdálenosti, delší trasy kolem 100 km tak max. 1x měsíčně), prostornější kufr (na kočárek) a celkově asi prostornější auto (manžel má 2 metry, takže do každého auta se jako řidič nevleze) a nejlépe aby se auto co nejméně kazilo!! (máme teď Felicii, do které se mimochodem manžel nevleze a hlavně do které co 3 měsíce vrážíme x tisíc na opravy a už je to vážně neúnosné). A pak takové už blbůstky, jako je např. klimatizace. A poslední věc, kdy je nejvhodnější doba auto koupit? Teď koncem roku, či začátkem nového?
Moc, moc děkuji všem za rady, vážně si nevíme rady!!

Lacime
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Pondělí 17.12.2012 23:57, RE: Auto pro rodinu s nízkou spotřebou do 80.000 Kč
lacime napsal:
Dobrý den,sháníme nové auto, ale nějak se v nepřeberném množství aut neorientujeme. Náš strop je 80.000 Kč (když to bude méně, tak tím lépe, např. kolem 60.-70.000 Kč). Naše požadavky: nízká spotřeba (jezdíme asi 2.000 km měsíčně, ovšem spíše na popojíždění, krátké vzdálenosti, delší trasy kolem 100 km tak max. 1x měsíčně), prostornější kufr (na kočárek) a celkově asi prostornější auto (manžel má 2 metry, takže do každého auta se jako řidič nevleze) a nejlépe aby se auto co nejméně kazilo!! (máme teď Felicii, do které se mimochodem manžel nevleze a hlavně do které co 3 měsíce vrážíme x tisíc na opravy a už je to vážně neúnosné). A pak takové už blbůstky, jako je např. klimatizace. A poslední věc, kdy je nejvhodnější doba auto koupit? Teď koncem roku, či začátkem nového?Moc, moc děkuji všem za rady, vážně si nevíme rady!! Lacime


To není dotaz co je snadné odpověďet. 80 tisíc, velký kufr, aby se to málo kazilo. Asi bych zůstal u té Feldy a opravoval ji.

Kdysi jsem koupil Mazdu 626 v AAA na učení jako první auto. Ale byla svařená ze dvou kusů jak jsem se nakonec dozvěděl. Nicméně náklady za 7 let byly minimální. Ale měl jsem štěstí, že jsem v tom neboural. Asi bych dopadl lépe než ve Felicii ale i tak. Při pomyšlení že bych v tom boural s děckem v autosedačce mě mrazí.

Jinak kolega má přes 2 metry a kupodivu říkal, že se vejde do corsy líp než do jiných aut nižší střední. Asi to chce vyzkokušet konkrétní auta v reálu.
reagovat
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Úterý 18.12.2012 00:52, Na tohle je prakticky nemožné odpovědět
Promiňte, že to tak řeknu, ale tohle slýchám od kamarádů pořád. Chci auto aby to bylo levný, málo to žralo (nejlíp jezdilo na vodu), mělo to kufr jak kamion po transplantaci nákladního vagonu, nerezlo to a málo se to kazilo, nejlépe 10 let bez nutnosti servisu. Takové auto prostě není, pokud chcete spolehlivé auto, máte prakticky jedinou volbu, benzínový japonec. Pokud to chcete nějak vyvážit, doporučil bych Octavii 1. generace, 1.9TDi před rokem 2000 (bez filtru pevných částic), jenže tam bude problém sehnat kus v dobrém stavu a pokud bude, do vašeho rozpočtu se asi nevleze.

Za sumu 80 tisíc by měl být rozhodující hlavně stav auta. Kupovat to ve velkých bazarech jako je ESA nebo AAA je sebevražda, protože původ a stav auta bude dost nejistý, raději nějaký prověřený menší bazar nebo inzerát. Další věcí je jestli je 80 tisíc strop bez započtení oprav nebo bez nich, pokud bez nich doporučuji si nechat rezervu kolem 30% na případné opravy (výměnu filtrů, rozvodů a kapalin bych udělal už jen preventivně), čímž se vám ten rozpočet smrskne na nějakých 60 tisíc a tady už to chce střílet najisto, takže bych hledal Hondu Civic nebo Accord, Toyotu Corollu, Mazdu 323 (626 dost rezne, tu raději ne), Mitshubishi Carisma, Subaru Legacy, vše samozřejmě v benzínu.

Pak lze doporučit méně známé značky jako jsou starší Lancie (kvalitativně velmi dobrá auta), staré Rovery (řady 2xx. 4xx a 6xx, motory Honda) a Protony (motory Mitshubishi) nebo japonce jako třeba Daihatsu, ale u takových vozů je největší problém servis. Na většinu japonských značek si budete muset najít servis který ví co dělá, u těch méně známých to potom bude ještě horší, ale v servisu budete tak jednou za rok na výměnu oleje.
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Úterý 18.12.2012 01:03, RE: Na tohle je prakticky nemožné odpovědět
Rover623 napsal:
Promiňte, že to tak řeknu, ale tohle slýchám od kamarádů pořád. Chci auto aby to bylo levný, málo to žralo (nejlíp jezdilo na vodu), mělo to kufr jak kamion po transplantaci nákladního vagonu, nerezlo to a málo se to kazilo, nejlépe 10 let bez nutnosti servisu. Takové auto prostě není, pokud chcete spolehlivé auto, máte prakticky jedinou volbu, benzínový japonec. Pokud to chcete nějak vyvážit, doporučil bych Octavii 1. generace, 1.9TDi před rokem 2000 (bez filtru pevných částic), jenže tam bude problém sehnat kus v dobrém stavu a pokud bude, do vašeho rozpočtu se asi nevleze.Za sumu 80 tisíc by měl být rozhodující hlavně stav auta. Kupovat to ve velkých bazarech jako je ESA nebo AAA je sebevražda, protože původ a stav auta bude dost nejistý, raději nějaký prověřený menší bazar nebo inzerát. Další věcí je jestli je 80 tisíc strop bez započtení oprav nebo bez nich, pokud bez nich doporučuji si nechat rezervu kolem 30% na případné opravy (výměnu filtrů, rozvodů a kapalin bych udělal už jen preventivně), čímž se vám ten rozpočet smrskne na nějakých 60 tisíc a tady už to chce střílet najisto, takže bych hledal Hondu Civic nebo Accord, Toyotu Corollu, Mazdu 323 (626 dost rezne, tu raději ne), Mitshubishi Carisma, Subaru Legacy, vše samozřejmě v benzínu.Pak lze doporučit méně známé značky jako jsou starší Lancie (kvalitativně velmi dobrá auta), staré Rovery (řady 2xx. 4xx a 6xx, motory Honda) a Plymouthy (motory Mitshubishi) nebo japonce jako třeba Daihatsu, ale u takových vozů je největší problém servis. Na většinu japonských značek si budete muset najít servis který ví co dělá, u těch méně známých to potom bude ještě horší, ale v servisu budete tak jednou za rok na výměnu oleje.


V podstatě nezáleží na cenové kategorii, všichni chtějí auta, kde se po nákupu nebude muset nic investovat. Taky to tak potom vypadá.
S radou souhlasím a do výčtu bych zařadil Nissana Primeru a Nissana Almeru. Pokud by to mělo být něco evropského, tak bych alternativu k Feldě viděl i v Opelu Vectra B po roku 1999 a tam se zaměřil na kontrolu koroze, která bude ovšem problémem i u jiných aut. Ani Escort Combi z posledních let výroby (cca rok 2000) nemusel udělat špatnou službu za velmi dobrou cenu.
Nicméně opravdu nelze sehnat vůz, který by nic nepotřeboval, a to zejména při poměrně velkém názezdu, kde se bude projevovat opotřebení komponent.
reagovat
lacime
počet příspěvků3
datum registrace17.12.2012
Úterý 18.12.2012 08:37, RE: Na tohle je prakticky nemožné odpovědět
Rover623 napsal:
Promiňte, že to tak řeknu, ale tohle slýchám od kamarádů pořád. Chci auto aby to bylo levný, málo to žralo (nejlíp jezdilo na vodu), mělo to kufr jak kamion po transplantaci nákladního vagonu, nerezlo to a málo se to kazilo, nejlépe 10 let bez nutnosti servisu. Takové auto prostě není, pokud chcete spolehlivé auto, máte prakticky jedinou volbu, benzínový japonec. Pokud to chcete nějak vyvážit, doporučil bych Octavii 1. generace, 1.9TDi před rokem 2000 (bez filtru pevných částic), jenže tam bude problém sehnat kus v dobrém stavu a pokud bude, do vašeho rozpočtu se asi nevleze.Za sumu 80 tisíc by měl být rozhodující hlavně stav auta. Kupovat to ve velkých bazarech jako je ESA nebo AAA je sebevražda, protože původ a stav auta bude dost nejistý, raději nějaký prověřený menší bazar nebo inzerát. Další věcí je jestli je 80 tisíc strop bez započtení oprav nebo bez nich, pokud bez nich doporučuji si nechat rezervu kolem 30% na případné opravy (výměnu filtrů, rozvodů a kapalin bych udělal už jen preventivně), čímž se vám ten rozpočet smrskne na nějakých 60 tisíc a tady už to chce střílet najisto, takže bych hledal Hondu Civic nebo Accord, Toyotu Corollu, Mazdu 323 (626 dost rezne, tu raději ne), Mitshubishi Carisma, Subaru Legacy, vše samozřejmě v benzínu.Pak lze doporučit méně známé značky jako jsou starší Lancie (kvalitativně velmi dobrá auta), staré Rovery (řady 2xx. 4xx a 6xx, motory Honda) a Protony (motory Mitshubishi) nebo japonce jako třeba Daihatsu, ale u takových vozů je největší problém servis. Na většinu japonských značek si budete muset najít servis který ví co dělá, u těch méně známých to potom bude ještě horší, ale v servisu budete tak jednou za rok na výměnu oleje.



Samozřejmě je mi jasné že další investice budou, ani jsem nepočítala s tím, že by žádné nebyli. Ale v porovnání s ostatními auty, co má rodina a přátelé a také jsou to starší kousky, některé starší, než naše Felicie, do té naší Felicie vrážíme ročně mnohem víc peněz, než oni. Myslím, že to nepřeženu, když řeknu, že skoro 20.000 Kč ročně to zbaští. Nemluvě o benzínu, jelikož jak jsem psala, najezdíme toho docela dost a při spotřebě 8l /100 km.

Každopádně děkuji všem za rady, snad něco vybereme
A pokud ne, tak hold budeme jezdit v té naší potvoře dál a doufat, že nás opět nenechá trčet na dálnici a čekat na odtah, jak se to stalo za poslední 4 měsíce už dvakrát
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Úterý 18.12.2012 09:54, RE: Na tohle je prakticky nemožné odpovědět
lacime napsal:
Rover623 napsal:
Promiňte, že to tak řeknu, ale tohle slýchám od kamarádů pořád. Chci auto aby to bylo levný, málo to žralo (nejlíp jezdilo na vodu), mělo to kufr jak kamion po transplantaci nákladního vagonu, nerezlo to a málo se to kazilo, nejlépe 10 let bez nutnosti servisu. Takové auto prostě není, pokud chcete spolehlivé auto, máte prakticky jedinou volbu, benzínový japonec. Pokud to chcete nějak vyvážit, doporučil bych Octavii 1. generace, 1.9TDi před rokem 2000 (bez filtru pevných částic), jenže tam bude problém sehnat kus v dobrém stavu a pokud bude, do vašeho rozpočtu se asi nevleze.Za sumu 80 tisíc by měl být rozhodující hlavně stav auta. Kupovat to ve velkých bazarech jako je ESA nebo AAA je sebevražda, protože původ a stav auta bude dost nejistý, raději nějaký prověřený menší bazar nebo inzerát. Další věcí je jestli je 80 tisíc strop bez započtení oprav nebo bez nich, pokud bez nich doporučuji si nechat rezervu kolem 30% na případné opravy (výměnu filtrů, rozvodů a kapalin bych udělal už jen preventivně), čímž se vám ten rozpočet smrskne na nějakých 60 tisíc a tady už to chce střílet najisto, takže bych hledal Hondu Civic nebo Accord, Toyotu Corollu, Mazdu 323 (626 dost rezne, tu raději ne), Mitshubishi Carisma, Subaru Legacy, vše samozřejmě v benzínu.Pak lze doporučit méně známé značky jako jsou starší Lancie (kvalitativně velmi dobrá auta), staré Rovery (řady 2xx. 4xx a 6xx, motory Honda) a Protony (motory Mitshubishi) nebo japonce jako třeba Daihatsu, ale u takových vozů je největší problém servis. Na většinu japonských značek si budete muset najít servis který ví co dělá, u těch méně známých to potom bude ještě horší, ale v servisu budete tak jednou za rok na výměnu oleje.
Samozřejmě je mi jasné že další investice budou, ani jsem nepočítala s tím, že by žádné nebyli. Ale v porovnání s ostatními auty, co má rodina a přátelé a také jsou to starší kousky, některé starší, než naše Felicie, do té naší Felicie vrážíme ročně mnohem víc peněz, než oni. Myslím, že to nepřeženu, když řeknu, že skoro 20.000 Kč ročně to zbaští. Nemluvě o benzínu, jelikož jak jsem psala, najezdíme toho docela dost a při spotřebě 8l /100 km.Každopádně děkuji všem za rady, snad něco vybereme A pokud ne, tak hold budeme jezdit v té naší potvoře dál a doufat, že nás opět nenechá trčet na dálnici a čekat na odtah, jak se to stalo za poslední 4 měsíce už dvakrát


A kde to servisujete? 20 tisíc ročně na Felicii je docela dost, pokud mluvíme jen o opravách. A co tomu neustále je tak zásadního, že přestane jezdit?
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.