0
zpět

diskuze k tématu: Auto na dálniční dojíždění

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Lukecko
počet příspěvků1
datum registrace22.07.2016
Pátek 22.07.2016 01:21, Auto na dálniční dojíždění
Dobrý den,

jsem pracující student v Brně a protože mě po čtyřech letech dojiždění vlakem už hodně pije krev, rozhodl jsem se koupit si své první auto. Dojíždím jednou týdně trasu dlouhou cca. 140 km takže týdenní nájezd zhruba 300 km. Jedná se asi o 70% dálnice, 20% okresky a 10% město. Potřeboval bych, aby se do auta v pohodě posadili 4 lidé a každému se vešla taška do kufru, takže žádného prcka. Nemusí to ale být nutně kombík.

Co byste mi doporučili? Na značce mi nezáleží, ale vždy jsem jezdil s koncernem VW, takže tam přirozeně tíhnu, nicméně to není podmínka. Rozpočet mám max 100K.

Budu rád za tipy, na co si dát při nákupu pozor.

Díky za rady

Lukáš
reagovat
Ma007
počet příspěvků197
datum registrace26.11.2013
Pátek 22.07.2016 07:30, tak ako vždy
focus, stilo s 1,6 benzínom. S ročným nájazdom 15000km ani neuvažuj nad niečim iným.

P.S.: Palivo tvorí len cca 40% celkových prevádzkových nákladov
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pátek 22.07.2016 09:03, No nevím
Já bych přece jen asi šel do nafty. Před 10 lety jsem řešil to samé co ty a koupil jsem tehdy Fabii Combi 1,9 TDi. A udělal jsem dobře. Z nájezdu 15000 km bylo totiž rázem 35000 km ročně a uživil jsem to jen díky 5litrové spotřebě. Auto do dneška v pohodě jezdí, opravy byly vždy relativně za hubičku. Takže bych šel asi po nějaké zachovalé octávii první nebo druhé verze s 1,9 TDI PD (pokud potřebuješ prostor) nebo pokud prostor není až tak zásadní, tak klidně jedničkovou zachovalou fábii s 1,9 TDi, protože ta neměla dvouhmotu.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Pátek 22.07.2016 22:36, RE: Auto na dálniční dojíždění
Lukecko napsal: