Úterý 03.03.2015 11:47,
Focus I vs Focus II
Focus je sice levný na díly, ale za 100tis. Kč bude zlom MkI a MkII.
Jedničkový je konstrukčně už zastaralý a má velké problémy s korozí. Nejvíce doporučovaná 1.6 Zetec bere při větším nájezdu olej. Neznám kus který by měl přes 250tis. km a nemizel olej. Jízdní vlastnosti jsou skvělé, ale zadní náprava bude zralá na generální opravu, kde pouze silentbloky vycházejí na cca 250Euro (originální díly) velký problém je rozebrání zarezlých šroubů. Pokud si chcete vychutnat jízdní vlastnosti focuse bude investice do podvozku v řádu cca 25tis. nutná.
1.8 a 2.0 zetecy nemají problém se spotřebou oleje, ale oproti 1.6 nejsou tak úsporné. (1.6 7-8l/100km podle dotankování do plné za více jak 100tis. km)
Koroze Fordy bohužel velmi zabijí,. Ani sociální výbava není takový problém, Ford je jedno velké lego a všude jsou modely pro přestavbu na lepší výbavu.
FoFo II má mnohem lepší protikorozní ochranu, ale bohužel není neprůstřelná 5. dvěře reznou a viděl jsem i zrezlé spodky dvěří na 2004 a 2005 plus několik fotek z podvozku, který pdo "ochraným nátěrem" z fabriky hnil.
1:6 má s vyšší hmotností dvojkového Focuse více práce než v případě MkI, pro lepší dynamiku byla použitá převodovka s kratšími převody. Na dálnici při 130 točí cca 4000ot./min. a výrazně stoupá spotřeba plus hlučnost. 1.6 s 85kW má shodný základ a vyšší výkon je znát pouze ve vyšších otáčkách a je možnost problému s variabilním časováním ventilů.
1.8 a 2.0 duratec, zde nemá problémy s výřivými klapky jako u Mondea mk3 do FL v roce 2003.
Bohužel Mazdí motory již nemají takovou odolnost oproti spotřebě oleje jako měly německé Zetecy. Pár kusů nad 250-300tis. km funguje bez problému, ale více kusů má problémy opět se spotřebou oleje jako v případě 1.6 Zeteca.
Také do servisních nákladů přibyl dvouhmotový setrvačník. Rozvody hnané řetězem nejsou problémové. Po 150tis. km by se měli kontrolovat ventilové vůle, s kterými zvalné části nebývají problémy pokud se jezdí na BA95 a ne na LPG. Seřízení ventilů se dělá výmněou celých hrníčkových zdvihátek ceny jsou od 200Kč do 690Kč za kus s DPH (origo Ford) 16 kusů nikdy nebude na výměnu lze měnit i mezi sebou.
Dále u 1.8 a 2.0 citelně chybí šestý převodový stupeň při 130km/h = 3500ot., kdyby Ford použil převodovku MMT-6, kterou měl k dispozici otáčky by při dálniční rychlosti byli nižší = spotřeba nižší a lepší dynamika na jednotlivé stupně díky nižším přeskokům mezi kvalty. U mondea s 1.8 SCi, který je postavený na základu 1:8/2.0 duratec Ford používá MMT-6 a Mazda u modelu 6 při faceliftu tuším v roce 2005 již dala šestistupňovou převodovku pro 2.0.
Až na tyhel závady je Ford relativně spolehlivé auto, kterému se vyhýbají výstřelky typu nefunkční el. výbava a vyšší zájem zlodějů.
Velké plus je levný originální servis včetně dílů.
Příklad olej Ford Formula 5W-30 1 litr 120Kč nemá cenu vymýšlet kterým jiným olejem ho nahradit, méně používaný originální 10W-40, který se dává při zvýšené spotřebě oleje, stojí cca 160Kč/1l.
Svíčky používat jedině originální FoMoCo pro motory zetec 120Kč/1ks, pro motory duratec 400Kč/1ks. Hodina v aut. servise stojí cca 550kč bez DPH.
reagovat
nahlásit