0
zpět
 

diskuze k tématu: Audi RS6 vibrace pri brzdeni

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, anglická vozidla, zábava, motosport, tuning, typ vozidla, osobní, volná diskuze
smazaný uživatel
počet příspěvků6
datum registrace12.11.2015
Čtvrtek 12.11.2015 21:18, Audi RS6 vibrace pri brzdeni
Dobry den, malokdy byvam bezradny, ale tentokrat musim pozadat o pomoc vas tady na foru.
Asi pred rokem v nemecku jsem jel s kamaradem po dalnici s audi RS6 B6 prihlaseno 2005 do te doby bez jakehokoliv problemu i ve velke zatezi. Jel jsem asi 280 a musel jsem prudce zabrzdit na asi 100. V pohode, potom jsem zase zrychlil na cca 300 a po asi minute jsem opet musel zabrzdit. Malem mi to utrhlo ruce. Potom uz jsem pomaleji dojel do cile (cca 140) a nechal vymenit kdyz jsem mel praci predni kotouce. Dojel jsem domu do ceska a nove kotouce se snazil zajet (jel jsem povolenymi rychlostmi cca 500km). Dalsi dny bala v pohode asi do 2000km porad jsem jezdil dle predpisu. Potom jsem jel pres nejmenovane hory ktere znam a trosku jsem tomu dal v serpentynach, tzn. rovinka 180 200 brzda zatacka a znova. Nez jsem ujel cca 20 km zase to zacalo silne vibrovat pri brzdeni a po zahrati i pri normalni jizde. Pri delsi rovne jizde to vychladlo abylo v poho do dalsiho prudsiho zabrzdeni. Vratil jsem se, vymenil znovu kotouce. A pokracovalo to zase. Dal jsem dal nove naboje. Zase to pokracovalo. Co dal.
Zkuste mi poradit. Prosim nemoralizujte ohledne rychlosti. Mam asi 2,8 mil bez nehody a nejezdim agresivne a nikoho nechci ohrozovat. Auta mam vzdy v max stavu. Toto je ctvrte auto v rodine a nechci ho dat pryc.
Dekuji
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pátek 13.11.2015 12:56, RE: Audi RS6 vibrace pri brzdeni
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobry den, malokdy byvam bezradny, ale tentokrat musim pozadat o pomoc vas tady na foru. Asi pred rokem v nemecku jsem jel s kamaradem po dalnici s audi RS6 B6 prihlaseno 2005 do te doby bez jakehokoliv problemu i ve velke zatezi. Jel jsem asi 280 a musel jsem prudce zabrzdit na asi 100. V pohode, potom jsem zase zrychlil na cca 300 a po asi minute jsem opet musel zabrzdit. Malem mi to utrhlo ruce. Potom uz jsem pomaleji dojel do cile (cca 140) a nechal vymenit kdyz jsem mel praci predni kotouce. Dojel jsem domu do ceska a nove kotouce se snazil zajet (jel jsem povolenymi rychlostmi cca 500km). Dalsi dny bala v pohode asi do 2000km porad jsem jezdil dle predpisu. Potom jsem jel pres nejmenovane hory ktere znam a trosku jsem tomu dal v serpentynach, tzn. rovinka 180 200 brzda zatacka a znova. Nez jsem ujel cca 20 km zase to zacalo silne vibrovat pri brzdeni a po zahrati i pri normalni jizde. Pri delsi rovne jizde to vychladlo abylo v poho do dalsiho prudsiho zabrzdeni. Vratil jsem se, vymenil znovu kotouce. A pokracovalo to zase. Dal jsem dal nove naboje. Zase to pokracovalo. Co dal.Zkuste mi poradit. Prosim nemoralizujte ohledne rychlosti. Mam asi 2,8 mil bez nehody a nejezdim agresivne a nikoho nechci ohrozovat. Auta mam vzdy v max stavu. Toto je ctvrte auto v rodine a nechci ho dat pryc.Dekuji


Ty nové kotouče předpokládám přímo originální ND popřípadě nějakou kvalitativně rovnocenou nebo dokonce lepší náhradu. Rovněž předpokládám, že se měnily i destičky a také předpokládám, že byla výměna provedena odborníkem, který zajistil, že se mezi náboj a kotouč nedostaly nečistoty, které by pak způsobovaly házení kotouče. Tohle všechno má vliv.
Z popisu to vypadá, že se kotouče teplem nadměrně deformují, ale není jasné, zda je to vlivem špatného materiálu kotoučů, nerovnoměrným brzdným účinkem nebo špatně provedenou montáží.
Pokud se kotouče po vystydnutí vrátí, pak by se dalo uvažovat buď o špatné montáži nebo nerovnoměrném brzném účinku (jedna strana je k brzdovému kotouči přitlačována větší silou, čímž dochází k ohybu kotouče směrem ke studenější straně (nahřátá vlákna se prodlužují více), a to se pak stane zdrojem vibrací).
Prosím o sdělení statusu Q ohledně použitých kotoučích, výměně komponent a montáži, aby se dalo postupovat dále a systematicky vylučovat možné příčiny závady.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 13.11.2015 13:36, RE: Audi RS6 vibrace pri brzdeni
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobry den, malokdy byvam bezradny, ale tentokrat musim pozadat o pomoc vas tady na foru. Asi pred rokem v nemecku jsem jel s kamaradem po dalnici s audi RS6 B6 prihlaseno 2005 do te doby bez jakehokoliv problemu i ve velke zatezi. Jel jsem asi 280 a musel jsem prudce zabrzdit na asi 100. V pohode, potom jsem zase zrychlil na cca 300 a po asi minute jsem opet musel zabrzdit. Malem mi to utrhlo ruce. Potom uz jsem pomaleji dojel do cile (cca 140) a nechal vymenit kdyz jsem mel praci predni kotouce. Dojel jsem domu do ceska a nove kotouce se snazil zajet (jel jsem povolenymi rychlostmi cca 500km). Dalsi dny bala v pohode asi do 2000km porad jsem jezdil dle predpisu. Potom jsem jel pres nejmenovane hory ktere znam a trosku jsem tomu dal v serpentynach, tzn. rovinka 180 200 brzda zatacka a znova. Nez jsem ujel cca 20 km zase to zacalo silne vibrovat pri brzdeni a po zahrati i pri normalni jizde. Pri delsi rovne jizde to vychladlo abylo v poho do dalsiho prudsiho zabrzdeni. Vratil jsem se, vymenil znovu kotouce. A pokracovalo to zase. Dal jsem dal nove naboje. Zase to pokracovalo. Co dal.Zkuste mi poradit. Prosim nemoralizujte ohledne rychlosti. Mam asi 2,8 mil bez nehody a nejezdim agresivne a nikoho nechci ohrozovat. Auta mam vzdy v max stavu. Toto je ctvrte auto v rodine a nechci ho dat pryc.Dekuji


Je také ještě jedna možnost a to, že jsou špatné kotouče vzadu. Mám čerstvou zkušenost, když přesně stejným způsobem začal reagovat Megane minulý měsíc (vím, že je to neporovnatelné auto). Po brzdném manévru ze 140 na 0 km/h začal při zahřátých brzdách silně vibrovat celý předek auta a volant. Mé podezření na přehřátím zkroucené přední kotouče se nepotvrdilo, zkroutil se kupodivu jeden ze zadních - provedena výměna a vibrace ustaly.
reagovat
sympatico
počet příspěvků54
datum registrace04.03.2014
Pátek 13.11.2015 16:09, Vibrace...
Vážně jste dvakrát po sobě kupoval originál kotouče a destičky na RS6 ? Kamarád jí měl, brzdy dělal předek i zadek, faktura s ještě pár drobnostma byla na devadesát tisíc, problémy nebyly. Popisujete, že nové kotouče jste vyhodil po pár set km- jak vypadaly, zkroutily se ? Bylo to na reklamaci ?

Dle Vašeho popisu to vypadá, že to první kotouče nezvládly. Otázka co ještě může být špatně, nepatří sem, ale spíše na Audiforum, kde je pár lidí, co ví o RS modelech první poslední...tam bych se zeptal.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků6
datum registrace12.11.2015
Pátek 13.11.2015 18:49, Zajímavá odpoved hned zkusim
Jen pro info. Během mého příběhu byly na autě troje kotouče. První a třetí origo a druhé byly závodní za cca dvojnásobek. To znamená ze stačí rozhýbat prasátka. Jinak díky za odpověď, vše zni velmi reálné. Uz jsem o tom premyslel, ale tys to vysvetlil super. Hned to zkusím.
Jen ze to nenapadlo nějakého servisaka.
I tak moc diky
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků6
datum registrace12.11.2015
Pátek 13.11.2015 18:52, Problémy s brzdenim
Jo šlo to na reklamaci a samozřejmě se měnily i destičky. Jinak se měnily i zadky. Předek i zadek dohromady cca 50t. Ty závodní předky 80t
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pátek 13.11.2015 21:31, RE: Zajímavá odpoved hned zkusim
nepřihlášený uživatel napsal:
Jen pro info. Během mého příběhu byly na autě troje kotouče. První a třetí origo a druhé byly závodní za cca dvojnásobek. To znamená ze stačí rozhýbat prasátka. Jinak díky za odpověď, vše zni velmi reálné. Uz jsem o tom premyslel, ale tys to vysvetlil super. Hned to zkusím. Jen ze to nenapadlo nějakého servisaka. I tak moc diky


Ještě mě dodatečně došlo, že zatuhnutí brzdiče vzhledem k vysokým teplotám při brzdění nemusí být vůbec nereálné. Také věřím, že proběhla kompletní výměna brzdovky.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků6
datum registrace12.11.2015
Pátek 13.11.2015 21:53, Problémy s brzdenim
Jo brzdovka samozřejmě taky. Takový věci beru jako samozřejmost. Přední kotouče tam vydrží tak do 20tkm a taky měním po 10 i motorovy olej a olej v převodovce. Převodovka je vývojové starší petikvalt a nevydrží tolik co dnesni moderní převodovky. Na x6 mám 8kvalt od ZF a neměl jsem v normálním autě lepší a rychlejší převodovku
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 14.11.2015 16:20, RE: Problémy s brzdenim
nepřihlášený uživatel napsal:
Jo brzdovka samozřejmě taky. Takový věci beru jako samozřejmost. Přední kotouče tam vydrží tak do 20tkm a taky měním po 10 i motorovy olej a olej v převodovce. Převodovka je vývojové starší petikvalt a nevydrží tolik co dnesni moderní převodovky. Na x6 mám 8kvalt od ZF a neměl jsem v normálním autě lepší a rychlejší převodovku


obávám se že je to přesně naopak-starší převodovka bude spolehlivější než nové. i všechny 55 AMG si donedávna vystačily s prehistorickým pětikvaltem protože novější převodovky nevydržely krouťák. a spíš odešel motor než převodovka.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Sobota 14.11.2015 20:50, RE: Problémy s brzdenim
nepřihlášený uživatel napsal:
Jo brzdovka samozřejmě taky. Takový věci beru jako samozřejmost. Přední kotouče tam vydrží tak do 20tkm a taky měním po 10 i motorovy olej a olej v převodovce. Převodovka je vývojové starší petikvalt a nevydrží tolik co dnesni moderní převodovky. Na x6 mám 8kvalt od ZF a neměl jsem v normálním autě lepší a rychlejší převodovku


je tu článek o tom, jak se nový převodovky ku.rví. nemůžu potvrdit ani vyvrátit, osmikvalt ZF je gut, ale předchozí šestikvalty byly velmi spolehlivé... a jak píše kolega /chichi/ nejslavnější modely AMG měly pre-historický pětikvalt.

reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Sobota 14.11.2015 22:58, Ještě malý dodatek
Vzhledem k tomu, že se takto chovají všechny troje kotouče a začalo to už prvními, kde s dá vyloučit problémy při montáži, dovoluji si vyslovit domněnku, ze jde o nerovnoměrný brzdný účinek. Ten může být způsoben porušenou prachovkou a napečením nečistot na některou pohyblivou část brzd, klidně jen na jedné straně. Zkuste jet normálně, brzdit minimálně a po jízdě osahat kola, jestli není některé teplejší. Pokud by bylo, tak je to jasné.
reagovat
michaljezek
počet příspěvků1
datum registrace28.06.2013
Neděle 15.11.2015 13:16, Pneu - brzdy
Nechci mudrovat. Mě tohle dělala M5 v opravdu zátěži a povyměňoval jsem kde co a pak jeden starý praktik zkontroloval pneu a na vnitřní straně pneu mi praskly dva dráty v boku pneu a jakmile šlo kolo do fakt krize tak se tam udělala boule a já honil auto po silnici a neudržel volant.
reagovat
charli
počet příspěvků3
datum registrace15.11.2015
Neděle 15.11.2015 20:17, Brzdy
Já mám podobný problém na éčku při brždění mi občas začne cukat pedál brzdy. Taky si myslím že mám někde rez v prasátkách, ale nemám čas to rozebrat.
reagovat
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Neděle 15.11.2015 22:58, rameno
zdravím, tuhle zkušenost jsem kdysi na stejném autě utrpěl taky, dělal to silentblok zadního ramene (na přední nápravě. choval se normálně dokud nedostal pecku v rychlostech na 200Km/h, vyměnil jsem a byl klid jinak jak píšou ostatní kotouče byť sebelepší jdou jednoduše znehodnotit, když se při jejich výměně nevezme pořádně náboj ocelovým kartáčem. nerovnoměrný brzdění by se poznalo spíš tak, že auto jde brutálně ke straně, což by byl zatuhlej pístek v třmenu nebo vada hlavního brzdovýho válce, ale zkus projít spíš ty ramena...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků6
datum registrace12.11.2015
Úterý 17.11.2015 11:17, Shrnutí vašich příspěvků
Ještě pro info. Kola jsem taky vyměnil včetně disků. Zahřívají se mi oba kotouče. Po vychladnutí a jízdě tak do 140 brzdí normálně.
Na žádnou stranu to netáhne. Dle mého je to v discích nebo nerovnoměrnem brzdném ucinku. Ramena jsem zkoušel ale vzhledem k tomu ze po schladnuti je vse ok tak bych to taky vyloučil.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků6
datum registrace12.11.2015
Neděle 29.11.2015 16:04, Vyřešeno už jezdím ok
Tak už je vše jasné a opravené. Byl prasklý zadní disk kotoučové brzdy v místech kde jsou otvory na průchod šroubů. Když se zahřál zkroutil se a začal vibrovat. Pri tech rychlostech asi extremni namaha a hlavne to neni videt. Vyměněno a jezdí se dal. Děkuji vsem
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Neděle 29.11.2015 17:04, .
gratuluju ti, že jsi na to přišel a zdárně opravil. Jen doufám, že tě na silnici nepotkám, podle toho co jsem četl o tvém jízdním stylu.
Ale kdyby jo, chtěl bych vědět o kolik bys mi s tou RS6 ujel ( jestli vůbec )
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.