zpět
 

diskuze k tématu: Jaké ojeté kombi nad 200 koní do 550 000 Kč?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
jayjay012
počet příspěvků2
datum registrace10.02.2018
Sobota 10.02.2018 17:30, Jaké ojeté kombi nad 200 koní do 550 000 Kč?
Dobrý den,

vybírám rodinné kombi r.v. od 2012 v rozmezí 450 000 - 550 000 Kč. Nejvíce mě oslovilo Audi A6 avant 3,0 tdi 245 koní, popř. bmw 530d nebo mercedes e. Popř. Octvavia rs 220/230 (zde je výhoda menšího nájezdu a jasnějšího původu). U Audi, atd. se všechny pohybují v nájezdu okolo 150 - 175 tísic a více km. Mám obavu ohledně hrozby nákladných oprav při vyšším nájezdu (DPF, vstřiky, automat. převodovka, rozvody)
Momentálně mám vw passat r.v. 2007 2,0 tfsi sedan a chtěl bych i nadále něco živějšího.
Ročně najedu max. 25000, momentálně i jen 12000 km podle práce. Jezdím většinou jen Ústí n/l - Praha + po městě.
Která volba by mohla být nejvhodnější?
Díky za radu.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků920
datum registrace08.09.2009
Sobota 10.02.2018 19:28, Jaké auto nad 200HP?
Zásadně dýzl, nic jinýho.Jen dýzl.
To, co dá dýzl, nedá žádný benzín. A kór, když jde o ojetinu. Jenže na to je třeba mít koule. Koupit si auto z vyšší střední či vyšší třídy je lákavé. PC takového auta byla dobře k 1,5mio CZK. Bohužel, ceny servisu tomu odpovídají i po letech. Počítejme:
6x vstřik origo = 6x10?? = 60 tisíc. (bojím se, že jsem z hodně levného kraje).
DPF orgo na Audi (netuším), ale dejme tomu 30 tisíc.
Repase AT nebo minimálěn jen výměna oleje 40 nebo 10 tisíc
Nové brzdy neorigo 15 tisíc
Nové gumy 18´´ střední třída 20 tisíc

A kde že jsme: +165 tisíc, v lepším případě 135. A to jsem hodně střízlivej. Ale s tím se počítá.

No a pro uvedený profil jízd bude naftový šestiválec ta pravá volba. To rozhodně.

Takže - pokud řešíš hned v úvodu dotazu obavy z nákladného servisu okjeté nafty, buď nemáš na banány a nebo nemáš na banány. Vyber si, co je pro tebe.

Moje volba by rozhodně byla ani jedno z tebou uvedené skupin, ale zaměřil bych se na benzínový motor. A když bych měl uvést příklad - pak Outback s 3,6 H6 motorem. Atmosféra (bez problémů, nepřímý vstřik), žádné DPF, žádné turbo (na něj jsem ve výčtu potenciálních poruch ojeté nafty zhola zapomněl), žádné problematické vstřiky. Automat je osvědčený HDM, takže po 60tkm vyměním olej a tradá. Kombi má prostoru nad hlavu a jako bonus bys dostal nejlepší pohon 4x4. A ještě by ti zbylo na základní servis (brzdy, gumy, oleje). A to, co bys vrazil do hrozby u olítané bafty, tady vesele projezdíš.

Jinak z tvé množiny bych volil A6.
reagovat
jayjay012
počet příspěvků2
datum registrace10.02.2018
Sobota 10.02.2018 20:26, Diky moc za radu (Y)
Diky moc za radu
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Sobota 10.02.2018 22:05, RE: Jaké auto nad 200HP?
Ted jdu počítat já. BMW r.v. 2013
Vstřikovače Bosh 6x6000=36000
DPF 13000
Výměna oleje určitě nestojí desítky tisíc, cenu repase jsi trefil, ale může si koupit manuál
Brzdy ATE komplet 13000, ale pokud se nemá rád tak to jde i levněji
Co je to střední třída? Moje oblíbené Uniroyal R17 6000,-, R18 10000,- pokud jsem trefil rozměr
Takže výsledek je 68 000,- a pokud i to přijde někomu moc tak at si koupí Felicii
reagovat
azerty
počet příspěvků62
datum registrace23.06.2016
Neděle 11.02.2018 08:16, benzin vs. diesel
V dnesni dobe turbo benzinu s primym vstrikovanim se ojetina muze taky dost prodrazit, takze je to jedno...Atmosfericky sestivalec v teto kategorii nevim jestli vubec nejaky je?
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků920
datum registrace08.09.2009
Neděle 11.02.2018 08:24, RE: benzin vs. diesel
azerty napsal:
V dnesni dobe turbo benzinu s primym vstrikovanim se ojetina muze taky dost prodrazit, takze je to jedno...Atmosfericky sestivalec v teto kategorii nevim jestli vubec nejaky je?


Dyk ti to o kus vejš píšu je a jakej
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků920
datum registrace08.09.2009
Neděle 11.02.2018 08:24, RE: Jaké auto nad 200HP?
PatM napsal:
Ted jdu počítat já. BMW r.v. 2013Vstřikovače Bosh 6x6000=36000DPF 13000Výměna oleje určitě nestojí desítky tisíc, cenu repase jsi trefil, ale může si koupit manuálBrzdy ATE komplet 13000, ale pokud se nemá rád tak to jde i levnějiCo je to střední třída? Moje oblíbené Uniroyal R17 6000,-, R18 10000,- pokud jsem trefil rozměrTakže výsledek je 68 000,- a pokud i to přijde někomu moc tak at si koupí Felicii


Kruci, k tobě budu jezdit na servis
reagovat
azerty
počet příspěvků62
datum registrace23.06.2016
Neděle 11.02.2018 14:49, RE: benzin vs. diesel
Zdeny60 napsal:
azerty napsal:
V dnesni dobe turbo benzinu s primym vstrikovanim se ojetina muze taky dost prodrazit, takze je to jedno...Atmosfericky sestivalec v teto kategorii nevim jestli vubec nejaky je?
Dyk ti to o kus vejš píšu je a jakej


To jsem prehlidnul...nicmene ojete subaru 3.6 tady na tipcars neni ani jedno
reagovat
i
počet příspěvků35
datum registrace09.05.2007
Neděle 11.02.2018 20:58, volba
Dobrý den,

odpověď na Vaši otázku je o něco komplikovanější. Octavia není přímým konkurentem A6 či BMW 5 ani výbavou, nabídkou motorů ani konstrukcí podvozku. Je tedy nutné si rozmyslet co vlastně chcete, jakou kategorii vozu.
Ze zvažovaných vozidel bych si zcela jednoznačně zvolil Octavii RS. Kvalitativně je na tom O3 obecně velmi dobře, servis je zcela jistě nejlevnější z uvedených (hypoteticky) a navíc je zamýšlena jakožto sportovně laděný model již z výroby.
Skutečnost, že do vozu střední, či vyšší střední třídy namontujete relativně silný motor (navíc diesel) z něj neudělá sportovní vůz, maximálně pohodlné GT. Na technických úsecích Vás Octavie více vtáhne do děje a také více odmění, což nutně neznamená, že bude výrazně rychlejší. Obě prémiové alternativy mají propracovanější podvozek (u ojetiny potenciálně vyšší riziko), ale již při pohledu do nabídky výrobce je zřejmé, že nejde o definitivní verze. BMW má na sportování divizi M, Audi má varianty RS.
Při nájezdu do 25 000 km bych tedy nepodstupoval riziko vysoce složitého dieselového pohonu a užíval si jízdní projev Octavie.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků184
datum registrace09.05.2007
Pondělí 12.02.2018 08:06, RE: Jaké auto nad 200HP?
Zdeny60 napsal:
Zásadně dýzl, nic jinýho.Jen dýzl.To, co dá dýzl, nedá žádný benzín. A kór, když jde o ojetinu. Jenže na to je třeba mít koule. Koupit si auto z vyšší střední či vyšší třídy je lákavé. PC takového auta byla dobře k 1,5mio CZK. Bohužel, ceny servisu tomu odpovídají i po letech. Počítejme:6x vstřik origo = 6x10?? = 60 tisíc. (bojím se, že jsem z hodně levného kraje).DPF orgo na Audi (netuším), ale dejme tomu 30 tisíc.Repase AT nebo minimálěn jen výměna oleje 40 nebo 10 tisícNové brzdy neorigo 15 tisícNové gumy 18´´ střední třída 20 tisícA kde že jsme: +165 tisíc, v lepším případě 135. A to jsem hodně střízlivej. Ale s tím se počítá.No a pro uvedený profil jízd bude naftový šestiválec ta pravá volba. To rozhodně.Takže - pokud řešíš hned v úvodu dotazu obavy z nákladného servisu okjeté nafty, buď nemáš na banány a nebo nemáš na banány. Vyber si, co je pro tebe.Moje volba by rozhodně byla ani jedno z tebou uvedené skupin, ale zaměřil bych se na benzínový motor. A když bych měl uvést příklad - pak Outback s 3,6 H6 motorem. Atmosféra (bez problémů, nepřímý vstřik), žádné DPF, žádné turbo (na něj jsem ve výčtu potenciálních poruch ojeté nafty zhola zapomněl), žádné problematické vstřiky. Automat je osvědčený HDM, takže po 60tkm vyměním olej a tradá. Kombi má prostoru nad hlavu a jako bonus bys dostal nejlepší pohon 4x4. A ještě by ti zbylo na základní servis (brzdy, gumy, oleje). A to, co bys vrazil do hrozby u olítané bafty, tady vesele projezdíš.Jinak z tvé množiny bych volil A6.


Ty ceny co jsi napsal jsou možná platné v ORIGO síti AUDI nebo Mercedes, ale tam ojetinu nikdo servisovat nebude. Předně bych jen podotkl, že Subaru není konkurentem A6 nebo Mercedesu E (i když to ani na octavia RS). Vstřik stojí repasovaný kolem 4500-6000/ks. DPF se buď mění za repas a nebo se dá čistit stávající. Určitě nestojí 30 tis. Škoda i VW výrazně zlevnili DPF, takže Audi nejspíš taky. Nejdrive mu rozmluvite automat, ze stoji repase 40 Tis (coz je pravda) a pak mu nabidnete Subaru s hydromenicem, který ma i AUDI :) Jinak repase automatu A6 nebude stat o nic vic nez na jina auta co mají hydromenic. Výměna oleje se dělá u všech automatů, takže s tím bych nestrašil. To je jako napsat, nekupujte si audi, budete muset jezdit tankovat palivo. 15 tis za brzdy me přijde OK, já za Citroen C5 ATE platil něco okolo 12 tis. S benzinem si člověk dneska v 90% stejně nepomůže, protože to má podobné závady. A teď k tomu Subaru, kolik jich je v nabídce? Kolik je na to druhovýroby? Kolik lidí v ČR to umí opravdu kvalitně servisovat? Z kolika kusů lze vybírat s tímto motorem? Je to auto téměř nesehnatelné a absolutně z jiné kategorie než A6 nebo BMW 5 či Mercedes E. A myslím si, že za cca půl milionu by šla sehnat A6 ve slušném stavu, nechal bych tak 50 - 70 tis jen jako rezervu na prvotní servis a vůbec bych se toho nebál. Když vidím kolik mladých kluků bez peněž, kteří koupili A6 za třetinu ceny co je tazatel ochotný dát a taky ji udrží v chodu tak nevidím problém v tom, koupit za půl milionu slušný kus a servisovat to u někoho, kdo tomu rozumí a nejezdit do AUDI.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků920
datum registrace08.09.2009
Úterý 13.02.2018 17:26, RE: Jaké auto nad 200HP?
mufik.martin napsal:
Zdeny60 napsal:
Zásadně dýzl, nic jinýho.Jen dýzl.To, co dá dýzl, nedá žádný benzín. A kór, když jde o ojetinu. Jenže na to je třeba mít koule. Koupit si auto z vyšší střední či vyšší třídy je lákavé. PC takového auta byla dobře k 1,5mio CZK. Bohužel, ceny servisu tomu odpovídají i po letech. Počítejme:6x vstřik origo = 6x10?? = 60 tisíc. (bojím se, že jsem z hodně levného kraje).DPF orgo na Audi (netuším), ale dejme tomu 30 tisíc.Repase AT nebo minimálěn jen výměna oleje 40 nebo 10 tisícNové brzdy neorigo 15 tisícNové gumy 18´´ střední třída 20 tisícA kde že jsme: +165 tisíc, v lepším případě 135. A to jsem hodně střízlivej. Ale s tím se počítá.No a pro uvedený profil jízd bude naftový šestiválec ta pravá volba. To rozhodně.Takže - pokud řešíš hned v úvodu dotazu obavy z nákladného servisu okjeté nafty, buď nemáš na banány a nebo nemáš na banány. Vyber si, co je pro tebe.Moje volba by rozhodně byla ani jedno z tebou uvedené skupin, ale zaměřil bych se na benzínový motor. A když bych měl uvést příklad - pak Outback s 3,6 H6 motorem. Atmosféra (bez problémů, nepřímý vstřik), žádné DPF, žádné turbo (na něj jsem ve výčtu potenciálních poruch ojeté nafty zhola zapomněl), žádné problematické vstřiky. Automat je osvědčený HDM, takže po 60tkm vyměním olej a tradá. Kombi má prostoru nad hlavu a jako bonus bys dostal nejlepší pohon 4x4. A ještě by ti zbylo na základní servis (brzdy, gumy, oleje). A to, co bys vrazil do hrozby u olítané bafty, tady vesele projezdíš.Jinak z tvé množiny bych volil A6.
Ty ceny co jsi napsal jsou možná platné v ORIGO síti AUDI nebo Mercedes, ale tam ojetinu nikdo servisovat nebude. Předně bych jen podotkl, že Subaru není konkurentem A6 nebo Mercedesu E (i když to ani na octavia RS). Vstřik stojí repasovaný kolem 4500-6000/ks. DPF se buď mění za repas a nebo se dá čistit stávající. Určitě nestojí 30 tis. Škoda i VW výrazně zlevnili DPF, takže Audi nejspíš taky. Nejdrive mu rozmluvite automat, ze stoji repase 40 Tis (coz je pravda) a pak mu nabidnete Subaru s hydromenicem, který ma i AUDI :) Jinak repase automatu A6 nebude stat o nic vic nez na jina auta co mají hydromenic. Výměna oleje se dělá u všech automatů, takže s tím bych nestrašil. To je jako napsat, nekupujte si audi, budete muset jezdit tankovat palivo. 15 tis za brzdy me přijde OK, já za Citroen C5 ATE platil něco okolo 12 tis. S benzinem si člověk dneska v 90% stejně nepomůže, protože to má podobné závady. A teď k tomu Subaru, kolik jich je v nabídce? Kolik je na to druhovýroby? Kolik lidí v ČR to umí opravdu kvalitně servisovat? Z kolika kusů lze vybírat s tímto motorem? Je to auto téměř nesehnatelné a absolutně z jiné kategorie než A6 nebo BMW 5 či Mercedes E. A myslím si, že za cca půl milionu by šla sehnat A6 ve slušném stavu, nechal bych tak 50 - 70 tis jen jako rezervu na prvotní servis a vůbec bych se toho nebál. Když vidím kolik mladých kluků bez peněž, kteří koupili A6 za třetinu ceny co je tazatel ochotný dát a taky ji udrží v chodu tak nevidím problém v tom, koupit za půl milionu slušný kus a servisovat to u někoho, kdo tomu rozumí a nejezdit do AUDI.


Nikod tady Subaru nestaví na roveň A6 nebo Mercedesu E. I když - olemizovat o řadě věcí by se mohlo. Dotaz zněl jasně - ato nad 200HP a cena byla dána také. Já jsem dal pouze tip s tím, že jde pouze o můj názor a nikomu jej nevnucuji. Ad dostaek či nedostatek outbacků s 3,6 - je jasné, že v naší kotlině tato auta nejsou. Kdo si za posledních 5 let koupil větší benzínový motor? Téměř nikod. Ojetá Subaru s ekupují jinde (Švýcarsko, Dánsko) a tam je výběr víc než slušný i s 3,6. Ad hydroměnič - ano, dal jsem na něj tip s plným vědomím a faktem toho, že Outback s 3,6 benzínem nebyl 200% služební auto, co za rok nalítá 60-80tkm. Čili stav agregátů za dané období bude minimálně lepší, než u dýzlového manažerského auta typu A6. A k provedení převodovek AISIN u Subaru nelze říct jediného křivého slova- sice stará, ale vychytaná 5°skříň prostě funguje, pokud se mění olej za cca 6tCZK. Ano, není důvod, aby u A6 či MB nefungovalal, ale s ohledem na nájezd naftových auta prostě bude více opotřebovaná a tím pádem riziko, že tě potká servis, je vyšší. Totéž platí i o zbytku auta - motoru i inetrieru, včetně kastle. Dovolím si jen malou poznámku - ať jsou ceny ND pro ojetý dýzl nižší, než u mnou uvedenýhc cen (ty jsem odhadnul na základě někdejšíhio vlastnictví řady služebních naftových pežotů), tak celkový servis na benzínový motor včetně nákladů na palivo bude nižší. Za dobu, co jezdím pouze s benzíny (od roku 2008, před tím výhradně nafta), tak investice do oprav benzínového motoru byla pouze do olejů, svíček a rozvodů. Nic jiného. Čili ani repasované vstřiky, ani turb, prostě nic. Takže i vyšší spotřeba benzínu je zaplacená - počítám průměrný nájezd 20tkm/rok, což se mi tak zhruba pohybuje - 20-22tkm. Jinak samosebou každý ať si vybere, co je mu libo. Ale naftě zvoní hrana a koncern VW slušný benzín nemá. Slušný = ve významu bez problematických záležitostí, jako je přímý vstřik, atmosfericky plněný a navíc většího výkonu.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.