0
zpět
 

diskuze k tématu: Aditiva - nutnost, nebo zbytečnost?

kategorie zařazení tématu:
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 08.09.2016 08:33, Tak jak?
"Aditivum může vylepšovat ...... "
Tak může vylepšovat nebo skutečně vylepšuje?

A jak je to s přidáváním aditiv u starších benz. motorů s nepřímým vstřikováním, má vůbec smysl?
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 08.09.2016 08:44, Aditiva do benzinu
Ja do svojho 2.0i pridavam aditiva pri kazdom tankovani. Neviem povedat, ci je v tom nejaky rozdiel (pretoze jazdim iba s aditivovanym tesco benzinom), ale spotreba je dlhodobo 7,5-8 litrov, a to jazdim vacsinou dialnice 140km/h (60%), mesto (30%) a okresky (10%). Myslim ze na taketo zlozenie jezd, kde motor pri 140 km/h toci asi 3950 otacok, je ta spotreba vyborna. Ci to ale sposobuju aditiva, to neviem. Kazdopadne podla spritmonitor som dost pod priemerom.
reagovat
kubesak
počet příspěvků29
datum registrace23.09.2013
Čtvrtek 08.09.2016 13:49, aditiva do benzinu
Napadá mě, že když chce někdo do N 95 přidávat aditiva, bude podle mě lepší tankovat N 100 třeba u benzíny (údajně v něm není bio složka). Mám vysootáčkového japonce v benzínu a předepsanej minimálně 98, takže tankuji neustále. Při servisních kontrolách naprosto motoricky perfektní a bez vůle na ventilech.
Takže moje rada- tankujete vysooktan a máte jistotu.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 08.09.2016 14:00, Vysokooktan
No u nas na slovensku uz akosi vysokooktanove paliva nie su. Drviva vacsina pump ma len 95, naftu a super naftu. Je ale par tesco, omv a shell pump, kde ponukaju 'nadstandardne' palivo. Tento citroen ma tiez napisane, ze by mal mat minimalne 98 benzin, nikto to ale nedodrziava. Na tesco pumpe maju 95 a 95 eco(super, mega, giga, neviem ktory z tych europskych nazvov tam je), ale ked som si zacal citat co to je, tak je to vraj 95 s nejakym svinstvom co cisti motor. Shellka tiez ukazuje v reklame, ako jej paliva cistia motor, ale niektore testy uz ukazali, ze je to v podstate to iste palivo len za vyssiu cenu. Takze ja si radsej dam tie aditiva s tym, ze ma to vide lacnejsie, lebo napr. na tej shellke stoji ich mega palivo o nejakych 20 centov viac, co nemienim davat. A to ani nehovorim, ze shell nepokladam za palivo. Tam uz nechodim ani na bagetu. Aj ked skusal som to palivo od omv a musim povedat, ze som rozdiel vo vykone oproti tym aditivam nepocitil ziadny. Takze za mna 95 + VIF aditiva za 9 eur, ktore vydrzia na 500 litrov.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 08.09.2016 14:38, RE
N95 a N98, potazmo N100 zjednodusene receno hori jinak. Predpokladam, ze pokud tvuj motor ma predepsanou 98, tak na 95 RJ na zaklade dat z knock senzoru v podstate ubere vykon. Tzn na 98 by mel jet znatelne lip.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 08.09.2016 14:55, RE: aditiva do benzinu
kubesak napsal:
Napadá mě, že když chce někdo do N 95 přidávat aditiva, bude podle mě lepší tankovat N 100 třeba u benzíny (údajně v něm není bio složka). Mám vysootáčkového japonce v benzínu a předepsanej minimálně 98, takže tankuji neustále. Při servisních kontrolách naprosto motoricky perfektní a bez vůle na ventilech.Takže moje rada- tankujete vysooktan a máte jistotu.


Teď už třetí nádrž tankuju Vervu 100 a dospěl jsem k tomu poté, co jsem se vrátil z Rakouska, kde auto v Alpách výborně jezdilo a po natankování české N95 úplně zlenivělo. Dalším důvodem byla kamarádova dlouhodobá pozitivní zkušenost a za třetí jsem viděl nějaké testy, které ukazovaly výkonový nárůst v nízkých a středních otáčkách, což jsou otáčky, kde se člověk pohybuje nejčastěji.
Doposud pozoruji opravdu lepší odezvu na plynový pedál, vyrovnanější chod, tišší volnoběh a prozatímní snížení spotřeby o cca 1/2 litru.
Finanční dopad při mém nájezdu je tak cca. 2000 Kč při porovnání s tím nejlacinějším benzínem na trhu (rozdíl 4 Kč/litr), což beru jako přijatelné.
Takže zatím to vypadá slibně a v provozu na Vervu budu pokračovat.
reagovat
kubesak
počet příspěvků29
datum registrace23.09.2013
Čtvrtek 08.09.2016 15:06, Verva 100
Já bohužel nemohu tu změnu posoudit, protože tankuju pouze vysokooktan a jelikož mi motor točí 7300 otáček a mám ho rád a je to předepsané od výrobce, tak to prostě tankuju - rozdíl není 4 kč na litr, ale okolo Prahy se standardně pohybuje okolo 2 Kč na litr a to si myslím smysl určitě má. Pokud bych tankoval N 95 ku, problém s výkonem by nastal a asi i případné detonace a kontrolka motoru by mi asi taky napověděla...
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 08.09.2016 15:10, RE: aditiva do benzinu
David V napsal:
kubesak napsal:
Napadá mě, že když chce někdo do N 95 přidávat aditiva, bude podle mě lepší tankovat N 100 třeba u benzíny (údajně v něm není bio složka). Mám vysootáčkového japonce v benzínu a předepsanej minimálně 98, takže tankuji neustále. Při servisních kontrolách naprosto motoricky perfektní a bez vůle na ventilech.Takže moje rada- tankujete vysooktan a máte jistotu.
Teď už třetí nádrž tankuju Vervu 100 a dospěl jsem k tomu poté, co jsem se vrátil z Rakouska, kde auto v Alpách výborně jezdilo a po natankování české N95 úplně zlenivělo. Dalším důvodem byla kamarádova dlouhodobá pozitivní zkušenost a za třetí jsem viděl nějaké testy, které ukazovaly výkonový nárůst v nízkých a středních otáčkách, což jsou otáčky, kde se člověk pohybuje nejčastěji.Doposud pozoruji opravdu lepší odezvu na plynový pedál, vyrovnanější chod, tišší volnoběh a prozatímní snížení spotřeby o cca 1/2 litru. Finanční dopad při mém nájezdu je tak cca. 2000 Kč při porovnání s tím nejlacinějším benzínem na trhu (rozdíl 4 Kč/litr), což beru jako přijatelné.Takže zatím to vypadá slibně a v provozu na Vervu budu pokračovat.


A není to náhodou jen takovej pocit?? Já s mým Accordem 2,0 atmo benzín jezdím už léta k TANK ONO, často jsem bral benzín i v Rakousku, Německu, Slovinsku, Chorvatsku a nidky, nidky jsem nepocítil nějaký rozdíl - ani ve výkonu, ani ve spotřebě, ani v chodu motoru - asi na to nemám vyvinutý smysly
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 08.09.2016 15:45, RE
Se soucasnym autem jsem N95 nezkousel, ale u me predesle A8 4.2i to slo poznat celkem dost, hlavne mezi 3000-5000 otackami, kdy u N95 byl citelne nizsi vykon...
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 08.09.2016 15:58, RE: aditiva do benzinu
A4 napsal:
A není to náhodou jen takovej pocit?? Já s mým Accordem 2,0 atmo benzín jezdím už léta k TANK ONO, často jsem bral benzín i v Rakousku, Německu, Slovinsku, Chorvatsku a nidky, nidky jsem nepocítil nějaký rozdíl - ani ve výkonu, ani ve spotřebě, ani v chodu motoru - asi na to nemám vyvinutý smysly


Jsou motory, jejichž řídící jednotka aktivně laboruje s předstihem a podle signálů ze senzoru klepání provozuje motor v optimálním režimu vzhledem k palivu. Takové motory pak dokáží s vhodným palivem zvýšit výkon a snížit spotřebu. Tím se může dokonce smazat cenový nárůst za dražší palivo. Kdysi jsem našel článek, který řešil, jestli má lepší palivo smysl v autech, kde je předepsaný obyčejný N95. Zkoušeli tam asi desítku aut a měřili výkon, nejlépe jim vyšlo Mondeo Mk3 s motorem 2.0, což zrovna mám a mohu potvrdit, že pokles spotřeby je reálný. U většinové produkce to ale poznat není nebo jen velmi málo.

Otázkou je, jak moc lze některým výrobcům věřit prémiovost jejich drahých paliv, Shell už mou důvěru víceméně ztratil.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 08.09.2016 18:43, RE: aditiva do benzinu
A4 napsal:
David V napsal:
kubesak napsal:
Napadá mě, že když chce někdo do N 95 přidávat aditiva, bude podle mě lepší tankovat N 100 třeba u benzíny (údajně v něm není bio složka). Mám vysootáčkového japonce v benzínu a předepsanej minimálně 98, takže tankuji neustále. Při servisních kontrolách naprosto motoricky perfektní a bez vůle na ventilech.Takže moje rada- tankujete vysooktan a máte jistotu.
Teď už třetí nádrž tankuju Vervu 100 a dospěl jsem k tomu poté, co jsem se vrátil z Rakouska, kde auto v Alpách výborně jezdilo a po natankování české N95 úplně zlenivělo. Dalším důvodem byla kamarádova dlouhodobá pozitivní zkušenost a za třetí jsem viděl nějaké testy, které ukazovaly výkonový nárůst v nízkých a středních otáčkách, což jsou otáčky, kde se člověk pohybuje nejčastěji.Doposud pozoruji opravdu lepší odezvu na plynový pedál, vyrovnanější chod, tišší volnoběh a prozatímní snížení spotřeby o cca 1/2 litru. Finanční dopad při mém nájezdu je tak cca. 2000 Kč při porovnání s tím nejlacinějším benzínem na trhu (rozdíl 4 Kč/litr), což beru jako přijatelné.Takže zatím to vypadá slibně a v provozu na Vervu budu pokračovat.
A není to náhodou jen takovej pocit?? Já s mým Accordem 2,0 atmo benzín jezdím už léta k TANK ONO, často jsem bral benzín i v Rakousku, Německu, Slovinsku, Chorvatsku a nidky, nidky jsem nepocítil nějaký rozdíl - ani ve výkonu, ani ve spotřebě, ani v chodu motoru - asi na to nemám vyvinutý smysly


Ano, může to tak být. Subjektivní nárůst výkonu může být jen placebo, ale mám i objektivní ukazatele, jakým je právě spotřeba a zobrazený údaj palubního počítače při dotankování do plné. S N95 se mi po natankování plné s železnou přesností zobrazovala čísla mezi 660 a 670 km, ale s Vervou odjíždím od pumpy a na PP svítí přes 700 km, což jsem nikdy neměl.
Nicméně to budu sledovat a o další poznatky se budu dále dělit.
reagovat
Michal 22
počet příspěvků51
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 08.09.2016 22:52, RE: Aditiva do benzinu
Citroenak napsal:
Ja do svojho 2.0i pridavam aditiva pri kazdom tankovani. Neviem povedat, ci je v tom nejaky rozdiel (pretoze jazdim iba s aditivovanym tesco benzinom), ale spotreba je dlhodobo 7,5-8 litrov, a to jazdim vacsinou dialnice 140km/h (60%), mesto (30%) a okresky (10%). Myslim ze na taketo zlozenie jezd, kde motor pri 140 km/h toci asi 3950 otacok, je ta spotreba vyborna. Ci to ale sposobuju aditiva, to neviem. Kazdopadne podla spritmonitor som dost pod priemerom.


Mám stejný motor ve Fiatu Ulysse, dlouhodobá spotřeba do 8,5 litrů. Mám jej z prvního roku výroby, kdy tento typ ještě trápily studené starty. Zkoušel jsem tedy chvíli přidávat aditiva od VIFu. Zlepšení žádné, pouze - když jsem spotřeboval tak 3/4 plechovky - jsem začal cítit, že motor v částečném zatížení poškubává. Nic velkého, ale cítil jsem to. Přestal jsem přidávat aditiva a poškubávání ustalo. Frajer, co tu má servis na diagnostiku a diesel servis aditiva důrazně nedoporučuje. Říká, že tak každou desátou nádrž ta aditiva přidat, ale ne jezdit na to pořád. Běžně repasuje vstřiky majitelům, co aditiva pokaždé přidávají.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Pátek 09.09.2016 08:44, Aditiva benzin
Tak aditiva ti vstrekovace nezachrania, len im mozu predlzit zivotnost. Moje auto jazdi na benzin + VIF uz 90t km, a nepocitujem ziadny problem. Jasne, mam uz druhy motor :) ale to s tym nesuvisi, to bola skryta vada pri kupe auta. A aj ten vylagrovany motor bez tlakov jazdil na aditiva. Tam bola spotreba okolo 7 litrov. Davam to za 'vinu' prave vacsim volam vo valcoch- nizsie trenie (daval som tam ku koncu olej 10W 50. Zacal som ale davat v poslednej dobe aditiva aj do lancie Y, pretoze po nastartovani jej trochu kolisali otacky, a div sa svete, pomohlo to. Po nastartovani teraz pekne skocia otacky na 1200 a drzia (studeny motor). Aj ked som sa bal toho, ze sa tam rozpusti privela karbonu a nieco sa upcha.. ale nestalo sa. Taktiez som ich predtym lial aj do mojej xsary HDI 66KW. Ked som ju po asi pol roku dal kamaratovy servisakovy do opravy, tak pri prevzati prva jeho otazka bola, kde som to dal chipnut :) Taktiez ked som ju pozical bratovy, tak vravel ze ide vyborne, lepsie ako jeho passat 81kw. Tam ale bolo citit, ked v aute nebola aditivovana nafta. Vtedy malo vyssiu spotrebu a hlucnejsie islo do otacok. Za mna aditiva urcite nieco robia. A samozrejme treba motoru obcas 'dopriat' vysoke otacky, nech sa vyzenu pavuky, no najme nech sa to aditivovane palivo vo vacsom rozprasi vo valcoch a cisti. Napr. moj citroen pravidelne pri predbiehani necham vytocit po obmedzovac (myslim 6500 otacok), a ide krasne plynule bez sklbania. Urcite mam v aditiva vacsiu doveru, ako v 'premiove' paliva s napisom 100 a viac v mene. Jediny problem na zaciatku je, aby si clovek zvykol to tam liat. Prve pouzivania som si to musel napisat na nadrz :) teraz to uz robim uplne automaticky. V dohladnej dobe ale chcem skusit aditiva od liquid moly, tie su vraj dlhodobo kvalitne. Tak som trochu zvedavy. Potom napisem svoje skusenosti.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Pátek 09.09.2016 13:21, vyjádření autora RE: Tak jak?
A4 napsal:
"Aditivum může vylepšovat ...... "Tak může vylepšovat nebo skutečně vylepšuje?A jak je to s přidáváním aditiv u starších benz. motorů s nepřímým vstřikováním, má vůbec smysl?


Aditiva u starších atmosferických motorů - pokud tankujete N95, smysl mají, ale je dobré je používat dlouhodobě. Někteří majitelé místo přidávaných aditiv tankují vysokooktanový benzín. Vaše auto, resp. řídící jednotka motoru by ale měla poznat, že jste vysokooktanový benzin natankovali a přizpůsobit tomu chod motoru.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Pátek 09.09.2016 13:21, vyjádření autora
A4 napsal:
"Aditivum může vylepšovat ...... "Tak může vylepšovat nebo skutečně vylepšuje?A jak je to s přidáváním aditiv u starších benz. motorů s nepřímým vstřikováním, má vůbec smysl?


Aditiva u starších atmosferických motorů - pokud tankujete N95, smysl mají, ale je dobré je používat dlouhodobě. Někteří majitelé místo přidávaných aditiv tankují vysokooktanový benzín. Vaše auto, resp. řídící jednotka motoru by ale měla poznat, že jste vysokooktanový benzin natankovali a přizpůsobit tomu chod motoru.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 09.09.2016 13:43, RE: vyjádření autora RE: Tak jak?
danet - redakce TipCars napsal:
A4 napsal:
"Aditivum může vylepšovat ...... "Tak může vylepšovat nebo skutečně vylepšuje?A jak je to s přidáváním aditiv u starších benz. motorů s nepřímým vstřikováním, má vůbec smysl?
Aditiva u starších atmosferických motorů - pokud tankujete N95, smysl mají, ale je dobré je používat dlouhodobě. Někteří majitelé místo přidávaných aditiv tankují vysokooktanový benzín. Vaše auto, resp. řídící jednotka motoru by ale měla poznat, že jste vysokooktanový benzin natankovali a přizpůsobit tomu chod motoru.


Vysoké OČ a aditiva jsou 2 různé věci.
Existují aditivované N95 a obyčejné N95.
A pak jexistují prémiové benzíny, které mají jednak vysoké OČ, které umí motory se senzory klepání lépe využít a jednak i aditiva.
Na OČ se motor adaptuje poměrně rychle, ale detergentním atditivům asi nějakou dobu potrvá, než rozpustí karbonové úsady. Ono rozpustit to naráz motoru taky neprospěje.
Obecně je to trochu duchařina a v tomto ohledu věřím jen tomu, co vidím a cítím. Dlouho jsem jezdil na aditivovaný benzín z Globusu, pak když byl drahý, přešel jsem na jejich obyč. a nezaznamenal rozdíl. Pak jsem nabral u nějaké benzínky a zase necítil rozdíl. Jenže letos jsem byl 2x v Rakousku a tankoval tam a subjektivně mi přišel lepší a objektivně jsem měl nižší spotřebu, no a pak jsem se vrátil a pokračování je nahoře. Po natankování obyč benzínu v ČR auto citelně zvadlo.
Takže různí lidé mohou různě mudrovat, ale já mám tu zkušenost, že na rakouský benzín mi to prostě jelo líp.
Jo, taky jsem slyšel, že petrolejářské spol. přestaly základní benzíny úplně aditivovat, aby:
1) uspořili
2) prohloubil se rozdíl mezi základním a prémiovým palivem
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Pátek 09.09.2016 14:12, RE: aditiva do benzinu
David V napsal:
... S N95 se mi po natankování plné s železnou přesností zobrazovala čísla mezi 660 a 670 km, ale s Vervou odjíždím od pumpy a na PP svítí přes 700 km, což jsem nikdy neměl....


Do běžného N95 se přimíchává 5% ethanolu (s nižší energetickou hustotou), kdežto Verva by měla být "čistá". To by odpovídalo rozdílu v dojezdu. Vliv aditiv na spotřebu bude nejspíše nulový.

reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 09.09.2016 15:20, RE: aditiva do benzinu
capslock napsal:
David V napsal:
... S N95 se mi po natankování plné s železnou přesností zobrazovala čísla mezi 660 a 670 km, ale s Vervou odjíždím od pumpy a na PP svítí přes 700 km, což jsem nikdy neměl....
Do běžného N95 se přimíchává 5% ethanolu (s nižší energetickou hustotou), kdežto Verva by měla být "čistá". To by odpovídalo rozdílu v dojezdu. Vliv aditiv na spotřebu bude nejspíše nulový.


A to je další věc, kterou jsem opomněl zmínit. není tam ethanol, což samozřejmě bude mít na snížení spotřeby taky podíl, ale osobně si myslím, že větší složka náleží vyššímu výkonu v nízkých a středních otáčkách.
Děkuji za připomenutí.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.