T6.1 vs. T7: Který Multivan vybrat a proč?
František Mašek
-
28. 05. 2025
Velká rodina, jejíž členové se neradi omezují? Pro takovou je Multivan ideální volba. Deník/Viola Procházková
Poradna
Antonín zvažuje nákup bazarového Multivanu. Bude lepší volbou starší, nebo novější generace s dieselovým motorem? Poradíme.
Dotaz
Dobrý den, rád bych vás požádal o radu s výběrem ojetého vozu. Rozhoduji se mezi
Volkswagenem Multivan T6.1 s dvoulitrovým biturbodieselem 150 kW a pohonem všech kol + DSG a novějším
Multivanem T7 s dvoulitrovým dieselem 110 kW taky s automatem. Oba vozy mě lákají, ale každý má své plusy i mínusy a já se nemůžu rozhodnout, který by byl vhodnější. U
Multivanu T6.1 mě láká silnější motor, na druhou stranu mě trochu odrazuje vyšší spotřeba a starší koncepce podvozku.
Multivan T7 je zase modernější, má nižší spotřebu, trochu se ale obávám slabšího motoru, absence pohonu všech kol a je to prostě novinka, o které se nikde moc nepíše co se týká spolehlivosti. Využívám auto na delší rodinné cesty, občas převážím větší náklad a rád bych, aby mi Multivan vydržel co nejdéle a byl spolehlivý. Můžete mi prosím poradit, který z těchto dvou adeptů by byl podle vás lepší volbou a na co si dát při výběru pozor? Děkuji mockrát, Antonín
Odpověď
Dobrý den Antoníne, rozumím, že rozhodování mezi
Multivanem T6.1 a
T7 není vůbec jednoduché, protože oba vozy mají své výrazné přednosti i slabiny. Pokud je pro Vás důležitý silný motor, možnost pohonu všech kol a tradičnější užitkový základ,
Multivan T6.1 je stále velmi atraktivní volbou. Jeho dvoulitrový biturbodiesel s výkonem 150 kW a točivým momentem 450 Nm nabízí výrazně lepší dynamiku, a to hlavně při plném obsazení nebo při tahání přívěsu. V praxi je znát, že má motor sílu už od nízkých otáček, což oceníte při předjíždění i při jízdě v kopcích. T6.1 má navíc klasickou konstrukci s tuhým rámem a nezávislým zavěšením, což je výhoda při jízdě s těžkým nákladem nebo v horším terénu.
Motor splňuje emisní normu Euro 6 AP a má vstřikování BOSCH s tlakem 2500 barů. Byl také přemístěn celý systém pro čištění výfukových plynů a je tu nový třífázový systém recirkulace spalin s dvěma novými SCR katalyzátory. Praktická je i větší nádržka na AdBlue (27 l). Motor prozatím funguje spolehlivě a díky popsaným konstrukčním úpravám má ambice pro opravdu vysoké nájezdy bez zásadních problémů.
Pohon všech kol (4Motion) je zde stále mechanický a také spolehlivý – pokud tedy plánujete jezdit i v zimě na hory nebo tahat těžké přívěsy, je to jasná volba. Interiér T6.1 je sice starší, ale za mne i dostatečně praktický. Spotřeba je u tohoto silnějšího motoru logicky vyšší, pohybuje se kolem osmi litrů, ale při klidné jízdě lze jezdit i za méně.
Před koupí staršího
Multivanu T6.1 prověřte servisní intervaly výměn motorového oleje a mrkněte, zda byl po 60 tis. km měněn olej v automatické převodovce DQ500. Zkontrolujte také těsnost vodní pumpy (pokud teče, nechte rovnou vyměnit kompletní rozvody).
Na druhou stranu – pokud hledáte komfort a moderní technologie, podle mě dává velký smysl podívat se na nový
Multivan T7. Jeho dvoulitrový diesel s výkonem 110 kW a točivým momentem 360 Nm sice není tak silný, ale pro běžné rodinné cestování je podle mě naprosto dostačující. Já osobně vnímám jako velké plus lepší odhlučnění a pohodlnější podvozek.
T7 mě baví také modernějším interiérem s digitálním přístrojovým štítem, dotykovým ovládáním a vychytávkami jako jsou posuvné dveře na obou stranách nebo bezklíčový vstup. Vnitřní prostor je variabilní, sedačky jsou lehké a snadno přemístitelné – podle mě ideální pro časté přestavování interiéru. Jediné, co bych vytkl, je menší užitkovost – T7 je postavený na platformě MQB, a proto už není tak robustní jako T6.1. Například pohon všech kol je dostupný jen u plug-in hybridu – diesel ho nemá. Na druhou stranu, spotřeba je vcelku příznivá – já osobně jsem během redakčního testu s tímto motorem jezdil za sedm litrů.
Před výběrem se tedy rozhodujte podle Vašich preferencí. Pokud často taháte přívěsy, jezdíte do hor v zimě, nebo vozíte větší náklad, já bych volil Multivan T6.1 s biturbodieselem a pohonem všech kol.
Pokud hledáte moderní, komfortní a tiché rodinné
MPV na delší cesty, osobně bych se nebál
T7. Přijde mi ideální na každodenní provoz, dovolené a výlety – pokud ovšem nepotřebujete pohon všech kol.
VW Multivan T6.1: koupit starší kus s nejsilnějším dieselem?
Volkswagen Multivan T4: je ještě možné najít hezký kus?