0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 525dA - jak slouží po 279 tis. km?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 02.04.2014 07:16, Ftipný
"STK jsem prošel poctivě bez závad"... s vykuchaným FAPem? Ono to emisema projde, ale ne až tak poctivě
reagovat
lunaris
počet příspěvků21
datum registrace21.10.2013
Středa 02.04.2014 08:33, kuchání filtru
Kuchání filtru by mělo být trestné. Když na to někdo nemá, ať si auto s FAP prostě nekupuje. Ten díl se tam nemontuje pro nic za nic. Že to na STK projde, je těžko pochopitelná věc. Emise může dělat každý šudlal s 50 let starým vybavením a nebo pro jistotu rovnou od stolu. Fakt hnus tohle.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 02.04.2014 08:50, FAP
Auto splňuje nějakou emisní normu, která určuje rozmezí emisí od - do a pokud je na autě vše v pořádku, tak se do tohoto limitu vejde i bez FAPu.
Jinak nevidím na tom nic špatného, spíš naopak. Ono to není o tom mít a nemít na FAP, ale fap dělá jen problémy a přínos je malý.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Středa 02.04.2014 08:58, FAP
Vždycky jsem si myslel, že češi budou menšina a vymřou dříve kvůli neschopným politikům, ale jak vidět tak si to ulehčí vlastní blbostí. Nechápu to, chci olítanýho diesela odložím si peníze na FAP, nechci řešit FAP nekupuji auto které ho má. Mechanikovi který to vytloukal přeji pevné zdraví ! Bez této informace bych řekl, že slušná recenze od recenzenta který to má v hlavě v pořádku.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 02.04.2014 09:08, RE: FAP
*autofans* napsal:
Vždycky jsem si myslel, že češi budou menšina a vymřou dříve kvůli neschopným politikům, ale jak vidět tak si to ulehčí vlastní blbostí. Nechápu to, chci olítanýho diesela odložím si peníze na FAP, nechci řešit FAP nekupuji auto které ho má. Mechanikovi který to vytloukal přeji pevné zdraví ! Bez této informace bych řekl, že slušná recenze od recenzenta který to má v hlavě v pořádku.


Ono to není ani tak o investici do FAPu, ta není až tak vysoká, ale spotřeba je o litr vyšší než bez něj, výkon je nižší a bez FAPu se e60 dělalajen první rok. Nevím jaký je rozdíl mezi koupení stejného auta o rok staršího bez fapu, nebo odstraněním FAPu.
Původně mělo být auto 530i, ale vzhledem k nabídce, jsem volil tohle a nekoupit ho jen pro to,že má FAP, který jsem nechtěl mi přijde jako blbost.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Středa 02.04.2014 10:10, Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
Dovolím si trochu oponovat. Stejný motor který je s filtrem a bez filru má kromě tohoto zařízení nastavenou jinak i mapu vstřikování. Pokud je auto vybaveno Vámi nenáviděným filtrem, který tak "dramaticky" navyšuje spotřebu tak SW motoru má v nízkých otáčkách kde není úplně ideální spalovací proces možnost použít větší vstřikovací dávku paliva, protože případné saze vzniklé méně dokonalým hořením zachytí právě FAP. SW stejného motoru bez FAP dělá auto dole línější, protože se musí součinitel kouřivosti vlézt do nějaké normy. Navíc každý lepší mechanik Vám řekne, že zanášení FAPu je do určité míry odrazem provozních podmínek a hlavně stavu vstřikovačů nafty, které ani u Vašeho BMW v těchto km nebudou ve stavu 1A. Vidím to spíše jako typickou ukázku opravárenství počesku. Řeší se až následky nikoliv příčina.
Úspora 1 litr na 100km je spíše zbožné přání firem které se zabývají odstraněním FAPu. Realita kterou mám na vlastní kůži odzkoušenou u HDI je do 0,4 litru. Navíc když jsem viděl ceny nového FAPu tak u BMW a PSA motorů je velice příznivá.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Středa 02.04.2014 10:11, FAP
Nehledě na to, že přínos FAPu je diskutabilní. Ano, z výfuku vám nevychází černý kouř, ale vychází z něj nanočástice, které jsou mnohokrát horší! A navíc nejsou vidět a proniknou i kůží, prostě se proti nim nelze bránit. To už radši ten černej dým z golfa, kterej jede na vyjetej volej.
reagovat
eCORE
počet příspěvků94
datum registrace12.03.2014
Středa 02.04.2014 10:37, FAP killers
Jak už bylo řečeno, vykuchaný FAP umožňuje emise nanočástic sazí. Biologicky jsou nejen neodbouratelné, ale také mohou procházet buněčnou stěnou (nejen kůží) a při vdechování se snadno dostanou do krevního řečiště.
Dá se říct, že řidiči ropáků, díky kuchání FAP, se vlastně stávají ropáky sami . Jenže to bohužel postihuje i majitele benzínů a každého, kdo se k takto vytuněnému auto přiblíží (děti mají "výhodu" - jsou menší a tudíž blíž u zdroje ).

A bude "líp" - pro české zákazníky zrovna dozrávají "oFAPované"ojetiny v celé EU.

Demontování FAP by mělo být trestné = obecné ohrožení!!!

reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 02.04.2014 10:39, RE: FAP
brin napsal:
Nehledě na to, že přínos FAPu je diskutabilní. Ano, z výfuku vám nevychází černý kouř, ale vychází z něj nanočástice, které jsou mnohokrát horší! A navíc nejsou vidět a proniknou i kůží, prostě se proti nim nelze bránit. To už radši ten černej dým z golfa, kterej jede na vyjetej volej.


On ten FAP ty nanočástice vyrábí? A jak?
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Středa 02.04.2014 10:42, FAP
Funkce FAPu je ve vypalování sazí a jejich rozkladu na CO2 a nespalitelný zbytek (těžké kovy apod.). Během tohoto procesu dochází ke vzniku nanočástic. Proto auta s filtry produkují mnohem více nanočástic než auta jiná.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Středa 02.04.2014 10:43, RE: FAP killers
eCORE napsal:
Jak už bylo řečeno, vykuchaný FAP umožňuje emise nanočástic sazí. Biologicky jsou nejen neodbouratelné, ale také mohou procházet buněčnou stěnou (nejen kůží) a při vdechování se snadno dostanou do krevního řečiště. Dá se říct, že řidiči ropáků, díky kuchání FAP, se vlastně stávají ropáky sami . Jenže to bohužel postihuje i majitele benzínů a každého, kdo se k takto vytuněnému auto přiblíží (děti mají "výhodu" - jsou menší a tudíž blíž u zdroje ). A bude "líp" - pro české zákazníky zrovna dozrávají "oFAPované"ojetiny v celé EU. Demontování FAP by mělo být trestné = obecné ohrožení!!!


To není pravda, je to přesně naopak. Lidé bez FAPu vypouští nanočásti mnohem méně!
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 02.04.2014 10:43, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
*autofans* napsal:
Dovolím si trochu oponovat. Stejný motor který je s filtrem a bez filru má kromě tohoto zařízení nastavenou jinak i mapu vstřikování. Pokud je auto vybaveno Vámi nenáviděným filtrem, který tak "dramaticky" navyšuje spotřebu tak SW motoru má v nízkých otáčkách kde není úplně ideální spalovací proces možnost použít větší vstřikovací dávku paliva, protože případné saze vzniklé méně dokonalým hořením zachytí právě FAP. SW stejného motoru bez FAP dělá auto dole línější, protože se musí součinitel kouřivosti vlézt do nějaké normy. Navíc každý lepší mechanik Vám řekne, že zanášení FAPu je do určité míry odrazem provozních podmínek a hlavně stavu vstřikovačů nafty, které ani u Vašeho BMW v těchto km nebudou ve stavu 1A. Vidím to spíše jako typickou ukázku opravárenství počesku. Řeší se až následky nikoliv příčina. Úspora 1 litr na 100km je spíše zbožné přání firem které se zabývají odstraněním FAPu. Realita kterou mám na vlastní kůži odzkoušenou u HDI je do 0,4 litru. Navíc když jsem viděl ceny nového FAPu tak u BMW a PSA motorů je velice příznivá.


Program v řj mám upravený pro provoz bez FAP + mám udělaný chip, auto i tak nezakouří, ani při prudkém zrychlení. Úpravu jsem si nenechával dělat v garážích někde v JZD.
Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky.
Spotřebu mám taky vyzkoušenou a při městském a kombinovaném provozu je to 1,7l dolu (po chipu a odstranění FAP), na dálky cca 0,8l.
Vím, že cena není nijak extremní. Jak tu psal brin, účinnost FAP je dost diskutabilní a já to nepovažuji za dobré řešení, spíš naopak, proto FAP nemám.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 02.04.2014 10:46, RE: FAP killers
brin napsal:
eCORE napsal:
Jak už bylo řečeno, vykuchaný FAP umožňuje emise nanočástic sazí. Biologicky jsou nejen neodbouratelné, ale také mohou procházet buněčnou stěnou (nejen kůží) a při vdechování se snadno dostanou do krevního řečiště. Dá se říct, že řidiči ropáků, díky kuchání FAP, se vlastně stávají ropáky sami . Jenže to bohužel postihuje i majitele benzínů a každého, kdo se k takto vytuněnému auto přiblíží (děti mají "výhodu" - jsou menší a tudíž blíž u zdroje ). A bude "líp" - pro české zákazníky zrovna dozrávají "oFAPované"ojetiny v celé EU. Demontování FAP by mělo být trestné = obecné ohrožení!!!
To není pravda, je to přesně naopak. Lidé bez FAPu vypouští nanočásti mnohem méně!


Pravda, vypouští méně nanočástic, ale více sazí, a někdo si to asi plete. navíc snížením spotřeby jich je ještě mín.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 02.04.2014 12:20, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
BMW528i napsal:
*autofans* napsal:
Dovolím si trochu oponovat. Stejný motor který je s filtrem a bez filru má kromě tohoto zařízení nastavenou jinak i mapu vstřikování. Pokud je auto vybaveno Vámi nenáviděným filtrem, který tak "dramaticky" navyšuje spotřebu tak SW motoru má v nízkých otáčkách kde není úplně ideální spalovací proces možnost použít větší vstřikovací dávku paliva, protože případné saze vzniklé méně dokonalým hořením zachytí právě FAP. SW stejného motoru bez FAP dělá auto dole línější, protože se musí součinitel kouřivosti vlézt do nějaké normy. Navíc každý lepší mechanik Vám řekne, že zanášení FAPu je do určité míry odrazem provozních podmínek a hlavně stavu vstřikovačů nafty, které ani u Vašeho BMW v těchto km nebudou ve stavu 1A. Vidím to spíše jako typickou ukázku opravárenství počesku. Řeší se až následky nikoliv příčina. Úspora 1 litr na 100km je spíše zbožné přání firem které se zabývají odstraněním FAPu. Realita kterou mám na vlastní kůži odzkoušenou u HDI je do 0,4 litru. Navíc když jsem viděl ceny nového FAPu tak u BMW a PSA motorů je velice příznivá.
Program v řj mám upravený pro provoz bez FAP + mám udělaný chip, auto i tak nezakouří, ani při prudkém zrychlení. Úpravu jsem si nenechával dělat v garážích někde v JZD. Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. Spotřebu mám taky vyzkoušenou a při městském a kombinovaném provozu je to 1,7l dolu (po chipu a odstranění FAP), na dálky cca 0,8l. Vím, že cena není nijak extremní. Jak tu psal brin, účinnost FAP je dost diskutabilní a já to nepovažuji za dobré řešení, spíš naopak, proto FAP nemám.


"Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. " on někdo dokáže stav vstřikovačů zjistit z diagnostiky? "Můj" servis, specializující se na vozy PSA to na 406 nedokáže . Čím to asi bude?
Ad FAP: ta investice do "vykuchání" by se mi za 180tkm nevrátila (rozdíl ve spotřebě neuvažuju). 2x proplach, 2x doplnění aditiva, cca 10tKč. To auto vypadá tak, jak má. P.S. Proč kupovat 525 a dávat tam čip, a nekoupit rovnou 530?
reagovat
tipcarsweb
počet příspěvků12
datum registrace31.03.2014
Středa 02.04.2014 12:21, filtr
Bohuzel bez DPF v Cesku projdete emisema protoze jejich mereni pevnych castic je 15let stare a limity maji tedy benevolentni. Samozrejme ze DPF zvysuje sportrebu a snizuje vykon, tak jako katalyzator, ale pro neco tam je a kuchat by se nemel.
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 02.04.2014 12:33, RE: FAP
brin napsal:
Funkce FAPu je ve vypalování sazí a jejich rozkladu na CO2 a nespalitelný zbytek (těžké kovy apod.). Během tohoto procesu dochází ke vzniku nanočástic. Proto auta s filtry produkují mnohem více nanočástic než auta jiná.


Můžete uvést nějaký zdroj, nebo kde jste to četl? To slyším poprvé. Mám před sebou aktuální číslo SM diesel speciál, kde se filtrům věnují a nic takového tam nepíšou, není to nějaký blábol? Mimo to, i kdyby to bylo jak píšete, tak k tomu dochází jen při vypalování filtru, čili jednou za 500-800km, to mi nepřijde jako horší řešení než bez FAPu..
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Středa 02.04.2014 12:48, FAP
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.

edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 02.04.2014 12:49, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
Pepe napsal:
BMW528i napsal:
*autofans* napsal:
Dovolím si trochu oponovat. Stejný motor který je s filtrem a bez filru má kromě tohoto zařízení nastavenou jinak i mapu vstřikování. Pokud je auto vybaveno Vámi nenáviděným filtrem, který tak "dramaticky" navyšuje spotřebu tak SW motoru má v nízkých otáčkách kde není úplně ideální spalovací proces možnost použít větší vstřikovací dávku paliva, protože případné saze vzniklé méně dokonalým hořením zachytí právě FAP. SW stejného motoru bez FAP dělá auto dole línější, protože se musí součinitel kouřivosti vlézt do nějaké normy. Navíc každý lepší mechanik Vám řekne, že zanášení FAPu je do určité míry odrazem provozních podmínek a hlavně stavu vstřikovačů nafty, které ani u Vašeho BMW v těchto km nebudou ve stavu 1A. Vidím to spíše jako typickou ukázku opravárenství počesku. Řeší se až následky nikoliv příčina. Úspora 1 litr na 100km je spíše zbožné přání firem které se zabývají odstraněním FAPu. Realita kterou mám na vlastní kůži odzkoušenou u HDI je do 0,4 litru. Navíc když jsem viděl ceny nového FAPu tak u BMW a PSA motorů je velice příznivá.
Program v řj mám upravený pro provoz bez FAP + mám udělaný chip, auto i tak nezakouří, ani při prudkém zrychlení. Úpravu jsem si nenechával dělat v garážích někde v JZD. Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. Spotřebu mám taky vyzkoušenou a při městském a kombinovaném provozu je to 1,7l dolu (po chipu a odstranění FAP), na dálky cca 0,8l. Vím, že cena není nijak extremní. Jak tu psal brin, účinnost FAP je dost diskutabilní a já to nepovažuji za dobré řešení, spíš naopak, proto FAP nemám.
"Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. " on někdo dokáže stav vstřikovačů zjistit z diagnostiky? "Můj" servis, specializující se na vozy PSA to na 406 nedokáže . Čím to asi bude? Ad FAP: ta investice do "vykuchání" by se mi za 180tkm nevrátila (rozdíl ve spotřebě neuvažuju). 2x proplach, 2x doplnění aditiva, cca 10tKč. To auto vypadá tak, jak má. P.S. Proč kupovat 525 a dávat tam čip, a nekoupit rovnou 530?


No nevím jak je to u 406, peugeota jsem nikdy neměl, ale pokud je to td, tak to určitě nikdo nezměří na diagnostice, u hdi to možná půjde. Servis kam jezdím, se zabývá BMW a má originál diagnostiku. Nevím už přesně co se měří za hodnoty, ale poznat se to dá, alespoň u BMW e60
Ono nejde jen o výměnu nebo regeneraci FAP. ale je plno dalších věcí co mi na něm vadí. FAP považuju za výmysl, který se dělá hlavně pro to aby automobilky vydělali hlavně na servisu.
PS: 525d jsem původně nechtěl, chtěl jsem benzínovou 530i, ale měl jsem možnost výhodně koupit 525d s jasným původem za dobrou cenu, tak proč toho nevyužít, čip nemám z důvou, že bych auto pořd honil a zkoušel jsem co dokáže. ale jezdím cca 180km denně, jezdím plynule nějakých 110 tacho po silnicích a 150 tacho dálnice, ale když dojedu nákladák nebo něco podobného chci ho co nejrychleji a bezpečně předjet, proto mám čip a když bych koupil 530d tak bych si ho tam nechal udělat taky a předejdu případnému dotazu i u 535d bych si ho nechal udělat jinak 525d s čipem opravdu jede zhruba stejně jako 530d, jen je motor trochu točivější, 530 táhne líp odspodu.
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 02.04.2014 13:02, RE: FAP
brin napsal:
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/


Jenomže tady srovnávají starý diesel s moderním commonrailem, ale ne 2 stejné commonraily s filtrem a bez něj! Článek je hodně povrchní, žádná data, konkrétní výzkumy, výsledky..
Víte já nejsem zastáncem dieselů, být po mém, tak to udělám jako v americe, čili osobáky jen benzíny. Ale tvrdit bez jakýhokoli výzkumu že fap škodí a vykuchaný fan škodí daleko míň mi přijde postavené na hlavu.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Středa 02.04.2014 13:40, RE: FAP
ivan2 napsal:
brin napsal:
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/
Jenomže tady srovnávají starý diesel s moderním commonrailem, ale ne 2 stejné commonraily s filtrem a bez něj! Článek je hodně povrchní, žádná data, konkrétní výzkumy, výsledky.. Víte já nejsem zastáncem dieselů, být po mém, tak to udělám jako v americe, čili osobáky jen benzíny. Ale tvrdit bez jakýhokoli výzkumu že fap škodí a vykuchaný fan škodí daleko míň mi přijde postavené na hlavu.


Že tomu nevěříte neznamená, že to není pravda. Nanočástice prodikuje každý motor s přímým vstřikováním, tedy i nejmodernější "eko" benzínové motory. Bohužel auta s FAP jich při vypalování filtru vyrobí mnohem více, protože při spalování zachycených sazí se jich část promění právě v nanočástice a přidá se k "obvyklému" množství které vznikne vždy.
PS: jsem pro udělat to jako v americe = zvlášť jsem zvědavý, jak potom budete armádě našich "pobíračů dávek všeho druhu" vysvětlovat, že nemáte peníze na ony dávky - musel by jste totiž snížit zhruba o 2/3 spotřební daně na benzín. Jinak se buď položí ekonomika (protože se spoustě lidem prostě přestane vyplácet jezdit do práce a budete mít pěknou armádu nezaměstnaných) nebo bude následovat obrovský výpadek příjmů státního rozpočtu. Spoustě lidem by, stejně jako vám, prospělo studium elementárních ekonomických vazeb na nichž stojí západní společnosti.....
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.