0
zpět
 

diskuze k tématu: Nový Volkswagen Jetta - vyhněte se 1.6 TDI s automatem DSG

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.02.2011 10:48, Průběh Mk
Maximum točivého momentu je sice krásná věc, ale je to pořád jen veličina odvozená od výkonu a otáček. Stejně tak je tomu potom přizpůsoben stálý převod rozvodovky, takže pro posouzení dynamiky je možná lepší se kouknout na hodnotu zrychlení 0-100. Motory TDi jsou známy poměrně velkým točivým momentem v krátkém pásmu otáček, což pro jízdu není moc příjemné. Kamarád mě vezl svojí novou Octavií poháněnou právě motorem 1.2 TSi a nejelo to vůbec špatně. Motor je opravdu velmi tichý a sešlápnutí plynového pedálu jsem i jako spolujezdec v zádech cítil. Pokud si to motor nepokazí malou životností, tak to vůbec není špatná volba. Vzhledem k tomu, že kamarád nemá PP,počítá si spotřebu ručně a jezdí kolem 7-mi litrů kombinované trasy. Bohužel je ale motor citlivý na kvalitu paliva, takže jezdí výhradně na Carreru 95. U obyčejného N95 se mu jevil motor subjektivně línější a žravější. Jinak jsem si ho pod kapotou prohlížel a je všechno krásně přístupné, protože je motor opravdu malinký.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.02.2011 15:52, RE: Průběh Mk
David V napsal:
Maximum točivého momentu je sice krásná věc, ale je to pořád jen veličina odvozená od výkonu a otáček. Stejně tak je tomu potom přizpůsoben stálý převod rozvodovky, takže pro posouzení dynamiky je možná lepší se kouknout na hodnotu zrychlení 0-100. Motory TDi jsou známy poměrně velkým točivým momentem v krátkém pásmu otáček, což pro jízdu není moc příjemné. Kamarád mě vezl svojí novou Octavií poháněnou právě motorem 1.2 TSi a nejelo to vůbec špatně. Motor je opravdu velmi tichý a sešlápnutí plyn...
No vidíš - a nekritizovali jsme nedávno malé turbobenzíny? Ono to asi určitý smysl má, přece jen jsou ty motory menší a snad i lehčí než atmosvéra s podobným výkonem.

Jinak jsem už psal, že kvalita benzínu se na spotřebě projeví i u měho Mondea, tak mě to u TSI motorů moc nepřekvapuje. Někdo už psal, že u obyčejného benálu 95 norma povoluje rozptyl oktanového čísla od 91 do 95 nebo tak nějak, takže u těch prémiových jako je Carrera 95 nebo V-power a podobně je to asi více dodrženo. Vypadá to, že i ten Ultra95 u Globusu stojí za to.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.02.2011 17:37, RE: Průběh Mk
Koloss napsal:
No vidíš - a nekritizovali jsme nedávno malé turbobenzíny? Ono to asi určitý smysl má, přece jen jsou ty motory menší a snad i lehčí než atmosvéra s podobným výkonem.

Jinak jsem už psal, že kvalita benzínu se na spotřebě projeví i u měho Mondea, tak mě to u TSI motorů moc nepřekvapuje. Někdo už psal, že u obyčejného benálu 95 norma povoluje rozptyl oktanového čísla od 91 do 95 nebo tak nějak, takže u těch prémiových jako je Carrera 95 nebo V-power a podobně je to asi více dodrženo. Vypadá to,...
No někdy bych rád, aby nějaký auto magazín udělal slepý test benzínů, nadstandard vs. standard. Můj soukromý názor je, že se u V-Power aspol. jedná hlavně o placebo efekt. Jestli bude nějaký rozdíl ve spotřebě, tak se to stejně asi vzhledem k mnohem vyšší ceně benzínu nevyplatí.<br>
Při testování vín, prý lidem chutnalo většinou to nejdražší. Když ale neznali ceny, tak ty vyhrály ty relativně levná vína. Marketing a obal dělá divy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.02.2011 18:14, RE: Průběh Mk
Petr S napsal:
No někdy bych rád, aby nějaký auto magazín udělal slepý test benzínů, nadstandard vs. standard. Můj soukromý názor je, že se u V-Power aspol. jedná hlavně o placebo efekt. Jestli bude nějaký rozdíl ve spotřebě, tak se to stejně asi vzhledem k mnohem vyšší ceně benzínu nevyplatí.<br>
Při testování vín, prý lidem chutnalo většinou to nejdražší. Když ale neznali ceny, tak ty vyhrály ty relativně levná vína. Marketing a obal dělá divy...
Testoval jsem dlouhodobě od 2002 na trase Pha-Opa spotřebu mezi Shell,OMV,Benzina a Glogus.Pár let v poměru cena/spotřeba vítězila Shell,ale poslední roky šla s cenou a kvalitou dolů,nyni patří prim Globusu ultra.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.02.2011 18:22, RE: Průběh Mk
David V napsal:
Maximum točivého momentu je sice krásná věc, ale je to pořád jen veličina odvozená od výkonu a otáček. Stejně tak je tomu potom přizpůsoben stálý převod rozvodovky, takže pro posouzení dynamiky je možná lepší se kouknout na hodnotu zrychlení 0-100. Motory TDi jsou známy poměrně velkým točivým momentem v krátkém pásmu otáček, což pro jízdu není moc příjemné. Kamarád mě vezl svojí novou Octavií poháněnou právě motorem 1.2 TSi a nejelo to vůbec špatně. Motor je opravdu velmi tichý a sešlápnutí plyn...
Ten "motor" je opravdu malinký a dobře přístupný (v octavii), ale je otázka, zda ti to k něčemu bude jako "běžnému uživateli". Je to turbomotor s přímým vstřikem paliva a plným elektronickým řízením - velice pochybuji, že si na tom opravíš sám nějakou závadu, snad "servis" jako výměnu svíček, žárovek a možná olej (pokud nebude muset být ještě kromě klasického vypuštění odsáván z nějakých "záhybů").
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.02.2011 18:59, RE: Průběh Mk
Hacco napsal:
Testoval jsem dlouhodobě od 2002 na trase Pha-Opa spotřebu mezi Shell,OMV,Benzina a Glogus.Pár let v poměru cena/spotřeba vítězila Shell,ale poslední roky šla s cenou a kvalitou dolů,nyni patří prim Globusu ultra.
samozřejmě, že se jedná o placebo. Na auto.cz byl test, kde do různých aut s různým výkonem tankovaly V-power. Většinou bylo zvýšení výkonu nepostřehnutelné (+1kW), Porsche mělo +2kW. Někde se výkon snížil, jednoduše motor nebyl konstruován na 100 oktanů a tak si s tím ani neporadil a spálil to jako všechno ostatní. Konkrétně Shell,ale patří k tomu horšímu ve vysokooktanech, minimálně tedy v ČR, ale OMW a Benzina je slušná.

PS:poslední roky šla s cenou a kvalitou dolů? Cenou?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.02.2011 20:50, RE: Průběh Mk
Tomi napsal:
samozřejmě, že se jedná o placebo. Na auto.cz byl test, kde do různých aut s různým výkonem tankovaly V-power. Většinou bylo zvýšení výkonu nepostřehnutelné (+1kW), Porsche mělo +2kW. Někde se výkon snížil, jednoduše motor nebyl konstruován na 100 oktanů a tak si s tím ani neporadil a spálil to jako všechno ostatní. Konkrétně Shell,ale patří k tomu horšímu ve vysokooktanech, minimálně tedy v ČR, ale OMW a Benzina je slušná.

PS:poslední roky šla s cenou a kvalitou dolů? Cenou?
je tady o tom článek, není to tak úplně pravda, především přímovstřiké motory rozdíl zaznamenají...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.02.2011 21:56, RE: Průběh Mk
Pavlik napsal:
Ten "motor" je opravdu malinký a dobře přístupný (v octavii), ale je otázka, zda ti to k něčemu bude jako "běžnému uživateli". Je to turbomotor s přímým vstřikem paliva a plným elektronickým řízením - velice pochybuji, že si na tom opravíš sám nějakou závadu, snad "servis" jako výměnu svíček, žárovek a možná olej (pokud nebude muset být ještě kromě klasického vypuštění odsáván z nějakých "záhybů").
Vyměnit klínový (plochý) řemen, alternátor repasovat a ne draze měnit, opravit startér, vyměnit svíčky, zapalovací kabely, cívky,...

Dodneška se směji D-Fensově hlášce: "Bylo nutno přestat jezdit do značkového servisu a začít auto opravovat".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 06:22, RE: Průběh Mk
Michal 22 napsal:
Vyměnit klínový (plochý) řemen, alternátor repasovat a ne draze měnit, opravit startér, vyměnit svíčky, zapalovací kabely, cívky,...

Dodneška se směji D-Fensově hlášce: "Bylo nutno přestat jezdit do značkového servisu a začít auto opravovat".
Je pravda, že tento konkrétní motor jsem moc neprohlížel (protože nemám představu co by se muselo stát, abych nad jeho koupí vůbec začal uvažovat), ale je otázkou zda příslušenství motoru (startér, alternátor, atd,) je opravitelné - já se poslední dobou setkal spíše s opakem, tyto komponenty byly nerozebíratelné (minimálně v domácích podmínkách). Neříkám, že je nutné jezdit s každou opravou nebo servisním úkonem do značkového servisu (sám jezdím do neznačkového, ale autorizovaného servisu), ale je otázkou (alespoň pro mne) zda se ekonomicky i časově vyplatí shánění různých atypických klíčů a nástrojů (jejichž použitím se automobilky brání domácím kutilům), abych potom doma něco opravil a ušetřil. Já jsem raději našel kvalitní a cenově přijatelný servis, ale když má někdo čas a chuť trávit čas v garáži - proč ne....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 09:06, RE: Průběh Mk
Tomi napsal:
samozřejmě, že se jedná o placebo. Na auto.cz byl test, kde do různých aut s různým výkonem tankovaly V-power. Většinou bylo zvýšení výkonu nepostřehnutelné (+1kW), Porsche mělo +2kW. Někde se výkon snížil, jednoduše motor nebyl konstruován na 100 oktanů a tak si s tím ani neporadil a spálil to jako všechno ostatní. Konkrétně Shell,ale patří k tomu horšímu ve vysokooktanech, minimálně tedy v ČR, ale OMW a Benzina je slušná.

PS:poslední roky šla s cenou a kvalitou dolů? Cenou?
Podle mě se to nedá tak jednoznačně shodit. Mám zkušenosti s benzíny s vyšším oktanovým číslem, než doporučuje výrobce a tam byla evidentní ochota lépe spolupracovat v nižších otáčkách, a to ta auta ani nebyla vybavena čidlem klepání. V podstatě se dalo nasát větší množství vzduchu a přidat víc paliva než došlo ke klepání, a to se rovná vyšší výkon. V-power ovšem není benzín s vyšším oktanovým číslem, ale nějaká více aditivovaná 95-ka.
Oktanové číslo nemá přímou souvislost s výhřevností, ale je to čistě ukazatel odolnosti proti samovznícení (při určitém tlaku a teplotě), takže pokud to má nějaký vliv, tak jedině v provozních stavech, kdy by docházelo ke klepání (plný knedlík v nízkých otáčkách). Co se týká placeba, tak na předchozích autech jsem netankoval normální benzín od OMV, prostě se mi subjektivně zdálo, že je auto líné a objektivně jsem měl vyšší spotřebu. Svého času jsem jezdil na JET, který jsem tankoval v Lipůvce, ale poté, co to koupila jiná společnost, tak jsem subjektivně zaznamenal horší vlastnosti motoru. Stejně tak jsem jezdil i na ARAL než jej koupila OMV. Pak mi kolega řekl, že zkusil Carreru 95 a že se mu zdá, že to líp jede, ať to taky zkusím. Zkusil jsem a dal mu za pravdu. První várku jsem natankoval někde v půlce dlouhého přejezdu Domažlice - Brno a auto opravdu mírně "ožilo". Říkal jsem si, že těch 8 Kč na 100 km navíc mě nezabije a jezdil jsem jen na Carreru 95, než jsem auto prodal. Momentálně jezdím na Ultra od Globusu, což je levnější než jakýkoliv jiný normální N95. Subjektivně se mi zá, že má motor vyrovnanější chod (i V6 se může třeba při studeném motoru lehce zachvět) a že je ochotnější v nízkých otáčkách (1000-1500). Spektrum tras mi bohužel neumožňuje hodnotit spotřebu nicméně poslední 2000 km jezdím pod 9 l/100km.
Závěrem bych řekl, že někdo nepozná v řízení rozdíl mezi Renaultem 19 a Mondeem a někdo zase nepozná, jestli do motoru nalil jiný benzín (otázka ovšem je, zda ten benzín je vždy skutečně jiný). Nechci se nějak chlubit, ale myslím, že zrovna v té druhé oblasti mám pro motory velmi dobře vyvinutý cit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 09:41, kvalita paliv
Bezpochyby prodávaný benzín musí splňovat ČSN a má tedy minimálně tolik oktanů, kolik je deklarováno. Pokud jde o naftu, Autodiesel se tomu dost podrobně věnoval. Všechny nafty (zimní i letní) měly cetanové číslo vyšší než určuje norma (nad č. 51), nejlépe vyšla paliva Benziny. Nejhorší výsledek byl vzhledem k údajně prémiovým vlasdtnostem u fy Shell.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 09:42, RE: Průběh Mk
Pavlik napsal:
Ten "motor" je opravdu malinký a dobře přístupný (v octavii), ale je otázka, zda ti to k něčemu bude jako "běžnému uživateli". Je to turbomotor s přímým vstřikem paliva a plným elektronickým řízením - velice pochybuji, že si na tom opravíš sám nějakou závadu, snad "servis" jako výměnu svíček, žárovek a možná olej (pokud nebude muset být ještě kromě klasického vypuštění odsáván z nějakých "záhybů").
No, kdopak dnes si ještě opravuje auto sám doma? Myslím nové vozy. Podle mě už to ani nejde, zejména u motoru a související elektroniky..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 13:50, RE: Průběh Mk
David V napsal:
Podle mě se to nedá tak jednoznačně shodit. Mám zkušenosti s benzíny s vyšším oktanovým číslem, než doporučuje výrobce a tam byla evidentní ochota lépe spolupracovat v nižších otáčkách, a to ta auta ani nebyla vybavena čidlem klepání. V podstatě se dalo nasát větší množství vzduchu a přidat víc paliva než došlo ke klepání, a to se rovná vyšší výkon. V-power ovšem není benzín s vyšším oktanovým číslem, ale nějaká více aditivovaná 95-ka.
Oktanové číslo nemá přímou souvislost s výhřevností, ale j...
Jen bych doplnil, že kdysi dělali test (bohužel se mi ho už nepodařilo najít), kde vzali různá auta a zkoušeli výkon a spotřebu s benzíny 95 a 100 oktanů. Zjistili, že některé motory rozdíl poznají a výkon vzroste a klesne spotřeba a někde to je úplně jedno co tam nalijí. Největší rozdíl zaznamenali u Mondea s motorem Duratec 2.0, shodou okolností jeden kousek vlastním a tak to můžu potvrdit. Když ještě u Globusu prodávali 98 oktanů, spotřeba při stejném režimu ježdění mi klesla téměř o jeden litr.

Problém je, že norma je poměrně benevolentní ke skutečnému oktanovému číslu a může být dost velký rozdíl v tom, co vám různé čerpačky prodají jako 95 oktanů (myslím že realita může být klidně i 91). Následně se spotřeba může měnit a člověk pak ani neví proč. Ultra95 od Globusu na tom není špatně a 98 koupená u Makra nebyla lepší. Carrera 100 byla celkem dobrá, ale v současnosti je rozdíl v ceně takový, že to nevyváží přínos.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 14:10, RE: Průběh Mk
Koloss napsal:
Jen bych doplnil, že kdysi dělali test (bohužel se mi ho už nepodařilo najít), kde vzali různá auta a zkoušeli výkon a spotřebu s benzíny 95 a 100 oktanů. Zjistili, že některé motory rozdíl poznají a výkon vzroste a klesne spotřeba a někde to je úplně jedno co tam nalijí. Největší rozdíl zaznamenali u Mondea s motorem Duratec 2.0, shodou okolností jeden kousek vlastním a tak to můžu potvrdit. Když ještě u Globusu prodávali 98 oktanů, spotřeba při stejném režimu ježdění mi klesla téměř o jeden li...
V mazdě 6 kombi mám téměř ten samý motor, co 2,0i Duratec. Aktuální spotřeba podle dotankování je 7,95 L/100 (za skoro 3 roky!). Čepuju téměř výhradně obyčejný N95 od Globusu, protože to mám cestou. Moc se mi nechce věřit, že když budu kupovat o 3 oktany lepší palivo, tak budu jezdit s tímhle autem za 7L. Tím spíš bych už nečekal zázraky od nějaké N95 s aditivem a hezkým názvem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 14:37, Oprava
Koloss napsal:
Jen bych doplnil, že kdysi dělali test (bohužel se mi ho už nepodařilo najít), kde vzali různá auta a zkoušeli výkon a spotřebu s benzíny 95 a 100 oktanů. Zjistili, že některé motory rozdíl poznají a výkon vzroste a klesne spotřeba a někde to je úplně jedno co tam nalijí. Největší rozdíl zaznamenali u Mondea s motorem Duratec 2.0, shodou okolností jeden kousek vlastním a tak to můžu potvrdit. Když ještě u Globusu prodávali 98 oktanů, spotřeba při stejném režimu ježdění mi klesla téměř o jeden li...
Tak jsem si to pro jistotu pohledal a je to tak, že oktanové číslo se zjišťuje dvěma metodami, výzkumná VM a motorová MM, pro BA95 je OČMM 85 a OČVM 95, prodávat by se to mělo podle OČVM. Podle testu na iDnes by minimální hodnota u BA95 měla být 94,6, při testech naměřili 95,2-97,8. Takže někde jako BA95 koupíte klidně něco, co odpovídá BA98, pak to pojede lépe.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 14:43, RE: Průběh Mk
Petr S napsal:
V mazdě 6 kombi mám téměř ten samý motor, co 2,0i Duratec. Aktuální spotřeba podle dotankování je 7,95 L/100 (za skoro 3 roky!). Čepuju téměř výhradně obyčejný N95 od Globusu, protože to mám cestou. Moc se mi nechce věřit, že když budu kupovat o 3 oktany lepší palivo, tak budu jezdit s tímhle autem za 7L. Tím spíš bych už nečekal zázraky od nějaké N95 s aditivem a hezkým názvem.
Globusácký 95 není špatnej a patrně při nákupu 98 u Makra by nemusel být patrný žádný rozdíl. Ale zkusil bych jednou vzít Carrera 100 a mohlo by se to projevit, záleží na tom, jak dobrej ten Globusáckej je. Pokud se blíží kvalitě 98, což je klidně možné, tak rozdíl nemusí být příliš významný. Největší přínos jsem zaznamenal s Globusáckou 98, bohužel krátce poté, co jsem to zjistil, ji přestali prodávat a místo ní teď mají Ultra95. Není špatnej, ale už to není ono. Od té doby pátrám a kromě snad Carrera 100, která je někde v dobré ceně, jsem se na takovou spotřebu nedostal. V Brně je Carrera 100 příliš drahá a nestojí to za to.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 11.02.2011 22:12, RE: Průběh Mk
Koloss napsal:
No vidíš - a nekritizovali jsme nedávno malé turbobenzíny? Ono to asi určitý smysl má, přece jen jsou ty motory menší a snad i lehčí než atmosvéra s podobným výkonem.

Jinak jsem už psal, že kvalita benzínu se na spotřebě projeví i u měho Mondea, tak mě to u TSI motorů moc nepřekvapuje. Někdo už psal, že u obyčejného benálu 95 norma povoluje rozptyl oktanového čísla od 91 do 95 nebo tak nějak, takže u těch prémiových jako je Carrera 95 nebo V-power a podobně je to asi více dodrženo. Vypadá to,...
Myslím, že jsem je vyloženě nekritizoval, spíše jsem poukazoval na myšlenkové pochody jejich uživatelů a myšlenkové pochody při tvorbě omezujících kritérií, jako je produkce CO2.
Nechci tím na druhou stranu ani říct, že bych byl jejích masovým rozšířením nějak nadšen nicméně je to pořád menší zajíc v pytli než chrochta v případě, že by je někdo kupoval, jako ojeté.
Smysl to má, pokud ten motor bude mít stejnou životnost a stejné pořizovací a provozní náklady, jako adekvátně výkonná atmosféra, jinak ne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 12.02.2011 18:51, RE: Průběh Mk
David V napsal:
Myslím, že jsem je vyloženě nekritizoval, spíše jsem poukazoval na myšlenkové pochody jejich uživatelů a myšlenkové pochody při tvorbě omezujících kritérií, jako je produkce CO2.
Nechci tím na druhou stranu ani říct, že bych byl jejích masovým rozšířením nějak nadšen nicméně je to pořád menší zajíc v pytli než chrochta v případě, že by je někdo kupoval, jako ojeté.
Smysl to má, pokud ten motor bude mít stejnou životnost a stejné pořizovací a provozní náklady, jako adekvátně výkonná atmosféra, jinak ne.
"Smysl to má, pokud ten motor bude mít stejnou životnost a stejné pořizovací a provozní náklady, jako adekvátně výkonná atmosféra".

A o tom se dá s úspěchem pochybovat. Minimálně provozní náklady budou vyšší - já mám pochybnosti i o spolehlivosti a životnosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.02.2011 11:55, RE: Průběh Mk
Pavlik napsal:
"Smysl to má, pokud ten motor bude mít stejnou životnost a stejné pořizovací a provozní náklady, jako adekvátně výkonná atmosféra".

A o tom se dá s úspěchem pochybovat. Minimálně provozní náklady budou vyšší - já mám pochybnosti i o spolehlivosti a životnosti.
Mít pochybnosti o životnosti znamená předpokládat, že konstruktéři jsou idioti. Nepředpokládám, že by vzali běžnou atmosférickou dvanáctistovku a bez jakýchkoli úprav k ní přidali turbo a tvářili se, že je to hotové.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.02.2011 12:05, RE: Průběh Mk
David V napsal:
Myslím, že jsem je vyloženě nekritizoval, spíše jsem poukazoval na myšlenkové pochody jejich uživatelů a myšlenkové pochody při tvorbě omezujících kritérií, jako je produkce CO2.
Nechci tím na druhou stranu ani říct, že bych byl jejích masovým rozšířením nějak nadšen nicméně je to pořád menší zajíc v pytli než chrochta v případě, že by je někdo kupoval, jako ojeté.
Smysl to má, pokud ten motor bude mít stejnou životnost a stejné pořizovací a provozní náklady, jako adekvátně výkonná atmosféra, jinak ne.
Pokud bude mít ten turbomotor stejnou životnost apořizovací a provozní náklady jako adekvátně výkonná atmosféra, tak je lepší mít rovnou tu atmosféru, protože to bude jednodušší a levnější na výrobu. Když už tam bude něco navíc, tak chci, aby to něco navíc taky přineslo. Třeba vyšší výkon, který se ale nutně nepodepíše na vyšší spotřebě. Tedy tak, aby to turbo nefoukalo zbytečně moc, což pak zvyšuje spotřebu, ale aby přifouklo, když je to opravu potřebné. Ta 1.2TSI v autě jako Oktávka tohle prostě splnit nemůže, protože to turbo ten motor přifouknout musí, aby ten výkon byl alespoň dostratečný. Ale kdyby to byla 1.6T, tak by se to stalo zajímavějším. Potenciál slušnej a při klidné jízdě i 1.6 bez turba stačí. Jsem zvědavej, jak se pochlapí Ford se svou 1.6SCTi. Aktuální Mondeo je ale bohužel příliš "tlusté", takže mám obavy, že v té váze se ta výhoda zase ztratí a vyjde to podobně jako ta Oktávka s 1.2TSI.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.