0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.2 TSi a podrobné zkušenosti po 50 tis. km.

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pondělí 15.04.2013 10:30, dobrej počin
hezky napsaná recenze, se zdravým odstupem, nezaujatá, čtivá. díky.
reagovat
gld
počet příspěvků4
datum registrace11.05.2007
Pondělí 15.04.2013 12:16, downsizovaná katastrofa
Veľmi pekne rozpísané podrobné skúsenosti nezaujatého pozorovateľa. Avšak k autu samotnému- to je hrôza. Nech sa na mňa v škodovke nehnevajú, ale aby sa do 50 000 km na novom aute na niekoľko fáz rozsypal motor- fail. Motoricky by malo auto benzín či diesel vydržať bez výraznejších investícií 200 00 km. Aj v dobe cost-cuttingu a plánovanej životnosti. Ak to škodovka nedokáže, idem ku konkurencii.

A už teraz ľutujem chudákov, ktorí si takýto TSI klenot vyberú v troch áčkach. To sa budú rodinné rozpočty pretáčať..ale hlavne že to žerie o 0,5 litra menej ako atmosférický motor.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pondělí 15.04.2013 13:05, motor - spotřeba oleje
jak ten motor začal brát olej a i dle popsaného opotřebení po rozborce, to vypadá, že se to vydřelo díky nedostatečnému mazání. Že by další oběť pitomosti zvané LongLife ?
Malá anketa - kdyby existovalo long lajf mýdlo (netřeba se mýt tak často), nebo longlife toaleťák (netřeba se utírat pokaždé...) používali by jste jej?
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pondělí 15.04.2013 13:08, RE: downsizovaná katastrofa
gld napsal:
Veľmi pekne rozpísané podrobné skúsenosti nezaujatého pozorovateľa. Avšak k autu samotnému- to je hrôza. Nech sa na mňa v škodovke nehnevajú, ale aby sa do 50 000 km na novom aute na niekoľko fáz rozsypal motor- fail. Motoricky by malo auto benzín či diesel vydržať bez výraznejších investícií 200 00 km. Aj v dobe cost-cuttingu a plánovanej životnosti. Ak to škodovka nedokáže, idem ku konkurencii. A už teraz ľutujem chudákov, ktorí si takýto TSI klenot vyberú v troch áčkach. To sa budú rodinné rozpočty pretáčať..ale hlavne že to žerie o 0,5 litra menej ako atmosférický motor.


Nenapadá mne důvod proč bych si tu costcuttingovou pomstu měl já osobně koupit. Ale zájem o to auto v bazarech bude. Je to přece "sen českých rodin".
reagovat
Libor_J
počet příspěvků5
datum registrace03.11.2011
Pondělí 15.04.2013 13:11, re
Teda Davo, kdybys kamaráda pořád nestrašil těma svýma dekadentníma propočtama, tak mohl dodnes štastně jezdit v těch kamnech Zdar
reagovat
Attila
počet příspěvků18
datum registrace19.09.2008
Pondělí 15.04.2013 14:17, kamna
Chudak kolega v praci, taky vlastni 103kW oktavku a jelikoz dojizdi do prace streku ma ke dnesku stastne najetych 300tkm se spotrebou okolo 5l a motor se jevi v naproste pohode. 103kW se spise sraly v Passatech, kde pouzivali lepsi Siemens vstriky.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pondělí 15.04.2013 15:11, 2,0 TDi
Kolega to ma ve sluzebnim Scautovi a je to celkem psycho (ten motor, ne kolega). Na rocni najezd cca 55000 to nema ani omylem. Furt tam neco piska (jednu dobu to znelo jako rozjizdejici se tramvaj, coz bylo zvlast divne, pokud se jelo po ceste, kde nejsou koleje), ted ve 237 tkm se rozsypal setrvacnik (oprava za 43000), zere to 7 na sto. Jinak celkove je to auto docela marne, pokud by s tim nebyl neustale nejaky problem, ma to najeto o dobrych 20000 km vic.
Vedle toho firma provozuje obyc Oct II 1,9 Tdi 77 kW a ta uz si teda taky zacina piskat (195 tkm), vibruji na tom druhe kotouce a spojka jde docela ztuha, ale ve srovnani se Scautem pohoda.
Jo a olej se na obou samozrejme meni v soucasnem prasackem stylu jednou za 30.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pondělí 15.04.2013 18:47, RE: 2,0 TDi
bitner napsal:
Kolega to ma ve sluzebnim Scautovi a je to celkem psycho (ten motor, ne kolega). Na rocni najezd cca 55000 to nema ani omylem. Furt tam neco piska (jednu dobu to znelo jako rozjizdejici se tramvaj, coz bylo zvlast divne, pokud se jelo po ceste, kde nejsou koleje), ted ve 237 tkm se rozsypal setrvacnik (oprava za 43000), zere to 7 na sto. Jinak celkove je to auto docela marne, pokud by s tim nebyl neustale nejaky problem, ma to najeto o dobrych 20000 km vic.Vedle toho firma provozuje obyc Oct II 1,9 Tdi 77 kW a ta uz si teda taky zacina piskat (195 tkm), vibruji na tom druhe kotouce a spojka jde docela ztuha, ale ve srovnani se Scautem pohoda.Jo a olej se na obou samozrejme meni v soucasnem prasackem stylu jednou za 30.


Rád bych se zeptal,jak je na tom se spotřebou oleje?Kamarád má 1,2 tsi z 2010,s rozvody problém zatím nebyl,ale olej taky bere docela hodně.
reagovat
Alkantpan
počet příspěvků19
datum registrace08.12.2008
Úterý 16.04.2013 08:58, příčina nadměrné spotřeby oleje?
Davide, když už došlo na kompletní výměnu motoru v záruce z důvodu nadměrné spotřeby oleje, dozvěděli jste se, co bylo příčinou tak rychlé destrukce motoru? Popřídapě doporučili nějak změnit nebo zkrátit interval údržby motoru? Nebo jej prostě jen beze slova vyměnili s tím, že za dalších 50 tisíc km může opět hrozit další výměna? Poslední dotaz jen ze zvědavosti, na kolik podle faktury vyjde výměna motoru ve škodovce? :)
reagovat
mari1300
počet příspěvků31
datum registrace09.10.2011
Úterý 16.04.2013 09:08, 1.2Tsi
Chci si pořídit Roomstera a uvažuji i o 1.2 Tsi, tak jsem se trošku informoval u známého, co pracuje jako mechanik ve Škodovce.
Potvrdil mi problémy s rozvod. řetězem a navíc upozornil, že pokud se často tento motor používá v městském provozu , kdy majitel moc nešlape na plyn a spíše motor podtáčí na nejvyšší kvalt v domění, že ušetří na spotřebě, paradoxně je to právě naopak, protože turbo se spouští v cca 2000 ot. a pod touto hranicí né jenom, že je motor o dost žravější, ale má docházet i k tomu, že se benzín dostává do oeleje...

Čím to přesně je nevím, ale má to mít něco společného s tím, že při dlouhodobém podtáčení tam jde moc benzínu..

Tak mi to bylo řečeno, má někdo podobnou zkušenost?
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 16.04.2013 11:07, RE: re
Libor_J napsal:
Teda Davo, kdybys kamaráda pořád nestrašil těma svýma dekadentníma propočtama, tak mohl dodnes štastně jezdit v těch kamnech Zdar


Hello Lajbr , kdo ví, už na těch původních kamnech něco řešil a další věci reálně hrozily (konkrétně někdy osobně), takže v té době to nebyl nelogický krok. Moje propočty přišly až dávno poté. A nejsou dekadentní, ale odráží realitu.
reagovat
hugo-B4
počet příspěvků1
datum registrace12.07.2012
Úterý 16.04.2013 11:14, vlastní poznatek
Vlastním škodu Octavia 1,2 TSI z 05/2011 najeto 40 000 km a zatím jsem byl pouze na první pravidelné prohlídce po 30 000 km a za ní jsem zaplatil asi 5 500 Kč. Jinak žádný problém. O auto se nijak nestarám, olej vůbec neubývá, jen tankuji benzím. Doufám, že to tak bude i nadále.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 16.04.2013 11:17, RE: příčina nadměrné spotřeby oleje?
Alkantpan napsal:
Davide, když už došlo na kompletní výměnu motoru v záruce z důvodu nadměrné spotřeby oleje, dozvěděli jste se, co bylo příčinou tak rychlé destrukce motoru? Popřídapě doporučili nějak změnit nebo zkrátit interval údržby motoru? Nebo jej prostě jen beze slova vyměnili s tím, že za dalších 50 tisíc km může opět hrozit další výměna? Poslední dotaz jen ze zvědavosti, na kolik podle faktury vyjde výměna motoru ve škodovce? :)


Ne příčiny nebyly vysvětleny, nicméně jako zdroj bych považoval drážky ve stěnách válců, což mohlo být buď vadnou sérií vložek nebo by se do nasávaného vzduchu musel dostávat prach, popřípadě do oleje a rychle ucpat filtr, aby byl olej by-passován. Bohužel zklamu i škarohlídy, kteří toto přpisují longlife typu oleje. Touto cestou kamarád nešel a měnil olej po 15-ti tisících. Přítomnost karbonu je pak daná špatným spalováním oleje. K jeho jízdnímu stylu nemám výtku, co se týče otáčkového rozsahu, naopak "našeptávač řazení" má sklon "podtáčet" motor, jestli se o něčem takovém dá dnes mluvit, když je spalovací proces řízen natolik, že ke klepání motoru už skoro nedochází.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 16.04.2013 13:51, RE: příčina nadměrné spotřeby oleje?
David V napsal:
Alkantpan napsal:
Davide, když už došlo na kompletní výměnu motoru v záruce z důvodu nadměrné spotřeby oleje, dozvěděli jste se, co bylo příčinou tak rychlé destrukce motoru? Popřídapě doporučili nějak změnit nebo zkrátit interval údržby motoru? Nebo jej prostě jen beze slova vyměnili s tím, že za dalších 50 tisíc km může opět hrozit další výměna? Poslední dotaz jen ze zvědavosti, na kolik podle faktury vyjde výměna motoru ve škodovce? :)
Ne příčiny nebyly vysvětleny, nicméně jako zdroj bych považoval drážky ve stěnách válců, což mohlo být buď vadnou sérií vložek nebo by se do nasávaného vzduchu musel dostávat prach, popřípadě do oleje a rychle ucpat filtr, aby byl olej by-passován. Bohužel zklamu i škarohlídy, kteří toto přpisují longlife typu oleje. Touto cestou kamarád nešel a měnil olej po 15-ti tisících. Přítomnost karbonu je pak daná špatným spalováním oleje. K jeho jízdnímu stylu nemám výtku, co se týče otáčkového rozsahu, naopak "našeptávač řazení" má sklon "podtáčet" motor, jestli se o něčem takovém dá dnes mluvit, když je spalovací proces řízen natolik, že ke klepání motoru už skoro nedochází.


No potom ale, tím že motor nehuntoval, olej měnil vzorně a pravidělně to vypadá na to, že jsme se po 30 letech vývoje dostali v kvalitě tam, kde byli tehdy soudruzi z NDR s Wartburgem.
A nemyslim si že to je dobře... To auto přece není (na základě prodejní ceny) žádný Low-Cost.
reagovat
6mazda
počet příspěvků1
datum registrace13.03.2012
Úterý 16.04.2013 20:19, Motor v Roomsteru ???
Poradí někdo, kdo má zkušenost....?.......uvažuju o koupi Škody Roomster.....rozhoduju se mezi motory 1,4 a 1,6 benzin......jsou velké rozdíly, co se týká spotřeby a pružnosti?
Na jednu stranu se často pohybuju po městě, tak si říkám, že jednačtyřka by mohla stačit........, na druhou stranu při delší cestě se vyšší výkon vždycky hodí (rychlejší předjíždění)....je mezi nimi velký rozdíl....?
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Středa 17.04.2013 01:05, RE: příčina nadměrné spotřeby oleje?
free78 napsal:
David V napsal:
Alkantpan napsal:
Davide, když už došlo na kompletní výměnu motoru v záruce z důvodu nadměrné spotřeby oleje, dozvěděli jste se, co bylo příčinou tak rychlé destrukce motoru? Popřídapě doporučili nějak změnit nebo zkrátit interval údržby motoru? Nebo jej prostě jen beze slova vyměnili s tím, že za dalších 50 tisíc km může opět hrozit další výměna? Poslední dotaz jen ze zvědavosti, na kolik podle faktury vyjde výměna motoru ve škodovce? :)
Ne příčiny nebyly vysvětleny, nicméně jako zdroj bych považoval drážky ve stěnách válců, což mohlo být buď vadnou sérií vložek nebo by se do nasávaného vzduchu musel dostávat prach, popřípadě do oleje a rychle ucpat filtr, aby byl olej by-passován. Bohužel zklamu i škarohlídy, kteří toto přpisují longlife typu oleje. Touto cestou kamarád nešel a měnil olej po 15-ti tisících. Přítomnost karbonu je pak daná špatným spalováním oleje. K jeho jízdnímu stylu nemám výtku, co se týče otáčkového rozsahu, naopak "našeptávač řazení" má sklon "podtáčet" motor, jestli se o něčem takovém dá dnes mluvit, když je spalovací proces řízen natolik, že ke klepání motoru už skoro nedochází.
No potom ale, tím že motor nehuntoval, olej měnil vzorně a pravidělně to vypadá na to, že jsme se po 30 letech vývoje dostali v kvalitě tam, kde byli tehdy soudruzi z NDR s Wartburgem. A nemyslim si že to je dobře... To auto přece není (na základě prodejní ceny) žádný Low-Cost.


Kolegovi u Fabie servis doporučil výměnu předních kotoučů v 50 tkm. Prý málo brzdil tak se mu udělaly hluboké rýhy. No ať děláš co děláš vždy to bude špatně a bude potřeba něco vyměnit. Podpálené ventily řešil taky.

No co se týče motorů, tak přestože má koncern na benzíny smůlu, tak věřím že i o následovníka TSi bude zájem. Reklama se na to udělá tak jako tak, a lidi si to stejně koupěj. Ať už se to bude jmenovat 1.2 THC-i GrýnLajn nebo jinak.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 17.04.2013 08:57, RE: příčina nadměrné spotřeby oleje?
Petr S napsal:
free78 napsal:
David V napsal:
Alkantpan napsal:
Davide, když už došlo na kompletní výměnu motoru v záruce z důvodu nadměrné spotřeby oleje, dozvěděli jste se, co bylo příčinou tak rychlé destrukce motoru? Popřídapě doporučili nějak změnit nebo zkrátit interval údržby motoru? Nebo jej prostě jen beze slova vyměnili s tím, že za dalších 50 tisíc km může opět hrozit další výměna? Poslední dotaz jen ze zvědavosti, na kolik podle faktury vyjde výměna motoru ve škodovce? :)
Ne příčiny nebyly vysvětleny, nicméně jako zdroj bych považoval drážky ve stěnách válců, což mohlo být buď vadnou sérií vložek nebo by se do nasávaného vzduchu musel dostávat prach, popřípadě do oleje a rychle ucpat filtr, aby byl olej by-passován. Bohužel zklamu i škarohlídy, kteří toto přpisují longlife typu oleje. Touto cestou kamarád nešel a měnil olej po 15-ti tisících. Přítomnost karbonu je pak daná špatným spalováním oleje. K jeho jízdnímu stylu nemám výtku, co se týče otáčkového rozsahu, naopak "našeptávač řazení" má sklon "podtáčet" motor, jestli se o něčem takovém dá dnes mluvit, když je spalovací proces řízen natolik, že ke klepání motoru už skoro nedochází.
No potom ale, tím že motor nehuntoval, olej měnil vzorně a pravidělně to vypadá na to, že jsme se po 30 letech vývoje dostali v kvalitě tam, kde byli tehdy soudruzi z NDR s Wartburgem. A nemyslim si že to je dobře... To auto přece není (na základě prodejní ceny) žádný Low-Cost.
Kolegovi u Fabie servis doporučil výměnu předních kotoučů v 50 tkm. Prý málo brzdil tak se mu udělaly hluboké rýhy. No ať děláš co děláš vždy to bude špatně a bude potřeba něco vyměnit. Podpálené ventily řešil taky. No co se týče motorů, tak přestože má koncern na benzíny smůlu, tak věřím že i o následovníka TSi bude zájem. Reklama se na to udělá tak jako tak, a lidi si to stejně koupěj. Ať už se to bude jmenovat 1.2 THC-i GrýnLajn nebo jinak.


soused si teď koupil Insignii 08 2.0t 4x4, najeto 70, první majitelka, čr, serviska vedená u prodejce, takže vše sedí jak má. překvapilo mě v jakém stavu má zadní kotouče-na obou fakt brutální drážky, a brzdí to celkově mizerně. u zadních kotoučů mě to překvapilo, může to být tou deb..ní elektronickou parkovací brzdou? mám najeto zhruba stejně a zadní kotouče jsou jako nové. napadl mě ještě chybný rozdělovač brzdového tlaku, že by na zadek posílal víc než má. předek je taky původní, má sice hranu ale jinak je jako zrcadlo, při brždění neháže. samozřejmě že první na řadě je komplet výměna, ale stejně mi přijde zvláštní.
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Středa 17.04.2013 11:22, RE: Motor v Roomsteru ???
6mazda napsal:
Poradí někdo, kdo má zkušenost....?.......uvažuju o koupi Škody Roomster.....rozhoduju se mezi motory 1,4 a 1,6 benzin......jsou velké rozdíly, co se týká spotřeby a pružnosti?Na jednu stranu se často pohybuju po městě, tak si říkám, že jednačtyřka by mohla stačit........, na druhou stranu při delší cestě se vyšší výkon vždycky hodí (rychlejší předjíždění)....je mezi nimi velký rozdíl....?

Asi tu 1.6ku. Mel jsem firemni Fabii II kombi 1.4i, neuveritelna zdechlina, muselo se podradit i o 2 stupne. Spotreba 6.8. Ted mam Fabii 1.2/77kw, to uz je lepsi, ale neni to zadna formule, spis jenom 1.6 atmosfera. Spotreba je tam zatim 6.7 (3000km najeto). Zajimave je srovnani s Focusem II 1.6i/74kw. Jeli jsme spolecne 150km(dalnice, mimo mesto, mesto), Fabia mensi a lehci auto mela spotrebu jenom o 4deci mensi. Do mesta je to docela pruzne, ale vadi mi, nez se roztoci turbo, docela to trva. Potom to vystreli do otacke, ale prave v otackach tomu chybi objem 1.6ky. Jinak nez se olej zahreje slysim retez chrastit, zatim ale nic tragickeho.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Středa 17.04.2013 11:35, RE: 2,0 TDi
Fanda napsal:
bitner napsal:
Kolega to ma ve sluzebnim Scautovi a je to celkem psycho (ten motor, ne kolega). Na rocni najezd cca 55000 to nema ani omylem. Furt tam neco piska (jednu dobu to znelo jako rozjizdejici se tramvaj, coz bylo zvlast divne, pokud se jelo po ceste, kde nejsou koleje), ted ve 237 tkm se rozsypal setrvacnik (oprava za 43000), zere to 7 na sto. Jinak celkove je to auto docela marne, pokud by s tim nebyl neustale nejaky problem, ma to najeto o dobrych 20000 km vic.Vedle toho firma provozuje obyc Oct II 1,9 Tdi 77 kW a ta uz si teda taky zacina piskat (195 tkm), vibruji na tom druhe kotouce a spojka jde docela ztuha, ale ve srovnani se Scautem pohoda.Jo a olej se na obou samozrejme meni v soucasnem prasackem stylu jednou za 30.
Rád bych se zeptal,jak je na tom se spotřebou oleje?Kamarád má 1,2 tsi z 2010,s rozvody problém zatím nebyl,ale olej taky bere docela hodně.


Olej to moc nezere, tak 2 l na tech 30000.

reagovat
tesnav
počet příspěvků22
datum registrace11.08.2010
Středa 17.04.2013 14:05, RE: Motor v Roomsteru ???
6mazda napsal:
Poradí někdo, kdo má zkušenost....?.......uvažuju o koupi Škody Roomster.....rozhoduju se mezi motory 1,4 a 1,6 benzin......jsou velké rozdíly, co se týká spotřeby a pružnosti? Na jednu stranu se často pohybuju po městě, tak si říkám, že jednačtyřka by mohla stačit........, na druhou stranu při delší cestě se vyšší výkon vždycky hodí (rychlejší předjíždění)....je mezi nimi velký rozdíl....?


Zkušenost sice nemám, ale když se kouknu na Spritmonitor, tak rozdíl ve spotřebě je naprosto zanedbatelný. 7,45 vs. 7,58 litru, takže z tohoto pohledu bych šel jednoznačně do silnějšího motoru. Ono ani těch 77kW není obecně žádná hitparáda, pokud se Rumík trošku naloží.

reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.