xicht napsal:
s 1,4 TSi žádnou zkušenost nemám, 1,8 TSi je výkonově výborný, měl jsem ji jako služební. Dálka nebyla problém jet pod 8 litrů, oproti tomu krátké cukačky pro změnu i za 12,5 l. Bohužel mělo auto šílenou spotřebu oleje - vyřešeno v rámci záruky... Což u ojetiny už ale neplatí! Nemáte někdo podobnou zkušenost? Je to jeden z důvodů, proč se jí "bojím" koupit domů...
Vlastní zkušenost sice nemám, ale věc se má následovně. Popíšu to zjednodušeně, možná tam bude nějaký časový renonc v posloupnosti událostí, tak za to se dopředu omlouvám. Můžeš se setkat se čtyřmi stavy motoru. První motory měly ještě původní písty s širšími kroužky, ale měly vadný napínák, druhá část měla ještě vadný napínák , ale už i úzké pístní kroužky, třetí stav už bude mít napínák modifikovaný, ale pístní kroužky úzké až čtvrtá várka měla modifikovaný napínák i střeva (ojnice a nové písty). U motorů, co měly problém s napínákem se můžeš setkat s potkaným motore a u motorů s úzkými kroužky ještě se zvýšenou spotřebou oleje. Co se týká té zvýšené spotřeby oleje, tak tam záleží jak dlouho se s tím jezdilo, jelikož pak odchází další komponenty počínaje výfukovými ventily a dále po směru výfukových zplodin až k druhé lambda sondě. Oprava motoru není až tak komplikovaná pokud se udělala včas a správně, problém je, že se v těch motorech hrabal kde kdo a podle toho to pak vypadá. Ani pořízení auta s vyměněným motorem (v rámci záruky) nemusí být žádná výhra, jelikož tam mohl skončit ten samý typ. Pokud si chceš o tom něco pročíst, tak tady je o tom velice podrobné téma (z mé strany to není reklama, já s tím nemám nic společného) :
http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696