0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 640d - Luxus na dlouhé cesty

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 09:33, Nafta?
Nafta bez hagusů nemá smysl!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 10:45, RE: Nafta?
David V napsal:
Nafta bez hagusů nemá smysl!
Teď mám půjčeného nového Grand Scénica s benzínem 1,6 a přiznám se, že bych ho nechtěl ani zadarmo - auto je výborné, motor je katastrofální. Je to líné a přitom spotřeba v kombinaci 9,5 litru při šnečím tempu max 100km/h - zlatý jakýkoli diesel. Píšu ti to jen jako upozornění, že scenic také nemá hagusy )) Ten kdo si koupí BMW za 2 mega řeší spíš to, aby nemusel často zastavovat u benzinky a kupovat drahé palivo s dálniční přirážkou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 11:46, RE: Nafta?
Pavlik napsal:
Teď mám půjčeného nového Grand Scénica s benzínem 1,6 a přiznám se, že bych ho nechtěl ani zadarmo - auto je výborné, motor je katastrofální. Je to líné a přitom spotřeba v kombinaci 9,5 litru při šnečím tempu max 100km/h - zlatý jakýkoli diesel. Píšu ti to jen jako upozornění, že scenic také nemá hagusy )) Ten kdo si koupí BMW za 2 mega řeší spíš to, aby nemusel často zastavovat u benzinky a kupovat drahé palivo s dálniční přirážkou.
Pavlíku s o litr větším motorem dosahuju lepší spotřeby za posledních 30 tisíc km. Tohle není argument, který mě odbude. Pokud si někdo koupí auto za 2M a řeší 30 k na spotřebě, měl by se nechat vyšetřit, potažmo pokud jde o coupé. Mimochodem dojezd 750 km na naftu, tomu se majitelé naftových aut mohou maximálně zasmát. Když na to přijde, těch 750 km ujedu na štrekách na 1 nádrž i s benzínem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 12:41, RE: Nafta?
David V napsal:
Pavlíku s o litr větším motorem dosahuju lepší spotřeby za posledních 30 tisíc km. Tohle není argument, který mě odbude. Pokud si někdo koupí auto za 2M a řeší 30 k na spotřebě, měl by se nechat vyšetřit, potažmo pokud jde o coupé. Mimochodem dojezd 750 km na naftu, tomu se majitelé naftových aut mohou maximálně zasmát. Když na to přijde, těch 750 km ujedu na štrekách na 1 nádrž i s benzínem.
Já ti také psal jen jako popíchnutí ) . Do kupé které bude x-tým vozem v rodině bych diesel také nedal. Ale s tím Grand Scenicem jsem napsal realitu, při mém nájezdu je takové benzinové auto ekonomická sebevražda. Pravda, Scenic váží 1600kg a ten motor je na tu váhu a "krabicoidní" tvar zjevně slabý - tam bych viděl diesel jednoznačně jako lepší volbu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 12:54, RE: Nafta?
Pavlik napsal:
Já ti také psal jen jako popíchnutí ) . Do kupé které bude x-tým vozem v rodině bych diesel také nedal. Ale s tím Grand Scenicem jsem napsal realitu, při mém nájezdu je takové benzinové auto ekonomická sebevražda. Pravda, Scenic váží 1600kg a ten motor je na tu váhu a "krabicoidní" tvar zjevně slabý - tam bych viděl diesel jednoznačně jako lepší volbu.
No proto
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 16:17, RE: Nafta?
Pavlik napsal:
Já ti také psal jen jako popíchnutí ) . Do kupé které bude x-tým vozem v rodině bych diesel také nedal. Ale s tím Grand Scenicem jsem napsal realitu, při mém nájezdu je takové benzinové auto ekonomická sebevražda. Pravda, Scenic váží 1600kg a ten motor je na tu váhu a "krabicoidní" tvar zjevně slabý - tam bych viděl diesel jednoznačně jako lepší volbu.
Myslím, že 6ka v kupé bude vzhledem k pořizovací ceně hlavní auto jejího majitele. Něco jiného by byla malá 911ka. Ta šestka bude plnit funkci dálničního křižníku a řekl bych, že vzhledem k jejím rozměrům už je prakticky úplně jedno, jestli v ní bude turbo diesel nebo turbo benzín...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 16:40, RE: Nafta?
David V napsal:
Pavlíku s o litr větším motorem dosahuju lepší spotřeby za posledních 30 tisíc km. Tohle není argument, který mě odbude. Pokud si někdo koupí auto za 2M a řeší 30 k na spotřebě, měl by se nechat vyšetřit, potažmo pokud jde o coupé. Mimochodem dojezd 750 km na naftu, tomu se majitelé naftových aut mohou maximálně zasmát. Když na to přijde, těch 750 km ujedu na štrekách na 1 nádrž i s benzínem.
Ono obecně si takové auto na courání po České kotlině nedokážu představit s jakýmkoliv motorem.... Ale řešit každej den ježdění do "práce" a z 5 cca 400km (dohromady), občas nějaké to jednání v jiné spolkové zemi v rychlostech 200+, tak mi nafta smysl dává. A evidentně nejen mně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 17:09, RE: Nafta?
Pepe napsal:
Ono obecně si takové auto na courání po České kotlině nedokážu představit s jakýmkoliv motorem.... Ale řešit každej den ježdění do "práce" a z 5 cca 400km (dohromady), občas nějaké to jednání v jiné spolkové zemi v rychlostech 200+, tak mi nafta smysl dává. A evidentně nejen mně
Tipuju, že se jich prodá víc v naftě, než v benzínu. Tohle auto už jenom vypadá jako sportovní, má o pořádný kus blíž k CL, než k předchozí generaci... prostě velké, reprezentativní kupé... ale klidně bych do toho dal dvanáctiválec ze sedmičky, ať se to trochu hejbe
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 17:39, RE: Nafta?
Michal napsal:
Myslím, že 6ka v kupé bude vzhledem k pořizovací ceně hlavní auto jejího majitele. Něco jiného by byla malá 911ka. Ta šestka bude plnit funkci dálničního křižníku a řekl bych, že vzhledem k jejím rozměrům už je prakticky úplně jedno, jestli v ní bude turbo diesel nebo turbo benzín...
Znám jen dva majitele řady 6 (osobně), jeden má M6, druhý 645i a oba mají ještě nejméně tři vozy pro sebe (pro manželku nepočítám). Oba jsou to starší pánové a mají 6ku jako "koníčkové" vozidlo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 17:43, RE: Nafta?
Pepe napsal:
Ono obecně si takové auto na courání po České kotlině nedokážu představit s jakýmkoliv motorem.... Ale řešit každej den ježdění do "práce" a z 5 cca 400km (dohromady), občas nějaké to jednání v jiné spolkové zemi v rychlostech 200+, tak mi nafta smysl dává. A evidentně nejen mně
Aha, takže němec bude denně sedět 4 hodiny denně v autě jen dojížděním za prací, a proto aby ušetřil si koupí 6-ku BMW se 4-litrem v naftě. Pořád mi to nedává smysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 18:09, RE: Nafta?
David V napsal:
Aha, takže němec bude denně sedět 4 hodiny denně v autě jen dojížděním za prací, a proto aby ušetřil si koupí 6-ku BMW se 4-litrem v naftě. Pořád mi to nedává smysl.
Mhm, moje 650i žere 13 litrů stooktanového benzínu, protože předepsaná 98ka je mání snad pouze na Agipu (myslím z těch důvěryhodných benzínek). Nová 650i bude žrát bezpochyby 15. To je cca 6 korun na km oproti 3,80 za které bude jezdit diesel (maximálně)... a to mi při nájezdu 50 tisíc km ročně, který tenhle diesel bude určitě jezdit, docela značný rozdíl...
Navíc, kdyby to byl atmosférický motor, pochopím to, ale turbo benzín má naprosto stejné servisní nároky, potřebuje stejně citlivé zacházení a přitom nenabízí o tolik lepší výkony...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 18:11, RE: Nafta?
Pavlik napsal:
Znám jen dva majitele řady 6 (osobně), jeden má M6, druhý 645i a oba mají ještě nejméně tři vozy pro sebe (pro manželku nepočítám). Oba jsou to starší pánové a mají 6ku jako "koníčkové" vozidlo.
Tak mladej borec asi nevydělá na vozový park v hodnotě 10 miliónů...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 18:12, RE: Nafta?
Michal napsal:
Mhm, moje 650i žere 13 litrů stooktanového benzínu, protože předepsaná 98ka je mání snad pouze na Agipu (myslím z těch důvěryhodných benzínek). Nová 650i bude žrát bezpochyby 15. To je cca 6 korun na km oproti 3,80 za které bude jezdit diesel (maximálně)... a to mi při nájezdu 50 tisíc km ročně, který tenhle diesel bude určitě jezdit, docela značný rozdíl...
Navíc, kdyby to byl atmosférický motor, pochopím to, ale turbo benzín má naprosto stejné servisní nároky, potřebuje stejně citlivé zacházen...
chtěl jsem napsat "protože předepsaná 98 ke je k mání.... proto je potřeba prakticky neustále kupovat stovku - která stojí cca 40 korun za litr...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 19:43, RE: Nafta?
Michal napsal:
Mhm, moje 650i žere 13 litrů stooktanového benzínu, protože předepsaná 98ka je mání snad pouze na Agipu (myslím z těch důvěryhodných benzínek). Nová 650i bude žrát bezpochyby 15. To je cca 6 korun na km oproti 3,80 za které bude jezdit diesel (maximálně)... a to mi při nájezdu 50 tisíc km ročně, který tenhle diesel bude určitě jezdit, docela značný rozdíl...
Navíc, kdyby to byl atmosférický motor, pochopím to, ale turbo benzín má naprosto stejné servisní nároky, potřebuje stejně citlivé zacházen...
Nechci být hnidopich, ale dle materiálů BMW je rozdíl v pořizovací ceně mezi 640i a 640d (porovnávejme stejné výkony) 75 tisíc Kč v neprospěch nafty a rozdíl spotřeb 2,2 litru v neprospěch benzínu (je to i mně úsměvné, ale jsou to fakta výrobce, ze kterých je nutno vycházet), což na km udělá 80 hal. Rozhodná rentabilní vzdálenost je pak asi 90 tisíc km. Aby člověk kupující toto BMW ušetřil alespoň 10% (aby se alespoň o nějaké úspoře dalo mluvit), musí najezdit skoro 350 tisíc km. Pro mě netřeba více výpočtů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 19:55, RE: Nafta?
Michal napsal:
Tak mladej borec asi nevydělá na vozový park v hodnotě 10 miliónů...
mladej borec 6ku zdědí. jako můj kolega, 25let, 645i. Je těžký nezávidět :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 19:58, RE: Nafta?
David V napsal:
Nechci být hnidopich, ale dle materiálů BMW je rozdíl v pořizovací ceně mezi 640i a 640d (porovnávejme stejné výkony) 75 tisíc Kč v neprospěch nafty a rozdíl spotřeb 2,2 litru v neprospěch benzínu (je to i mně úsměvné, ale jsou to fakta výrobce, ze kterých je nutno vycházet), což na km udělá 80 hal. Rozhodná rentabilní vzdálenost je pak asi 90 tisíc km. Aby člověk kupující toto BMW ušetřil alespoň 10% (aby se alespoň o nějaké úspoře dalo mluvit), musí najezdit skoro 350 tisíc km. Pro mě netřeba více výpočtů.
prej nechci být hnidopich :) Davide Tvoje výpočty už jsou tady legendární, ať se jedná o spotřebu nebo hmotnost kamenné kostky v kufru...baví mě to
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 20:29, RE: Nafta?
Tomi napsal:
mladej borec 6ku zdědí. jako můj kolega, 25let, 645i. Je těžký nezávidět :)
Copak zdědit ale mít na provoz... a to zrovna nemyslím palivo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 20:32, RE: Nafta?
David V napsal:
Nechci být hnidopich, ale dle materiálů BMW je rozdíl v pořizovací ceně mezi 640i a 640d (porovnávejme stejné výkony) 75 tisíc Kč v neprospěch nafty a rozdíl spotřeb 2,2 litru v neprospěch benzínu (je to i mně úsměvné, ale jsou to fakta výrobce, ze kterých je nutno vycházet), což na km udělá 80 hal. Rozhodná rentabilní vzdálenost je pak asi 90 tisíc km. Aby člověk kupující toto BMW ušetřil alespoň 10% (aby se alespoň o nějaké úspoře dalo mluvit), musí najezdit skoro 350 tisíc km. Pro mě netřeba více výpočtů.
Já se s tebou nehodlám přít... Když pojedu 200 tam a 200 zpět 200 km/h (a že tam tak opravdu jezdí), tak to jsou pořád jen 2 hodiny denně za prací. Čehož se dá dosáhnout i cestováním hromadou ve špičce (kdy jindy se do/z práce jezdí, že) i v takovém provinčním městečku jako je Plzeň. Takže dobře situovaný manažér v D kolem 50 let tím přesunem zas tolik neztratí. A že rodíl při takové rychlosti nebudou 2 litry sice nespočítám jako ty, jen odhadnu - a s největší ppstí to bude tak 5 a více...
A s tou ztrátou hodnoty/cena phm... Koupit si auto za 3mega je frajeřina, tankovat je vopruz. Ať chceš, nebo ne, spousta lidí takhle přemejšlí. Roli hraje image, status a bůhvíjaký sračky (se kterýma se neztotožňuju), a ne kalkulačka. Ber to tak. Ty jim nerozumíš, oni by patrně nerozuměli tobě...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 20:32, RE: Nafta?
Tomi napsal:
prej nechci být hnidopich :) Davide Tvoje výpočty už jsou tady legendární, ať se jedná o spotřebu nebo hmotnost kamenné kostky v kufru...baví mě to
To víš, když se něčím živíš, seš tím postižen, ale jedno vím - čísla nelžou. Ovšem zapomeňte na numerology - to jsou šarlatáni.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 20:49, RE: Nafta?
Pepe napsal:
Já se s tebou nehodlám přít... Když pojedu 200 tam a 200 zpět 200 km/h (a že tam tak opravdu jezdí), tak to jsou pořád jen 2 hodiny denně za prací. Čehož se dá dosáhnout i cestováním hromadou ve špičce (kdy jindy se do/z práce jezdí, že) i v takovém provinčním městečku jako je Plzeň. Takže dobře situovaný manažér v D kolem 50 let tím přesunem zas tolik neztratí. A že rodíl při takové rychlosti nebudou 2 litry sice nespočítám jako ty, jen odhadnu - a s největší ppstí to bude tak 5 a více...
A s ...
Není možné mít průměrnou rychlost 200 km/h ani v německu. Jednak to obvykle nedovolí provoz a jednak je tam dost omezení třeba kolem měst. To že pojede chvilkama 200 mu sice pomůže ale nelze kalkulovat denně s nižší hodnotou na 400 km než jsou 3 hodiny. Pokud jsem byl kdy v německu, tak přes den tam aut 200 moc nejezdilo, spíš v noci.
Vím, že lidé takto přemýšlí, jen mě zajímá, jestli použijí k rozhodování svou hlavu nebo přebírají něčí myšlenkové schema, které nelze na jejich případ aplikovat. Sázím na druhé jmenované. A že mi lidé nerozumí, na to jsem zvyklý.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.