0
zpět
 

diskuze k tématu: Spolehlivé auto s nízkou spotřebou + 2000 kg na tažném zařízení

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.06.2013 09:38, Spolehlivé auto s nízkou spotřebou + 2000 kg na tažném zařízení
Zdravím Vás,
potřebovala bych poradit. Hledáme s manželem nové, nebo zánovní auto ( cena do 500 tis. ) parametry jsou :
Tažné zařízení na 2000 kg, nízká spotřeba, pokud možno bez poruch - dívám se po Toyotě Rav4, Fordu Kuga a podobném typu aut. Poradíte jestli diesel, nebo beznzín a s čím máte zkušenosti?
Velmi děkuji za jakékoliv zkušenosti.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 13.06.2013 16:07, RE: Spolehlivé auto s nízkou spotřebou + 2000 kg na tažném zařízení
nepřihlášený uživatel napsal:
Zdravím Vás, potřebovala bych poradit. Hledáme s manželem nové, nebo zánovní auto ( cena do 500 tis. ) parametry jsou : Tažné zařízení na 2000 kg, nízká spotřeba, pokud možno bez poruch - dívám se po Toyotě Rav4, Fordu Kuga a podobném typu aut. Poradíte jestli diesel, nebo beznzín a s čím máte zkušenosti? Velmi děkuji za jakékoliv zkušenosti.


obávám se že ani jedno Vámi zmíněné nemá 2t na kouli. to musíte o kategorii výše-LC, Patrol apod...
reagovat
Arthuro
počet příspěvků82
datum registrace11.06.2013
Čtvrtek 13.06.2013 18:51, Více informací
Milá pisatelko,
obávám se, že k tomu, aby Vám mohl někdo kvalifikovaně poradit , bude zapotřebí více informací.
Postrádám informaci o tom, co vlastně hodláte tím autem tahat, jestli velký karavan, loď, přívěs s koňem / koňmi, či nějaký stroj na stavbu, jestli se auto bude pohybovat jen po zpěvněných silnicích nebo i v terénu a požadujete pohon 4x4, jak často a na jak velkou vzdálenost ho hodláte používat (samotné i s vlekem), jaký vyžadujete přepravní prostor, budete jezdit ve dvou, nebo jste X-členná rodina se dvěma psi atd., Jak vlastně budete auto používat, pokud zrovna nebude tahat vlek. atd.
Z Vašeho dotazu toto vše není patrné, takže se tam dá zahrnout třeba Land Rover Defender v třídveřovém provedení na jedné straně a VW Multivan na straně druhé. A to jsou dost rozdílná auta.

Ciao Arthuro
reagovat
subarák
počet příspěvků106
datum registrace22.03.2010
Pátek 14.06.2013 09:42, Subaru Forester
Hledal bych Forester předcházející generace(poslední model je mimo fin.limit), tažné na 2t má, spolehlivost zvláště benzinových aut je dobrá, navíc 2,0 benzin má redukční převodovku, což při manipulaci s těžkým přívěsem oceníte. Spotřeba bez přívěsu u benz. 2,0 je mezi 8-9l, u nafty můžu mluvit jen za Outback ten bere 6-6,5l nafty bez přívěsu, s velkým karavanem (1,5t) 10-11l při svižném tempu. Záleží na tom, kolik najedete s přívěsem, kolik bez přívěsu a jestli krátké trasy nebo dlouhé. Na kratší trasy a často s přívěsem určitě benzin, výhodou je redukce a podstatně větší odolnost spojky(nemá dvouhmotu), na dlouhé přejezdy a velký km proběh naftu.
Jenom malé upozornění, pokud hledáte auto, které utáhne 2t přívěs, těžko můžete očekávat malou spotřebu, většinou to už musí být "kus auta", aby si s tím poradilo, což primárně znemožňuje aby to jezdilo za 4,5l, rozhýbat takovéhle macíky prostě nějakou energii spotřebuje.
Zmiňované vozy Rav a Kuga netuším kolik můžou mít max. na tažné, je potřeba zapátrat na netu v tech. specifikacích vozů nebo dotazem u prodejce.
reagovat
abladero
počet příspěvků3
datum registrace14.06.2013
Pátek 14.06.2013 10:58, Upřesnění
Zdravím opět - doplňuji informace. Autem budeme vozit koně - tj. proto 2000 kg na kouli. Máme vícečlenou rodinu + několik psů. Auto bude jezdit po městě a několikrát za měsíc bude použito na tahání výše zmíněného. Nerada bych zůstala někde na rozbahněné louce a proto se mi líbí 4x4.
Podle ověření má Toyota Rav - 2,2 D- na kouli 2000 kg bržděný přívěs . ( B+E mám...) i KUGA 1.6 EcoBoost -4x2 - 2000 kg na kouli. má .. obě auta se spotřebou vlezou do cca 8 litrů....
reagovat
David V
počet příspěvků2049
datum registrace16.05.2007
Pátek 14.06.2013 11:24, RE: Upřesnění
abladero napsal:
Zdravím opět - doplňuji informace. Autem budeme vozit koně - tj. proto 2000 kg na kouli. Máme vícečlenou rodinu + několik psů. Auto bude jezdit po městě a několikrát za měsíc bude použito na tahání výše zmíněného. Nerada bych zůstala někde na rozbahněné louce a proto se mi líbí 4x4. Podle ověření má Toyota Rav - 2,2 D- na kouli 2000 kg bržděný přívěs . ( B+E mám...) i KUGA 1.6 EcoBoost -4x2 - 2000 kg na kouli. má .. obě auta se spotřebou vlezou do cca 8 litrů....


V těchto autech se neorientuji, ale zde bych se zajímal výhradně o naftové motorizace a skutečně pohon 4x4 bych považoval za vhodný. Ožele bych vyšší spotřebu. 8-mi litrů stejně dosáhnete stálenou jízdou bez přívěsu a konkrétně Kuga s benzínem si tahání přívěsu nechá pravděpodobně velmi dobře zaplatit. Subaru Forester s redukční převodovkou je dobrý tip.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 14.06.2013 11:57, RE: Upřesnění
abladero napsal:
Zdravím opět - doplňuji informace. Autem budeme vozit koně - tj. proto 2000 kg na kouli. Máme vícečlenou rodinu + několik psů. Auto bude jezdit po městě a několikrát za měsíc bude použito na tahání výše zmíněného. Nerada bych zůstala někde na rozbahněné louce a proto se mi líbí 4x4. Podle ověření má Toyota Rav - 2,2 D- na kouli 2000 kg bržděný přívěs . ( B+E mám...) i KUGA 1.6 EcoBoost -4x2 - 2000 kg na kouli. má .. obě auta se spotřebou vlezou do cca 8 litrů....

tak to bych do nich neřekl Kuga je drobeček, vevnitř hrozně malá, ale možná by stál za úvahu i Qashqai od Nissanu, ev. jeho prodloužená verze +2, pokud střílíte do řad menších SUV. nebo Vitara, ta jako jediná z uvedených má rám, nikoli jen samonosnou karoserii.

reagovat
subarák
počet příspěvků106
datum registrace22.03.2010
Pátek 14.06.2013 13:01, RE: Upřesnění
abladero napsal:
Zdravím opět - doplňuji informace. Autem budeme vozit koně - tj. proto 2000 kg na kouli. Máme vícečlenou rodinu + několik psů. Auto bude jezdit po městě a několikrát za měsíc bude použito na tahání výše zmíněného. Nerada bych zůstala někde na rozbahněné louce a proto se mi líbí 4x4. Podle ověření má Toyota Rav - 2,2 D- na kouli 2000 kg bržděný přívěs . ( B+E mám...) i KUGA 1.6 EcoBoost -4x2 - 2000 kg na kouli. má .. obě auta se spotřebou vlezou do cca 8 litrů....


Pokud se rozhodujete mezi těmito konkrétními vozy, pak bych volil Rav. Důvody: pohon4x4(byť je typu haldex ale lepší než nic), větší síla motoru (N.m.),menší spotřeba, dobrá pověst značky(menší ztráta při následném prodeji). Nevýhody: dražší servis a náhradní díly (oproti Fordu citelně), nevhodnost k městskému provozu a vůbec k provozu na krátké vzdálenosti-riziko zanášení FAP a následně dosti drahá výměna. Zvážil bych variantu s automatickou převodovkou, jednak vyloučíte potíže se spojkou a dvouhmotou, a dále vám usnadní zejména couvání, což s velkým dvouossým přívěsem není úplně snadné. Nevím, jaké máte zkušenosti s řízením takové soupravy, ale každopádně máte můj obdiv, že se do toho jako žena vůbec pustíte, pokud teda vůbec víte, do čeho jdete.
Jinak že se vejdete do 8 litrů při městském provozu +tahání přívěsu, na to zapomeňte. Možná s naftou, ale s benzinem to typuji na 11-12l. Na rozbahněnou louku nejezděte, zvláště pokud vám nepatří a pokud není v dohledu velký traktor s pohonem všech kol.
reagovat
abladero
počet příspěvků3
datum registrace14.06.2013
Pátek 14.06.2013 14:18, Kia a jiné
Samozřejmě chápu, že s vlekem je spotřeba každého auta vyšší - tahám často normální vozík. Řeším, aby při tom pojíždění kolem žralo auto málo. Ještě jsem se dívala na Kia Sportage a taky na toho zmiňovaného Nissana. Toho má kamarádka a u něj se právě při popojíždění zanáší ono čidlo a potřebuje často projet, aby se nemuselo čistit v servise ( . Taky z něj popravdě nemám při řízení tak dobrý pocit, jako u Kugy a Ravky ( tou jsem naopak nadšená... ) Kiu jsem neřídila a tak nevím... Subaru je taky pěkný, Outback nemá na kouli co potřebuju a Forester je o 100 tis. dražší....
reagovat
subarák
počet příspěvků106
datum registrace22.03.2010
Pátek 14.06.2013 15:29, RE: Kia a jiné
abladero napsal:
Samozřejmě chápu, že s vlekem je spotřeba každého auta vyšší - tahám často normální vozík. Řeším, aby při tom pojíždění kolem žralo auto málo. Ještě jsem se dívala na Kia Sportage a taky na toho zmiňovaného Nissana. Toho má kamarádka a u něj se právě při popojíždění zanáší ono čidlo a potřebuje často projet, aby se nemuselo čistit v servise ( . Taky z něj popravdě nemám při řízení tak dobrý pocit, jako u Kugy a Ravky ( tou jsem naopak nadšená... ) Kiu jsem neřídila a tak nevím... Subaru je taky pěkný, Outback nemá na kouli co potřebuju a Forester je o 100 tis. dražší....


S tou koulí je to v podstatě takhle: V případě, že celková váha přípojného vozidla je nižší než celková váha tažného vozidla, rozhoduje okamžitá hmotnost přívěsu. Tudíž Outback 2,0D má kupříkladu tažné na 1700kg, klidně mohu zapřáhnout vlek s cekovou váhou 2000kg papírových,ale fakticky smím mít naloženo jen 1700kg. Outback má celkovou váhu 2030kg. Pokud by měl v papírech celkovou 1990kg, zapřáhnout to nesmím. Takže pokud valník na koně má 500kg, naložíte 2koně (řekněme dalších 2x500kg), máte faktických 1500kg a klidně to můžete táhnout Outbackem. Platí to ovšem pouze v ČR, nebo alespoň platilo ještě loni, jestli nedošlo k nějakým změnám.
Spotřebu neřešte, pokud nenajedete ročně desítky tisíc km. V tomhle jízdním režimu, který jste nastínila, bych se trochu nafty bál.Ono vypálit FAP delší jízdou nebo v servisu na dignostice nepůjde do nekonečna a schválně se zeptejte v Toyotě, kolik stojí výměna. Doporučuji si u toho sednout, aby vás ta cifra neporazila. Jediná možnost by bylo auto s EuroIV normou, které ještě nemá řízený FAP, ale to jsou auta 4a více let stará minimálně. A ještě jedno si uvědomte, záruka na auto byť nové, se nebude vztahovat na ucpaný FAP nebo na předčasně opotřebenou spojku nebo dvouhmotu, takže všechny tyto opravy budete platit i v době záruky. To jsou ty náklady na 1km provozu, které neplatíte 2-3x do měsíce u pumpy v podobě paliva, ale jednorázově v podobě oprav. Když je potom rozpočítáte do nákladů na 1km, může se stát, že při troše smůly bude naftový auto provozně dražší, než benzinové. Z tohoto důvodu jsem vám doporučil Forester 2,0benzin předposlední model, protože jednak má redukci, dále poslední ročníky s mororem FB 20 mají rozvody hnané řetězem, nemá dvouhmotu,nemá FAP -je to prostě na dnešní poměry jednoduchý auto, a platí, že co v autě není, nemůže se porouchat. Problém je, že tohle ví víc lidí a sehnat tohle auto v benzinu s malým nájezdem je dost problém, a když přicházel nový Forester a vyprodávaly se staré modely, benziny byly hned pryč a naftový se prodávaly dlouho.
reagovat
Arthuro
počet příspěvků82
datum registrace11.06.2013
Pátek 14.06.2013 16:03, Nissan Pathfinder 2,5 dci
Ve Vašem případě bych se podíval po Nissanu Pathfinder. Za cca 500t Kč sice nebude úplně nový, ale určitě zachovalý kousek se najít dá. Spolehlivosti, pokud bude v opravdu dobrém stavu a Japonci téréní auta prostě umí, bych se nebál, spotřeba úplně nejmenší nebude, ale, to jak napsal už někdo přede mnou, nebude u auta na tahání 2t-vleku nikdy a výhodou oproti Vámi uváděné RAV a Kugy je více prostoru ve všech směrech i podstatně větší kufr. Když si navíc spočítám kolik váží 2 koně + vlek + nějaké ty drobnosti ve vleku, myslím, že se opravdu ke hmotnosti 2t velmi přiblížím, proto bych s ohledem na auto a jeho životnost, volil takové, které má o něco větší povolenou zátěž na T.Z než je právě oněch 2t. A zde je to rovnou 3t. Další výhodou tentokrát oproti velkým off-roadům je obsah do 2500 ccm a tudíž menší pojistka.

Ciao
Arthuro
reagovat
abladero
počet příspěvků3
datum registrace14.06.2013
Pondělí 17.06.2013 11:36, FAP
Autem najezdím za rok cca 20 000 km a to dojíždím do práce do města tj. 30 km jedu poměrně rychle....s tím FAP jsem si právě myslela, že mu vadí pouhé pojíždění po městě... Subaru prodejce mi diesel vymlouval a viz výše vím proč...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 31.07.2013 21:11, Re:
Dobrý den. Tato dvě sice utáhnou brzděný přívěs o hmotnosti až 2 t, především Ford Kuga se pro tento účel ale příliš nehodí. Doporučuji vybírat nějaké auto s robustní stavbou a dieselovým motorem nebo benzínovým s pohonem na LPG, jinak budou náklady na palivo vysoké. Vybíral bych z následujících vozů: Subaru Forester nebo Outback, Nissan Pathfinder nebo Patrol, LandRover Defender či Kia Sorento.
reagovat
subarák
počet příspěvků106
datum registrace22.03.2010
Čtvrtek 01.08.2013 12:11, Možná už je pozdě radit...
20.7. večer jsem potkal poblíž Říčan cihlově červený Forester s koňským přívěsem, řídila žena, tak jsem si vzpoměl na tazatelku, třeba to byla ona, kdo ví...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.