0
zpět
 

diskuze k tématu: David Minařík - motor 1,8 TSI umí pozlobit

kategorie zařazení tématu: česká vozidla, česká vozidla, česká vozidla
David V
počet příspěvků2049
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 24.03.2016 09:12, Máte dost koule
Tohle skoro zavání šířením poplašné zprávy...
To karbonování motoru bude bolest všech přímovstřiků provozovaných na krátké trasy. Jsme s motory tam, kde jsme byli před 25-ti lety, a to jen kvůli nezásadní úspoře na palivu.

Oželte pár procent spotřeby, vraťte se k nepřímovstřiku a vyřešíte problémy karbonování, přibývání "oleje", s denox katalyzátory atd.
reagovat
auticky
počet příspěvků14
datum registrace15.09.2011
Čtvrtek 24.03.2016 09:53, Jak vybrat 1,8 tsi
Nechci nikomu radit, jen můj názor: od 11/2011 z výroby provedení s jinými písty (mnohem širší kroužky), jinýmí pístními čepy. Už nežere olej, netrpí na zakarbonování kroužků. Bohužel stále zůstává problematický napínak (ten až někdy od 2013 nahrazen novějším), kterému nepomohlo zavedení olej.čerpadla s proměnlivým výkonem. Ve stručnosti můj subjektivní pohled na 1,8 TSI:
- do 11/2011 nebrat ani zadarmo (nebo rovnou počítat s G.O za 60 tis min)
- od 11/2011 (ověřit přesně datum výroby, typ motoru) koupit, ale ihned vyměnit napínák řetězu za novější
- od 2012 / 2013 celkově ok (nevím bohužel z hlavy kdy přesně došlo ke změně napínáku)
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 24.03.2016 10:56, RE: Máte dost koule
David V napsal:
Tohle skoro zavání šířením poplašné zprávy...To karbonování motoru bude bolest všech přímovstřiků provozovaných na krátké trasy. Jsme s motory tam, kde jsme byli před 25-ti lety, a to jen kvůli nezásadní úspoře na palivu.Oželte pár procent spotřeby, vraťte se k nepřímovstřiku a vyřešíte problémy karbonování, přibývání "oleje", s denox katalyzátory atd.


Ani bych neřekl, že jde o poplašnou zprávu. Kolega prodal "na rychlo" passat CC s tímto střep motorem. Začalo mu to skokově brát olej a mechanik mu řekl prakticky totéž co je napsáno v článku.

K nepřímovstřiku se nevrátíš - stejně jako u dieselů i u benzínu se musí plnit emisní limity a flotilové exhalace CO2. Tedy automobilky počítají každou, byť jen na papíře ušetřenou, desetinku paliva.
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Čtvrtek 24.03.2016 14:30, RE: Máte dost koule
Ten článek má bohužel pravdu, 1,8TSI zkonstruovali u AUDI a ve snaze o co nejnižší tření byl stírací kroužek tlustý tuším 0,9mm a ten se časem zalepí karbonem a výsledkem je spotřeba oleje až 1,5l na 1000km. Na foru octaviaclubu je asi 100 stránková diskuze o tomto motoru i s množstvím fotek z oprav motorů, v brně kluci vymysleli zlevnění opravy kdy do stávajících pístů pro tenké kroužky vysoustruží větší drážku pro širší kroužek, čímž se cena opravy zlevní o tisíce a i tak píšou, že cena materiálu je asi 30tis a práce zhruba 20tis.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1230
datum registrace08.09.2009
Pátek 25.03.2016 08:22, Jen se blbě zeptám:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky...

Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Pátek 25.03.2016 10:00, RE: Jen se blbě zeptám:
Zdeny60 napsal:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky... Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,


Nemyslím si, že se karbonování motoru 2,3DISI vyhýbá úplně. Karbonování je obecný problém všech přímovstřikových benzínů bez rozdílu. Spíš si myslím, že se jen projeví při řádově vyšším kilometrovém proběhu než u 1,2 TSI (a podobných malorážek) - přece jen je to podstatně větší motor.
reagovat
Tycoon
počet příspěvků62
datum registrace05.11.2011
Pátek 25.03.2016 10:53, RE: Jen se blbě zeptám:
Zdeny60:
Oni umí udělat dobrý kvalitní motor. TDI, MPI či Turbo20V zkonstruované na přelomu 80. a 90. let jsou toho důkazem. Problém je v tom, že s dobrými kvalitními motory by neměli takové zisky.
reagovat
tommmmm
počet příspěvků4
datum registrace19.08.2009
Pátek 25.03.2016 12:16, 1.8tfsi vs 2.0tfsi
Ahoj, jen jsem se chtěl zeptat, zda má stejné problémy i motor 2.0TFSI 147KW nebo je na to lépe. Děkuji.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pátek 25.03.2016 12:46, RE: Jen se blbě zeptám:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky... Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,
Nemyslím si, že se karbonování motoru 2,3DISI vyhýbá úplně. Karbonování je obecný problém všech přímovstřikových benzínů bez rozdílu. Spíš si myslím, že se jen projeví při řádově vyšším kilometrovém proběhu než u 1,2 TSI (a podobných malorážek) - přece jen je to podstatně větší motor.


Konkrétně 1.2 TSI pokud se nepoužívá převážně na couračky,tak problémy se zakarbováním nemá,Sám pro jistotu používám super benzín aditiv,opravdu dobře čistí motor.
reagovat
Abík
počet příspěvků93
datum registrace20.01.2009
Pátek 25.03.2016 17:47, Takže!
Když klikneme vedle na stať se souvisejícími články a podíváme se také jinam, tak snad lepšího motoru v koncernových autech nebylo a není. Píší novináři. No jo! Nový je prostě nový. A najednou to bouchá všude, jaké potíže má tento motor a nejen on. Jde o celou řadu koncernových motorů. Jednou z přemíry je snaha o co nejčiščí výfukové plyny a v tom je ten problém. Prostě zpětné přisávání výfukových plynů je ničí. A říkejme si co chceme, asi to u VW moc neumí. Asi se budou muset mrknout k těm japoncům, Mazda, Toyota. A nevím, jestli bude tou správnou cestou ten tříhrnek s nízkým objemem a silně dopovaný turbem?
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Sobota 26.03.2016 01:12, Aditiva
Pokud to chápu správně, tak aditiva problém karbonování úplně neřeší. Protože u přímovstřikových motorů nejsou sací ventily omývané benzínem. Ale prý některé nové motory mají přímý i nepřímý vstřik. Viz. http://www.autoforum.cz/technika/takhle-dopadne-vas-primovstrikovy-motor-pokud-jezdite-moc-pomalu/
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Sobota 26.03.2016 10:07, RE: Jen se blbě zeptám:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky... Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,
Nemyslím si, že se karbonování motoru 2,3DISI vyhýbá úplně. Karbonování je obecný problém všech přímovstřikových benzínů bez rozdílu. Spíš si myslím, že se jen projeví při řádově vyšším kilometrovém proběhu než u 1,2 TSI (a podobných malorážek) - přece jen je to podstatně větší motor.
Konkrétně 1.2 TSI pokud se nepoužívá převážně na couračky,tak problémy se zakarbováním nemá,Sám pro jistotu používám super benzín aditiv,opravdu dobře čistí motor.


A mohu se zeptat jak to "zázračné" aditivum v benzínu funguje? Proti karbonem zapečeným pístním kroužkům jako prevence snad pomůže, ale zbytek sání nechrání před karbonem vůbec - TSI používá přímý vstřik benzínu = benzín (a tedy ani to zázračné aditivum) se v sání vůbec neobjevuje. Zato recirkulované výfukové plyny obsahující saze, které zpět do sání posílá ERG ventil, se tam objevují míře větší než velké.....
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Sobota 26.03.2016 12:32, RE: Jen se blbě zeptám:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky... Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,
Nemyslím si, že se karbonování motoru 2,3DISI vyhýbá úplně. Karbonování je obecný problém všech přímovstřikových benzínů bez rozdílu. Spíš si myslím, že se jen projeví při řádově vyšším kilometrovém proběhu než u 1,2 TSI (a podobných malorážek) - přece jen je to podstatně větší motor.
Konkrétně 1.2 TSI pokud se nepoužívá převážně na couračky,tak problémy se zakarbováním nemá,Sám pro jistotu používám super benzín aditiv,opravdu dobře čistí motor.
A mohu se zeptat jak to "zázračné" aditivum v benzínu funguje? Proti karbonem zapečeným pístním kroužkům jako prevence snad pomůže, ale zbytek sání nechrání před karbonem vůbec - TSI používá přímý vstřik benzínu = benzín (a tedy ani to zázračné aditivum) se v sání vůbec neobjevuje. Zato recirkulované výfukové plyny obsahující saze, které zpět do sání posílá ERG ventil, se tam objevují míře větší než velké.....


Pavlíku,na to že víš vše nejlíp by jsi mohl vědět,že motor 1.2 tsi staré řady ea 111 nemá ERG ventil a sání motoru se u něj opravdu nezanáší a celkově tento motor zakarbonováním netrpí.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Sobota 26.03.2016 14:54, RE: Jen se blbě zeptám:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky... Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,
Nemyslím si, že se karbonování motoru 2,3DISI vyhýbá úplně. Karbonování je obecný problém všech přímovstřikových benzínů bez rozdílu. Spíš si myslím, že se jen projeví při řádově vyšším kilometrovém proběhu než u 1,2 TSI (a podobných malorážek) - přece jen je to podstatně větší motor.
Konkrétně 1.2 TSI pokud se nepoužívá převážně na couračky,tak problémy se zakarbováním nemá,Sám pro jistotu používám super benzín aditiv,opravdu dobře čistí motor.
A mohu se zeptat jak to "zázračné" aditivum v benzínu funguje? Proti karbonem zapečeným pístním kroužkům jako prevence snad pomůže, ale zbytek sání nechrání před karbonem vůbec - TSI používá přímý vstřik benzínu = benzín (a tedy ani to zázračné aditivum) se v sání vůbec neobjevuje. Zato recirkulované výfukové plyny obsahující saze, které zpět do sání posílá ERG ventil, se tam objevují míře větší než velké.....
Pavlíku,na to že víš vše nejlíp by jsi mohl vědět,že motor 1.2 tsi staré řady ea 111 nemá ERG ventil a sání motoru se u něj opravdu nezanáší a celkově tento motor zakarbonováním netrpí.


Nevím všechno nejlépe, nikde se tu o konkrétní řadě 1,2 TSI nepsalo. Měl jsem na mysli řemenovou verzi. Osobně by mne ani nenapadlo si tu starší (řetězovou) verzi VW plečky koupit (tak mi na mysl prostě nepřišla), protože konstrukčních problémů má víc než dost i bez přítomnosti ERG.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Sobota 26.03.2016 19:11, RE: Jen se blbě zeptám:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky... Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,
Nemyslím si, že se karbonování motoru 2,3DISI vyhýbá úplně. Karbonování je obecný problém všech přímovstřikových benzínů bez rozdílu. Spíš si myslím, že se jen projeví při řádově vyšším kilometrovém proběhu než u 1,2 TSI (a podobných malorážek) - přece jen je to podstatně větší motor.
Konkrétně 1.2 TSI pokud se nepoužívá převážně na couračky,tak problémy se zakarbováním nemá,Sám pro jistotu používám super benzín aditiv,opravdu dobře čistí motor.
A mohu se zeptat jak to "zázračné" aditivum v benzínu funguje? Proti karbonem zapečeným pístním kroužkům jako prevence snad pomůže, ale zbytek sání nechrání před karbonem vůbec - TSI používá přímý vstřik benzínu = benzín (a tedy ani to zázračné aditivum) se v sání vůbec neobjevuje. Zato recirkulované výfukové plyny obsahující saze, které zpět do sání posílá ERG ventil, se tam objevují míře větší než velké.....
Pavlíku,na to že víš vše nejlíp by jsi mohl vědět,že motor 1.2 tsi staré řady ea 111 nemá ERG ventil a sání motoru se u něj opravdu nezanáší a celkově tento motor zakarbonováním netrpí.
Nevím všechno nejlépe, nikde se tu o konkrétní řadě 1,2 TSI nepsalo. Měl jsem na mysli řemenovou verzi. Osobně by mne ani nenapadlo si tu starší (řetězovou) verzi VW plečky koupit (tak mi na mysl prostě nepřišla), protože konstrukčních problémů má víc než dost i bez přítomnosti ERG.


.1.2 Tsi staré řady má díky prvním ročníkům pověst problémového motoru,ale opak je pravdou.Ŕešily se tři vážné problémy,řetězy ,nepřesná regulace plnicího tlaku,nezakryté kabely.Vše je již vyřešeno a kupující koupí jednoduchý spolehlivý motor,díky špatné pověsti i za dobré peníze.Už to,že se motor obejde bez zpětného vedení výfukových plynů je velké plus,dále ani nepotřebuje vefukování sekundárního vzduchu před katalyzátor,chybí proměnné časování ventilů,Až na turbo a přímí vstřik je to motor ,jak z osmdesátých let,který při správné údržbě funguje spolehlivě.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Sobota 26.03.2016 19:37, RE: Jen se blbě zeptám:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky... Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,
Nemyslím si, že se karbonování motoru 2,3DISI vyhýbá úplně. Karbonování je obecný problém všech přímovstřikových benzínů bez rozdílu. Spíš si myslím, že se jen projeví při řádově vyšším kilometrovém proběhu než u 1,2 TSI (a podobných malorážek) - přece jen je to podstatně větší motor.
Konkrétně 1.2 TSI pokud se nepoužívá převážně na couračky,tak problémy se zakarbováním nemá,Sám pro jistotu používám super benzín aditiv,opravdu dobře čistí motor.
A mohu se zeptat jak to "zázračné" aditivum v benzínu funguje? Proti karbonem zapečeným pístním kroužkům jako prevence snad pomůže, ale zbytek sání nechrání před karbonem vůbec - TSI používá přímý vstřik benzínu = benzín (a tedy ani to zázračné aditivum) se v sání vůbec neobjevuje. Zato recirkulované výfukové plyny obsahující saze, které zpět do sání posílá ERG ventil, se tam objevují míře větší než velké.....
Pavlíku,na to že víš vše nejlíp by jsi mohl vědět,že motor 1.2 tsi staré řady ea 111 nemá ERG ventil a sání motoru se u něj opravdu nezanáší a celkově tento motor zakarbonováním netrpí.
Nevím všechno nejlépe, nikde se tu o konkrétní řadě 1,2 TSI nepsalo. Měl jsem na mysli řemenovou verzi. Osobně by mne ani nenapadlo si tu starší (řetězovou) verzi VW plečky koupit (tak mi na mysl prostě nepřišla), protože konstrukčních problémů má víc než dost i bez přítomnosti ERG.
.1.2 Tsi staré řady má díky prvním ročníkům pověst problémového motoru,ale opak je pravdou.Ŕešily se tři vážné problémy,řetězy ,nepřesná regulace plnicího tlaku,nezakryté kabely.Vše je již vyřešeno a kupující koupí jednoduchý spolehlivý motor,díky špatné pověsti i za dobré peníze.Už to,že se motor obejde bez zpětného vedení výfukových plynů je velké plus,dále ani nepotřebuje vefukování sekundárního vzduchu před katalyzátor,chybí proměnné časování ventilů,Až na turbo a přímí vstřik je to motor ,jak z osmdesátých let,který při správné údržbě funguje spolehlivě.


Pokud skutečně považujete motor 1,2 TSI za jednoduchý a spolehlivý motor, nemáme moc o čem diskutovat - smysl pojmů jednoduchost i spolehlivost si vykládám diametrálně jinak. V rámci nabídky VW je to možná "spolehlivá" motorizace, za zbytkem světa docela zaostává.
reagovat
Tycoon
počet příspěvků62
datum registrace05.11.2011
Sobota 26.03.2016 19:55, RE: 1.8tfsi vs 2.0tfsi
tommmmm napsal:
Ahoj, jen jsem se chtěl zeptat, zda má stejné problémy i motor 2.0TFSI 147KW nebo je na to lépe. Děkuji.


Původní 2.0 TFSI je na tom lépe. Základ konstrukce pochází ze starších poctivých dvoulitrů, rozvod je řešen řemenem. Je to v podstatě 2.0 FSI, na který přidali turbodmychadlo. Při dobré údržbě má dlouhou životnost, nevýhodou je, že výrobce u něj předepisuje benzín s oktanovým číslem 98. Poznáte ho podle kódu motoru s třemi písmeny.
Existuje ale i novější typ 2.0 TFSI (někdy značen 2.0 TSI). Ten vychází z motoru 1.8 TSI a zdělil po něm jak perfektní poměr dynamika/spotřeba/kultrura jízdy, tak bohužel i konstrukční problémy a sklon k fatálním závadám. Poznáte ho podle kódu motoru s čtyřmi písmeny.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Sobota 26.03.2016 20:39, RE: Jen se blbě zeptám:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
proč na tyhle problémy (přibývání oleje, zakarbonování a jiné problémy) neptrpí například motor 2,3DISI v Mazdě MPS??? Těchto motorů jezdí kupy a nikde se nepíše ani o jednom syndromu. Natož nějaké napínáky... Moje odpověď je jasná: někdo se se*e do věcí, kterým absolutně nerozumí, ale myslí si, že je nejmoudřejší na světě...Mám na mysli od A do Z problematickou značku VW. Neumí naftové motory, neumí benzínové motory, problematické DSG převodovky, tak co tu ještě chce? Jasně, vovce to kupujou, protože Franta to v hospodě poudal, to sou nejlepší auta,
Nemyslím si, že se karbonování motoru 2,3DISI vyhýbá úplně. Karbonování je obecný problém všech přímovstřikových benzínů bez rozdílu. Spíš si myslím, že se jen projeví při řádově vyšším kilometrovém proběhu než u 1,2 TSI (a podobných malorážek) - přece jen je to podstatně větší motor.
Konkrétně 1.2 TSI pokud se nepoužívá převážně na couračky,tak problémy se zakarbováním nemá,Sám pro jistotu používám super benzín aditiv,opravdu dobře čistí motor.
A mohu se zeptat jak to "zázračné" aditivum v benzínu funguje? Proti karbonem zapečeným pístním kroužkům jako prevence snad pomůže, ale zbytek sání nechrání před karbonem vůbec - TSI používá přímý vstřik benzínu = benzín (a tedy ani to zázračné aditivum) se v sání vůbec neobjevuje. Zato recirkulované výfukové plyny obsahující saze, které zpět do sání posílá ERG ventil, se tam objevují míře větší než velké.....
Pavlíku,na to že víš vše nejlíp by jsi mohl vědět,že motor 1.2 tsi staré řady ea 111 nemá ERG ventil a sání motoru se u něj opravdu nezanáší a celkově tento motor zakarbonováním netrpí.
Nevím všechno nejlépe, nikde se tu o konkrétní řadě 1,2 TSI nepsalo. Měl jsem na mysli řemenovou verzi. Osobně by mne ani nenapadlo si tu starší (řetězovou) verzi VW plečky koupit (tak mi na mysl prostě nepřišla), protože konstrukčních problémů má víc než dost i bez přítomnosti ERG.
.1.2 Tsi staré řady má díky prvním ročníkům pověst problémového motoru,ale opak je pravdou.Ŕešily se tři vážné problémy,řetězy ,nepřesná regulace plnicího tlaku,nezakryté kabely.Vše je již vyřešeno a kupující koupí jednoduchý spolehlivý motor,díky špatné pověsti i za dobré peníze.Už to,že se motor obejde bez zpětného vedení výfukových plynů je velké plus,dále ani nepotřebuje vefukování sekundárního vzduchu před katalyzátor,chybí proměnné časování ventilů,Až na turbo a přímí vstřik je to motor ,jak z osmdesátých let,který při správné údržbě funguje spolehlivě.
Pokud skutečně považujete motor 1,2 TSI za jednoduchý a spolehlivý motor, nemáme moc o čem diskutovat - smysl pojmů jednoduchost i spolehlivost si vykládám diametrálně jinak. V rámci nabídky VW je to možná "spolehlivá" motorizace, za zbytkem světa docela zaostává.


Jen jsem kraťonce ocitoval ze SM č. 41/2015 ,je tam toho celkem na tři stránky,včetně zapůjčení a ozkoušení vozu zapůjčeného z bazaru,včetně měření na válcích.
reagovat
Terran2
počet příspěvků1
datum registrace06.10.2016
Neděle 27.11.2016 08:41, Postižení motoru od roku vyroby 2012
Dobrý den, je pravda že problém s pístními kroužky byl vyřešen u aut od roku výroby 2012 u O 2 1.8 TSI?
Dá se to někde ověřit?
reagovat
Superbjan
počet příspěvků3
datum registrace19.02.2017
Neděle 19.02.2017 10:53, Spolehlivost 1.8 TSi DSG r.v. 2008
Superba 1.8 Tsi DSG jsem koupil s nájezdem 54tis km na podzim 2012. Jezdil skoro celou dobu jen po závodě v Ml. Boleslavi jako ref. vůz - proto tak málo najeto. K dnešnimu dni mám na počítadle 178tis km.
Mimo preventivní výměny rozvodů ve 124tis km a běžného servisu jsem nemusel investovat ani korunu navíc.
Až na nutnost výměny kompletních obouch bixenonů - popraskali a zamlžily se. Neorigo od Hella za 7500 kus + výbojka osram za 1400 kus.
Na dálnici udělám zhuba 85% nájezdu v Německu. Rychlosti okolo 200km/h plus "pokud to jde".
Dvakrát jsem dolil zhruba 0.7l oleje mezi garančkama.
Jednou se objevila voda u rezervy - nikdo nedokázal zjistit proč. Od té doby nic.
DSG šlape jako při koupi, zatím.

Asi mám velké štěstí na kus.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.