0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Superb II. - dvojka vylepšuje pověst

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 07:55, rada
Člověka, který se chystá si pořídit auto za cca. min. 400 tisíc řeší hlavně to, jestli bude žrát 6 nebo 7 litrů nafty? No nevím...
Jó, pane, do 5 litrů jako stará oktávka v tédéíčku to asi jezdit nebude...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 10:34, rada
Asi tak, jak napsal A4. Reálných je 6,5 l /100 km. Časy pětilitrových 1,9 TDI 81 kW jsou pryč. Spolehlivost jako každý současný diesel - vstřikovače, DPF, dvouhmota.... Pokud je v Supu 8V varianta, tak ta je (co vím od mechaniků) povedenější než 16V. Olejový servis zkrátit na 15 000 km / rok. Osobně bych se na diesel vykašlal a sáhnul, za stejnou cenu, po méně ojeté 1,8 TSI nebo 2,0 TSI. Kamarád má 1,8 v Oktávce a je spokojený, spotřeba nějakých 7,5. Reálná spotřeba v Supu bude kolem 8l / 100 km. Při delších jízdách klesne i k 7mi. Navíc je tichý, kultivovaný a má pěkný zátah.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 11:33, rada
rady diesel ne , radši 1,8tsi či 2,0tsi.. Proč???1,8tsi průměrná přez 10litrů 2,0tsi 12litrů 103kw 7,1litru. co se na tom může po.... dieslový agregát a turbem tlačenej benziňák . kdyby to byla stará vr6ka to je nezničitelnej motor. superb 2,0 125kw průměr 6,5litru na velikost vozu a 150koní (průměrná u mě znamená vesnice 50 mimo třeba 180) vozík, naložen prázdný , klidná jízda + sportovní . to je moje průměrná (takže pro ty co chtějí jezdit pomalu se spotřeba sníží, ale pak nechápu proč kupovat silné auto). slabší 103 má větší spotřebu, ale není ten motor špatný, je to hlavně o výměně náplní a včas! kupovat kvalitní paliva(benzina,omw,agip) shell je nejhorší nafta v čr! testuji dlouhodobě auta jisté automobilky.(tak mě nezapomeňte psát že to není pravda, já mám odježděno tisíce km se všemi motorizacemi co tu uvádím!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 13:37, rada
Já mám rok starou octavii RS 2.0 TDI 125 kW s DSG. Dlouhodobá spotřeba je 6.9. Hodně jezdím i město/zácpy takže pokud jde o spotřebu, tak bez DSG to musí jít logicky ještě dolů. Osobně bycho doporučil silnější dvoulitr místo 103 kW verze. Jo, už to není octavie 1.9 TDI 66 kW co žrala 5 na 100..a ještě stála nafta 25 Kč/litr
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 14:17, rada
Petře, jezdit s 1,8 TSI běžně přes 10 litrů a s 2,0 za 12 je asi problém jízdního stylu. Osobně jezdím poměrně rychle, ale plynule, a konkrétně s 1,8 v O2 jsem neměl problém při delší cestě dostat se k 7 litrům s naloženým autem (cesta na lyže). Motor je velmi pružný a není třeba jej točit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 16:27, rada
Mě by tohle zajímalo, jestli moderní benzín ala TSi, nebo TDi. Ponechme stranou preference lidí, někdo prostě radši naftu, nekdo benzín, se všemi plusy i mínusy. Mě zajímý to, jak moc kurvítek tyhle motory mají - dvouhmotu mají všechny (jestli se nepletu) turbo taky, u TSi zlobí řemen (nevím jestli i u těchto větších jako 1.8 a 2.0). TDi asi může pozlobit klasika ve formě vstřiků. Je to tak? Děkuji,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 18:19, rada
Dobrý den,

jako majitel už druhé a obou řad superbů Vám napíšu pár postřehů. Vlastním jak Superb I. s motorizací 1,8T tak i superb II v motorizaci 2,0TDI 125kw. první superb výborné auto do 150tkm pak se začal nehorázně sypat. nyní najeto 330tkm - doma to máme už pouze proto aby bylo druhé auto a na ježdění kolem komína do 50km. bylo to celkem pohodlné auto (sedačky mohly být lepší) a jednoduché na řízení. motor vynikající (až na spotřebu) i když je dost upraven - turbo KKK Ko4 atd. 155kw (spotřeba mezi 7-23l/100km). vzhledem k tomu že potřebuju "politicky korektní" auto šel jsem i do druhé řady. nyní najeto 130tkm. auto je o dost pohodlnější než předchozí řada a má lepší sedačky. co se týká motoru a převodovky, 125kw je dostačující výkon na běžné i svižnější ježdění, rozhodně to ale není žádný závodák. slabší motorizaci považuju už opravdu za nesmysl, protože superb je těžký a na nějaké vypalování z křižovatek není ani 125kw verze. spotřeba se pohybuje někde mezi 5,8- 15,5l/100km, zkrátka podle nohy můj dlouhodobý průměr je 8,8. na druhou stranu 3,6FSI je blbost úplná - auto s tím je ještě nedotáčivější než s tdi a spotřeba se pohybuje mezi 10-20L/100km. ještě tak 2,0tsi jde uvažovat ale ani tam spotřeba pod 10l reálně bude padat málokdy. horší je že jsem už 2x byl nucen měnit elektroniku-jednotku centrálu a jednotku pod podlahou u spolujezdce. také jsem měnil turbo a 2 ks vstřiků , a to auto dochlazuju a olej měním po 15 tkm. kolegovi na stejném motoru odešla hlava - praskla. co se týká spolehlivosti žádný zázrak se nekoná. doba kdy jsme s autem 6 let jezdili a nemuseli šáhnout dávno skončila. vzpomínám marně na bmw 5 z r. 2000. měl jsem 530i automat a jezdí dodnes - jen ho má už synovec. mění olej a leje benzín.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 20:28, rada
Dobrý den
Pokud nechcete jezdit a chcete servisovat tak jste si vybral ideálně.
Daný motor předčí v poruchovosti všechny diesely od koncernu, co byly doposud vyrobeny.
(to jsem trochu přehnal V10TDi je poruchovější)
Mechanici Vás budou milovat:)

Přeji šťastnou ruku, aby jste co nejvíce servisoval.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 21:03, rada
Ten 2.0 TDI se VW opravdu nepovedl, doporučil bych 1.8 TSI - spotřeba při normální, rozumné jízdě do 8l (takže 1-1.5l navíc oproti TDI), spolehlivost a servisní náklady nesrovnatelné a dynamika velmi slušná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 22:33, rada
Pánové, co tu radí že 2.0 TDI je nejhorší motor od VW tak upřímně o zaspali dobu. V současném Superbu je úplně jiná verze motoru 2.0 TDI než před 8 lety na který se v diskuzích a hlavně u piva v hospodě nadává. Koncern při přechodu se vstřikování čerpadlo tryska na Common rail motor dost přepracoval a dneska je spolehlivost podobná jako u konkurence. Superb II 125kW máme v práci a s DSG se dostat pod 7l chce opravdu klidnou jízdu, průměr je spíš mezi 7-8l, stejným stilem jízdy bude 1,8TSI jezdit za 10-11l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.10.2012 23:04, rada
Měl jsem tu čest s oběma agregáty. Slabší v minulém Passatu, silnější v současném Passatu i Superbu. S odstupem času se mi jeví jako mnohem vhodnější ten silnější z nich. U 103kW se sice krom výměny turba někde kolem 200.000km nic neřešilo, ale subjektivně ten motor prostě nejel a rozdíl ve spotřebě byl minimální. Možná jsem měl smůlu, že už bylo načaté turbo...Ale nedůstojné tempo nabírání rychlosti na dálnici, kam to auto bylo primárně určené, mi prostě pilo krev. Superb je "skorolimuzína" a neuměl bych si život v praxi s tou slabší verzí představit. S 1.8TSI je to také zajímavá kombinace, člověk musí věnovat pozornost rozvodům, ale problémys nimi nejsou údajně tak časté jako u maloobjemových benzínů. Spotřeba kolem 8,5-9litrů je v kombinovaném cyklu dosažitelná a obvyklá. Auto s tímto motorem tak nějak samozřejmě pluje a dává mi smysl. Tazatel neuvádí nájezd, pokud bych jezdil do 15.000km ročně, tak 1.8TSI v dobrém stavu by připadalo v úvahu rovněž. Pokud víc, projel bych ten silnější diesel. Za největší problém současného Supu ale nepovažuju motor, nýbrž tragické řízení (třeba aktuální Passat jej má až nepochopitelně lepší a skoro se to bojím říct, komunikativní) a nečitelné (někdo říká jedovaté) brzdy-nástup ostrý, ale pokud nepotřebuji jen nastoupit, ale opravdu ubrzdit z vyšší rychlosti, klesá pedál do bahýnka nejistoty, kdy se špatně odhaduje, na co brzdy vlastně stačí (opět možná smůla na stav brzd konkrétního auta). Dále zmíním uhoupaný, rádoby pohodlný podvozek ve verzi kombi (krátká se chová odlišně a podle mne o poznání lépe). Aby to nevyznělo jen jako kritika, Superb je auto, které je dospělé, celkově povedené a svoji práci v rámci portfolia odvádí velmi dobře. Přeji dobrou volbu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 09:55, rada
Dobrý den,

přesně tak. Já jsem přesedl do Superbu z bmw 520d a problémem toho auta není ani tak motor jako brzdy které se chovají jak píšete, urputně ostrý nástup (což bmw nemělo) brzdění do 130km/h úplně v poho, ale brzdění z 200km/h podstatně horší než bmw. bylo mi ale řečeno že stejně nic moc brzdí i A6.jediné auto z koncernu které brzdí je prý passat.jinak já mám 103kw verzi tdi spotřeba 5-12.motor stačí ale žádný hot rod to není.převodovka dsg je do superbu nezbytnost, protože řadí výborně a je to limuzína a ne hot hatch.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 10:19, rada
ad brzdy: Tento popisovaný jev jsem zažil na dost služebních Oktávkách. Vždy jsem bojoval s jemným přibrzďováním, aby posádka stále nevisela v pásech, protože sačilo na pedál jen položit nohu a brzdy se zakously do kotoučů s obrovskou urputností aniž by pedál kladl nějaký odpor. Mnoho uživatelů toto chování popisuje, jakože je citlivé ABS a svým způsobem se tomu nedivím. Nějaké nouzové brzdění jsem nepotřeboval, takže jak se chovají, kdy je člověk opravdu "drtí", nevím. Naštěstí jsem u všech svých aut měl brzdy "normální", kdy se brzdná síla dávkuje zvyšováním tlaku na pedál a ne velikostí zdvihu, jako u pneubrzd a Oktávek...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 12:14, rada
Jedovatost brzd při jemném sešlápnutí pedálu je u novějších koncernových aut častá, podobně jako u Renaultů. Dá se na to zvyknout, ale mám radši plynulé odladění BMW nebo starších koncernových vozů, kde při běžném brzdění brzdy nekoušou, ale když je třeba zabrzdit pořádně, tak teprve ukáží svou účinnost. BMW má navíc výhodu v rozložení hmotnosti takže se ve větší míře (co výborně naladěné ABS dovolí) můžou zapojit i zadní brzdy. Potom ani nouzové brzdění z vysokých rychlostí není problém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 15:18, rada
Viem ze sme offtopic, ale na BMW 325D ktore mame vo firme su brzdy asi najhorsie ake som videl. Maju len dve polohy- volne a smyk. Hroza. Oproti napr C5 sa to neda porovnat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 20:37, rada
No připojuji se k ostatním, motor 2.0 TDI 103 kw nebrat. Mám s ním docela zkušenosti - žere olej jako stará 120 a pořád se mu něco nelíbí.... Spotřeba se dá uhlídat na slušné úrovni, ale co z toho, když se kazí jiné věci, které zrovna nejsou z levného kraje. Raději opravdu benzín bezporuchový se spotřebou o litr až 2 větší, nebo jiný povedenější motor...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 22:04, rada
Zdravim,
ja momentalne jezdim s A6 C4 2,8Q a jsme s ni spokojen. Soude podle toho, co tady ctu, tak to jeste byl jeden z poslednich modelu aut, ktere byly poctive vyrobeny...ted se blizim s najezdem km ke hranici 300,000 a kdyz se obcas koukam kolem, co by se dalo poridit, tak me logicky napadla jiz zminovana motorizace v Passatu nebo Superbu. Akorat nevim, jak to funguje ten tezky predek s tim hlinikovym viceprvkovym podvozkem od VW koncernu...?? Za tech asi 5-6 let, co mam A6, tak me vypekla asi tak 3-4x: ucpany palivovy filtr, rozbity central, pokazena RJ na starteru a vylita voda z topeni..nicmene to byly vsechno opravy 5-10tis. Kc, takze v poho...ani sam nevim, proc bych auto menil, asi je to tim, ze mi chybi tempomat na dalnicni provoz a mozna trochu lepsi bezpecnostni vybava...i kdyz ta moje kara je z poctiveho zeleza, takze by ani nemusela vic airbagu potrebovat, kdyby neco...
P.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 22:24, rada
V novém voze je ten motor dobrá volba, ale když se překročí nějaká hranice km, tak je to výsměch. V mém případě 120000km za 3,5 roku, tak se začne kazit ledasco. Tak jsem to hned prodal. Možná je to kus od kusu. Neznám nikoho, kdo by s ním natočil přes 200000km. (jestli tu někdo takový je ať napíše svou zkušenost)
(Předchozí jsem měl 1,9 Tdi 81kw menší spotřeba, vyžší odolnost.) Myslím, že motorizace 2,0TDi je vhodná pro lidi co najedou malou porci km, nebo pro ty, co častěji auta mění. (viz firmy) No jo koncern musel někde nahnat zisk. Oni nepotřebují, aby auto vydrželo 200000km, ale aby si lidi kupovali stále nová auta:)
Nyní mám A6 3,0Tdi servisní náklady jsou skoro srovnatelné s 2,0Tdi. No zatím se mi nic závažného nepokazilo. Pružnost je nesrovnatelná. Superbu by podobný šestiválec slušel. Není to zrovna nejlehčí vozidlo.

Tak snad narazíte na bezproblémový kus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 23:23, rada
Je zajímavé, jak se zkušenosti s tímto motorem různí. Často čtu: žrout oleje, poruchový, odchází turbo...... Takže: jezdím s tímto motorem již 6 let v OII. Nevybral jsem si jej - služební. Jezdím s tím jenom já. Za tu dobu najeto 190 tis. Olej nedolévám, pouze občas kontroluji. Donedávna longlife olej, a to prosím po 30 tis. km stále olej mezi ryskami bez dolévání. Nyní již pro jistotu interval 15tis., také nedolévám. Poruchy na motoru - dosud žádné. Turbo sice po dojezdu nechladím, ale zase nejezdím jako prase. Pro doplnění - mám za sebou opravy klimy, zvlněné kotouče, a další ptákoviny. A teď nějaká negativa - motor je relativně hlučný, spotřeba 6l ...... a o dalších nevím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2012 23:23, rada
Motor 2.0 TDI 103kW byl do roku 2008 velice poruchový. Starý systém čerpadlo tryska, kde trysky odcházely jak na běžícím pásu, prasklé hlavy, hlučnost, časem vyšší spotřeba oleje atd.. Od roku 2008 koncern VW tento motor inovoval a má už technologii Common rail. Bohužel i ten měl zhruba do roku 2010 problémy, protože vstřiky byly technologie "piezo". Až od roku 2010 jsou motory celkem bez problémové, protože je zde Common rail s těchnologií "solanoid". Ovšem stále jsou zde klasické rozvody, což nechápu, protože např. Toyota dává řetězové rozvody už od roku 2005. Takže od roku 2010 jde o docela povedený motor (kromě zmíněných rozvodů), ale i tak si vše před koupí důkladně zkontrolovat a nebrat auto s velkým kilometrovým náběhem.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.