0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetá Škoda Octavia III - vybíráme motor 1,6 TDI

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
rbiciste
počet příspěvků37
datum registrace30.09.2011
Čtvrtek 14.03.2019 09:04, Osobní zkušenost
Pracoval jsem pro firmu, která měla fleet těchto modelů. Měl jsem možnost jezdit s oběmi motorizacemi.
Přišlo mi, že čím starší tím lépe jela. Nejhorší byly asi ty nejnovější, které splňovaly emise. Všechny ale braly při ježdění na dálnici olej.
Podle mě je ten motor hodně nepovedený. Pedál plynu má velice krátkou dráhu a v podstatě nelze modulovat. Buďto jste na podlaze nebo nic. Nepomáhá tomu turbo díra a velice krátké pásmo, kdy motor táhne. K tomu je zde pouze 5ti rychlostní převodovka s dlouhými převody.
Doporučuji se podívat také na kroutící moment, který je mizerný.
Přidáme k tomu jednoduchou zadní nápravu, která tluče a skáče. Při prvním průjezdu zatáčkou na okresní silnici jsem pochopil, že se s tím opravdu nedá jezdit ani po okreskách.
Celkově mi to přijde stroj na trápení zaměstnanců a vychází dobře pro účetní. Na dlouhé cesty nemá motor sílu a podvozek není pohodlný. Na krátké trasy tu zase máte filtr pevných částic.
Pokud máte jedno auto ve flotile se kterým jezdíte více méně jenom vy a vyhovuje Vám, tak je to asi v pořádku. Mám strach, že můžete koupit utrápený stroj, který někdo honil, protože to auto prostě nejede.
Radovan
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1196
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 14.03.2019 12:04, RE: Osobní zkušenost
citace:
reakce na: rbiciste, 14.03.2019 09:04 (Pracoval jsem pro firmu, která ...)

Ahoj, v Rapidu 1.6 TDI nejsou tak bezproblémové, ja by měly být. Vsřiky a EGR ventil se ozývají již pod 200tis.km.
Dle mého Renaultí diesly 1.5 Dci a 1.6 Dci jsou o třídu lepší. Ověřeno několika kusy u známého, který má autopůjčovnu.
Zatím se drží ve vynikající formě i kamarádčin 1.6 HDI v P.308 II gen.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků459
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 14.03.2019 15:48, RE: Osobní zkušenost
citace:
reakce na: rbiciste, 14.03.2019 09:04 (Pracoval jsem pro firmu, která ...)


Uz jsem to tu psal, uplne stejna (spatna) zkusenost s 1.6TDi - byla to ale OII (na vikend z pujcovny).. v podstate pedal plynu jde pouzivat jen v rezimu on/off a je potreba v jednom kuse radit... velice nepohodlne

Ted na firme mame taktez 1.6TDi ale v OIII. Je to o neco lepsi, ale porad uzky pasmo pouzitelnych otacek, a binarni rezim plynu... alespon jsou tam oproti OII kapku lepsi sedacky
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků60
datum registrace02.12.2014
Úterý 19.03.2019 08:45, Není to tak špatné
S verzí 85kw jsem najel od nová 45tkm. Prvních 7tkm mrtvola, pak se to rozjelo. Proti starším verzím 77kw jednoznačně o ligu svižnější motor. Absolutně největším nedostatkem uvedeného vozu však je 5ikvalt. To je skoro trestuhodné, ale zvyknout se na to dá. Je třeba se s tím naučit jezdit, což se vzhledem k výrazným vibracím bez setrváku pod 1400 ot. brzo každý naučí. Za celou dobu jsem nedolil kapku oleje (vyjma výměny) a údajně je to tak i v 85tkm, které vůz má nyní. Jezdil jsem trvale svižně a neekonomicky po celou dobu a průměr nešlo dostat přes 5,4l. Nejvíc mě s*aly ty neustálé ekoregenerace... Abych nezapomněl, po celou dobu používán VIF. Pokud někdo přežije tu převodovku a auto není po někom zprasené, není to pro důstojné ježdění rozhodně špatný vůz.
reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.