0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia kombi 1,2 nebo 1,4 - zkušenosti

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla
Petule7
počet příspěvků8
datum registrace23.08.2017
Středa 23.08.2017 09:36, Škoda Octavia kombi 1,2 nebo 1,4 - zkušenosti
Zdravím, můžete mi někdo poradit s koupí zánovního auta. Doposavad jsem vždy pořizovala nové auto, které vydrželo vždy přes 500.000 km , ale nyní chci koupit ojetinu do max 2-3 let stáří. Koukala jsem po Octavii ale obsah 1,2 a 1,4 u benzínového motoru mi přijde málo na tak velké auto. Myslím, že životnost auta nebude nijak závratná. Dizl bude zase při případných opravách nákladnější. Máte někdo zkušenost s Octavií s tímto nízkým obsahem. Děkuji.
reagovat
Martin72
počet příspěvků82
datum registrace30.09.2016
Středa 23.08.2017 10:01, auto
No, pokud hledáte auto, které by mělo vydržet 500 tkm, tak to začíná být v dnešní době tak trochu sci-fi i při vznětové motorizaci. V benzínovém provedení to chce vybrat auto s motorem, co je konstrukčně jednoduchý a je jedno jestli s turbem nebo bez. Koncernové motory 1.2 a 1.4 do tohoto segmentu nezapadají.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 23.08.2017 10:26, RE: Škoda Octavia kombi
Petule7 napsal:
Zdravím, můžete mi někdo poradit s koupí zánovního auta. Doposavad jsem vždy pořizovala nové auto, které vydrželo vždy přes 500.000 km , ale nyní chci koupit ojetinu do max 2-3 let stáří. Koukala jsem po Octavii ale obsah 1,2 a 1,4 u benzínového motoru mi přijde málo na tak velké auto. Myslím, že životnost auta nebude nijak závratná. Dizl bude zase při případných opravách nákladnější. Máte někdo zkušenost s Octavií s tímto nízkým obsahem. Děkuji.

Zdravím - v benzínu malé motory s tubem nejsou dělané na takový nájezd. Tohle už vydrží jedině japonské atmosférické benzíny a to ne všechny. Neznám Váš cenový limit, ale zkuste se podívat např. na Toyotu Auris nebo Corrolu 1.6 nebo ještě lépe Hondu Civic 1.8 VTEC.
Možná by vás oslovilo i Mitsibishi Lancer 1.6 nebo ASX 1.6, celkem opomíjená japonská klasika, cenově by Vám to vyšlo i na nový vůz, což je vždy výhra, protože si pohlídáte pravidelnou výměnu oleje co 15000km nebo rok, podle toho co příjde dříve.
reagovat
Petule7
počet příspěvků8
datum registrace23.08.2017
Středa 23.08.2017 10:31, Škoda Octavia
Děkuji za odpověď, právě řeším zda jít do nového , ale z finančních důvodů se mi moc nechce..... do auta bych investovala max 350tis. A co taková Škoda Yety v dizlu ???
reagovat
Petule7
počet příspěvků8
datum registrace23.08.2017
Středa 23.08.2017 10:33, Škoda Octavia Kombi
Děkuji za info. Limit mám 350tis. Prostě si chci koupit auto na 10let a né ho každé 3 roky měnit. Honda Civic je pro mě malá, auto pro ženskou.... . Co Škoda Yety v dizlu ?
reagovat
Petule7
počet příspěvků8
datum registrace23.08.2017
Středa 23.08.2017 10:36, Škoda Octavia Kombi
Teď jsem mrkla na Mitsibishi ASX 1.6 a to je hezké autíčko, ale cenově to bude někde jinde ..... nebo Mazda 6 v kombi... já nevím
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 23.08.2017 10:36, škoda
další z těch, pro něž jiná značka než škoda neexistuje, přijde mi že těchle lidí je u nás strašně moc
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 23.08.2017 10:58, RE: Škoda Octavia Kombi
Petule7 napsal:
Teď jsem mrkla na Mitsibishi ASX 1.6 a to je hezké autíčko, ale cenově to bude někde jinde ..... nebo Mazda 6 v kombi... já nevím


Zkuste si projít ojetiny přímo u dealerů dané značky, občas tam jde narazit na pěkné kousky. ASX se skoro vejde, možná nějaká předváděčka.
Jinak ten Civic je větší než Yeti, který 500tis.km prostě nenajede ani dieslu, kde budete měnit vstřiky i FAP filtr kolem těch 300tis.km.
Škoda obecně nemá tak robustní díly, to opravdu musíte mezi Japonce
reagovat
Petule7
počet příspěvků8
datum registrace23.08.2017
Středa 23.08.2017 11:21, Škoda Octavia Kombi
Tak to ne , tohle by byla moje první Škodovka, jenže mi ji každej doporučuje. Měla jsem Subaru Legacy a Ford Mondeo.
reagovat
Martin72
počet příspěvků82
datum registrace30.09.2016
Středa 23.08.2017 11:45, auto
Co se týká oturbených motorů menšího objemu, tak bych se nebál jít do Fiat Tipo. Jeho motor T-jet svojí jednoduchostí předčí kdejakou atmosféru současné doby. To že během jeho života dojde i na výměnu turba se dá předpokládat. Ale to je asi tak jediné co se na něm z výdobytků dnešní doby nachází. Motor s nepřímým vstřikem s pevným časováním a bez různých ekosystémů.

https://www.tipcars.com/fiat-tipo/fiat-tipo-hb-14-t-jet-120k-plus-10890590.html
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 23.08.2017 12:04, RE: Škoda Octavia Kombi
Petule7 napsal:
Tak to ne , tohle by byla moje první Škodovka, jenže mi ji každej doporučuje. Měla jsem Subaru Legacy a Ford Mondeo.


tak to vám ji doporučuje přesně ta kategorie lidí, o kterých jsem psal

myslím že za ty peníze co stojí octavia seženete lepší a kvalitnější auta, koncern už není co býval

koukněte třeba na Toyotu Auris kombi buď benzín 1.6 nebo diesel 1.4 d-4d, oboje spolehlivé motorizace
reagovat
Petule7
počet příspěvků8
datum registrace23.08.2017
Středa 23.08.2017 13:15, Škoda Octavia Kombi
Děkuji za tip, hezké auto . Zkusím nejdřív autorizované prodejce .
reagovat
Petule7
počet příspěvků8
datum registrace23.08.2017
Středa 23.08.2017 13:17, Škoda Octavia Kombi
Děkuji , toyota má hezká auta, půjdu se na ně podívat .
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 23.08.2017 14:42, RE: Škoda Octavia Kombi
BobanHTP napsal:
Petule7 napsal:
Teď jsem mrkla na Mitsibishi ASX 1.6 a to je hezké autíčko, ale cenově to bude někde jinde ..... nebo Mazda 6 v kombi... já nevím
Zkuste si projít ojetiny přímo u dealerů dané značky, občas tam jde narazit na pěkné kousky. ASX se skoro vejde, možná nějaká předváděčka.Jinak ten Civic je větší než Yeti, který 500tis.km prostě nenajede ani dieslu, kde budete měnit vstřiky i FAP filtr kolem těch 300tis.km.Škoda obecně nemá tak robustní díly, to opravdu musíte mezi Japonce


Souhlasím s Bobanem, Civic je větší než asx a yeti, svezte se s tím a uvidíte. je to perfektní auto.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 23.08.2017 19:42, Výběr vozu
Osobně si myslím,že tyhle dotazy si sem píše sama redakce.Nevěřím tomu,že se někdo bude řídit výběrem auta radami od někoho,koho ani nezná a neví zda o tom vůbec něco ví.Sám bych se rád zeptal z jakého důvodu nemůže vydržet druhá řada motorů 1.2 a 1.4 tsi EA 211,co já vím,tyhle motory byly již vychytané a problémy s nima již nebyly.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 23.08.2017 21:38, ..... ..... . .. ..... ...
fando ze dvou duvodu
1. male turbomotory nebudou mit pozadovanou zivotnost jiz se sveho principu

2. jiz jsou vychytane? no hura, po deseti letech se jim to konecne podarilo. jiz z principu nebudu podporovat vyrobce, ktery si dovoli uvest na trh motor ve fazi prototypu a na ukor zakazniku vychytava fatalni zavady behem vyroby!
ale pro tebe a dalsi je to Skoda, takze pokleknout, pomodlit a prijimat dobre a spatne a nepochybovat o bozske dokonalosti
reagovat
Martin72
počet příspěvků82
datum registrace30.09.2016
Středa 23.08.2017 23:50, motor
Ono to tak slavné nebude. Rozskočený vačkový přestavovač 1.2 TSI.


kliknutím zobrazíte originální obrázek
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 24.08.2017 09:48, RE: Škoda Octavia Kombi
BobanHTP napsal:
Petule7 napsal:
Teď jsem mrkla na Mitsibishi ASX 1.6 a to je hezké autíčko, ale cenově to bude někde jinde ..... nebo Mazda 6 v kombi... já nevím
Zkuste si projít ojetiny přímo u dealerů dané značky, občas tam jde narazit na pěkné kousky. ASX se skoro vejde, možná nějaká předváděčka.Jinak ten Civic je větší než Yeti, který 500tis.km prostě nenajede ani dieslu, kde budete měnit vstřiky i FAP filtr kolem těch 300tis.km.Škoda obecně nemá tak robustní díly, to opravdu musíte mezi Japonce


Nechci se zastavat dieselu, ale u najezdu 500 tis km ten diesel usetri dost penez na to, aby se okolo 300 Tis km udelali vstriky i FAP. Obzvlastne FAP ted jak na PSA tak na VW stoji kolem 10 tis. Podle me nejvetsi sanci vydrzet tuto porci kilometru ma bud 2,0 naftaky a nebo nejaka stara dobra atmosfera benzinova, kterych uz dnes moc neni. Vse ma prime vstrikovani, tubra, maly obsah....kdyz to vezmu pres cisla, tak archaicka atmosfera bez primeho vstriku bude mit minimalne o 2l vyssi spotrebu nez nafta, ale bude spolehliva. Ovsem na 500 tis km to dela rozdil na palivu nekde okolo 250-300tis km. NEhlede na to, ze naftak pojede lepe nez tato stara atmosfera....a pak tu mame moderni motory typu MAzda 2,0 a ruzne moderni TSI a jemu pdoobne motory....rozdil ve spotrebe bude mensi, rekneme cca 1l, takze uspora na nafta polovicny nekde okolo 120-150tis kc ale zase servisne budou tyto moderni benziny rozhodne narocnejsi a choulostivejsi a rekl bych, servisne uz podobne naftakum a druha otazka je, jestli vydrzi 500tis km. Coz 2,0 naftaky podle me zvladnou pri dobre udrzbe a zkracenym servisnim intervalum. A nestraste vsemi moznymi zavadamy naftaku, ano DPF vydrzi cca 200-300tis km, novy stoji okolo 10 tis, turba moc neodchazi, pokud se k autu chovate slusne (i TSI ma turbo, takze stejne riziko), dvouhmota odejde taky spise nekomu, kdo s autem spatne zachazi, bud motor podtaci a nebo porad jezdi po meste. Posledni polozka vstriky vydrzi běžně 300tis km pokud tankujete kvalitni naftu, kompletni repase vyjde na 25 tis a vydrzi dalsich 300 tis km. Otazka zni, kolik vydrzi vstrikovace TSI a kolik stoji jejich repase?
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 24.08.2017 12:15, RE: Výběr vozu
Fanda napsal:
Osobně si myslím,že tyhle dotazy si sem píše sama redakce.Nevěřím tomu,že se někdo bude řídit výběrem auta radami od někoho,koho ani nezná a neví zda o tom vůbec něco ví.Sám bych se rád zeptal z jakého důvodu nemůže vydržet druhá řada motorů 1.2 a 1.4 tsi EA 211,co já vím,tyhle motory byly již vychytané a problémy s nima již nebyly.


Fando a ty jsi zase nasazený agent Škodovky a Světa motorů, takže to máte 1:1
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 24.08.2017 13:00, RE: Výběr vozu
driver111 napsal:
Fanda napsal:
Osobně si myslím,že tyhle dotazy si sem píše sama redakce.Nevěřím tomu,že se někdo bude řídit výběrem auta radami od někoho,koho ani nezná a neví zda o tom vůbec něco ví.Sám bych se rád zeptal z jakého důvodu nemůže vydržet druhá řada motorů 1.2 a 1.4 tsi EA 211,co já vím,tyhle motory byly již vychytané a problémy s nima již nebyly.
Fando a ty jsi zase nasazený agent Škodovky a Světa motorů, takže to máte 1:1


Možná to ,tak vypadá.Naštěstí,ale již nemusím jezdit 50 000 km ročně a více,takže mě by úplně stačila Dacie Sandero 0.9 tce v LPG,Rozhodně bych se šel projet Rapidem ,škoda že už není v nabídce 1.2 tsi,nevynechal bych Fiat Tipo 1.4.Pokud bych měl s vozem najet 500 000 km,tak by to bylo 1.6 nebo 2.0 tdi, v programu roční vozy škoda plus.Kupříkladu FAP tam zvládne pokud je auto provozováno na dlouhé cesty i těch 500 000 km.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.