0
zpět
 

diskuze k tématu: Porucha po najetí 80km - Audi A4 b7

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Trawn
počet příspěvků4
datum registrace14.04.2017
Pátek 14.04.2017 13:36, Porucha po najetí 80km - Audi A4 b7
Dobrý den,
Minulý týden jsem koupil Audi A4 b7 2.0tdi. Auto jsem si nechal prověřit u Audi, ke koupi jsem pozval známého mechanika. Auto mělo dva měsíce nové turbo, které ale jemně hvízdalo a táhlo až ve vyšších otáčkách. Mechanik se domníval, že jde o těsnění, či regulaci. Kupující se dušoval, že je nové, ale proč měnil to předchozí, když na autě bylo ještě v záruce už jednou měněno (a vůz má teď najeto 169tis km) se mu říct nechtělo. Auto mělo sjeté gumy, proto jsem s ním nejezdil do doby, než jsem zařídil přepis a nové obutí. Prakticky na cestě z pneuservisu se turbo odpojilo a z motoru se začalo kouřit bez jakékoliv výstrahy palubního počítače. I diagnostika nic neukázala.

Lze toto považovat za skrytou vadu, nebo i přes velmi krátký časový i nájezdový úsek a závažnost poruchy se jedná o vadu opotřebením? Podle mechanika byla vada nedosažení plnícího tlaku, kterou nyní vag ukazuje mazána už víc než 40x, lze tedy předpokládat, že předchozí majitel o tomto problému musel vědět.

Děkuji
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Pátek 14.04.2017 14:12, RE:
V první řadě se zeptám, co tě vedlo koupit takové auto, když jsi věděl o možném problému? Já bych do toho nešel.
reagovat
Trawn
počet příspěvků4
datum registrace14.04.2017
Pátek 14.04.2017 14:34, RE:
Několik věcí. Předně auto mělo v záruční době měněn motor na náklady audi (něco tam dali špatně), takže auto, co má natočeno 169tis má motor s nájezdem 80tis, což je u 10ti letého auta vzácnost. I automechanik z audi, u kterého jsem si nechal před koupí udělat výjezd ze servisní historie říkal, že by do toho šel.

Druhá věc byla 2 měsíce staré turbo, takže i to mělo teoreticky být na čas vystarané.