0
zpět
 

diskuze k tématu: Odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost?

kategorie zařazení tématu: automobilky, ostatní
helenharry
počet příspěvků1
datum registrace08.01.2019
Úterý 08.01.2019 06:05, Odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost?
Nechapem ako niekto moze odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost. To uz hranici s pomstou za nieco skarede. A ano, tyka sa to aj ecoboost. Napriklad tu:

https://www.startitup.sk/rozpravka-o-trojvalcovych-motoroch-ma-trpky-koniec-ford-bude-musiet-zaplatit-poriadne-mastnu-pokutu/

Myslim ze sa tam spomina prave rocnik v tejto cene. TSI myslim nie je problem najst takychto stranok viac.

Takze ak chcete spolahlivejsie auto, tak ten hyundai bude istejsi. Ale ja by som dal sancu aj tomu civicu 1.8i.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1100
datum registrace19.08.2015
Úterý 08.01.2019 09:28, RE: odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost
citace:
reakce na: helenharry, 08.01.2019 06:05 (Nechapem ako niekto moze odpor ...)


Ahoj, článek o ničem
1.Ecoboost 1.0 do faceliftu- odchází hadička chlazení za pár stovek, když se vymění za kvalitnější přímo u Fordu, už se problémy nevyskytují, prostě dodavatel selhal.
Takové mouchy můžou mít i motory s velkým objemem a že jich nejen u VW měli dost.

2. 1.2 TSI - měly problémy v řadě E111, ale od E211 nejsou, jen můj synovec má v práci dva Rapidy s denním popojížeděním a 200tis.km bez poruchy.

Když to sečtu - malé turbomotory nabízejí jednu parádičku, dobrý výkon při nízké spotřebě a to nepočítám kultivovanost na dálnici. Měl jsem dost atmosf. aut - Oct I 1.6 MPI, Roomster 1.4 MPI, Focus II facelift 1.6 Duratec, R. Megane 3 1.6i a žádný se nevyrovnal mému Rapidu 1.2 TSI ani spotřebou ani výkonem a už totálně ne kultivovaností. S TSI motorem jde svištět několik hodin 140km/h bez bolení hlavy od hluku klasické atmosféry a to je fakt
reagovat
sheogorath
počet příspěvků442
datum registrace27.05.2016
Úterý 08.01.2019 12:33, RE: RE: odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost
citace:
reakce na: BobanHTP, 08.01.2019 09:28 (Ahoj, článek o ničem 1.Ecob ...)


Jak TSI tak EB - nejvic bude zalezet, jak se k tomu choval prvni majitel, coz v pripade ojetiny od "ciziho" nezjistite. Zvlast, pokud to bylo z operaku bych se tomu vyhnul (long life a nulovy vztah majitele v autu, ktery za 2r vrati)...

Uspornost vidim jako subjektivni vec - zalezi kdo, kde a jak... Pokud se s tim foukanym moturkem jezdi trosky "dynamicky", je clovek na stejnych cislech, jako s tou starsi (vetsi) atmo. O kolik ma turbo benzin vyssi ucinnost, nez atmo? do 10% max?

Benzinaky jsou tichy tak nejak obecne (alespon s cim jsem jel) .. na dalnici spis rusi aerodynam. hluk
reagovat
gottak
počet příspěvků136
datum registrace10.06.2010
Středa 09.01.2019 13:20, RE: RE: odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost
citace:
reakce na: BobanHTP, 08.01.2019 09:28 (Ahoj, článek o ničem 1.Ecob ...)


Ještě bych dodal, že významným problémem bude životnost malého turba: ano těch 300 tkm Ti to možná při troše štěstí dá, ale tam kde atmosféra dá bez větších problémů +- 500 tkm, tak u TSI už budeš mít po motoru - turbo, motor s karbonem, a vylágrovaný, právě vlivem té vyšší účinnosti, která určitě není jen deset procent navíc
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1100
datum registrace19.08.2015
Pátek 11.01.2019 09:22, RE: RE: RE: odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost
citace:
reakce na: gottak, 09.01.2019 13:20 (Ještě bych dodal, že významným ...)


Ahoj, právě proto sleduji dva Rapidy, co má synovec v práci, oba se blíží 200tis.km a jezdí krátké trasy a zatím vše je v pořádku. Kdyby se měnilo jen turbo, tak to jde přežít, ale ať vydrží i zbytek no
reagovat
gottak
počet příspěvků136
datum registrace10.06.2010
Pátek 11.01.2019 09:33, RE: RE: RE: RE: odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost
citace:
reakce na: BobanHTP, 11.01.2019 09:22 (Ahoj, právě proto sleduji dva ...)


Před časem byl v SM test Oktávky s 1.2 TSI, po taxikáři tuším z ČB, naježděno přes 300 tkm a víceméně celkově v pořádku, takže i vyjímky se najdou, ale obecně bych tomuto pohonu moc nevěřil.
I když určitě je to 1.2 TSI lepší než pozdější 1.0 TSI
reagovat
sheogorath
počet příspěvků442
datum registrace27.05.2016
Pátek 11.01.2019 10:49, RE: RE: RE: odporucat niekomu ojazdene TSI alebo ecoboost
citace:
reakce na: gottak, 09.01.2019 13:20 (... urcite neni jen 10% navic)


Jo, pri provozu v rezimu, kdy je ucinnost nejvyssi ten rozdil mozna vetsi bude, ale v realnym provozu tezko - max ucinnost bude nekde v miste, kde ma motor max kroutak (typicky, kdyz vydava kolem 75% celkovyho nominalniho vykonu motoru) - takto vetsina lidi nejezdi. Stejne tak, turbomotory maji nizsi kompresni pomer, nez atmo, pricemz s kompresnim pomerem roste ucinnost.

Navic, oproti atmo nejakou energii spotrebuje samotnej turbocharging - stlaceni vzduchu (zalezi na velikosti turbiny a kompresoru)..

Ten taxikar totiz asi jezdil po meste, ale nejspis motor moc nevypinal, tzn nebyl tolik tepelne namahanej... Ty motory dneska jedou na celkem chudou smes, protoze spotreba a CO2, tzn s vyssi teplotou. Zaroven se malej moturek rychleji vychladi, kdyz neni v zatezi.
Sice se pouzivaji ruzny pevnostni materialy, ale zase nizsi tolerance a rezerva.... rekl bych, ze ve vysledku je (kdyz zustaneme u fordu) 1.0 EcoBoost choulostivejsi na pouziti, nez 2.5 Duratec
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.