0
zpět
 

diskuze k tématu: Nač dnes jezdí brazilské auto?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 12.02.2006 13:29, ne jenom brazilie
hodne se tak jezdi i ve skandinavii ale usa a cr se budou dalsich sto let upapet v rope - u nas kvuli blbeckum ze snemovny kteri nejsou schopni upravit dane a prijmout zakony abysme mohli jezdit na palivo ze zemedelskych plodin....a jeste vzkaz pro pana bushe: ono to chce presednout z tech vasich petilitru do necoho maloobjemoveho a vzit na vedomi naftove motory a hned bude lip
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 12.02.2006 17:46, RE: ne jenom brazilie
pola napsal:
hodne se tak jezdi i ve skandinavii ale usa a cr se budou dalsich sto let upapet v rope - u nas kvuli blbeckum ze snemovny kteri nejsou schopni upravit dane a prijmout zakony abysme mohli jezdit na palivo ze zemedelskych plodin....a jeste vzkaz pro pana bushe: ono to chce presednout z tech vasich petilitru do necoho maloobjemoveho a vzit na vedomi naftove motory a hned bude lip
Právě přechod na alternativní paliva bude znamenat konec vznětových motorů. Zážehový motor umí jezdit na všechno, co hoří (plyn, líh, vodík atd.), ale diesel jenom na naftu (z alternativních paliv jen na řepkový olej, ale ten musí být smíchám s naftou). Diesel je podobný omyl historie jako kdysi dvoutakt.
Jinak ale svatá pravda, zvlášť když si uvědomíme, z jak nestabilních a nevypočitatelných oblastí světa nafta pochází. Sám bych radši dal vydělat domácím zemědělcům, než záludným arabům, kteří pomocí ropy vydírají celý svět.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 12.02.2006 18:29, RE: ne jenom brazilie
pola napsal:
hodne se tak jezdi i ve skandinavii ale usa a cr se budou dalsich sto let upapet v rope - u nas kvuli blbeckum ze snemovny kteri nejsou schopni upravit dane a prijmout zakony abysme mohli jezdit na palivo ze zemedelskych plodin....a jeste vzkaz pro pana bushe: ono to chce presednout z tech vasich petilitru do necoho maloobjemoveho a vzit na vedomi naftove motory a hned bude lip
Důvody, proč se víc nejezdí na alternativní paliva nejsou ani tak technické (ty jsou řešitelné), ale spíš obchodní. Petrochemie a automobilový průmysl jsou obrovská globalizovaná průmyslová odvětví s fantastickými zisky, která představují jedny z nejmocnějších lobby, ovlivňujících politiku na celém světě.
Pro petrochemichký průmysl by to znamenalo pokles zisků a znehodnocení části investic (omezení provozu rafinérií, obřích tankerů, pokles odbytu atd.). Podobně i pro výrobce aut každý zásah do zaběhnuté výroby znamená ztrátu. Příklad: pokud by se ve škodovce prodražila výroba každého auta jen o nic neřešící desetikorunu, je to při 400 tisících vyrobených autech ročně ztráta 4 milióny.
Stejně tak se nedá čekat, že by si přechod na jiná paliva vynutili zákazníci tím, že by tradiční auta přestali kupovat. Třeba hybridní auta jsou tak drahá, že úspora na palivu nezaplatí za celou životnost rozdíl v pořizovací ceně (nemluvě o ceně servisu a opravy po případné nehodě). Drtivá většina zákazníků se chová tržně - co se nevyplatí, to nekupuje. Hledisko ekologie je v tomto případě druhořadé.
Proto nelze čekat přechod na alternativní paliva bez toho, že by se situace ve světě vyhrotila do extrémů (konec světových zásob ropy, válka s arabským světem, bezprostředně hrozící ekologická katastrofa apod.).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 12.02.2006 20:59, RE: ne jenom brazilie
Petr napsal:
Důvody, proč se víc nejezdí na alternativní paliva nejsou ani tak technické (ty jsou řešitelné), ale spíš obchodní. Petrochemie a automobilový průmysl jsou obrovská globalizovaná průmyslová odvětví s fantastickými zisky, která představují jedny z nejmocnějších lobby, ovlivňujících politiku na celém světě.
Pro petrochemichký průmysl by to znamenalo pokles zisků a znehodnocení části investic (omezení provozu rafinérií, obřích tankerů, pokles odbytu atd.). Podobně i pro výrobce aut každý zásah do z...
ze nesedis v parlamentu ty magore.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 12.02.2006 22:41, pro aloise
alois napsal:
ze nesedis v parlamentu ty magore.
aha skutecne kvalitni prispevek k tematu aloisy myslis ze je na nej nekdo zvedavy?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 12.02.2006 22:51, RE: ne jenom brazilie
Petr napsal:
Právě přechod na alternativní paliva bude znamenat konec vznětových motorů. Zážehový motor umí jezdit na všechno, co hoří (plyn, líh, vodík atd.), ale diesel jenom na naftu (z alternativních paliv jen na řepkový olej, ale ten musí být smíchám s naftou). Diesel je podobný omyl historie jako kdysi dvoutakt.
Jinak ale svatá pravda, zvlášť když si uvědomíme, z jak nestabilních a nevypočitatelných oblastí světa nafta pochází. Sám bych radši dal vydělat domácím zemědělcům, než záludným arabům, kteří p...
Procpak je diesel a dvoutakt omyl? Dvoutakt kdysi? Dnes se stale vyrabi a pouzivaji minimalne v privesnych lodnich motorech, sneznych skutrech a dale treba v motorovych pilach atd. A jak bys chtel s benzinovym motorem dosahnout ucinnosti dieselu? Uz z principu to nejde. Chtel bych videt nakladak nebo vlak se zazehovym motorem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.02.2006 09:25, RE: ne jenom brazilie
kdoasi napsal:
Procpak je diesel a dvoutakt omyl? Dvoutakt kdysi? Dnes se stale vyrabi a pouzivaji minimalne v privesnych lodnich motorech, sneznych skutrech a dale treba v motorovych pilach atd. A jak bys chtel s benzinovym motorem dosahnout ucinnosti dieselu? Uz z principu to nejde. Chtel bych videt nakladak nebo vlak se zazehovym motorem.
Vznětový motor může velmi dobře spalovat zemní plyn, kterého ještě dlouho po spotřebování ropy bude dostatek. (Viz autobusy ČSAD Ústí nad Labem a další). Navíc se intenzívně vyvíjejí nové technologie na ZPRACOVáNí BIOMASY PRO VýROBU PALIV. Pokud s tím USA pokročí - a špičkové techniologie se rodí především v USA - můžeme tu mít do pěti let konkurenceschopné palivo a špičkové motory, které ho budou využívat. Naštěstí Arabové si nesmyslnovou nejen cenovou politikou kopou hrob. Svět nemůže být závislý na jejich rozmarech a rychle hledá substituci. To není jen ekonomická, ale hlavně politická potřeba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.02.2006 09:57, RE: ne jenom brazilie
Petr napsal:
Právě přechod na alternativní paliva bude znamenat konec vznětových motorů. Zážehový motor umí jezdit na všechno, co hoří (plyn, líh, vodík atd.), ale diesel jenom na naftu (z alternativních paliv jen na řepkový olej, ale ten musí být smíchám s naftou). Diesel je podobný omyl historie jako kdysi dvoutakt.
Jinak ale svatá pravda, zvlášť když si uvědomíme, z jak nestabilních a nevypočitatelných oblastí světa nafta pochází. Sám bych radši dal vydělat domácím zemědělcům, než záludným arabům, kteří p...
Ethanol má podstatně menší výhřevnost než benzín a motor tak potřebuje ke stejnému výkonu mnohem víc paliva -> mnohem větší spotřeba. Daleko víc se mi zamlouvá řepkový olej jako palivo, jednodušší a levnější výroba a podstatně větší výtěžnost než je u lihu ze třtiny. Navic kde chces v CR pěstovat třtinu??? Muselo by se to vyrabet z nake jine plodiny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.02.2006 17:13, RE: ne jenom brazilie
Donald napsal:
Vznětový motor může velmi dobře spalovat zemní plyn, kterého ještě dlouho po spotřebování ropy bude dostatek. (Viz autobusy ČSAD Ústí nad Labem a další). Navíc se intenzívně vyvíjejí nové technologie na ZPRACOVáNí BIOMASY PRO VýROBU PALIV. Pokud s tím USA pokročí - a špičkové techniologie se rodí především v USA - můžeme tu mít do pěti let konkurenceschopné palivo a špičkové motory, které ho budou využívat. Naštěstí Arabové si nesmyslnovou nejen cenovou politikou kopou hrob. Svět nemůže být závi...
motory na zemní plyn (autobusy, kogenerační jednotky atd.) jsou z dieselů upravené na zážehové
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.02.2006 18:12, RE: ne jenom brazilie
kdoasi napsal:
Procpak je diesel a dvoutakt omyl? Dvoutakt kdysi? Dnes se stale vyrabi a pouzivaji minimalne v privesnych lodnich motorech, sneznych skutrech a dale treba v motorovych pilach atd. A jak bys chtel s benzinovym motorem dosahnout ucinnosti dieselu? Uz z principu to nejde. Chtel bych videt nakladak nebo vlak se zazehovym motorem.
Mluvíme o používání alternativních paliv. Elektrickou jiskrou se dá zapálit téměř všechno hořlavé, zatímco samovznícení u dieselu vyžaduje přesné podmínky i složení paliva. Jediným alternativním palivem pro diesely je tzv. bionafta, která ale obsahuje pouze třetinu řepkového oleje, dvě třetiny je klasická nafta z ropy.
Nákladní auta a železniční vozidla se zážehovým motorem existovala až do padesátých let běžně. Praga i Škoda vyráběly u většiny typů náklaďáků a autobusů obě varianty, Tatra vyráběla motorové železniční vozy s benzínovým motorem, kdo byl na vojně, setkal se s ruskými benzínovými náklaďáky ZIL atd. Benzínové motory se přestaly používat u užitkových vozidel v padesátých letech kdy cena nafty klesla na zlomek ceny benzínu, ale to už dnes neplatí, stačí se podívat na ceny u pump.
Při přechodu na jiné palivo např. na plyn se dieselové motory rekonstruují na zážehové, viz výše. Prostě - jediným důvodem pro používání dieselů bylo levné palivo. Při použití jiných paliv je vše jinak.
Stejně tak dvoutakt byl výhodný tehdy, když předepsaná lhůta výměny neaditivovaných olejů byla v zimě 800 km, v létě 1500 km. Úspora na oleji vyvážila vyšší spotřebu (o emise se tehdy nikdo nestaral a vyjetý olej se lil do kanálu). Po prodloužení výměnných lhůt oleje ztratil dvoutakt smysl. Stejně tak diesel je jednoúčelový motor na naftu, zatímco zážehový motor lze snadno přizpůsobit na jiné palivo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.02.2006 21:13, RE: ne jenom brazilie
Ivoss napsal:
Ethanol má podstatně menší výhřevnost než benzín a motor tak potřebuje ke stejnému výkonu mnohem víc paliva -> mnohem větší spotřeba. Daleko víc se mi zamlouvá řepkový olej jako palivo, jednodušší a levnější výroba a podstatně větší výtěžnost než je u lihu ze třtiny. Navic kde chces v CR pěstovat třtinu??? Muselo by se to vyrabet z nake jine plodiny.
Řepka je pro půdu hrozné svinstvo. Obvykle se nepěstuje více let po sobě na stejném místě, protože by to půdu vyčerpalo a znehodnotilo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2006 21:21, RE: ne jenom brazilie
Riccardo napsal:
Řepka je pro půdu hrozné svinstvo. Obvykle se nepěstuje více let po sobě na stejném místě, protože by to půdu vyčerpalo a znehodnotilo.
Řepka sama o sobě neni žadné svinstvo jak zde uvadite(má spoustu dobrých vlastností a je to přerušovač v OP). Nepěstuje se po sobě (jako všechny ostatní plodiny) z důvodu přenosu škůdců, chorob atd. Největší problém je že z důvodů velkých tlaků chorob a škůdců se používají stále "silnější" pesticidy které přírodu určitě zatěžují. Nechá se také pěstovat ekologicky ale to by asi nikdo nezaplatil protože v tomto případě výnosy prudce klesají.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.