0
zpět
 

diskuze k tématu: můj dotaz na dojíždění

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.10.2014 20:04, můj dotaz na dojíždění
Zdravím vybírám pro sebe první automobil na dojíždění do školy cca 50 denně. Ročně bych najezdil přes 15tis km co by jste mi doporučily do 100 000. Mám své dva kandidáty na koupi Škoda octavia 1,9 tdi a Peugeot 607 2,2 nebo 2,7 hdi děkuji za odpověd. Popřípadě i nabídku jiného vozu.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 31.10.2014 10:26, RE: můj dotaz na dojíždění
nepřihlášený uživatel napsal:
Zdravím vybírám pro sebe první automobil na dojíždění do školy cca 50 denně. Ročně bych najezdil přes 15tis km co by jste mi doporučily do 100 000. Mám své dva kandidáty na koupi Škoda octavia 1,9 tdi a Peugeot 607 2,2 nebo 2,7 hdi děkuji za odpověd. Popřípadě i nabídku jiného vozu.


Z těchto 2 rozhodně octavii, nebo cokoliv jiného s 1.9 TDI, 1.4 TDI taky nejsou špatné.
reagovat
cubec
počet příspěvků92
datum registrace28.04.2010
Pátek 31.10.2014 10:29, Škoda
Co se týče servisních nákladů, pojistky atd. rozhodně Škoda ( a to jsem zarytý odpůrce Škody). Nebude mít takovou výbavu jako o třídu výše postavená 607, ale tady se musí volit rozumem...na experimenty typu "koupím si V6 biturbo se spoustou el. výbavy" bude dost času až doděláš školu a budeš mít dostatečnou finanční rezervu
Jinak ta 2,7 HDi se dával i do Jaguárů a není to špatný motor, ale nevím jak se povedla jeho zástavba do 607. V našem Jag XF slouží zatím (10tkm) bez problémů, jen se měnil jeden vstřik (8000kč, ve 125tkm), spotřeba na dálnici 7l, po okreskách se dá jezdit i za méně, projev příjemně nenucený a spojení s automatem se povedlo.
reagovat
Falco
počet příspěvků55
datum registrace09.05.2007
Pátek 31.10.2014 11:34, Octavia
Tady bych taky volil rozumem a nad 607 raději moc neuvažoval, protože servisní náklady mohou být pro Vás zničující a velmi nízká cena této ojetiny napovídá částečně o její spolehlivosti.

reagovat
bulawaio
počet příspěvků62
datum registrace18.06.2013
Pátek 31.10.2014 11:51, Výběr?
Zajímalo by mě, jak tazatel došel k výběru výše zmíněných vozů?prakticky mají společný snad jen to, že jsou to auta a jezdí na naftu Oktávka je tuctovka, budete mít lidový náklady, ale má jí každej Franta od vedle. S Pežotem budete vypadat drsnějc před školou, ale servis Vám bude muset platit tatínek.
reagovat
Arthuro
počet příspěvků82
datum registrace11.06.2013
Pátek 31.10.2014 12:23, Diesel ???
Není to sice vysloveně popsáno, ale při údajích cca. 50 km denně a cca. 15 tkm ročně mi vychází při průměrně 20-ti pracovních dnech v měsíci a 10 měsících školního roku, že to bude cca. 25km tam a 25 km zpět. Dále není psáno, jak cesty do školy budou probíhat, 25 km jedním směrem se dá najet vcelku snadno po Praze, ale také z velké části po dálnici nebo alespoň po silnici 1. třídy z jednoho města do druhého. Na popojíždění po Praze či jiném velkém městě, nebo při jízdě po okreskách, kde se budou střídat rozbité, zatáčkovité úseky s vesnicemi, bych naftový motor zcela zavrhnul a podíval se po nějakém jednoduchém (žádné turbo, přímé vstřikování atd...) motoru benzínovém. Pro studenta s omezeným rozpočtem obzvlášť platí, že čím menší auto, tím slabší stačí motor a tím menší spotřeba a celkově nižší náklady na provoz. Takže třeba Fiat Panda by byl ne-li ideální, potom alespoň naprosto dostačující.
Naftový motor bych strpěl, jen pokud by velká část (min. 20) probíhala ustálenou rychlostí na 5. (popř. 6.) rychlostní stupeň.

Ciao, Arthuro
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 31.10.2014 12:46, Chyba!
Panove, on se ale pta na nazor zen, ci divek, takze vase rady jsou zhola zbytecne!
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 31.10.2014 13:03, RE: Chyba!
bitner napsal:
Panove, on se ale pta na nazor zen, ci divek, takze vase rady jsou zhola zbytecne!


přesně tak, nehledě na to že podle celkové kultivovanosti projevu bych tipnul žáka soukromé školy veřejného stravování či podobné
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 31.10.2014 17:06, RE: Škoda
cubec napsal:
Co se týče servisních nákladů, pojistky atd. rozhodně Škoda ( a to jsem zarytý odpůrce Škody). Nebude mít takovou výbavu jako o třídu výše postavená 607, ale tady se musí volit rozumem...na experimenty typu "koupím si V6 biturbo se spoustou el. výbavy" bude dost času až doděláš školu a budeš mít dostatečnou finanční rezervu Jinak ta 2,7 HDi se dával i do Jaguárů a není to špatný motor, ale nevím jak se povedla jeho zástavba do 607. V našem Jag XF slouží zatím (10tkm) bez problémů, jen se měnil jeden vstřik (8000kč, ve 125tkm), spotřeba na dálnici 7l, po okreskách se dá jezdit i za méně, projev příjemně nenucený a spojení s automatem se povedlo.


Ten 2,7 se dával mimo jiné i do LR Disco 3 a tam to je katastrofa. Sere se mechanika, klika. Jediný rozdíl je že v LR má jen jedno velké turbo, což by ale na mechaniku nemělo mít žádný vliv nejspíš.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Pátek 31.10.2014 17:53, nafta ?
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.
Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.
Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.

Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pátek 31.10.2014 20:15, RE: nafta ?
stréc od piva napsal:
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.


To je marný, na tyto argumenty tady nikdo neslyší
Tady se hraje na to, že každý má to štěstí a koupí tu ojetinu po důchodci, který si nespočítal, že se mu nafta nevyplatí a prostě ji chtěl i za cenu vyšší ceny ve stylu nechci slevu zadarmo
Ale je fakt, že takoví lidé skutečně existují. Táta mého kamaráda má A6-ku z roku 2006, která má najeto 90 tisíc v 3-litru a plné výbavě a příští jaro to hodlá prodat. Pikantní na tom je, že ho potrápil motor, konkrétně DPF a další auto bude opět chrochta, protože to prostě míň žere a na argumenty, že se mu to při tom nájezdu nevyplatí, nebere zřetel. Zajímá ho prostě nízká spotřeba a basta, a aby měl záruku spolehlivosti jde do "boxer diesel". Auto samozřejmě nové.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 31.10.2014 21:08, RE: nafta ?
David V napsal:
stréc od piva napsal:
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.
To je marný, na tyto argumenty tady nikdo neslyší Tady se hraje na to, že každý má to štěstí a koupí tu ojetinu po důchodci, který si nespočítal, že se mu nafta nevyplatí a prostě ji chtěl i za cenu vyšší ceny ve stylu nechci slevu zadarmo Ale je fakt, že takoví lidé skutečně existují. Táta mého kamaráda má A6-ku z roku 2006, která má najeto 90 tisíc v 3-litru a plné výbavě a příští jaro to hodlá prodat. Pikantní na tom je, že ho potrápil motor, konkrétně DPF a další auto bude opět chrochta, protože to prostě míň žere a na argumenty, že se mu to při tom nájezdu nevyplatí, nebere zřetel. Zajímá ho prostě nízká spotřeba a basta, a aby měl záruku spolehlivosti jde do "boxer diesel". Auto samozřejmě nové.


pán být masochista???
reagovat
martin.volek1FB
počet příspěvků13
datum registrace12.11.2013
Pátek 31.10.2014 21:08, A co Golf?
Ahoj, popřemýšlel bych nad 4kovým Golfíkem klidně 1.6 74kW v benzinu. S tímhle nájezdem km poho auto.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Pátek 31.10.2014 21:49, RE: nafta ?
citace:
To je marný, na tyto argumenty tady nikdo neslyší Tady se hraje na to, že každý má to štěstí a koupí tu ojetinu po důchodci, který si nespočítal, že se mu nafta nevyplatí a prostě ji chtěl i za cenu vyšší ceny ve stylu nechci slevu zadarmo Ale je fakt, že takoví lidé skutečně existují. Táta mého kamaráda má A6-ku z roku 2006, která má najeto 90 tisíc v 3-litru a plné výbavě a příští jaro to hodlá prodat. Pikantní na tom je, že ho potrápil motor, konkrétně DPF a další auto bude opět chrochta, protože to prostě míň žere a na argumenty, že se mu to při tom nájezdu nevyplatí, nebere zřetel. Zajímá ho prostě nízká spotřeba a basta, a aby měl záruku spolehlivosti jde do "boxer diesel". Auto samozřejmě nové


připomíná mi to uvažování lidí co vidí leták Kauflandu,že tam bude slevněný prací prášek o 100kč a jsou schopni jen kvůli tomu jednomu prášku jet přes celý město 10km tam 10km zpět s spotřebou 10l/100 a radovat se z toho jak výhodně nakoupili
reagovat
Excalibur
počet příspěvků36
datum registrace16.07.2013
Sobota 01.11.2014 09:11, RE: nafta ?
stréc od piva napsal:
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.

Pro všechny odpůrce nafty...Pokud bych ušetřil 16 000 Kč na palivu a auto si chtěl nechat např. 5 let, tak bych na palivu ušetřil 80 000 Kč. Opravdu mě za těch 5 let bude naftové auto stát o 80 000 Kč víc než benzínové?

reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 01.11.2014 09:42, RE: nafta ?
Excalibur napsal:
stréc od piva napsal:
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.
Pro všechny odpůrce nafty...Pokud bych ušetřil 16 000 Kč na palivu a auto si chtěl nechat např. 5 let, tak bych na palivu ušetřil 80 000 Kč. Opravdu mě za těch 5 let bude naftové auto stát o 80 000 Kč víc než benzínové?


ty počty jsou čistě teoretické, ten rozdíl zdaleka takový nebude. mám jeden příklad z vlastní zkušenosti-moje Maxima 3.0 V6 benzín vs. kolegova A6 2.5TDi. já manuál, on automat a čtyřkolka. průměrnou spotřebu jsem já měl nějakých devět, on deset. to co já dal za servis za 4 roky on dal za dva měsíce. o celkových nákladech na provoz nemá smysl polemizovat, já už bych to auto hodil ze skály. nehledě na to že benzín jde zplynovat. nafta sice taky (CNG) ale stojí to 4x víc. prostě a jasně je fakt že ojetá nafta deset let stará s nájezdem 200-300k (když dobře) bude daleko náročnější než stejně starý benzín. ano, pokud mám nabídku na 100%ně garantovaný rozumný nájezd a tomu odpovídající servis, od známého, z rodiny atp., tak ano. tedy pokud budu jezdit delší trasy. včera ráno jsem jel se starou Oktávkou 1.9TDi 20km tam a 20 zpět. začala topit až když jsem dojížděl do cíle. průměrná spotřeba 7.6 litru. tak kde je kruci ta výhoda? za ty samé peníze to odjede můj tříapůllitr sice v plynu ale v automatu a čtyřkolce a o půl tuny těžší.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 01.11.2014 10:10, nafta
Momentálně jezdím s novým multivanem v naftě, takže servisní náklady jsou uplně v pohodě. To je ale i díky tomu že mám nastaven longlife a vše ostatní také jedu dle velmi optimistického servisního plánu VW. Například olej v automatu ani nevím jestli budu měnit. Protože vím že ty 3 roky co ho mám to vydrží a potom je mi to naprosto jedno. Ten co to koupí po mě jako tříletou ojetinu se zaručenou servisní historií už zcela jistě takovou pohodu mít nebude. V bazaru u dealera kam se dostane ale bude vypadat jako suprčupr koupě od trouby co na tom prodělal ranec :D
Jeden čas jsem měl jako pracovní auto SUV Chevrolet 4,2 v automatu, s poctivou mechanickou čtyřkolkou. Po přestavbě na plyn to auto mělo levnější provozní náklady než nový multivan, včetně servisu. Pořizovací náklady raději ani hodnotit nebudu.
Multáka mám rád, proto ho mám a u nového prakticky ani jiná volba než nafta neni. Mám ho proto že ho chci, ne proto že je úsporný nebo tak něco.
Ale jako ojetinu bych si to nekoupil, bez ohledu na značku nebo něčí bláboly o skvělém servisu. O tom jak se chovám k autu něco vím a nedělám si iluze že jiný myslí na blaho těch co si po nich kupuje auto.
reagovat
znamkapunku
počet příspěvků1
datum registrace01.11.2014
Sobota 01.11.2014 13:27, odpověď
Ahoj,

jaký na toto auto máte rozpočet? Octavii 1.9 TDi bych rozhodně nedoporučoval, je jich jako máku, v žebříčku kradenosti/vykradenosti suverénně vede, jakákoliv Octavia v dnešních autobazarech je doslova "vylítaná herka" do které budete pouze sypat koruny, což při rozpočtu Vás, jako studenta, asi nebude to pravé. Totéž u Peugeota. Vzhledem k tomu, že vybíráte motorizaci 2,2 HDi a 2,7HDi, uvědomujete si, na kolik Vás přijde povinné ručení? Předpokládám, že nemáte žádné bonusy u pojišťovny, takže dostanete asi plnou palbu. Tolik tedy k Vámi vybraným vozům.
Teď dovolte, abych Vám se pokusil doporučit auto, které bude pro Vás tak akorát. Fiat Punto, rok výroby 2000, benzínový motor, obsah 1.2. Na povinné ručení to bude levné, na provoz také, na údržbu jednoduché. Kupříkladu toto : http://www.tipcars.com/fiat-punto/12i-16v-abs-klima-13370591.html . Neberte to prosím, jako že se Vám pokouším vnutit tento kus, je to čistě jen pro ilustraci, ale k tomuto doporučení mě vedou mé pozitivní zkušenosti s vozem této značky. Co se mi na Puntu konkrétně líbilo? Byla to taková typická městská "myš" co se vešla tam, kam by se např. Octavia nedostala, krátká převodovka (žádný dálniční stíhač, ale na zrychlení při rozjezdech svižné auto), a velikost kol a z toho plynoucí nízké náklady na pořízení nových pneumatik ( obecně se dá říci, že za jedno nové obutí Octavie, mám dvoje nové obutí na Punto).
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Sobota 01.11.2014 13:35, Oktávka diesel
Pro tomaskrtek: Já ti nevím s jedničkovýma oktama v dieslu mám hodně nalítáno a moje topí po cca 5 minutách a u ostatních co jsem měl jako firemní, to taky nebyla žádná katastrofa co popisuješ. jinak ještě k té spotřebě - denně jezdím 25 km tam a 25 zpět - zvlněný profil a nejsem žádný louda, spíš naopak a spotřeba je dlouhodobá nějakých 5,5, dle dotankování. Ted se zrovna na mojí trase opravovala půl roku silnice a projížděl jsem přes semafory, popojíždělo se atd. ale nikdy to nevylezlo přes 6. Takže ta okta co jsi s ní jel musela být pěkná mrtvola, pokud jsi tedy myslel OI. A náklady na provoz mojeho auta jsou opět minimální za dobu co auto mám což je nějakých 7 let - 1x výměna turba cca 10 tisíc, jinak spotřebák. Takže oproti benzínu jsem pořád hodně v plusu. Ale chápu, že u nových dieslů je to vše úplně jinak a tam už bych taky do nafty nešel a poohlížím se taky po benzínu do budoucna.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 01.11.2014 14:00, RE: Oktávka diesel
driver111 napsal:
Pro tomaskrtek: Já ti nevím s jedničkovýma oktama v dieslu mám hodně nalítáno a moje topí po cca 5 minutách a u ostatních co jsem měl jako firemní, to taky nebyla žádná katastrofa co popisuješ. jinak ještě k té spotřebě - denně jezdím 25 km tam a 25 zpět - zvlněný profil a nejsem žádný louda, spíš naopak a spotřeba je dlouhodobá nějakých 5,5, dle dotankování. Ted se zrovna na mojí trase opravovala půl roku silnice a projížděl jsem přes semafory, popojíždělo se atd. ale nikdy to nevylezlo přes 6. Takže ta okta co jsi s ní jel musela být pěkná mrtvola, pokud jsi tedy myslel OI. A náklady na provoz mojeho auta jsou opět minimální za dobu co auto mám což je nějakých 7 let - 1x výměna turba cca 10 tisíc, jinak spotřebák. Takže oproti benzínu jsem pořád hodně v plusu. Ale chápu, že u nových dieslů je to vše úplně jinak a tam už bych taky do nafty nešel a poohlížím se taky po benzínu do budoucna.


Kamarádka s O1 4x4 každý všední den vozí děti do školy, cca. 6km jedna cesta. O víkendech někdy nějaký výlet, ale ne každý víkend. Jezdí jen když musí. Dle pc je spotřeba 7,6, ve čtvrtek jsem ji byl přezouvat auto tak to vím naprosto jistě, topení taky nic moc. U O1 je palubní pc znám svým optimismem, takže v realu je to asi i víc.
Auto je ve skvělém technickém stavu, jedna z posledních 4x4 co se vyrobila, nemá najeto ani 100t km..
Jo, vím že je to auto naprosto nevhodné pro její používání, ale ona ho "zdědila" při rozvodu a na jiné v takovém stavu nemá. A ten kufr se s dětma asi taky hodí.

reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.