citace:
reakce na: TomasB, 29.07.2019 14:53 (Volvo si cenu bude držet i jak ...)
Tady je zase nablito... Ocenil bych, kdyby redakce buď zablokovala vulgární "taky uživatele" sama, nebo dala možnost ostatním si jejich příspěvky skrýt. Jinak sem mnohaletí uživatelé nejenže už nebudou vůbec psát, ale nebudou sem ani chodit.
K původnímu dotazu snad jen toliko, že by si tazatel měl vyjasnit, jak moc je schopen a ochoten se věnovat servisu auta (finančně, časově). XC60 předchozí generace není zrovna nejspolehlivější auto a okolo 200 000 km/5let ji začínají trápit různé vrtochy, například nemožnost zamknout auto (i na dálku nebo mechanicky zvenčí) kvůli chybě bezklíčového odemykání. Evergreenem jsou závady na automatické klimatizaci od servomotorků po řídicí jednotku. Díly jsou relativně drahé a práce v autorizáku taky. Kamarád naftovou XC60 vloni po letech prodal s 230 tisíci a koupil nové Subaru Outback v benzinu. Lépe to jede, více uveze, dál dojede (myšleno terénem) a spotřeba je +/- stejná, liší se akorát palivo. Investovat do ojetiny už pro něj nemělo ekonomický smysl a neměl na to ani čas. A v tom je právě plus pro sportage - nájezd je výrazně nižší a navíc na ni platí záruka (pokud prodávající dodržel podmínky), takže řadu eventuálních problémů nemusí kupující vůbec řešit (nebo ne ze své kapsy).
Kia má v Evropě vývojové centrum, kde vznikají modely pro Evropu. Sportage pro okolní trhy se montuje na Slovensku. Takže to auto je rozhodně evropštější než korejské (a než globálně navržené volvo). Navíc je to konstrukčně o skoro dekádu mladší auto a americké provedení získalo ocenění Top Safety Pick podle americké metodologie bezpečnostních zkoušek IIHS, takže to rozhodně není žádná roztažená harmonika, která se složí fouknutím větru.
Jakékoliv srovnání XC60 a S40 je nonsens, už jen proto, že XC60 je z vývoje Volva, zatímco S40 (s C30, V50 a C70) je s mírnou nadsázkou řečeno jen vylepšený Ford Focus II. Volvo tyhle relativně levné modely prostě samo vyvíjet nechtělo - a proč by to taky dělalo, když předchozí S40/V40 bylo ještě méně upravené Mitsubishi Carisma a prodávalo se velmi slušně.
Volva mám rád, pocitově bych z těch dvou aut taky sáhnul po něm. Ale pragmatickým pohledem, bez předsudků a se zkušeností z okolí dává kia větší smysl. Spíše by mě zajímalo, proč někdo prodá 3leté naftové auto s minimálním proběhem. A tam to možná smysl dávat přestane.