Čtvrtek 25.07.2024 15:11,
Kam se poděla praktická auta?
Protože štěstí přeje připraveným, tak se připravuji na nějakou budoucí výměnu auta. Jeho čas ještě nenadešel, a když vidím tu zoufalou a tristní nabídku na všech frontách, tak mám strach, že budu muset fungovat v módu, jako na Kubě.
Ale teď k věci. Donedávna jsem měl jasno, mou dnes již postarší Insignii vyměním, za nějakou mladší a smířím se se 4 válcem výměnou za o trochu lepší spotřebu a mladší méně unavené auto. Jenže ceny jsou dnes na 1/2 mega za 6-7 let starý auto a navíc mohu si nakonfigurovat služební a nezatěžovat rodinné finance. To by si jeden řekl, že je super cesta.
Jo, do té doby, než člověk zjistí, jaké má limity, a to teď nemyslím ty finanční.
Tak předně hledám nějaký kombík (lépe liftback) střední třídy, který bude mít slušný výkon (zrychlení pod 8 s), automat, pohon 4x4, kufr aspoň 500 ltr a emise CO2 do 150g/km.
A víte co, takové auto dneska neexistuje.
Pokud to bude 4x4 a mám se vejít do gramů, tak to bude plug-in stodola typu CX-60, RAV 4, Kuga, XCxx (a to si nejsem u těch aut jistý kufrem) nebo existují plug-in Arteony, A7, Volva Vxx, ale ty mají kvůli baterkám kufr cca 400 - 450 (dobře Volvo V60 má 480) litrů a ještě stojí raketu.
Pak jsou přijatelné plug-in, které umí papírově udělat slušné emise, mají i sušný kufr a jsou to kombíky i výkonově to ujde, ale nejsou ve čtyřkolce, protože na ni kvůli baterkám asi nezbylo zástavbové místo.
A protože vím, že můj rozhled je omezený, proto posledním zoufalým činem je zkusit, zda zde někoho nenapadne nějaké kouzelné řešení. Strop pro služebáka jsem si dal 1,5 MCZK.
Prostě ekvivalentní náhrada Insignie:
- 5 dveří
- benzín / hybrid /plug-in (do 150 g/km)
- automat
- 4x4
- zrychlení 8s a méně (teď mám papírových 6,9)
- výbava vyšší standard (adaptivní světla, tlumiče, tempomat, ergo sedadla, ventilace, atp.)
- kufr 500 ltr a více
- cena do 1,5 M
žádné SUV, crossroad a podobné kombinace
reagovat