0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký je tříválec 1,2 THP?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Pátek 15.09.2017 09:47, RE: ... ... . .. .. . .
V nadpisu je THP misto HTP

Jinak:

https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/skoda-fabia-combi-1-2-htp-zhodnoceni-po-osmi-letech-provozu.html

https://www.tipcars.com/magazin/testy/skoda-fabia-12-htp-test-spotreby.html

https://www.tipcars.com/forum/skoda-fabia-12-htp-a-zkusenosti-majitele-po-30-tis-km-77209.html

https://www.tipcars.com/magazin/poradna/skoda-fabia-1-2-htp-nebo-fiat-punto-1-2.html

Nejake info tu je
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Pátek 15.09.2017 10:01, Nadpis
Děkujeme za upozornění, chybička se vloudila. Už by to mělo být v pořádku
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 15.09.2017 14:23, Nevím nevím :-)
Tak já se teda podělím se zkušenostmi.

1. Fábie I HTP 40kw, r.v. 2003, koupeno jako nové.
Auto jsem prodal v roce 2009, najeto cca 125000km.
- po 10tis.km odešlo celé servo, naštěstí to bylo ještě v záruce
- asi cca kolem 80tis.km problémy s přední nápravou, auto táhlo doleva, několikrát opravováno
- po 100tis.km odpadl zadní díl výfuku
- kolem 115tis.km opakovaně kontrolka porucha motoru
- po celou dobu byly problémy s otevíráním pátych dveří, různě opravováno

2. Fábie II HTP 51kw, kombík Elegance, r.v. 2009, motor CGPA
- do 10 tis. neskutečně hlučný motor, uvažoval jsem to vráti
- později se hluk jakoby ztlumil, už jsem to neřešil, němělo to cenu
- těsně po 4leté záruce praskl vlnovec, bohužel originál se neprodává samostatně, takže se tam dal vlnovec pro motor 1.4 16v a ten neumě utlimit vrtačku HTP
- cca kolem 90ti.km se rozsypal přední tlumič výfuku a pak v zadní - koupena druhovýroba, nejsem milionář
- cca kolem 110tis.km v Chorvatsku co? Ano Engine Error, prosím zajeďte okamžitě do servisu.

Ale protože mě jistě zase napadne pan Fanda, který mě pronásleduje jako Fantom Opery , tak doporučuji projet stránky klubu HTP. Je tam přesně popsána historie těchto motorů. Obecně se vůbec nedoporučují jako ojetina, když už tak nejlépe po roce 2010.
Obecná doporučení jsou, používat motorový olej s vyšší odolností na vysoké teploty 5w-50, 10w-50 a měnit co 10tis.km/rok, co příjde dříve. Nikdo Vám ale nezaručí, že se nepodpálí sedla ventilů.
Jinak verze před 2009 měly problémové katalyzátory, co při vysoké teplotě uvolnily občas nějaký ten kousek kovu a pokud se dostal do motoru, došlo k jeho poškození.
Ve Fábii II 2006-2008 došlo u některých majitelů k přeskočení rozvodového řetězu, opět přesně popsáno na stánkách HTP fora.



reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1231
datum registrace08.09.2009
Sobota 16.09.2017 07:34, RE: ... ... . .. .. . .
sheogorath napsal:
V nadpisu je THP misto HTP Jinak:https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/skoda-fabia-combi-1-2-htp-zhodnoceni-po-osmi-letech-provozu.htmlhttps://www.tipcars.com/magazin/testy/skoda-fabia-12-htp-test-spotreby.htmlhttps://www.tipcars.com/forum/skoda-fabia-12-htp-a-zkusenosti-majitele-po-30-tis-km-77209.htmlhttps://www.tipcars.com/magazin/poradna/skoda-fabia-1-2-htp-nebo-fiat-punto-1-2.htmlNejake info tu je


1,2HTP 47kW jsem kdysi koupil tátovi jako nové, ze salůnu. Měl radost. Stejnou radost měl, když jsem ho toho krámu po 2 letech zbavil a vyměnil to za tehdejší dceřinu Pumu 92kW. Tenhle motor byl fatální úlet Das SKoda Auto a zaspal se do dějin. Nejel, za to žral a z jeho zvuku se mi chtělo blejt. Zbytek auta byl OK, co taky chtít za 270 tisíc (rádio jsem musel dokoupit, v té době se kastovaly modely na s a bez rádia))
Nejtragičtější byla ovšem spotřeba - po městě se studeným motorem to dle výpočtu bralo přes 10/100 - to mi nežere ani 2,52l Outback

reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Neděle 17.09.2017 20:59, RE: Nevím nevím :-)
BobanHTP napsal:
Tak já se teda podělím se zkušenostmi. 1. Fábie I HTP 40kw, r.v. 2003, koupeno jako nové. Auto jsem prodal v roce 2009, najeto cca 125000km. - po 10tis.km odešlo celé servo, naštěstí to bylo ještě v záruce - asi cca kolem 80tis.km problémy s přední nápravou, auto táhlo doleva, několikrát opravováno - po 100tis.km odpadl zadní díl výfuku - kolem 115tis.km opakovaně kontrolka porucha motoru - po celou dobu byly problémy s otevíráním pátych dveří, různě opravováno2. Fábie II HTP 51kw, kombík Elegance, r.v. 2009, motor CGPA - do 10 tis. neskutečně hlučný motor, uvažoval jsem to vráti - později se hluk jakoby ztlumil, už jsem to neřešil, němělo to cenu - těsně po 4leté záruce praskl vlnovec, bohužel originál se neprodává samostatně, takže se tam dal vlnovec pro motor 1.4 16v a ten neumě utlimit vrtačku HTP - cca kolem 90ti.km se rozsypal přední tlumič výfuku a pak v zadní - koupena druhovýroba, nejsem milionář - cca kolem 110tis.km v Chorvatsku co? Ano Engine Error, prosím zajeďte okamžitě do servisu.Ale protože mě jistě zase napadne pan Fanda, který mě pronásleduje jako Fantom Opery , tak doporučuji projet stránky klubu HTP. Je tam přesně popsána historie těchto motorů. Obecně se vůbec nedoporučují jako ojetina, když už tak nejlépe po roce 2010.Obecná doporučení jsou, používat motorový olej s vyšší odolností na vysoké teploty 5w-50, 10w-50 a měnit co 10tis.km/rok, co příjde dříve. Nikdo Vám ale nezaručí, že se nepodpálí sedla ventilů.Jinak verze před 2009 měly problémové katalyzátory, co při vysoké teplotě uvolnily občas nějaký ten kousek kovu a pokud se dostal do motoru, došlo k jeho poškození.Ve Fábii II 2006-2008 došlo u některých majitelů k přeskočení rozvodového řetězu, opět přesně popsáno na stánkách HTP fora.


Zvláštní,v roce 2009 ještě nebyl vůz s kodem CGPA ještě v prodeji.Jedná se o HTP s odolným katalyzátorem a čidlem teploty motorového oleje.
reagovat
JakubR
počet příspěvků24
datum registrace19.11.2009
Neděle 17.09.2017 21:33, Jaký je tříválec HTP?
no přece nejlepší (kauf pod sluncem), to je jasný jinak selským rozumem - nejméně se nekazí, resp. nejvíc vychytané budou ty z posledních let výroby ...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 18.09.2017 01:25, ..... ..... ..... .....
me by zajimalo proc to milos chce koupit, na trhu jsou lepsi vozy za zajimavejsi ceny, ale to mlatim prazdnou slamu
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pátek 22.09.2017 12:27, motor HTP
Od jara 2007 vlastním htp 51 kw kod motoru BZG. Jedná se v podstatě o mírně upravenou verzi 47 kw bez ERG ventilu a s upraveným sáním.Rozvody jsou u tohoto motoru schodné ještě s poslední verzí 47 kw. Motor zatím funguje bez nejmenších problémů s minimálními náklady na provoz.V současné době najeto 169 000 km.Ve 105 000 km přestavěn na LPG,tudíž ještě více teplotně zatěžován.Olej používám klasiku již z výroby Castrol Magnetec 10 w-40.Výměna vždy po 10 000 km,poslední léta měním sám,mohu použít bezplatně olejárnu k tomu určenou v zaměstnání.Uvažoval jsem i o oleji který je doporučován v některých článcích na internetu, po poradě s mechanikem u kterého servisuji již 24 let jsem zůstal u oleje předepsaného výrobcem.Na motoru jsou i původní rozvody,nic se neozývá,tak pokud se věci nezmění plánuji výměnu ve 200 000 km.Zatím měněn pouze olej filtry a svíčky.Na voze již nějaké problémy byly, ale motor zatím v pohodě. Jenom se ještě vrátím k výfuku. Měnil jsem ho letos na jaře po deseti letech provozu a přibližně 165 000 km a to celý komplet od katalyzátoru až po zadní koncovku včetně gum pro zavěšení. Použil jsem druhovýrobu od Tyllu a cenou jsem se vešel do 4000 kč. Výfuk sedl dobře pouze byl problém povolit šrouby na katalyzátoru ,bál jsem se že je utrhnu,ale po krátkém působení concoru se zadařilo. a na závěr pro Bobana. Tak jak je to s tou Tvou údajnou fabií z roku 2009 a kodem motoru CGPA navíc zvýrazněným vykřičníkem?
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Pátek 22.09.2017 16:33, RE
Nez resit, jaka z tech nekolika variant motoru HTP je funkcni, neni lepsi vybrat auto jineho vyrobce, ktere navic nejspis bude za stejne penize lepe vybavene, a s funkcnim motorem?



reagovat
GSX1100G
počet příspěvků120
datum registrace02.12.2014
Úterý 26.09.2017 10:53, HTP
S HTP 47kW jsem najezdil 85.000km a s motorem žádný problém ani následně do 160.000km, kdy se prodával žádný velký problém nebyl. Fakt je ale ten, že byl dobře zajetý a choval jsem se k němu slušně. Je fakt, že ten motor má úplně jiný průběh výkonové křivky a je třeba se ji naučit využívat. Rozhodně nejede špatně (relativně...) Ale znám i hodně lidí, kteří s motorem problémy měly - a za dost peněz... Dotaz : proč chcete Fabii, když máte celkem právem obavu z motoru ? Pokud nejste náročný a hledáte hlavně spolehlivost pro nižší nájezd km, zkuste se podívat na celopozinkovaného Renaulta Thalii II od roku 2009. Je k mání celkem nepochopitelně za pár šupů i s malými nájezdy a osvědčený motor 1.2 16V je to poslední, z čeho by jste měl mít strach.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.