0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké auto pro ženu - benzín, do 80 000?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 20.04.2016 21:11, Jaké auto pro ženu - benzín, do 80 000?
Hezký den, velice ráda bych Vás poprosila o radu ohledně auta. Od roku 2006 mám Peugeot 106 1,0, r.v. tuším 1997. Nyní má najeto něco kolem 150 000 km. Denně ježdění po okolí HK pracovně, tedy max. do 50 km za den. 1x za 14dní za rodinou cca 70km tam, 70km zpět (směr HK, Vysoké Mýto, Svitavy apod). Jinak běžně občas výlet, vše v ČR. Celé roky běžné opravy, jsem žena - takže napíšu jen co vím, olej, kapaliny, světla, brzdy, převodovka...r. 2012 odešel motor, koupili jsme zánovní. A občas mi odešel výfuk. Jinak nic.

Požadavky na km zůstávají, jen jsem toužila jet jednou do roka třeba do Chorvatska, což nevím, zda je reálné. Auto je na mě pomalé, takže určitě potřebuji rychlejší, vyježděná jsem hodně i v jiných autech (Renault, Škoda, Ford, Audi atd...). Nejvíc postrádám posilovač řízení a 5 dveří. Děti prozatím nejsou v dohlednu, takže nepotřebuji řešit kočárek apod., v autě mám zadní sedačku pro svého psíka - parson russell teriér :) vedle sebe partnera. Chtěla bych benzín, najeto nevím kolik hledat, cenu bych ráda cca kolem 80 000 Kč, ale jsem ochotná jít na 90 000 Kč. Klimatizace výhodou, vyhřívaní přední sklo, elektrická okna, centrál, posilovač by mělo být samozřejmosti. Tíhnu k Peugeotům - 206, ale myslím, že náhradní díly jsou drahé? Dále vede Ford Fiesta, možná i Fusion, a asi bych si zvykla i na Škodu Fabii.

Snad jsem napsala vše potřebné. Poradí mi někdo dle zkušeností jako ženě, která neví přesně co hledat? Byl mi doporučen Combik, ale je to zbytečné. Ten kufr by byl pořád prázdný, nevyužiju ho. A čekat na děti a umístění kočárku? To už třeba bude zase jiné auto

Poraďte mi prosímmmmmm, velice Vám všem děkuji.

Sonia
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 21.04.2016 04:53, RE: Jaké auto byste mi doporučili?
Sonia napsal:
Hezký den, velice ráda bych Vás poprosila o radu ohledně auta. Od roku 2006 mám Peugeot 106 1,0, r.v. tuším 1997. Nyní má najeto něco kolem 150 000 km. Denně ježdění po okolí HK pracovně, tedy max. do 50 km za den. 1x za 14dní za rodinou cca 70km tam, 70km zpět (směr HK, Vysoké Mýto, Svitavy apod). Jinak běžně občas výlet, vše v ČR. Celé roky běžné opravy, jsem žena - takže napíšu jen co vím, olej, kapaliny, světla, brzdy, převodovka...r. 2012 odešel motor, koupili jsme zánovní. A občas mi odešel výfuk. Jinak nic. Požadavky na km zůstávají, jen jsem toužila jet jednou do roka třeba do Chorvatska, což nevím, zda je reálné. Auto je na mě pomalé, takže určitě potřebuji rychlejší, vyježděná jsem hodně i v jiných autech (Renault, Škoda, Ford, Audi atd...). Nejvíc postrádám posilovač řízení a 5 dveří. Děti prozatím nejsou v dohlednu, takže nepotřebuji řešit kočárek apod., v autě mám zadní sedačku pro svého psíka - parson russell teriér :) vedle sebe partnera. Chtěla bych benzín, najeto nevím kolik hledat, cenu bych ráda cca kolem 80 000 Kč, ale jsem ochotná jít na 90 000 Kč. Klimatizace výhodou, vyhřívaní přední sklo, elektrická okna, centrál, posilovač by mělo být samozřejmosti. Tíhnu k Peugeotům - 206, ale myslím, že náhradní díly jsou drahé? Dále vede Ford Fiesta, možná i Fusion, a asi bych si zvykla i na Škodu Fabii. Snad jsem napsala vše potřebné. Poradí mi někdo dle zkušeností jako ženě, která neví přesně co hledat? Byl mi doporučen Combik, ale je to zbytečné. Ten kufr by byl pořád prázdný, nevyužiju ho. A čekat na děti a umístění kočárku? To už třeba bude zase jiné auto Poraďte mi prosímmmmmm, velice Vám všem děkuji.Sonia


Pokud opravdu trváte na vyhřívaném čelním skle (čili na skle, které má výhřevné spirály), tak jste ve výběru dost omezená (a pozor na to, že tyto spirály jsou velmi tenké a snadno odcházejí, takže po pár letech jich může být polovina nefunkční). A tato skla jsou jako náhradní díl o dost dražší. Pokud vám stačí běžná funkce, tedy pustit horký vzduch nahoru + klimatizaci, tak to problém není.

Budu se opakovat, ale doporučil bych Fiat Punto II s motorem 1.2 8V (případně 1.4 16V se 6stupňovou převodovkou, ale těch je málo a jsou dražší). Okolo 60 tisíc seženete zachovalý kus, za 20 tisíc mu můžete dopřát správný vstupní servis pro ojetinu (to by mělo být samozřejmé u všech značek) a pak už by vás nemělo nic překvapit, protože auto je jednoduché, spolehlivé, má nesmrtelný motor a nebourané kusy nereznou. Vzácně (ale jsou) mají ve výbavě i automatickou dvouzónovou klimatizaci, kde máte ten "výhřev" na stisk tlačítka.

Kombíka určitě nepotřebujete, ani větší auto - sama jste si vybrala zástupce malých aut, která jsou ale i tak o třídu větší, než jaké máte dnes.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 21.04.2016 16:25, jaké vozidlo?
Pro ženu zásadně vozidlo červené.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 21.04.2016 17:01, odpověď
mám naježděno více než kdejaký chlap, bez nehody, takže rozhodně nepotřebuji červené auto a spíše zde hledám praktické rady od mužů, kteří ženě rádi poradí. Ne od rádoby mužů, kteří si myslí, že jen oni umí řídit. Zdárným příkladem jsou muži v mém okolí. Osobně mám najeto několikrát Chorvatsko, pravidelně Německo víc jak 1000km na jeden zátah, takže poznámka o barvě auto je směšná? Myslím, že barva je to poslední, co bude rozhodovat, jsme ryze praktická :) ale děkuji mužům za jakoukoliv radu
P.S. červená mi nesluší...
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 21.04.2016 17:14, RE: jaké vozidlo?
free78 napsal:
Pro ženu zásadně vozidlo červené.


Tak jestli je poznámka o barvě auta oficiálně směšná, pak jsi odvedl dobrou práci
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Čtvrtek 21.04.2016 17:19, peugeot
Pokud tíhnete k Peugeotu 206, pak si jej kupte. Náhradní díly nejsou dražší oproti jiným značkám. Samozřejmostí by měla být předkupní prohlídka v servise, zde se zaměřit na zadní nápravu, která trpí kromě špatných ložisek také ohýbáním torzní tyče, kola jsou pak do "A". Repase 6 - 10 tisíc.

Jinak jde o auto hezké a spolehlivé, možná by stál za zvážení naftový motor 1.4 HDI, který je velice živý a spotřeba paliva minimální (4 - 5 litrů).
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 21.04.2016 18:09, RE: jaké vozidlo?
David V napsal:
free78 napsal:
Pro ženu zásadně vozidlo červené.
Tak jestli je poznámka o barvě auta oficiálně směšná, pak jsi odvedl dobrou práci


No ale mě to opravdu pobavilo
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 21.04.2016 23:42, Peugeot 207 1.4 nebo Fiat Punto Grande 1.4, klimatizaci si dejte jako povinnou výbavu !:-)
Dobrý den,

nemusíte se bát, k Peugeotu jde koupit náhradní díly z druhovýroby, které často vydrží více, než originál od Peugeotu Jinak auto bez klimatizace nekupujte. Před dvěma roky jsme zažili v Chorvatském Splitu 42 stupňů a stáli v zácpě, v autě malé dítě a bez klimatizace by to opravdu nešlo!! Pokud si vzpomínám, tak minulé léto byly čtyřicetistupňová vedra i v Ostravě...

Já bych Vám doporučil Peugeot 207 1.4, ať za pár let nepokukujete po dalším voze. P207 je pořád pěkný vůz vně i v interiéru a je prostornější než 206. Vůbec interiér je povedený, že stále deklasuje některé nové auta segmentu B

Poud Vám nevadí Fiat, tak velmi živé autíčko na všechno je i Fiat Punto Grande 1.4.Motor je spolehlivý a ostatní věci se dají opravit opět díly z druhovýroby levně. Pravdou je, že Peugeot 207 má interiér o dva řády hodnotnější, rovněž antikorzoní ochrana P207 je perfekní. Přeji šťastnou ruku ve výběru !

reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Neděle 24.04.2016 14:55, RE: Peugeot 207 1.4 nebo Fiat Punto Grande 1.4, klimatizaci si dejte jako povinnou výbavu !:-)
BobanHTP napsal:
Já bych Vám doporučil Peugeot 207 1.4, ať za pár let nepokukujete po dalším voze. P207 je pořád pěkný vůz vně i v interiéru a je prostornější než 206. Vůbec interiér je povedený, že stále deklasuje některé nové auta segmentu B Poud Vám nevadí Fiat, tak velmi živé autíčko na všechno je i Fiat Punto Grande 1.4.Motor je spolehlivý a ostatní věci se dají opravit opět díly z druhovýroby levně. Pravdou je, že Peugeot 207 má interiér o dva řády hodnotnější, rovněž antikorzoní ochrana P207 je perfekní.


Bobanovy rady mě baví. Ano, Peugeot 207, Fiat Grande Punto, ale třeba i Opel Corsa s motory 1.4 jsou dobré volby mezi ojetinami, Ale NIKOLIV za (nejvýše) 80 tisíc korun (přičemž drtivá většina tazatelů nepočítá navíc se vstupním servisem 15-20 tisíc, který se musí udělat u každé ojetiny). Konkrétně GP s motorem 1.4 16V v ucházejícím stavu je otázkou 95-120 tisíc, často i více. S motorem 1.4 8V od 90 tisíc. Za 80 tisíc není slušná ani 1.2. Že je na trhu pár kusů GP v rozmezí 69-80 tisíc, nic nemění na tom, že to jsou pro laika "vraždy" - to nemusí znamenat zbořeniny, ale prostě více opotřebené kusy, kde bude nutné každou chvíli něco měnit, co už prostě doslouží - a toto laik nebude rozlišovat od závad). A 207 nemá rozhodně "o 2 řády hodnotnější interiér", dokonce ani o půl řádu.

Ale zpátky k jádru věci - ano, za 80 tisíc se dají koupit auta z poloviny dekády, která se ve faceliftovaném provedení vyráběla ještě nedávno. Ale nebudou ve stavu, že budete servis navštěvovat jen jednou za rok na výměnu oleje a filtrů. Zároveň se musí počítat se vstupním servisem minimálně 10-12 tisíc (výměna rozvodů, filtrů a náplní) a uvažovat i nad nákupem zimních kol, výměnou výfukových částí, brzdových kotoučů a destiček apod. To vše něco stojí a málokdo při pokládání dotazu na tohle má oddělený rozpočet.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Neděle 24.04.2016 22:11, Něco přišetřit vždycky jde :-)
Máte pravdu, 80000kč je spíše dolní limit, ale beru to tak, než se najde dobré auto, pár tisíc může příbýt v pokladničce a máme 90000kč a to už jde Pokud ještě něco přidá tatínek nebo babička, máme i na výměnu oleje atd
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1231
datum registrace08.09.2009
Pondělí 25.04.2016 07:46, RE: peugeot
capslock napsal:
Pokud tíhnete k Peugeotu 206, pak si jej kupte. Náhradní díly nejsou dražší oproti jiným značkám. Samozřejmostí by měla být předkupní prohlídka v servise, zde se zaměřit na zadní nápravu, která trpí kromě špatných ložisek také ohýbáním torzní tyče, kola jsou pak do "A". Repase 6 - 10 tisíc.Jinak jde o auto hezké a spolehlivé, možná by stál za zvážení naftový motor 1.4 HDI, který je velice živý a spotřeba paliva minimální (4 - 5 litrů).


1,4HDI bych se vyhnul naopka obloukem, protože tento motor trpí na enormní vibrace a jízda s autem s títmo motorem je nepříjemná, protože navíc motor duní v dost širokém spektru otáček. Pokud bych volil takového prcka, ta zásadně s benzínem, protože rozdíl ve spotřebě bude minimální. Mohu povtrdit sám na vlastní zkušenosti - v rodině mámě Clio /2005, 1,2) a dlouhodobý průměr je 4,9/100 BENZÍNU. Za kolik myslíš, že pojede nafta???Várazně méně ne, ale výrzaně vyšší potenciál pro drahý servis tu je. Navíc malý uhoněný dýzl, který trpí na cykly ohřát/ochladit víc, než např. 1,6HDO či dokonce 2,0HDI. Pokud bych chtěl nutně Pežota, s klidem bych vzal 307, kteru české stádo zase odsuzuje na základě nějakých hospodských kydů o tom, že je poruchová na elekriku. Zajímavé-od spolusedící kolegyně si nepamatuji, že by krom vý,měny baterky řešila nějakou eletkriku. Auto parkuje venku a jezdí s ní do práce denně 10+10km a na tachometru svítí údaj 190.000km. Na to, že bylo kupováno v jedno nejmenovaném olomouckém bazaru na výjezdu na Hranice, je to docela spolehlivý stroj a s 1,6 jezdí paní za 6,5 litru.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 25.04.2016 08:24, RE: Něco přišetřit vždycky jde :-)
BobanHTP napsal:
Máte pravdu, 80000kč je spíše dolní limit, ale beru to tak, než se najde dobré auto, pár tisíc může příbýt v pokladničce a máme 90000kč a to už jde Pokud ještě něco přidá tatínek nebo babička, máme i na výměnu oleje atd


To je, bez pardonu, debilní úvaha. Ano, dá se došetřit, akorát je otázkou, jak dlouho to bude trvat. Protože pokud tazatelka pracuje třeba jako prodavačka, hosteska, stevardka ve vlaku apod. a prostě musí do práce dojíždět, tak uspořit 20-30 tisíc navíc jí může trvat klidně rok až dva. A ty dva roky to auto potřebuje taky, navíc tazatelka ani nemusí být ochotna investovat více (i kdyby mohla). Prostě zadání je "do 80 tisíc, nejvýše 90 tisíc", takže odpovědi by to měly respektovat a zohlednit v tom i vstupní servis (dejme tomu aspoň 10 tisíc), není-li uveden rozpočet na něj zvlášť. "Voňavku" GP 1.4 16V do 80 tisíc beru z fleku. Pro jistotu znova opakuji - nejsou za takovou cenu žádné. Z těch cca 10 benzinových P207, co jsou tady v inzerci do limitu, bych podle fotek taky nešel prohlídnout ani jednu, a to pouze 2 jsou 5dveřové, což je taky "požadavek".
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pondělí 25.04.2016 15:03, 207 je o řád lepším autem než 206
Sonio: pokud máte možnost došetřit, zkuste se projet i v P207, je to o třídu lepší auto než 206. Pokud Vás peníze tlačí, tak běžte po kusech P206 co nejmladších. Peugeot totiž časem vylepšoval v 206 i interiér, hlavně sedadla, která jsou v původní 206 dost nepohodlná.

U 206 je pár chronických problému, ale můžete je řešit posptupně a ničeho se nelekejte. Zejména odchází zadní náprava - celkový repas stojí cca 7000kč, ale nemusí Vás to potkat...
Poté rezne chladič, nechte na automechanikovi, kdy to vyměnit a opět stačí úplně druhovýroba.
Rovněž výfuky - opět stačí Tyll, nemusíte kupovat originál Peugeot, ušetříte tisíce korun atd. atd.
Časem asi budete měnit termostat (300kč) a nebo čidlo brzdového pedálu (170kč), to jsou rozumné částky! U Peugeotu 206 i 207 je příjemné, že tak nerezne jako některá konkurence




reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Pondělí 25.04.2016 17:39, RE: peugeot
Zdeny60 napsal:
1,4HDI bych se vyhnul naopka obloukem, protože tento motor trpí na enormní vibrace ... v rodině mámě Clio /2005, 1,2) a dlouhodobý průměr je 4,9/100 BENZÍNU. Za kolik myslíš, že pojede nafta???Várazně méně ne... kteru české stádo zase odsuzuje na základě nějakých hospodských kydů...


Enormní vibrace jsou hospodský kydy. Peugeot se zmíněnou motorizací se dá sehnat ve slušném neuhoněném stavu celkem v pohodě. Průměrná spotřeba pro 1.4 HDI je 4,9, benzínová 1.4 žere 7. Je to samozřejmě diesel, proto píšu "ke zvážení", ale zrovna tento motor je povedený a nemá dvouhmotý setrvačník ani FAP.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.