0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký zvolit benzínový motor pro ojetý Ford Mondeo IV?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
eftik
počet příspěvků21
datum registrace26.02.2009
Úterý 23.10.2018 13:17, benzin
Take jsem pokukoval po benzinove 2,0 ecoboost variante dva roky zpet a nevim, na kolik budou me informace presne, ale: na fordich forech jsou docela zajimave zkusenosti jak z Ceska,tak Slovenska, kde tyhle motory odchazi a nikdo poradne nezna duvod, proc se tak deje. A je jedno, zda to ma nalitano 30t, 50t, nebo 170t.
Ve 170tkm (177kw)odešel motor, ztráta výkonu a tlaků všech válcu ve voze nadřízeného. Oprava byla napočítána na 120tis. ve Fordu. Jen kuriozita, kdyz bylo Mondeo koupeno cca 4 roky zpet, a jelo na 1. servis, prijimaci mechanik se snazil sefa presvedcit, ze takovy motor ve Fordu neexistuje:)))) Bude jich opravdu malo, a neni jednoduche sehnat nahradni. Orisek je, ze nikdo nezna pricinu destrukce, nenasel jsem ji, proc ty motory odchazi. Opravis to a bum bac, kdykoliv to muze prijit znovu.
Na Slovensku se to panovi stalo tusim ve 30tkm. Pokles vykonu, neco klepalo, chcipalo to, pak zase dobre,pak se to opakovalo. Vymena (polo) motoru? a v 50tis. km znovu. V druhem pripade reklamace u jednoho Fordu,pak reklamace u druheho Fordu, prehazovali si ho jak horky brambor. Jak to dopadlo, nevim.
Berte me info lehce s rezervou, je to nejaka doba, co jsem to studoval. Ale definitivne me to odradilo. A sel jsem do Mazdy.
Vysel nedavno i clanek, ktery se zabyval problemy maloobemovych ecoboostu v reakci na to, ze Ford problemy oficialne priznal a jal se je resit, dokonce ti co si to opravili na sve naklady, zpetne vyplati. A problem byl diagnostikovan v teplotou pístu? válců? které praskají vlivem vysokych provoznich teplot.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Úterý 23.10.2018 18:37, opravdu
Opravdu je s benzínovým motorem v Mondeu spřažen měničový automat? Minimálně 2,0 Ecoboost má vždy dvouspojku povershift....
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1002
datum registrace23.04.2014
Středa 24.10.2018 09:15, RE: opravdu
citace:
reakce na: Pavlik, 23.10.2018 18:37 (Opravdu je s benzínovým motore ...)


Dokud byl v aktuální verzi smaxu k dispozici 2,0 Ecoboost, tak s měničovým automatem. Mondeo by na tom mohlo být podobně...
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 30.01.2019 14:32, ecoboost
Zjišťoval jsem si informace, jak jsou na tom motory Ecoboost v Mondeu (zajímá mne Mk4). Nemám vlastní zkušenost berte to s rezervou, ale dozvěděl jsem se asi toto - v podstatě všechny přímovstřikové motory mají jeden problém - sací ventily nejsou oplachované palivem, jak to bylo u nepřímého vstřiku a tak jsou náchylné k usazování nečistot. Jde hlavně o nečistoty z odvětrání klikové skříně, které je vyvedené za škrtící klapku. To jsou vlastně zbytky spalin s trochou olejové mlhy, kterou s sebou odnesou. Ty spaliny by nevadily, je tam taky vývod EGR ventilu, problém je ten olej. Ten se usazuje zvenku na ventilech a se sazema se zapéká do materiálu, který někteří přirovnávají k lávovému kamenu. Je to velice tvrdé a pro odstranění se musí vlastně zgenerálkovat hlava. Pokud se to neřeší, tak časem nastávají problémy se startováním za studena. Předpokládám, že pokud je toho moc, tak by se to mohlo drolit a ve válcích napáchat škody jako písek. Prevencí jsou častější výměny oleje, protože opotřebený olej vytváří snadněji tu mlhu, která pak dělá ty potíže. Někdo montuje do vedení odvětrání zařízení, které odloučí páry a mlhu z oleje (catch--can). Stav se dá zjistit sundáním sání a pohledem na sací ventily, asi by byla dobrá informace tlaky na válcích.

Ohledně převodovky - v Mk4 to byl zpočátku vždy automat dvouspojka. Později se taky začaly objevovat auta s manuálem. Co tam je se dá zjistit podle VINu třeba tady http://www.icare.sk/, 6DCT je dvouspojka.

Co jsem zjistil k té převodovce, nemusela by to být taková hrůza. Je to 6DCT450-MPS6. Je to výrobek Getrag, což patří Fordu, objevuje se ve velkém množství aut, třeba i Land Rover Evoque. Jsou to mokré spojky, které se dají koupit i jako servisní díl. A je to konstrukčně jinak dělané než slabší Powershft, kterému se v Austrálii říká Powershit. Navíc narozdíl od měničových automatů jsou u této dvouspojky předepsané výměny oleje po 60 tisících km, takže je určitá šance, že i ojetina nebude mít zanedbanou údržbu.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.