0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Galaxy ojeté benzin vs diesel

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 22.05.2015 11:51, Ford Galaxy ojeté benzin vs diesel
Dobrý den,
plánujeme koupit rodinné auto Ford Galaxy. Představu mám následující: Stáří maximálně do 5-let, najeto cca do 125000Km. Auto bude sloužit k dopravě dětí do školky vzdálené cca 12km + několikrát do roka rodinný výlet a cesta k moři. Myslím si že maximálně ročně najede 12000Km.
Můj dotaz je jakou variantu motoru preferovat pro toto auto: Benzín nebo diesel a v jaké verzi?
Případně nějaké další tipy?
Děkuji Petr
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 23.05.2015 00:59, RE:
Dobrý den. Pro roční nájezd okolo 12 tis. kilometrů doporučuji benzínový motor. Pro Galaxy je vhodný dvoulitrový Duratec, případně ještě větší čtyřválec o objemu 2.3 litru.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Sobota 23.05.2015 15:34, RE: Ford Galaxy ojeté benzin vs diesel
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den,plánujeme koupit rodinné auto Ford Galaxy. Představu mám následující: Stáří maximálně do 5-let, najeto cca do 125000Km. Auto bude sloužit k dopravě dětí do školky vzdálené cca 12km + několikrát do roka rodinný výlet a cesta k moři. Myslím si že maximálně ročně najede 12000Km.Můj dotaz je jakou variantu motoru preferovat pro toto auto: Benzín nebo diesel a v jaké verzi?Případně nějaké další tipy? Děkuji Petr


olej v naftovém motru se vám teprv po 15km pořádně zahřeje (ne kontrolka vody která je na palubce)...
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Pondělí 25.05.2015 09:40, benzín
Vybral bych 2.0 duratec - nejede na vzduch, ale servisně je jednoduchý, a maximálně spolehlivý. konstrukčně je to mazda - což vidím jako plus /navíc se dá sehnat ve verzi továrně upravné na E85/. Excelentní je pětiválec 2.5, ale to už je spotřebou na jiném levelu, i když výkony a pocitem také. 2.3 benzín se dával snad jen do staršího modelu do toho nového snad ne, ale jistý si nejsem.
reagovat
cobo
počet příspěvků43
datum registrace05.03.2015
Pondělí 25.05.2015 10:05, 1.6t
A co 1.6 ecoboost? prý se jedná o docela spolehlivý motor, dynamicky a uživatelsky (vyšší krouťák v nižších otáčkách) asi převyšuje dvoulitr benzín a přitom spotřebou bude tak na jeho úrovni. Pro mě by to byla volba číslo jedna.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Pondělí 25.05.2015 10:28, RE: 1.6t
cobo napsal:
A co 1.6 ecoboost? prý se jedná o docela spolehlivý motor, dynamicky a uživatelsky (vyšší krouťák v nižších otáčkách) asi převyšuje dvoulitr benzín a přitom spotřebou bude tak na jeho úrovni. Pro mě by to byla volba číslo jedna.


Jo jo na ten jsem zapomněl. znám ho z Focusu, kde je krásnej ale servisně je pořád složitější. Kdybych chtěl klid a nestarat se o to, jak mi s tím jezdí manželka, tak je ten dvoulitr asi lepší volba.
reagovat
cobo
počet příspěvků43
datum registrace05.03.2015
Pondělí 25.05.2015 13:41, 2.0 vs 1.6t
Jo tak jasný že je dvoulitr jednodušší, ale v poměru rizika poruchy a vlastností pohonýho ústrojí by u mě vyhrála ja 1.6ka. Mám atmo dvoulitr ve 407 kde sem uvažoval přesně takhle a dynamika není teda zázračná (ve vetším, těžším galaxy dvoulitr fakt spíš na hraně) a hlavně mi teda fakt chybí 6ka, což právě ta 1.6 taky řeší. De o zvážení všech pro a proti. Jestli člověk ví že se to spíš kodrcá po městě tak krom m,ožná trochu vyšší spotřeby (ale v tom ta 1.6 taky prý neexceluje) to má spíš klady ale jestli to tu a tam vyjedem i někam dál tak za mě určitě 1.6 :)
reagovat
Jirka_78
počet příspěvků14
datum registrace14.08.2014
Pondělí 25.05.2015 19:33, Galaxy 2,3 benzin
Pokud budete jezdit podle toho jak píšete tak mohu doporučit atmosférický benzín 2,3. Je to jednoduchý motor, žádné turbo a přesto jede dobře. V zimně se nemusí řešit zda auto nastartuje ve srovnání s naftou. Mám tento motor v S-Maxu a zatím jsem nemusel řešit žádnou poruchu. Servis tvrdí že je tento motor opravdu spolehlivý, rozvody řetězem, výměna po 250 tis. Je otázka zda vám nevadí automatická převodovka, která se k tomuto motoru dávala. Já jsem s ní ale naprosto spokojen. Tento motor se do Galaxy a S Maxu dával do začátku roku 2010. Pokud bych se měl rozhodovat pro auto dnes a neměl bych na výběr 2,3 benzin, asi bych zvolil Galaxy s motorem 2,0 EcoBoost.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Úterý 26.05.2015 13:20, RE: Galaxy 2,3 benzin
Jirka_78 napsal:
Pokud budete jezdit podle toho jak píšete tak mohu doporučit atmosférický benzín 2,3. Je to jednoduchý motor, žádné turbo a přesto jede dobře. V zimně se nemusí řešit zda auto nastartuje ve srovnání s naftou. Mám tento motor v S-Maxu a zatím jsem nemusel řešit žádnou poruchu. Servis tvrdí že je tento motor opravdu spolehlivý, rozvody řetězem, výměna po 250 tis. Je otázka zda vám nevadí automatická převodovka, která se k tomuto motoru dávala. Já jsem s ní ale naprosto spokojen. Tento motor se do Galaxy a S Maxu dával do začátku roku 2010. Pokud bych se měl rozhodovat pro auto dnes a neměl bych na výběr 2,3 benzin, asi bych zvolil Galaxy s motorem 2,0 EcoBoost.


Co je to za rozvodový řetěz, který se musí po 250 tkm měnit? Já na řetěz u svého Duratecu výměnný interval nenašel a na řemeny mám 240 tkm. Řetěz má být dimenzovaný na plánovanou životnost motoru, jinak nemá smysl.
I když s dnešním trendem v motorech se nabízí otázka, zda i řemen není plánován na celou životnost motoru.....
reagovat
Jirka_78
počet příspěvků14
datum registrace14.08.2014
Středa 27.05.2015 18:42, Výměna retězu
Tak nevim jestli se měnit musí, každopádně v servisu mi doporučil pokud chci mít jistotu tak kolem 250tis vyměnit. Co je to za retěz nevím , ale třeba u VW byl s řetězy problém že se vytahal a pak přeskočil a motor udělal pá pá-osobní zkušenost s octavii 1,8 TSI, přeskočený vytahaný řetěz cca při 100tis km-naštěstí v záruce a motor vyměněn bez doplatku.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Středa 27.05.2015 23:59, RE: Výměna retězu
Jirka_78 napsal:
Tak nevim jestli se měnit musí, každopádně v servisu mi doporučil pokud chci mít jistotu tak kolem 250tis vyměnit. Co je to za retěz nevím , ale třeba u VW byl s řetězy problém že se vytahal a pak přeskočil a motor udělal pá pá-osobní zkušenost s octavii 1,8 TSI, přeskočený vytahaný řetěz cca při 100tis km-naštěstí v záruce a motor vyměněn bez doplatku.


VW uměl naposledy udělat řetěz, když se jedna jeho větev jmenovala AZNP a dělal motory OHV...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.