0
zpět
 

diskuze k tématu: Dotaz běžného spotřebitele

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 01.04.2015 13:35, Dotaz běžného spotřebitele
Dobrý den,zvažuji o koupi nového roomstera 1.2TSI 63kw,ale bohužel si nevím rady co si pomyslet o motoru,o jeho spotřebě a chování už jsem se dočetl hodně,jenže jedna strna tvrdí,že motor je dobře postaven a že má slušnou spotřebu a životnost,druhá strana mi tvrdí,že to je špatně postaveno a motor vydrží pouze 100tis km a že mu praskají hlavy a škoda v hodně případech mění rovnou celé motory a že ten motor vydrží jen málo,můžete mi prosím poradit?jde mi o to že bych nerad splatil vůz za 5 let jak mám v plánu a pak hnedka kupoval jiné nové nebo dělal nějaké veliké investice a nebo snad měnil celý motor,upozornuji že jsem obyčejný spotřebitel a více než zrychlení a a spotřeba mě zajímá životnost tohoto motoru,ročně najezdím -+ 12000km.Děkuji
reagovat
cobo
počet příspěvků43
datum registrace05.03.2015
Středa 01.04.2015 16:46, zvýšená pozornost
Vlastní zkušenost nemám, ale kolegyně má motor ve fabii kombi. Ve 40tis už s ním má problém. Sice teda sama neví co přesně ale podle toho co jsem vyzvěděl tak se jedná o mnohokrát zmíněný rozvodový řetěz. Za mě si myslím že pokud toto uživatel ví a ohlídá tak to nemusí být špatný motor pro nenáročného motoristu s malým nájezdem (jak píšete) a nároky na větší dynamiku pouze občasně (např. předjíždění) ale jinak poklidným jízdním stylem. Jen si nejsem jistý jestli v roomsteru už motor beztak nepůjde často větší část svého výkonu a pak je potřeba v této generaci TSI počítat s dost velkou spotřebou.
reagovat
Corlis
počet příspěvků135
datum registrace14.03.2007
Středa 01.04.2015 16:52, Re:
mrkněte na toto včetně diskuse

http://www.tipcars.com/magazin-skoda-roomster-12-tsi-a-zkusenosti-majitele-po-37-000-km-6278.html
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Středa 01.04.2015 17:58, tsi
Mám ten motor ve dvou caddy. U jednoho byl při řetěz preventivně (díky nadstandadním vztahům s prodejcem) měněn za modifikovaný model, u druhého již od výrobce nová verze. Auta jezdí po městě jako montážní vozy, takže dostávají celkem záhul.
Žádné problémy s tím nejsou, aktuálně ten starší má najeto přes 140t a mladší 75tkm cca. Turba drží, řetěz nechrastí, olej to nežere.
Ovšem spotřeba u řetězového tsi je vyšší, v caddy ve městě 7-8l.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 02.04.2015 08:16, RE: Dotaz běžného spotřebitele
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den,zvažuji o koupi nového roomstera 1.2TSI 63kw,ale bohužel si nevím rady co si pomyslet o motoru,o jeho spotřebě a chování už jsem se dočetl hodně,jenže jedna strna tvrdí,že motor je dobře postaven a že má slušnou spotřebu a životnost,druhá strana mi tvrdí,že to je špatně postaveno a motor vydrží pouze 100tis km a že mu praskají hlavy a škoda v hodně případech mění rovnou celé motory a že ten motor vydrží jen málo,můžete mi prosím poradit?jde mi o to že bych nerad splatil vůz za 5 let jak mám v plánu a pak hnedka kupoval jiné nové nebo dělal nějaké veliké investice a nebo snad měnil celý motor,upozornuji že jsem obyčejný spotřebitel a více než zrychlení a a spotřeba mě zajímá životnost tohoto motoru,ročně najezdím -+ 12000km.Děkuji


V roomsteru není problém sehnat 1,4 16V, ten by přežil i splácení na hypotéku, 1,2 TSI v posledních verzích, cca od 2012 + je už vychytanější, ale na sázkou na relativní jistotu jsou až nové řemenové verze. Pro nenáročného uživatele, kterému jde hlavně o spolehlivost, je 1,4 16V určitě lepší volbou. Navíc přímovstřikovým motorům obecně nevyhovuje provozování na kratší vzdálenosti se studeným motorem kvůli karbonování. 1,4 16V je naopak zahřátá skoro než vyjedete ze dvora.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Čtvrtek 02.04.2015 09:44, RE: Dotaz běžného spotřebitele
Paul napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den,zvažuji o koupi nového roomstera 1.2TSI 63kw,ale bohužel si nevím rady co si pomyslet o motoru,o jeho spotřebě a chování už jsem se dočetl hodně,jenže jedna strna tvrdí,že motor je dobře postaven a že má slušnou spotřebu a životnost,druhá strana mi tvrdí,že to je špatně postaveno a motor vydrží pouze 100tis km a že mu praskají hlavy a škoda v hodně případech mění rovnou celé motory a že ten motor vydrží jen málo,můžete mi prosím poradit?jde mi o to že bych nerad splatil vůz za 5 let jak mám v plánu a pak hnedka kupoval jiné nové nebo dělal nějaké veliké investice a nebo snad měnil celý motor,upozornuji že jsem obyčejný spotřebitel a více než zrychlení a a spotřeba mě zajímá životnost tohoto motoru,ročně najezdím -+ 12000km.Děkuji
V roomsteru není problém sehnat 1,4 16V, ten by přežil i splácení na hypotéku, 1,2 TSI v posledních verzích, cca od 2012 + je už vychytanější, ale na sázkou na relativní jistotu jsou až nové řemenové verze. Pro nenáročného uživatele, kterému jde hlavně o spolehlivost, je 1,4 16V určitě lepší volbou. Navíc přímovstřikovým motorům obecně nevyhovuje provozování na kratší vzdálenosti se studeným motorem kvůli karbonování. 1,4 16V je naopak zahřátá skoro než vyjedete ze dvora.


Tez bych jednoznacne doporucil tu atmosferu. Vykonove je to stejne jako TSI. Kroutak je samozrejme nekde uplne jinde, ale tazatel sam pise, ze mu o to nejde. Troufam si rict, ze spotreba vyjde nastejno. I kdyby tam byl rozdil 1 litru, tak to pri tom najezdu nema smysl resit. Akorat ta 1,4 bude mit o fous drazsi ruceni. Za tu "nesmrtelnost" to ale podle me stoji. Kdyz nic jineho, tak tomu TSI odejde driv nebo pozdeji turbo.
reagovat
Kojot027
počet příspěvků111
datum registrace02.01.2011
Čtvrtek 02.04.2015 09:58, RE: Dotaz běžného spotřebitele
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den,zvažuji o koupi nového roomstera 1.2TSI 63kw,ale bohužel si nevím rady co si pomyslet o motoru,o jeho spotřebě a chování už jsem se dočetl hodně,jenže jedna strna tvrdí,že motor je dobře postaven a že má slušnou spotřebu a životnost,druhá strana mi tvrdí,že to je špatně postaveno a motor vydrží pouze 100tis km a že mu praskají hlavy a škoda v hodně případech mění rovnou celé motory a že ten motor vydrží jen málo,můžete mi prosím poradit?jde mi o to že bych nerad splatil vůz za 5 let jak mám v plánu a pak hnedka kupoval jiné nové nebo dělal nějaké veliké investice a nebo snad měnil celý motor,upozornuji že jsem obyčejný spotřebitel a více než zrychlení a a spotřeba mě zajímá životnost tohoto motoru,ročně najezdím -+ 12000km.Děkuji


Pokud budete mít novější motor s řemenovým rozvodem, ne řetěz,(nejsem si jistý jestli řemenový motor do roomstera dávají) pak bych se toho až tak nebál. První řetězový motor i když 77Kw jsem měl ve fábii-II, kde s ním za 77 tis byly neustálé problémy, kdy to vyvrcholilo vrácením vozu po třech letech leasingovce. 2x turbo, napínáky na rozvoďáku, celá rozvodová sada. od 30 tis bral motor cca 3 litry oleje na cca 15 tis km. Od výrobce je pokyn, že pokud spotřeba oleje nepřesáhne 1l na 1000km je vše v normě. A to se firmě fakt nechtělo platit, každou druhou nádž dolévat cca 0,5litru za 500Kč. (litr stojí fakt 998kč) Z deseti aut s těmito motory mělo 9 aut problémy do cca 30 tis. Při 70 - 100 km co jsme na každém najeli měli problémy všechny. Dnes jsme se fábii zbavili a máme všichni octávie. Někdo vzal 1,2 tsi 77kw s 6 kvaltem, někdo 1,2tsi 63Kw s pětikvaltem a lepší vnitřní výbavou(holt firemní limit). Vše s řemenovým rozvodem. Auta jsou pocitově hodně tichá, ale na octávii 63Kw je fakt málo a myslím že to bude málo i na krabici jako roomster. (když octávie měla najeto 250 km auto chcíplo a nešlo natočit, za hodinu už ano, ale to bylo už v servisu, nikdo neví proč, nic krom zablokování řídící jednotky se nezjistilo, proč a nač..)Aktuálně na tomto motoru mám najeto asi 12.500km a už to žere olej. Při cca 10 tis jsem doléval litr. Kolegové co mají stejné auta, dolévali max 0,5 litru na cca 20 tis km. Bohužel intervaly po 30 tis km si myslím, že jsou právě ten hrob co ty motory "zabíjí". Kdyby byly standardně na 15 tis km, bylo by to daleko lepší. Ten motor se fakt dost hřeje. Ale zatim nikdo nemá víc než 45 tis km. Zatim nikdo nemá problémy s rozvody, turbem či jiné. Což předchozí modely motorů měly. Ale z Jarova už máme informace, že tyhle motory jsou na tom lépe co do spolehlivosti než předchozí řetězové. Jen ta spotřeba oleje je tak nějak prý stejná :(
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 02.04.2015 14:22, RE: Dotaz běžného spotřebitele
Kojot027 napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den,zvažuji o koupi nového roomstera 1.2TSI 63kw,ale bohužel si nevím rady co si pomyslet o motoru,o jeho spotřebě a chování už jsem se dočetl hodně,jenže jedna strna tvrdí,že motor je dobře postaven a že má slušnou spotřebu a životnost,druhá strana mi tvrdí,že to je špatně postaveno a motor vydrží pouze 100tis km a že mu praskají hlavy a škoda v hodně případech mění rovnou celé motory a že ten motor vydrží jen málo,můžete mi prosím poradit?jde mi o to že bych nerad splatil vůz za 5 let jak mám v plánu a pak hnedka kupoval jiné nové nebo dělal nějaké veliké investice a nebo snad měnil celý motor,upozornuji že jsem obyčejný spotřebitel a více než zrychlení a a spotřeba mě zajímá životnost tohoto motoru,ročně najezdím -+ 12000km.Děkuji
Pokud budete mít novější motor s řemenovým rozvodem, ne řetěz,(nejsem si jistý jestli řemenový motor do roomstera dávají) pak bych se toho až tak nebál. První řetězový motor i když 77Kw jsem měl ve fábii-II, kde s ním za 77 tis byly neustálé problémy, kdy to vyvrcholilo vrácením vozu po třech letech leasingovce. 2x turbo, napínáky na rozvoďáku, celá rozvodová sada. od 30 tis bral motor cca 3 litry oleje na cca 15 tis km. Od výrobce je pokyn, že pokud spotřeba oleje nepřesáhne 1l na 1000km je vše v normě. A to se firmě fakt nechtělo platit, každou druhou nádž dolévat cca 0,5litru za 500Kč. (litr stojí fakt 998kč) Z deseti aut s těmito motory mělo 9 aut problémy do cca 30 tis. Při 70 - 100 km co jsme na každém najeli měli problémy všechny. Dnes jsme se fábii zbavili a máme všichni octávie. Někdo vzal 1,2 tsi 77kw s 6 kvaltem, někdo 1,2tsi 63Kw s pětikvaltem a lepší vnitřní výbavou(holt firemní limit). Vše s řemenovým rozvodem. Auta jsou pocitově hodně tichá, ale na octávii 63Kw je fakt málo a myslím že to bude málo i na krabici jako roomster. (když octávie měla najeto 250 km auto chcíplo a nešlo natočit, za hodinu už ano, ale to bylo už v servisu, nikdo neví proč, nic krom zablokování řídící jednotky se nezjistilo, proč a nač..)Aktuálně na tomto motoru mám najeto asi 12.500km a už to žere olej. Při cca 10 tis jsem doléval litr. Kolegové co mají stejné auta, dolévali max 0,5 litru na cca 20 tis km. Bohužel intervaly po 30 tis km si myslím, že jsou právě ten hrob co ty motory "zabíjí". Kdyby byly standardně na 15 tis km, bylo by to daleko lepší. Ten motor se fakt dost hřeje. Ale zatim nikdo nemá víc než 45 tis km. Zatim nikdo nemá problémy s rozvody, turbem či jiné. Což předchozí modely motorů měly. Ale z Jarova už máme informace, že tyhle motory jsou na tom lépe co do spolehlivosti než předchozí řetězové. Jen ta spotřeba oleje je tak nějak prý stejná :(


Jsem si myslel že TSi s řemenem je už vychytaný jak tu často čtu. Ale pravidelné kontrolování a dolévání oleje by mě celkem štvalo. Hlavně proto, že stačí zapomenout a dojde ke zničení motoru.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Čtvrtek 02.04.2015 14:52, Roomster?
Ja bych hlavne zvazil nakup toho Roomstera, coz je auto za ktere se i Skodovka stydi. Byl to produkt pomyleneho koncernoveho managementu, asi nejhorsi auto co kdy Skoda spachala v novodobe ere.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 02.04.2015 15:51, tsi
Kolega má v rodině golf VII 1,2tsi. Schválně jsem se ho ptal kolik dolévá oleje a tvrdí že netřeba dolévat nic. Na prohlídky jezdí po 15t, takže se to asi schová do toho. Před tím měl opel takže o oleji ví své. Je fakt že to má jako soukromé.
Ale jinak obecně tyhle malé turbomotůrky mají tendenci žrát olej všechny, bez vyjímky.
I když na dojíždění do práce má polo 1,2tdi a ten nežere olej vůbec. Najeto ted 163t bez jakéhokoliv problému.
Roomster je velmi dobré auto, tedy pokud někomu nevadí jak vypadá.
reagovat
Roman AX
počet příspěvků134
datum registrace09.12.2011
Čtvrtek 02.04.2015 15:59, Zklamání
z cesty Roomsteru je jedno z největších v poslední době. Na jeden zátah v 1,9 Tdi 500 km. Doslova utrpení z malého prostoru (byť nad hlavou asi ještě 10 cm místa na klobouk či parohy), ale úzké, do ruky tlačí madlo dveří, idiotská opěrka mezi sedačkami překáží a vrchol byl motor, který obtěžoval hlukem. Výkon nehodnotím, někdo do něj natankoval bionaftu, takže až do dotankování normální nafty to bylo strašné. Kufr směšný, pokud tedy má něco smysl, tak snad variabilita zadních sedaček. Jediné, co jsem vzal na milost, byl audiosystém, protože ten fungoval bez problémů. Jinak nevidím jediný důvod, proč si to auto koupit. Člověk buď musí mít posunuté vnímání krásných věcí, je masochista nebo ho auta vůbec nezajímají. Než tuhle hrůzu, tak raději renaulta kangoo s motorem1,2 16V. Ten jede líp a je větší, jen je víc dodávkoidní!
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 02.04.2015 16:24, RE: tsi
PetrT napsal:
Kolega má v rodině golf VII 1,2tsi. Schválně jsem se ho ptal kolik dolévá oleje a tvrdí že netřeba dolévat nic. Na prohlídky jezdí po 15t, takže se to asi schová do toho. Před tím měl opel takže o oleji ví své. Je fakt že to má jako soukromé. Ale jinak obecně tyhle malé turbomotůrky mají tendenci žrát olej všechny, bez vyjímky. I když na dojíždění do práce má polo 1,2tdi a ten nežere olej vůbec. Najeto ted 163t bez jakéhokoliv problému. Roomster je velmi dobré auto, tedy pokud někomu nevadí jak vypadá.


Kdysi jsem tady psal recenzi o kamarádově Škodě OII právě s motorem 1.2 TSi ještě s řetězem, kdy bylo nutné v 35 tkm měnit motor z důvodu vysoké spotřeby oleje a totálního zakarbonování motoru. Na prohlídky jezdí po 15-20 tkm. Teď už najel dalších 50 s novým motorem s modifikovaným řetězem a zatím si na spotřebu oleje neztěžuje.
Co se týče Opela, tak jsem měl 2 a nedoléval jsem, takže se to podle mě nedá zobecnit, jediný motor od Opela, který tím byl pověstný byl první 1.6 16V Ecotec.
Prostě jsou motory, které olej žerou už z podstaty (konstrukce motoru, konstrukční chyba) a ty které žerou olej pouze nesprávným způsobem provozu. Těžko říct, kam spadá 1.2 TSi...
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 02.04.2015 16:25, RE: Zklamání
Roman AX napsal:
z cesty Roomsteru je jedno z největších v poslední době. Na jeden zátah v 1,9 Tdi 500 km. Doslova utrpení z malého prostoru (byť nad hlavou asi ještě 10 cm místa na klobouk či parohy), ale úzké, do ruky tlačí madlo dveří, idiotská opěrka mezi sedačkami překáží a vrchol byl motor, který obtěžoval hlukem. Výkon nehodnotím, někdo do něj natankoval bionaftu, takže až do dotankování normální nafty to bylo strašné. Kufr směšný, pokud tedy má něco smysl, tak snad variabilita zadních sedaček. Jediné, co jsem vzal na milost, byl audiosystém, protože ten fungoval bez problémů. Jinak nevidím jediný důvod, proč si to auto koupit. Člověk buď musí mít posunuté vnímání krásných věcí, je masochista nebo ho auta vůbec nezajímají. Než tuhle hrůzu, tak raději renaulta kangoo s motorem1,2 16V. Ten jede líp a je větší, jen je víc dodávkoidní!


A pak si vyber, jestli to je nebo není dobrý auto....
A motor, který obtěžoval hlukem a bezproblémový audiosystém vnímám trochu jako rozpor.
reagovat
Roman AX
počet příspěvků134
datum registrace09.12.2011
Čtvrtek 02.04.2015 20:14, RE: Zklamání
David V napsal:
Roman AX napsal:
z cesty Roomsteru je jedno z největších v poslední době. Na jeden zátah v 1,9 Tdi 500 km. Doslova utrpení z malého prostoru (byť nad hlavou asi ještě 10 cm místa na klobouk či parohy), ale úzké, do ruky tlačí madlo dveří, idiotská opěrka mezi sedačkami překáží a vrchol byl motor, který obtěžoval hlukem. Výkon nehodnotím, někdo do něj natankoval bionaftu, takže až do dotankování normální nafty to bylo strašné. Kufr směšný, pokud tedy má něco smysl, tak snad variabilita zadních sedaček. Jediné, co jsem vzal na milost, byl audiosystém, protože ten fungoval bez problémů. Jinak nevidím jediný důvod, proč si to auto koupit. Člověk buď musí mít posunuté vnímání krásných věcí, je masochista nebo ho auta vůbec nezajímají. Než tuhle hrůzu, tak raději renaulta kangoo s motorem1,2 16V. Ten jede líp a je větší, jen je víc dodávkoidní!
A pak si vyber, jestli to je nebo není dobrý auto.... A motor, který obtěžoval hlukem a bezproblémový audiosystém vnímám trochu jako rozpor.


Sice to na první pohled vypadá, že hluk motoru a audiosystém je v přímé souvislosti, ale chtěl jsem jen napsat, že v tom krámu bylo audio jediná pozitivní věc. Konkrétně příjem rozhlasových stanic byl perfektní. Jistě, autu určitě křivdím, ale neměl jsem ani chuť a ani čas hledat nějaká další pozitiva.

reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 02.04.2015 21:03, RE: Zklamání
Roman AX napsal:
z cesty Roomsteru je jedno z největších v poslední době. Na jeden zátah v 1,9 Tdi 500 km. Doslova utrpení z malého prostoru (byť nad hlavou asi ještě 10 cm místa na klobouk či parohy), ale úzké, do ruky tlačí madlo dveří, idiotská opěrka mezi sedačkami překáží a vrchol byl motor, který obtěžoval hlukem. Výkon nehodnotím, někdo do něj natankoval bionaftu, takže až do dotankování normální nafty to bylo strašné. Kufr směšný, pokud tedy má něco smysl, tak snad variabilita zadních sedaček. Jediné, co jsem vzal na milost, byl audiosystém, protože ten fungoval bez problémů. Jinak nevidím jediný důvod, proč si to auto koupit. Člověk buď musí mít posunuté vnímání krásných věcí, je masochista nebo ho auta vůbec nezajímají. Než tuhle hrůzu, tak raději renaulta kangoo s motorem1,2 16V. Ten jede líp a je větší, jen je víc dodávkoidní!


No nevím, s Roomsterem jsem jel ve více verzích i s TDI a úroveň hlučnosti mi přišla stejná jako u jiných aut podobné kategorie se starým dieselem. Jinak je to podle mě velmi povedené auto, které i při krátké délce nabídne dost velký a variabilní prostor. Design je subjektivní. Za sebe nemůžu říct že hezký není, ale je zajímavý, což je u mě + . A oproti Kangoo má obrovskou výhodu v jízdních vlastnostech. Díky široké zadní nápravě je až překvapivě stabilní jak v zatáčkách, tak i na dálnici. Rozhodně se mi s ním jezdilo líp než s Fabií. Zkus si s Kangoo prudký vyhýbací manévr, a pokud nepůjdeš rovnou přes budku, tak si aspoň kákneš do gatí. S Roomsterem si užiješ i pěknou okresku
reagovat
Kohout Pavel
počet příspěvků65
datum registrace28.11.2013
Pátek 03.04.2015 07:59, 1,2 TSI rozvody
Motory 1,2 TSI (EA111) měly rozvody řetězem a dávaly se mj. Fabia II. Do Fabia III se dávají motory 1,2 TSI (EA211), které mají rozvody řemenem.

Pokud se vaše poznámka týká vozu Fabia II nebo Roomster, máte motor 1,2 TSI (EA111) a tem má rozvod řetězem. V roce 2012 proběhla na tomto motoru technická změna napínáku řetězu, která měla odstranit problémy s přeskakováním řetězu.

Co týče oleje, taku motoru 1,4 TSI v OII platím za olej Castrol 5W-40 415-Kč/litr bez DPH.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 03.04.2015 09:55, RE: Zklamání
Paul napsal:
Roman AX napsal:
z cesty Roomsteru je jedno z největších v poslední době. Na jeden zátah v 1,9 Tdi 500 km. Doslova utrpení z malého prostoru (byť nad hlavou asi ještě 10 cm místa na klobouk či parohy), ale úzké, do ruky tlačí madlo dveří, idiotská opěrka mezi sedačkami překáží a vrchol byl motor, který obtěžoval hlukem. Výkon nehodnotím, někdo do něj natankoval bionaftu, takže až do dotankování normální nafty to bylo strašné. Kufr směšný, pokud tedy má něco smysl, tak snad variabilita zadních sedaček. Jediné, co jsem vzal na milost, byl audiosystém, protože ten fungoval bez problémů. Jinak nevidím jediný důvod, proč si to auto koupit. Člověk buď musí mít posunuté vnímání krásných věcí, je masochista nebo ho auta vůbec nezajímají. Než tuhle hrůzu, tak raději renaulta kangoo s motorem1,2 16V. Ten jede líp a je větší, jen je víc dodávkoidní!
No nevím, s Roomsterem jsem jel ve více verzích i s TDI a úroveň hlučnosti mi přišla stejná jako u jiných aut podobné kategorie se starým dieselem. Jinak je to podle mě velmi povedené auto, které i při krátké délce nabídne dost velký a variabilní prostor. Design je subjektivní. Za sebe nemůžu říct že hezký není, ale je zajímavý, což je u mě + . A oproti Kangoo má obrovskou výhodu v jízdních vlastnostech. Díky široké zadní nápravě je až překvapivě stabilní jak v zatáčkách, tak i na dálnici. Rozhodně se mi s ním jezdilo líp než s Fabií. Zkus si s Kangoo prudký vyhýbací manévr, a pokud nepůjdeš rovnou přes budku, tak si aspoň kákneš do gatí. S Roomsterem si užiješ i pěknou okresku


S Roomsterem jsem najel asi 500 km, kdyz jsem ho mel jako nahradni auto. Motor 1,2 HTP mel naprosto sileny zvukovy projev. Mel jsem verzi 51 kW. Jelo to prekvapive dobre, coz prikladam az neuveritelnemu zprevodovani - na 4 tocil 55 km/h tacho 2500 rpm, 140 km/h tacho znamenalo 4750 rpm na 5. Takze na dalnici naprosto nepouzitelne. Akorat tak na vypichnuti oka byl dobry zadni horni roh prednich dveri. Merim 193 cm, takze urcite se mi na tom aute libi posunovaci zadni sedadla. Z auta je velmi spatny vyhled. Jinak je to takova klasicka Schade a i kdyz jsem o tom kdysi teoreticky uvazoval, prave s 1,4 16V v akci za 250, tak po teto zkusenosti uz asi ani teoreticky.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 04.04.2015 00:01, RE:
Dobrý den. Motorům TSI obecně velmi pokazily pověst problematické rozvody. Poslední verze s řemenem se zatím jeví jako relativně spolehlivé. Pokud Vám jde ale zejména o spolehlivost, lepší volbou bude jednotka 1.4 16V.
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků120
datum registrace02.12.2014
Pondělí 13.04.2015 20:40, Zkušenost s TSI 77kW po 140.000km
Čtu tady spoustu negativ, tedy doplním i něco za sebe - spíše pozitivního. Octavia 1/2011, 77kW, 1.2TSI. Mám ji jako služební od samého počátku.
Závady :
na 25.000 při garančce výměna řetězu.
Na 50.000km odešlo vodní čerpadlo vinou přepnutí řemenu....
Na 80.000km kuna překousala kabel ke svíčce. Za jízdy v obci přeskočil o zub řetěz. Nic se ale bohudík nestalo, preventivně provedena výměna řetězu.

Olej s filtrem a vzduchový filtr nechávám vyměňovat po 25.000km a nikoliv až na 30.000. Spotřeba za celou dobu provozu přesně 5.88l/100km !! Možno ověřit na www.spotreby.cz
Litr oleje, který od počátku vozím v kufru jsem ještě nenačnul.
Motor netrápím studený, pravidelně dochlazuji turbo po dojezdu. Prostě se k němu chovám více než slušně...
Občas však motor i slušně protáhnu - vždy ale jen krátkodobě !
Dynamika a jízdní projev je naprosto výborný.

Jiné závady na vozidle nemám a s vozem jsem velmi spokojen. Osobně se domnívám, že motor při troše štěstí, ale hlavně při extrémně slušném zacházení může být i dlouhodobě spolehlivý, ale i na můj vkus se mi zdá, že je problémů na těchto motorech skutečně nezvykle mnoho. Za dva roky zase napíšu....
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.