0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroen saxo vts 1.4 - divné zvuky a chování

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 17.09.2016 12:39, Citroen saxo vts 1.4 - divné zvuky a chování
Dobrý den.
Před několik dny jsem koupil citroen saxo 1.4 VTS za 39 000kč. Saxo se při zkoušce chovalo normálně, jediné co jsme postřehli bylo jakoby zadrhávání při couvání. Nyní, když jsem s autem jel kolem 20ti Km, odhalil jsem více věcí, které mě děsí.
Začnu asi tím nejhlavnějším. Při vytočení motoru na vyžší otáčk se občas rozsvítí diagnostika. Zhasne jakmile se z vyžších otáček dostanu a nemá, podle mě, jakýkoliv vliv na chod motoru. Pozoruji také bílý kouř z výfuku, tak mě napadlo, jestli to nebude něco s emisemi. Kouře není mnoho, ale ani málo. Asi jako když kuřák vyfoukne kouř z pusy. Dále po nastartování motoru je slyšet něco jako čarpadlo, ale dost hlučné. Po chvilce přestane a opět žádný vliv na jízdu. Motor drží nízké otáčky a zdá se být v pořádku. Ale tyto věci spojené s občasným bouchnutím, vrznutím, nebo něčím podobným při jízdě mě děsí. Máte pro mne nějakou radu, co by to mohlo způsobovat ? Ps. Těsnění pod hlavou je nové a hlava by měla být v pořádku. Žádnou bílou emulzi jsme na víčku oleje neobjevily.
Ještě přidám, že kontrolka diagnostiky se rozsvítila, když se objevil zvuk jakoby turba. Něčeho, co se rychle točilo a pak pomalu zpomalovalo po ubrání plynu :) (Ne, turbo zde nehledejte. Je to atmosféra ;) )
Děkuji za každou radu, nápad a připomínku.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků718
datum registrace13.04.2012
Sobota 17.09.2016 13:57, Alternator. aaaaaaa. bbbbbbb. rrrrrrr
Podľa mňa by to mohol byť alternátor. Ten aspoň podľa mojich skúseností prestane pracovať najskôr pri vyšších otáčkach. Treba premerat. Poprípade rozvody, už sú možno staré a nejaké ložisko už má toho dosť. Každopádne to bude niečo od prevodovky vyssie. A čo sa týka dymu,zmeral by som asi tlaky v motore.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 17.09.2016 15:29, RE: Alternator. aaaaaaa. bbbbbbb. rrrrrrr
Citroenak napsal:
Podľa mňa by to mohol byť alternátor. Ten aspoň podľa mojich skúseností prestane pracovať najskôr pri vyšších otáčkach. Treba premerat. Poprípade rozvody, už sú možno staré a nejaké ložisko už má toho dosť. Každopádne to bude niečo od prevodovky vyssie. A čo sa týka dymu,zmeral by som asi tlaky v motore.


Děkuji. Asi auto vezmu v dohledné době k automechanikovi na celkovou prohlédku, ať vím, co vše je s ním zle :) Alternátor zkusíme. :)
Ono to auto je celé záhadné... :) Centrál funguje na všechny 3 dveře, ale odemknout jde jen z dveří řidiče. Pokud odemknu dveře spolujezdce, tak odemknu jen je a Kufr ? do tho klíček nedostanu.... :D Vadit mi to nějak nevadí, ale normální to není... :) Bojím se, že je to jednoduše poskládané z x aut... :)
reagovat
Citroenak
počet příspěvků718
datum registrace13.04.2012
Sobota 17.09.2016 22:18, Problemy s autom
Tak to auto uz ma svoj vek, a predchadzajuci majitel sa ho nezbavoval len tak. Alternator nie je nejaky drahy problem, len sa trochu obavam toho motora. Ak dymi na bielo, bude asi zrat viac oleja. Ak si ale clovek zvykne dolievat olej a nebude si to tak vsimat, tak by som to neriesil. Popripade skusit hustejsi olej (ja som na mojom vylagrovanom aute skoncil u 10W 50, a spotreba oleja klesla). Co sa tyka hluposti typu toho zamku dveri, to je u takto starych aut uz myslim celkom normalne a dalo by sa povedat ze okrem japoncov nepoznam auto, ktore by toto netrapilo. Budte radi ze vam nezostane elektricke okno v dolnej polohe :) Inak sa na tom aute uz ani moc nema co pokazit...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 17.09.2016 22:29, saxo 1.4 VTS
Díky za uklidnění :)
Zatím nemám s autem moc naježděno a kouř mohl údajně způsobit i méně ohřátý motor :) Zkoušel jsem ho znovu potůrovat po pár kopcích, když už byl ohřátý a po kouři ani vidu... :) Auto sem dovezl překupník z německa, kde ho koupil s vadným těsněním hlavy motoru. To vyměnil, po té pár základních věcí a šup s autem pryč... :) Předchozí majitel přidal k autu vcelku bohatou složku faktur za opravy, servisní knížku a překupník i různé výpisy, takže věřím, že auto na špatný servis netrpěo a kilometry jsou reálné ... :) (160 000) Takže teď mi nezbývá než doufat, že auto u mě nějak dožije... :)
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Neděle 18.09.2016 05:20, RE: Alternator. aaaaaaa. bbbbbbb. rrrrrrr
Mates napsal:
Centrál funguje na všechny 3 dveře, ale odemknout jde jen z dveří řidiče. Pokud odemknu dveře spolujezdce, tak odemknu jen je a Kufr ? do tho klíček nedostanu.... :D Vadit mi to nějak nevadí, ale normální to není... :)


Normální to není, ale možná to není ani tak "nenormální". Otázkou je, jestli je v pravých dveřích řídicí (4žilové) nebo pomocné (2žilové servo). Původně tam asi bylo řídicí (u nových aut ale už bývá pomocné, protože nemají na pravých dveřích zámek na klíč), ale mohlo odejít a někdo tam kvůli úspory dal jen to pomocné a dobastlil to tak, aby se otevřel aspoň i kufr. Řešil bych to doděláním univerzálního dálkového ovládání na centrální zamykání (odemykat auto klíčem je otravné, opotřebovává to planžetu a kdyby zámek v zimě zamrznul, hrozí i zlomení klíče).
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Pondělí 19.09.2016 16:00, RE: Citroen saxo vts 1.4 - divné zvuky a chování
Mates napsal:
... Těsnění pod hlavou je nové a hlava by měla být v pořádku. Žádnou bílou emulzi jsme na víčku oleje neobjevily.


Emulze se nemusí objevit. Kontroluj hladinu chladící kapaliny. Nesmí ubývat a musí být čistá a bez mastnoty. Při nastartovaném motoru se podívej do nádobky chladící kapaliny nebo do chladiče, musí být bez bublinek a při zvýšení otáček se hladina nepohne.
Sundávat víčko pomalu nebo nechat motor zchladnout, voda může vytrysknout.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 28.09.2016 23:29, saxo
Po chvilce ježdění vám mohu dát update na moje saxo :)

Chladící kapalina se neztrácí, nebublá a motor se drží ve správných číslech. Voda se ovšem dost zašpinila. Počítám, že je to pozůstatek po měněném těsnéní hlavy motoru a až systém pořádně a vlastně prvně propláchnu, bude vše v pořádku :) .

Také jsem vyřešil záhadné bručení, o kterém jsem si myslel, že je pokažené čerpadlo. Dámy a pánové, je to sahara :) , což se mi docela ulevilo.
Dření při vytočení kol totiž vypadá na poloosu, tak jsem rád za co nejmenší další výdaje... :)

Dále mě začalo zlobit upozornění na zapnutá světla při otevřených dveří (kravinka, že ? )
Jednoduše vyřešeno. Spínač u dveří byl moc citlivý a po otevření dveří se zcela nerozepnul, tudíž nebylo na co upozorňovat. Jen jsem ho trošku máznul univerzálním olejem a už je spolehlivý... :)

Aby toho nebylo na autě málo, nefungují ostřikovače. Nádrž neteče, čerpadlo vrčí a voda se pod autem objeví jen při ostrikování, takže počítám jen s prdlou hadičkou... (Teď se k ní ovšem dostat, to bude taky zábava... :) )

A poslední věc, co mi dělá starosti, je kontrolka diagnostiky, co se často objevuje. Nevím co to může být, ale přišel jsem na to, že to má spojitost s otáčkami motoru. Objeví se vždy, když putím plyn (dejme tomu na 4 000 otáček) a nechám auto dojíždět. Rozsvítí se kolem 2500 otáček a pokud se na nich zůstanu, světýlko se celekem drží... :) Mám pocit, že jakmile jsem na 2500 otáčkách už pod plynem, tak se neobjeví, ale ruku do ohně za to nedám.... žádné vlastnosti auta (ani zvuk) se při tom nemění. nějaké nápady ? :)
Děkuji.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků718
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 29.09.2016 08:34, Alternator
Ja by som skusil ako prve premerat alternator. Potom uz zostava asi iba diagnostika, ale nemyslim tym citaca chyb, ale cloveka, co sa s vami realne povozi a pozrie realtime data. Z vlastnej skusenosti viem, ze v drvivej vacsine prevladaju citaci chyb...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 29.09.2016 21:05, alternator
Jsem k alternátoru skeptický, neboť nevidím důvod pro zobrazení kontrolky diagnostiky, když má alternátor přímo vlastní ... (baterčičku :D ) Ale proměřím ho.... :) za to nic nedám :)
Znovu děkuji :)
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Pátek 30.09.2016 13:45, RE: alternator
Mates napsal:
Jsem k alternátoru skeptický, neboť nevidím důvod pro zobrazení kontrolky diagnostiky, když má alternátor přímo vlastní ... (baterčičku :D ) Ale proměřím ho.... :) za to nic nedám :) Znovu děkuji :)


Jestli chceš tak to nech připojit, ale počítej s tím, že jediné řešení může být překopání celé elektroniky a pokud to nic nedělá tak bych do toho nešel, protože to nemusí pomoci
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.