0
zpět
 

diskuze k tématu: Babské auto do 120 000

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, japonská vozidla
Barča.
počet příspěvků1
datum registrace23.11.2017
Čtvrtek 23.11.2017 12:07, Babské auto do 120 000
Zdravím všechny,

ráda bych se zeptala, zda by mi někdo poradil při výběru auta.
Auto mám na klasické ježdění do práce a z práce + nějaké ty nákupy a občasný výlet.
Do oka mi padla Mazda 3. Teď ale otázka, zda by stačila 1.4 či lepší 1.6. (benzín).
Za další návrhy budu jedině ráda.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 24.11.2017 09:46, re
Mazda 3 je dobrá volba, ještě bych doporučil Toyotu Auris a Hondu Civic, které mají lepší antikorozní ochranu než Mazda.

Základní motorizace 1.4 na běžné popojíždění stačí (měl jsem ji v Toyotě), ale při plně naloženém vozě - 4 osoby + plný kufr už má co dělat. V poloprázdném voze dostatečná. Takže spíš bych hledal vůz v pěkném stavu, bez ohledu na to, jestli bude mít 1.4 nebo 1.6
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pátek 24.11.2017 11:11, RE: Babské auto do 120 000
Barča. napsal:
Zdravím všechny,ráda bych se zeptala, zda by mi někdo poradil při výběru auta.Auto mám na klasické ježdění do práce a z práce + nějaké ty nákupy a občasný výlet.Do oka mi padla Mazda 3. Teď ale otázka, zda by stačila 1.4 či lepší 1.6. (benzín). Za další návrhy budu jedině ráda.


Mazdu 3 bych doporučil. Ano zkontrolovat korozi, protože to je tak to jediné, co by ji mohlo potrápit, pokud nebude trpět po bouračce ztrátou paměti, kolik toho vlastně najela.
1.4-ka by stačila, ale ze své zkušenosti bych doporučil 1.6-ku, jakožto mix pohodlí a ekonomiky provozu. Servisně není nákladnější, provozně jen zanedbatelně (rozdíl ve spotřebě bych očekával pár deci), ale nabídne přecejen lepší dynamiku, a tedy vyšší pohodlí při cestování. Ono naložíte auto, zapnete klimu a hle, hned máte z 1.6 dýchavičnou 1.4....
Trochu skok by byl až s 2-litrem, kde spotřeba poskočí o,5 litru až o litr a dražší bude i pojistka a možná o litr víc oleje. Suma sumárum ovšem taky nic drastického, odhaduji rozdíl na takových 5-6 tisíc/rok, což je zhruba 500Kč/měsíc, ale tam Vás motor nebude limitovat. Ovšem u těchto kusů bude nezbytnější důkladnější kontrola vozu, protože 2-litr si většinou koupí někdo, kdo ten výkon nakonec chce.
Nebudu Vám radit jako alternativu Focus 1.6, byť je to taky opce, ale zkuste se odívat na jiného podařeného benzínového japonce, kterým je Suzuki SX4 a opět s motorem 1.6.
reagovat
cobo
počet příspěvků43
datum registrace05.03.2015
Čtvrtek 30.11.2017 10:33, alternativy
Ahoj,
mazd 3 neni moc velky vyber jak jsem koukal a tak bych navrhnul dalsi alternativy.Nerekla jste proc cilite na segment nizsi stredni tridy ale pokusim se v nem tedy se svymi navrhy zustat.

Fiat Bravo je podle me obecne nedocenene auto a jeho motor 1.4 (at uz atmosfericky nebo s turbem) je pomerne robustni. me osobne se libi i interier ktery navozuje pocit snad vetsiho vozu (osobni pocit). Servisne bude urcite levnejsi nez mazda. vyhodou je i 6stupnova prevodovka.

ceed/i30 jsou take pomerne spolehlova auta az na blbosti typu loziska kol u ojetějších vozů.1.4 jede v otackach dobre ale neni moc pruzny a proto ma pomerne kratce nastaveny prevody a na dalnici je to pak neprijemny. velkym kladem je pak velky vnitrni prostor a modernejsi konstrukce nez mazda.

astra je z danne doby robustni ale dost tezky auto se vsemy dusledky. 1.4 si ani neumim predstavit jak jede a 1.6 bude podle me uzivatelky minimum. navic pomerne stisneny vnitrni prostor. osobne mam nejak tento model rad protoze pusobi opravdu solidne. vetsinu lidi asi oslovi jine vozy.

o segment niz ale podle me dobra volba je clio ktere je i ve verzi kombi. tim prostornost moc nezaostava. lze najit s 1.6, 1.2 55kw nebo s turbem 74kw a to je take zajimava volba. ve meste rozumna spotreba a pritom uz obstojna dynamika. kdyz na to ale clovek slape tak si to hold vezme vic.
nevim jestli trvate na hatchbacku ale u renaultu se da sehnat i fluence coz je sedan. auto je opravdu velmi pohodlne byt jizdne ne moc zajimave. motor 1.6 by nemel predstavovat zadny zavazny problem do budoucna.

a pokud prostor moc neresite tak se muzete poohlidnout i po volvu c30. je to takova exotika ale servisne to nezruinuje, protoze to je prevleceny focus. takze motor 1.6 by mela byt jistota.
reagovat
cobo
počet příspěvků43
datum registrace05.03.2015
Čtvrtek 30.11.2017 10:39, opel astra
Měl jsem na mysli astru J a ne H....
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 01.12.2017 14:43, RE: Babské auto do 120 000
Barča. napsal:
Zdravím všechny,ráda bych se zeptala, zda by mi někdo poradil při výběru auta.Auto mám na klasické ježdění do práce a z práce + nějaké ty nákupy a občasný výlet.Do oka mi padla Mazda 3. Teď ale otázka, zda by stačila 1.4 či lepší 1.6. (benzín). Za další návrhy budu jedině ráda.


Zdravím,
přiznám se, že Mazdu 3 jsem nikdy neřídil, ale o občasné korozi jsem slyšel naříkat někoho v práci. Hledal bych spíš auto v dobrém stavu, než se soustředil na motor. I obsah 1.4 musí stačit, když člověk není závodník.

Jinak za mě je "babské auto" např. Golf+, tedy takové to menší MPV na bázi Golfu. Ikdyž jsem Fordista, tak komfort toho auta je prostě parádní. Přitom na běžné ježdění stačí 1.4 MPI, pokud seženete 1.6 MPI, stačí už na vše.
Další "babské auto" je pro mě i Ford C-MAX, nejlépe 2008+ a s motorem 1.6 Duratec. Je to nadstandardně spolehlivé auto, navíc s velmi dobrým poměrem cena/výbava. Nevím kde bydlíte, ale např. v podhůří Beskyd už je nyní sníh na cestě(nesmí se solit) a takové ESP dělá divy, opravdu to pomáhá, občas to vídím i na mém vozu, když např. objíždím lidi, traktor a nebo na dálnici měním pruh. C-MAX bez ESP ani neseženete v podstatě, u Golfu+ musíte hledat, u Mazdy ani nevím ... Pak je tu ještě jedna vychytávka, kterou má C-MAX a Golf 1.6 a to je EDS. Pokud vůz nemůže vyjet, sepne na chvíli obě kola a věřte, že vyjede věci, kdy řidiči ve 4x4 spadne čelist
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.