Ahoj, na tvůj nájezd stačí určitě ben. motor., dokonce spotřeba zase nebude hrát takovou roli.
Za mě bych kuknul na tohle:
- Honda Civic 1.4 nebo 1.8 r.v. 2008+ - je to dobrák od kosti, ta 1.8 snese i 450tis.km, klidný řidič i na dálnici umí jezdit za 6l. Nevím jestli tě osloví ale UFO vzhled, jinak patrně nejspolehlivější benzíňák vůbec (Projdi si nejdříve ojetiny přímo u dealerů Hondy, občas naraziš na poctivé auto)
- Ford Focus II facelift(r.v.2008+) s klasickým ben. motorem 1.6 Duratec
(celkovou spotřebu budeš sice mít kolem 7,5l, jenže je to spolehlivé auto a tak to zase tolik nevadí, jinak já dokážu jezdit na okreskách za 6l , ale chce to cvik
) Koukni nejdříve na stránky dealerů Fordu, mají tam občas pěknou bazarovku s jasnou historií, tak jsem Focus koupil i já a nelituji.
Focus II facelift mám mnohem raději než můj služebák Rapid 2016!
- VW Golf VI 1.4 16v 59kw(ten bez turba, r.v.2009+) - opět držák, sice slabší motor, ale spotřeba až o 1l menší než Focus, má lepší odhlučnění a antikorzní ochranu, jinak velmi podobný Focusu = prostě příjemné s ním jezdit, dobré sedačky a ergonomie(tu potřebuješ, jestli jezdíš i delší trasy) Opět kukni nejdříve k dealerům
- Korejské Hyundai i30 nebo Ceed, stačí úplně 1.4 - ber rok 2010+, auta to jsou spolehlivá, švagr má najeto na takové i30 200tis.km a zatím vše ok. Opět kukni nejdříve na ojetiny u dealerů...
- Peugeot 308 1.4 nebo 1.6 - bral bych r.v.2010+ s co nejmenším nájezdem, idkyž je to francouz PSA, nekazí se, známy akorát měnil těsnění hlavy při 200tis.km za pár tisíc, ale jinak velmi spokojený. Platí, že 1.4 je méně žíznivější a klidnému řidiči stačí jako Golfí 1.4. Opět hledej nejdříve u dealerů Peugeotu s jasnou historií.
Jinak obecně bez debat vyměnit olej každých 15000km nebo rok, podle toho co příjde dříve a dodoržovat výměny rozvodů jak jsou předepsané. Měnit i filtry!!!