0
zpět
 

diskuze k tématu: Allroad koupit či ne

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.03.2013 07:14, Allroad koupit či ne
Dobrý den,

Uvažuji o koupi Audi Allroad 2.5 tdi 132Kw manual,přečetl jsem si o něm spoustu psaní a mluvil se spoustu lidmi co auto vlastní,ale i mechaniky co jej servisují. Z jedné strany chvála z druhé rozmlouvání ať nekupuji,ale auto se mi vážně líbí a využiji i vzduchový podvozek i pohon všech kol,při sjezdů ze strmých strání k řekám a vymletých kamenitých cest a podobně. Ojetý Allroad se již dá sehnat za velmi dobré peníze a tím mě ještě více láká,ale mám strach že z něj bude více kasička,než účelové a spolehlivé auto :) Při hledání náhradních dílů podvozku,jsme zjistil,že jsou již za přijatelnou cenu..např. nový kompresor se dá sehnat za 10000kč všechny 4 měchy i s tlumiči za cca 24000kč a přední náprava kolem 12000kč i méně nové z druhé ruky. Ale ještě je tady jedna věc které se bojím opravdu nejvíce a to vydírání vaček, zajímalo by mě zda už je tento problém u dnes již tak starých ojetin vyřešen,nebo tím stále trpí?? Dočetl jsem se,že motory kolem roku 2003-2004 začali dostávat motory s označením BAU a tvrzené vačky,čímž by se dalo vyhnout problémům a drahým výměnám.Ale rád bych slyšel názor od zkušených,přeci jenom uplynulo spoustu času na to aby se dali dělat nějaké závěry a shrnutí :)

Děkuji a hezký den.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 05.03.2013 12:09, RE: Allroad koupit či ne
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, Uvažuji o koupi Audi Allroad 2.5 tdi 132Kw manual,přečetl jsem si o něm spoustu psaní a mluvil se spoustu lidmi co auto vlastní,ale i mechaniky co jej servisují. Z jedné strany chvála z druhé rozmlouvání ať nekupuji,ale auto se mi vážně líbí a využiji i vzduchový podvozek i pohon všech kol,při sjezdů ze strmých strání k řekám a vymletých kamenitých cest a podobně. Ojetý Allroad se již dá sehnat za velmi dobré peníze a tím mě ještě více láká,ale mám strach že z něj bude více kasička,než účelové a spolehlivé auto :) Při hledání náhradních dílů podvozku,jsme zjistil,že jsou již za přijatelnou cenu..např. nový kompresor se dá sehnat za 10000kč všechny 4 měchy i s tlumiči za cca 24000kč a přední náprava kolem 12000kč i méně nové z druhé ruky. Ale ještě je tady jedna věc které se bojím opravdu nejvíce a to vydírání vaček, zajímalo by mě zda už je tento problém u dnes již tak starých ojetin vyřešen,nebo tím stále trpí?? Dočetl jsem se,že motory kolem roku 2003-2004 začali dostávat motory s označením BAU a tvrzené vačky,čímž by se dalo vyhnout problémům a drahým výměnám.Ale rád bych slyšel názor od zkušených,přeci jenom uplynulo spoustu času na to aby se dali dělat nějaké závěry a shrnutí :) Děkuji a hezký den.


Náhradní díly vzduchového podvozku skutečně stojí daleko méně než před lety, osobně bych ale 2,5 TDI nedoporučoval, radši 4,2 přestavěnou na plyn, 2,7 biTurbo bude žrát stejně a přestavbou na LPG bych si nebyl jistý...

reagovat
Laky
počet příspěvků5
datum registrace15.09.2008
Úterý 05.03.2013 12:19, Jdi do něj.
Osobně jezdím A6 Q 132 Kw, 2001 aktuálně 278 000 km. Není to Allroad, ale liší se v podstatě jen tím že nemá vzduch. Pokud akceptuješ ceny, které sám uvádíš, tak není co řešit. Je to pohodlné a spolehlivé auto a běžný spotřební materiál je v cenách, které znám z Mondea. Já mám po výměně pouze tlumiče, a tento měsíc přední nápravu(a to se všude dočteš že se mění jak na běžícím pásu) a kotouče s deskama. Motor be závady, turbo, vstřiky původní. Koroze jenom na odřeninách. Pohodlný kočár, který se mi nechce měnit. Auto je v rodině od nového a když vydím ceny za které se prodávají, tak zůstane asi navždy.
Přeju šťasnou ruku při hledání a ať slouží.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 08.03.2013 18:00, Zajímavý dotaz
Vzhledem k tomu, že jsem se s Allroadem 2,5 132 kW, manuál, něco najezdil (měl ho kamarád a neměl problém ho půjčovat, čehož jsem často a rád využíval), můžu posoudit klady a zápory. Rozhodně jde o výborné svezení. Auto s tímto motorem bylo neuvěřitelně živé, pomalu se jezdit nedalo, pohodlné, prostorné.... Ani spotřeba nebyla špatná + charakteristický zvuk 2,5 V6 TDI. Nastavitelný podvozek sice často nevyužiji, ale když bylo třeba byl k nezaplacení (např. zavátá cesta sněhovými jazyky). Jednoduše se zvedl podvozek, zařadila dvojka a ani 30 cm sněhu nás nezastavilo. Vůbec řádění v zimě jsme si užili víc než dost. Naopak na dálnici se podvozek snížil, auto se jen pohupovalo a bylo jedno, jestli je na tachometru 100 nebo 200 km/h. Prostě neuvěřitelně univerzální auto. Negativa: v té době astronomicky drahý servis. Ceny originálních dílů se daly považovat za legální zlodějinu. Dnes už je to výrazně lepší, ale vzhledem k zůstatkové ceně auta? Hmmm... Kamaráda potkaly tyto problémy (auto měl od novoty): občas stávkující vzduchový podvozek (ať už vlhkost ve vedení, měchy), a ve 150 000 mu v servisu řekli, že by se měl auta zbavit, pokud nechce řešit opravu za 100 000 (vačky). Bavil jsem se o tom s mechanikem, a říkal, že tyhle problémy mají hlavně kusy jezdící na longlife. Možná pak proběhla modernizace a použili lepší povrchovou úpravu snášející longlife, ale to by bylo nejlepší se zeptat kompetentní osoby v autorizáku.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 04.04.2013 21:52, Re:
Dobrý den. Ohledně motorů a jejich problémů s vačkovými hřídeli je to skutečně tak, jak píšete. Jednotky do roku 2004 trpěly na vydírání vaček kvůli špatným hydraulickým zdvihátkům ventilů. Ty se většinou ucpou při překračování intervalů pro výměnu oleje a následně nepropouští dostatek oleje k mazání vačkových hřídelů, čímž následně dochází k jejich vydírání. Motory s označení BAU dostaly vačky z odolnějšího materiálu a také u nich byla přepracována hlava, proto se u nich tyto problémy objevují v daleko menší míře. Vše je ale otázkou nešizené údržby.
reagovat
SupermanXXX
počet příspěvků12
datum registrace10.12.2008
Pátek 24.05.2013 13:31, 2.5ka
tak kod moturu začínajícím na B je větší jistota ale pravidlo to taky neni, většinou je tam přepravovaný rolnový systém na vačkách. vlastím A6 2.5 TDI r.v 2002 a motor má najeto 220 tisic a neměnilo se na něm nic než oleje, filtry a rozvody. problém je že u nás na tom má namotáno každý půl milonu km a stočí to na dvěstě tisic a pak taky zabiják jménem longlife asi by se ten olej měl přejmenovat na short-life. bicméně z dnešního pohledu je tento motor přežitek, vlastním ještě A4 1.8t a ten motor jezdí svižněji se stejnou spotřebou. to bych raději opravdu volil benzinovou 4.2
reagovat
rudolf.perger.7FB
počet příspěvků2
datum registrace09.05.2013
Neděle 26.05.2013 17:35, Motor 2.5TDi 132KW AKE
Zdravím,
Má 9 let zkušenosti s A6 avant quatrro (rok 11/2000) červené barvy s tímto motorem. Prostě to samé auto akorát bez vzduchu. A ohledně motoru můžu jen říct, že s ním do dnešního dne nebyl jediný problém. Koupil jsem ho jako čtyřletý vůz z D a měl nalítáno 142 000 KM po prvním majiteli.
Dnes má poctivých 353 000 KM a stále bez problému.
Jediná závada byla nefunkční čerpadlo ve 220 000 KM, ale to byla moje chyba, protože jsem chtěl ušetřit a nalil levnou naftu a čerpadlo to nezkouslo...
Ale jinak motor má nádherný zvuk i zátah. A o luxusním svezení není třeba povídat... Kdo se v tomto voze měl možnost svézt, tak ví o čem mluvím.
Momentálně jí budu prodávat a myslím, že to bude se slzou v oku...
Takže mohu jen a jen doporučit.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků20
datum registrace24.04.2011
Neděle 26.05.2013 20:02, Raději volte další model C6
Kolem 200.000,- koupíte v Německu hezké kusy novějšího modelu A6 C6 3,0 Quattro. Sice ne Allroad, ale C6 je již někde jinde.

Jo... stará dobrá a poctivá první A6 C4 Quattro s pětiválcovým 2,5TDi 103kw... kvalita se dnes už nenosí.
reagovat
dakk
počet příspěvků11
datum registrace22.07.2016
Úterý 15.01.2019 09:13, jj allroad
...za vsechno muze majitel a mechanik..majitel,,protoze se rekrutuje z movitych panu co jezdili na servis,v chudinu co se vzhlidla v luxusu,,ale nechce a nema nanej povědomi ani finance,,a mechanik povětšinou nerozumi technice.
Ma zkušenost že 90%profesionalu by svou praci neměla vubec zastávat,,možná jako hobby,,ale nikoli jako živnost..Proto je český automobilový trh nejpokrivenější na světě,,kdy vyplody , technicke absurdity a omyly jako škoda 100, a podobny zrudnosti jdou považovany za horké zboží,a technicky vyspěle young timery zahraniční produkce jdou zatracovány.Český pepík neví co je dobré,,mema schopnost rozeznat.Je to prostě masa,,tak i proto taková kultovní auta jako Phaeton,allroad,A8 a podobný kousky neni schopen ohodnotit a posoudit odbornym nadhledem..
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.